Dragon Age: Początek na konsolach w 2009 roku

O tym, że Dragon Age: Origins, cRPG określane mianem „duchowego następcy cyklu Baldur’s Gate”, ma szanse ukazać się na konsolach wiemy niemal dokładnie od dwóch miesięcy. Dzisiaj informację tę możemy rozpatrywać już jako pewnik, a wszystko dzięki obszernemu artykułowi, który zostanie zamieszczony w najnowszym, listopadowym wydaniu popularnego magazynu Game Informer i będzie stanowić temat numeru.

Piotr Doroń

O tym, że Dragon Age: Origins, cRPG określane mianem „duchowego następcy cyklu Baldur’s Gate”, ma szanse ukazać się na konsolach wiemy niemal dokładnie od dwóch miesięcy. Dzisiaj informację tę możemy rozpatrywać już jako pewnik, a wszystko dzięki obszernemu artykułowi, który zostanie zamieszczony w najnowszym, listopadowym wydaniu popularnego magazynu Game Informer i będzie stanowić temat numeru.

Dragon Age: Początek na konsolach w 2009 roku - ilustracja #1

Właśnie dzięki niemu, a dokładniej rzecz ujmując – osobom, które miały okazję przeczytać artykuł – poznaliśmy nazwy dwóch konsol, na których Dragon Age: Początek z pewnością się ukaże. Zgodnie z oczekiwaniami najnowszy produkt studia BioWare zostanie wydany na PlayStation 3 oraz Xbox 360, platformy, które pod względem technologicznym oferują w tym momencie najwięcej możliwości. Stanie się to w okresie świątecznym 2009 roku, a więc ponad pół roku po premierze edycji pecetowej, która ma trafić do sprzedaży w marcu.

Konsolowe wersje Dragon Age: Początek mają być dokładną konwersją edycji pecetowej. Zmianom ulegnie co najwyżej interfejs i kształt niektórych krain lub zadań. Nie powinno zatem dojść do sytuacji, z którą mieliśmy do czynienia w przypadku cyklu Baldur’s Gate, który w chwili ukazania się na konsolach został pozbawiony niemal wszystkich najlepszych cech pierwowzoru, stając się prostym przedstawicielem gier z gatunku hack&slash.

Co ciekawe, BioWare w obliczu dobrze udokumentowanych przez redakcję Game Informera informacji, nie chciało oficjalnie potwierdzić liczby platform, na które wyda Dragon Age: Początek. Zapewniło jedynie, że produkcja na 100% trafi na konsole. Wymienienie wśród nich PlayStation 3 rzuca także nowe światło na kolejne decyzje BioWare, pracującego m.in. nad drugą odsłoną Mass Effect. W obliczu nowych informacji wydanie jej, jak i części pierwszej, na PS3 jest bardzo prawdopodobne i musi być przez nas brane pod uwagę.

Przypomnijmy, że w Dragon Age będziemy mogli przetestować zarówno tryb jednoosobowy, jak i bardzo rozbudowany tryb wieloosobowy, który zostanie, podobnie jak w Neverwinter Nights, skonstruowany z myślą o dużej społeczności graczy i licznych dodatkach, modyfikacjach tworzonych przy zastosowaniu sporej ilości narzędzi edycyjnych. Singleplayerowa część gry zaplanowana zostanie na około 40-50 godzin zabawy. W tym czasie poprowadzimy drużynę, w skład której wejdzie do 6 osób, przy czym mogą to być postaci stworzone przez gracza na starcie bądź też przyłączone podczas rozgrywki. Podobnie jak w Baldur's Gate czy Knights of the Old Republic, będą one na siebie wzajemnie oddziaływać, zaprzyjaźniać się, romansować i nienawidzić.

Dragon Age: Origins

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Origins

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 listopada 2009

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-10-19
15:50

Rif Konsul

Rif

Niektórzy zachowują się jak dzieci, niepamiętające, że obie części Knights of the Old Republic, Jade Empire i Mass Effect wyszły najpierw na konsole Microsoftu :) Rozumiem, że imć Raziel nie ma o nich pojęcia, bo to były gry dla debili hehe

Komentarz: Rif
2008-10-21
17:22

Demilisz Generał

Tylko akurat Mass Effect to do specjalnie rozbudowanych nie należał. Nawet usłyszałem opinię, że jest to gra fajna jako taktyczna strzelanka z elementami RPG, ale jako czyste cRPG to nie ma startu do Baldurów i Falloutów, o Planescape nie wspominając. No ale jak gra ma dialogi, gdzie wybierasz ton wypowiedzi i nic więcej to cóż. Gatunek nam niestety zbiedniał, trzeba iść do mas, a masy chcą mieć łatwo i przyjemnie.

Komentarz: Demilisz
2008-10-23
14:15

Raziel Legend

scorpinor --> no proszę, jesteś (podobno) fanem oldschoolowych RPG-ów, a właściwie to nie wiesz czym jest RPG. Już Ci pomagam - RPG oznacza Role-playing Game - czy już rozumiesz dlaczego gry typu Baldur's Gate czy Fallout były o wiele bardziej skomplikowane niż te nowoczesne produkcje? Role-playing polega na tym abyś mógł całkowicie wczuć się w postać, którą grasz i mieć możliwie jak największy wpływ na jej rozwój i poczynania. Czegoś takiego nie ma większość gier które wymieniłeś z naciskiem na świetnego choć maksymalnie liniowego Fable-a, czy Twoim zdaniem to RPG zasługujący na miejsce na jednej półce z Baldur's Gate czy Planescape?

Finale faktycznie były świetne, zwłaszcza stara siódemka czy ósemka. Miodzio. Tylko, że znowu pudło z Twojej strony. jRPG nie jest tym samym co RPG. Finale miały to do siebie, że wpływ gracza na to co się dzieje był właściwie znikomy i sprowadzał się do rzadko występujących opcji dialogowych gdzie gracz miał faktycznie jakiś wybór. Reszta to właściwie interaktywny film, zgodzę się fabuła była wyśmienita, ale czy RPG to tylko fabuła? Kocham serię Legacy of Kain, ale czy są to RPGi?

Komentarz: Raziel
2008-10-24
07:57

zanonimizowany431140 Legend

No tak, bo przeciez RPG musi miec tysiac wspolczynnikow, cyferek itp.
Ciezko jest niektorym zrozumiec, ze idea rozwijania postaci sie zaczyna zmieniac - a przynajmniej zaczyna zmieniac forme.

Komentarz: zanonimizowany431140
2008-10-25
08:04

Raziel Legend

nie owijajmy w bawełnę dobrze? nie zmieniać, a upraszczać. Świat dąży do wygody, zwłaszcza dziedzina rozrywkowa. Kiedy jeszcze cały ten biznes gier nie był tak rozwinięty, ludzi z większą inteligencją stanowili o wiele większy procent ogółu. Wraz z rozwojem konsol, które de facto kładą największy nacisk na wygodę i prostotę, zarówno jeśli chodzi o sprzęt jak o same gry, ilość osób w zbiorze "chce zagrać w super RPG, tylko nieeeeee chceeee mi sie nic ustawiać, jezu............" znacznie wzrosła i w efekcie faktycznie mamy dzisiaj o wiele więcej ludzi wolących nieskomplikowaną formę rozrywki. Nie oszukujmy się bowiem, to tych głupszych jest na świecie o wiele więcej niż tych inteligentnych. Dowodem na to jest choćby sytuacja na rynku muzycznym.
Miliony osób za sprawą dobrej reklamy nowych konsol zrozumiały, że już nie trzeba kupować komputera, męczyć się z instalacją poszczególnych części, sterowników itp. wystarczy kupić pudełko i włożyć płytkę. Efekt jest jak już napisałem - przybyło idiotów, niedzielnych graczy itp to i gry trzeba do nich dostosować.

Komentarz: Raziel

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl