Wiadomość gry w Polsce 24 sierpnia 2011, 12:25

autor: Sarge

Dlaczego magazyn o grach Play został dwumiesięcznikiem?

Wraz z numerem wprowadzonym na rynek w drugiej połowie lipca, magazyn o grach komputerowych Play przekształcił się w dwumiesięcznik. Wydawca periodyku wyjaśnia powody takiej decyzji i przedstawia wydanie specjalne o nazwie Play Extra.

Magazyn o grach komputerowych Play zmienił swój cykl wydawniczy i od obecnego numeru sprzedawany jest jako dwumiesięcznik. Do sklepów trafiło również specjalne wydanie o nazwie Play Extra.

Gracze, którzy od drugiej połowy lipca mogli zakupić 131. numer magazynu, z pewnością zdążyli zauważyć omawianą przemianę. Zdaniem Anny Gancarz-Luboń (rzeczniczki prasowej Ringier Axel Springer Polska, oficjalnego wydawcy periodyku), cykl dwumiesięczny pozwoli na dostarczenie większej liczby obszernych materiałów. Redakcja postawi przede wszystkim na ekskluzywne zapowiedzi i publicystykę, a wyścig dostarczania najświeższych wiadomości ze świata gier pozostawi tematycznym serwisom internetowym.

Dlaczego magazyn o grach Play został dwumiesięcznikiem? - ilustracja #1

Można się jednak domyślać, że głównym powodem zmiany profilu magazynu była jego spadająca sprzedaż. W maju bieżącego roku rozeszło się zaledwie 9 260 egzemplarzy, co jest rezultatem słabszym o 26,6% w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku. Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż Play od stycznia do maja tego roku wyniosła ok. 11 400 egzemplarzy (o 25% mniej niż rok temu).

Dwumiesięcznik Play liczy obecnie 108 stron, podczas gdy miesięcznik posiadał 84 strony. W związku z tym, o złotówkę wzrosła także cena magazynu, która aktualnie wynosi 14,90 złotych. Periodyk utrzymał starą szatę graficzną, a jak twierdzi Anna Gancarz-Luboń, wydawca jest zadowolony z pierwszych danych sprzedażowych dwumiesięcznika. Na konkretne liczby przyjdzie nam jednak poczekać.

Firma Ringier Axel Springer Polska wprowadziła też na rynek wydanie specjalne magazynu o nazwie Play Extra. Numer wrześniowo-październikowy zawiera raport prezentujący najciekawsze produkcje, w jakie zagramy do końca roku. Całość została wzbogacona o dwie płyty DVD z pełnymi wersjami gier i kosztuje 11,90 złotych.