Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2011, 13:36

autor: Remigiusz Maciaszek

Garść nowych szczegółów o Mass Effect 3

Decyzje jakie podejmiemy w Mass Effect 3, mają mieć zdecydowanie większe znaczenie niż do tej pory. Skutki błędnych wyborów będą widowiskowe, a pod koniec gry mogą się okazać wręcz katastrofalne. Kroki jakie podejmiemy w trakcie rozgrywki zadecydują o poszerzeniu naszego grona sojuszników, ale mogą się także przyczynić do unicestwienia całych ras i cywilizacji.

Decyzje jakie podejmiemy w Mass Effect 3, mają mieć zdecydowanie większe znaczenie niż do tej pory. Skutki błędnych wyborów będą widowiskowe, a pod koniec gry mogą się okazać wręcz katastrofalne. Kroki jakie podejmiemy w trakcie rozgrywki zadecydują o poszerzeniu naszego grona sojuszników, ale mogą się także przyczynić do unicestwienia całych ras i cywilizacji.

Fabuła zapowiada się zatem ciekawie, czego należałoby się zresztą po ME3 spodziewać. Nasze związki z cywilizacjami będą tym razem znacznie ważniejsze, można przewidywać, że na podobnej zasadzie jak w drugiej części gry zajmowaliśmy się rekrutacją towarzyszy, to teraz przyjdzie nam zabiegać o poparcie przedstawicieli całych nacji. To oczywiście daje szerokie pole do popisu dla scenarzystów, a przy tym zwiększy się także skala całych zmagań.

Garść nowych szczegółów o Mass Effect 3 - ilustracja #1

Wśród nowych informacji, pojawiła się także garść szczegółów na temat mechaniki rozgrywki. Od jakiegoś czasu wiadomo było, że Shepard będzie odrobinę bardziej ruchliwy, no i faktycznie. Tym razem nasz podopieczny będzie mógł skakać, strzelać po przewrocie, a także na ślepo odpowiadać ogniem do przeciwników, wychylając broń zza bezpiecznego narożnika.

Sporych zmian możemy się także spodziewać w zakresie ekwipunku, który utracił trochę na znaczeniu w drugiej części gry. Tym razem będziemy mogli modyfikować broń montując celowniki optyczne, specjalne uchwyty, a także zmieniać kolor i kamuflaż wyposażenia. Jak nietrudno zauważyć oprócz zmian kosmetycznych pojawiają się też takie, które mogą wpłynąć na sposób prowadzenia walki.

Na podobnej zasadzie zostanie podniesione znaczenie pancerzy, które oprócz ochrony, będą także zmieniać niektóre aspekty rozgrywki. Przykładem może być specjalny hełm z celownikiem optycznym, wzorowany na tym, którego używał Garrus, co pozwoli nam na korzystanie ze znacznego zbliżenia przy celowaniu, bez konieczności wyposażania broni w lunetę.

Wygląda na to, że przed nami jeszcze sporo ciekawych zmian, z którymi na pewno zapoznamy się w trakcie zbliżającego się E3 Expo (7-11 czerwca). Premiera gry została co prawda przeniesiona na 2012 rok, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy zakładać, że pierwsze fragmenty „gameplay’u” zobaczymy już właśnie w czerwcu.