Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 listopada 2009, 10:59

autor: Piotr Doroń

NCsoft o finansach i sprzedaży Aion: Tower of Eternity

Rynek MMO wyjątkowo nie doczekał się w tym roku zbyt wielu poważnych premier. Tak naprawdę na myśl przychodzi tu jedynie Aion: Tower of Eternity od firmy NCsoft. Produkcja, ogłoszona jeszcze we wrześniu największym debiutem MMO 2009 roku, faktycznie spotkała się z całkiem ciepłym przyjęciem ze strony miłośników tego rodzaju rozrywki.

Rynek MMO wyjątkowo nie doczekał się w tym roku zbyt wielu poważnych premier. Tak naprawdę na myśl przychodzi tu jedynie Aion: Tower of Eternity od firmy NCsoft. Produkcja, ogłoszona jeszcze we wrześniu największym debiutem MMO 2009 roku, faktycznie spotkała się z całkiem ciepłym przyjęciem ze strony miłośników tego rodzaju rozrywki. Potwierdzają to dane zawarte w najnowszym raporcie finansowym koreańskiego producenta i wydawcy.

NCsoft o finansach i sprzedaży Aion: Tower of Eternity - ilustracja #1

Dowiadujemy się z niego, że sprzedaż Aiona w Ameryce Północnej i w Europie zbliżyła się już do miliona egzemplarzy. W tej pierwszej gracze nabyli dotąd 500 tysięcy sztuk, natomiast mieszkańcy Starego Kontynentu pokusili się o dodanie 470 tysięcy egzemplarzy. Przy tym należy zwrócić uwagę na fakt, że europejska sprzedaż ruszyła cztery dni później, wiec tak naprawdę wyniki kształtują się zapewne na identycznym poziomie. Należy również pamiętać, że Aion funkcjonuje już niemal od roku na rynku koreańskim, gdzie zdobył m.in. nagrodę dla najlepszej gry 2008 roku. Od kwietnia grają w niego także Chińczycy.

Premiera Aiona przyczyniła się do znacznej poprawy sytuacji finansowej NCsoft. W stosunku do roku ubiegłego przychody Koreańczyków wzrosły w trzecim kwartale bieżącego roku (lipiec – wrzesień) o 112% – do poziomu 142 milionów dolarów. Jeszcze efektowniej prezentuje się wypracowany w tym okresie dochód. Otóż, 40 milionowy zysk oznacza 836% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku. Jak widać – premiera Aiona okazała się zbawienna dla finansów NCsoft. Wystarczy wspomnieć, że sprzedaż produkcji stanowi 52% ogólnych przychodów firmy.

Na kolejnych miejscach uplasowały się Lineage II (24% ogólnej sprzedaży), Lineage (16%), City of Heroes/City of Villains (4%) oraz Guild Wars (3%). Ostatnia z wymienionych marek, ciesząca się sporym szacunkiem również wśród Polaków, czeka na lepsze czasy – powinny one nadejść wraz z debiutem Guild Wars 2, czyli najprawdopodobniej w przyszłym roku.

Póki co największym rynkiem zbytu dla NCsoft pozostaje Korea Południowa (48% przychodów pochodzi właśnie stamtąd). Na kolejnym miejscu plasuje się Ameryka Północna, wyprzedzająca Japonię, Europę oraz Tajwan.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej