Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 maja 2012, 15:35

autor: Adrian Werner

Słabe wyniki finansowe firmy Sega

Firma Sega ogłosiła swoje wyniki finansowe za miniony rok fiskalny. Niestety nie prezentują się one dobrze.

Słabe wyniki finansowe firmy Sega - ilustracja #1
Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games

Sega opublikowała swoje wyniki finansowe za miniony rok fiskalny, czyli okres od 1 kwietnia 2011 roku do 31 marca 2012 r. Niestety japońska firma nie ma zbyt wielu powodów do zadowolenia. W ciągu wspomnianych dwunasty miesięcy wypracowano przychód na poziomie 4,96 mld dolarów, co stanowi spadek o 0,3% w porównaniu z poprzednim rokiem. Problem w tym, że zyski zmalały aż o 47,4 % osiągając poziom 273,1 mln dolarów.

Co gorsza, jeszcze słabsze wyniki zanotował dział konsumencki, w skład którego wchodzą sekcje zajmujące się grami, zabawkami i filmami animowanymi. Ta część firmy była jedyną, która nie wypracowała żadnego zysku w ubiegłym roku fiskalnym. Zmalały też jej przychody – z 1,1 mld dolarów do 1,07 mld. Szefostwo firmy winą za kiepskie wyniki obarcza słabą kondycję rynku konsolowego. Dlatego w przyszłości większy nacisk położony zostanie na dystrybucję elektroniczną i gry mobilne.

Dzięki raportowi firmy Sega dowiedzieliśmy się też jak sprzedawały się w ubiegłym roku fiskalnym niektóre z gier tego wydawcy:

  1. Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games – 3,28 mln egzemplarzy
  2. Virtua Tennis 4 -1,04 mln egzemplarzy
  3. Football Manager 2012 – 710 tys. egzemplarzy
  4. Yakuza: Dead Souls - 550 tys. egzemplarzy

Nie wspomniano nic o tym, jak poradziło sobie Binary Domain. Milczenie w tej sprawie oznacza zapewne jednak, że wyniki sprzedaży pozostawiały sporo do życzenia. Tłumaczyłoby to również fakt, że Sega podjęła tak szybką decyzję o stworzeniu wersji pecetowej gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej