Duke Nukem Forever - szczegóły trybu multiplayer
Wszystko wskazuje na to, że już za niecałe dwa miesiące do sklepów trafi wreszcie Duke Nukem Forever. Studio Gearbox właśnie ujawniło jak wyglądać będzie tryb wieloosobowy w tej grze.
Wszystko wskazuje na to, że już za niecałe dwa miesiące do sklepów trafi wreszcie Duke Nukem Forever. Studio Gearbox właśnie ujawniło jak wyglądać będzie tryb wieloosobowy w tej grze.

Informacje pochodzą w zapowiedzi opublikowanej w najnowszym numerze magazynu Official Xbox Magazine. Gra zaoferuje multiplayer dla maksymalnie ośmiu osób i zabawa polegać ma na starciach dwóch czteroosobowych drużyn. Wszyscy gracze wcielą się w Duke'a, a o przynależności do konkretnego zespołu informować ma kolor koszulki. Dostępne będą cztery tryby gry - Dukematch, Drużynowy Dukematch, Hail to the King (wariacja na temat popularnego King of the Hill) oraz Capture the Babe. Ten ostatni tryb przypominać ma dobrze znane miłośnikom sieciowych FPS-ów Capture the Flag, tyle że tutaj będziemy kradli nie flagi, a kobiety. Przenoszone niewiasty po pewnym czasie zaczną się szarpać i wtedy będziemy musieli je delikatnie skarcić.
Duke Nukem Forever zaoferuje w dniu premiery dziesięć map. Wśród nich znajdzie się utrzymany w klimatach Dzikiego Zachodu poziom Morning Wood, kasyno w Las Vegas oraz nowa wersja klasycznego Dukeburger. Na niektórych poziomach umieszczone zostaną plecaki odrzutowe, choć co ciekawe zabraknie ich w kampanii singleplayer.

Gracze będą mogli zażywać sterydy, które czasowo przyśpieszą tempo poruszania i umożliwią zabijanie jednym ciosem, choć jednocześnie zawodnicy znajdujący się pod wpływem tych środków nie będą mogli korzystać z broni. Natomiast dzięki karabinowi Shrinker zmniejszymy przeciwników do rozmiarów skrzatów. W takim stanie ich ataki zadawać mają jedynie 10% obrażeń. Dostaniemy też okazję pobawienia się bombami, które będziemy mogli przyczepiać nie tylko do elementów otoczenia, ale również do innych gracy.
Duke Nukem Forever nie pozostanie obojętny na obecne trendy w gatunku FPS i zaoferuje prosty system doświadczenia. Punkty zdobywać będziemy za eliminowanie przeciwników, a następnie wydamy je na dopasowanie wyglądu naszej postaci do własnych upodobań. Gra tworzona jest w wersjach na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Jej premiera nastąpić ma w naszym kraju już 6 maja.
Więcej:Until Dawn - pierwszy gameplay na PS4 przypomina Heavy Rain
Komentarze czytelników
nadolle Konsul
Na taki multyplayer to mogliśmy sobie pozwolić jakieś 15 lat temu, ale nie teraz. Taki multyplayer mógł by być dołączony opcjonalnie podobnie jak tryb trzecioosobowy w Modern Warfare 2. Bym się ucieszył się, gdyby tryb multi by przypominał coś na kształt wyżej wspomnianego przeze mnie Modern Wafare, tyle że w klimatach Duke. Liczyłem sobie na coś w stylu kosmici vs ludzie. No cóż, mimo to wciaż czekam na Duke-a.
PS Tryb capture the baby nie jest innowacją. Na ten sam pomysł wpadli twórcy Postala 2 (8 lat temu).
annihiluzz Konsul

nadolle - a czego chciales? to w nowych grach jest jakis innowacyjny multiplayer? sprowadza sie do czegos wiecej niz do zabijania przeciwnikow? jak dla mnie to sam dm + ctf wystarczy zupelnie :) juz to doswiadczenie jest z dupy wziete i w ogole niepotrzebne, ale rozumiem, ze trzeba dzieciakow czyms przyciagnac
Yaboll Generał
Mówiąc krótko tryb wieloosobowy jest tylko małym dodatkiem dodanym bo teraz prawie wszyscy to robią. Mówiąc krótko ten multik raczej sukcesu nie odniesie. Większośc graczy poprzejściu syngla pogra w ten tyb raczej z ciekawości i po kilku dniach wróci do swoich ulubionych strzelanek.
nadolle Konsul
Do annihiluzz
Nic nie mówiłem o tym, że tryb multi musi być innowacyjny, ale to że powinien chociaż dostosować się do współczesnych standardów jeśli chcą nim twórcy kogo kolwiek przyciągnąć. Mamy 2011 rok a w trybie multi może wziąść maksymalnie 8 graczy, na dodatek każdy gracz w rozgrywce będzie ograniczony do tylko jednego modelu postaci.
A o tym Capture the baby się przyczepiłem, ponieważ niektórzy są tak poruszeni tym pomysłem, że nie mogą się doczekać, kiedy takie coś było również w Postalu 2.