Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2010, 18:37

autor: Marcin Skierski

Kingdoms of Amalur: Reckoning - nowy RPG od głównego projektanta Obliviona

Po ujawnieniu Fight Night: Champion, firma Electronic Arts zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zaprezentowała nowy tytuł. Kingdoms of Amalur: Reckoning ma być grą RPG przeznaczoną dla jednego gracza. Wcześniej była ona znana pod nazwą Project Mercury. Produkt tworzony jest z myślą o PlayStation 3, Xboksie 360 oraz komputerach klasy PC.

Po ujawnieniu Fight Night: Champion, firma Electronic Arts zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zaprezentowała nowy tytuł. Kingdoms of Amalur: Reckoning ma być grą RPG przeznaczoną dla jednego gracza. Wcześniej była ona znana pod nazwą Project Mercury. Produkt tworzony jest z myślą o PlayStation 3, Xboksie 360 oraz komputerach klasy PC.

Za produkcję odpowiedzialne jest 38 Studios, które do tej pory nie mogło się jeszcze pochwalić żadną pozycją. W skład zespołu deweloperskiego wchodzą popularne nazwiska, a wśród nich R. A. Salvatore – znany przede wszystkim z powieści osadzonych w świecie Forgotten Realms. Teraz tworzy on uniwersum Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Ważną postacią w studiu jest również Todd McFarlane – rysownik i scenarzysta komiksowy, który dał się poznać jako twórca postaci Spawna. Pieczę nad projektem sprawuje zaś Ken Rolston, niegdyś pracujący jako główny projektant przy The Elder Scrolls III: Morrowind oraz The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tak doborowa obsada sprawia, że możemy mieć nadzieję na nietuzinkową pozycję.

Kingdoms of Amalur: Reckoning - nowy RPG od głównego projektanta Obliviona - ilustracja #1

Akcja gry dzieje się w magicznym świecie fantasy Alamur. Autorzy obiecują otwartą strukturę rozgrywki, ciekawą historię i tak duże możliwości edycji swojej postaci, jakich byśmy oczekiwali od najlepszego RPG-a. Oprócz tego mówi się o dynamicznym systemie walki z płynnym systemem kontroli, „jakiego jeszcze nie widzieliśmy w tym gatunku ”.

Póki co nie zaprezentowano żadnych materiałów graficznych, które mogłyby dać nam przedsmak tego, czego możemy się spodziewać. Jednak jak twierdzi deweloper postawiono na stworzenie prawdziwie magicznego świata, pełnego tajemniczych krajobrazów, egzotycznych miast, barwnych postaci i przerażających potworów. Jakkolwiek te obietnice nie brzmiałyby naiwnie, to takie nazwiska jak Salvatore czy McFarlane pozwalają wierzyć, że faktycznie dostaniemy coś wyróżniającego się na tle konkurencji.

Pojutrze (22 lipca) 38 Studios podczas tegorocznej edycji Comic-Con w San Diego zamierza zaprezentować nam szerzej swoje dzieło. Możemy spodziewać się pierwszych screenów, świeżych informacji, a być może również premierowego zwiastuna. Gra jest planowana na jesień 2011 roku, więc przed twórcami jeszcze sporo pracy.

To nie pierwszy raz, kiedy słyszymy o wspomnianych wyżej osobach podejmujących się zadania stworzenia własnej produkcji. Przymiarki zaczęły się już trzy lata temu, kiedy mówiło się o nowej pozycji MMO ich autorstwa, choć od tamtej pory słuch o projekcie zaginął.