Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lutego 2008, 09:05

autor: Piotr Doroń

Cykl The Sims ze sprzedażą na poziomie 100 milionów egzemplarzy

Cykl The Sims jest wielki. Wiedzą o tym doskonale wszyscy gracze zainteresowani rynkiem gier komputerowych. Jego ogrom przedstawił właśnie wiceprezes firmy Electronic Arts, Steve Seabolt. Z danych ujawnionych przez niego w trakcie Game Developers Conference wynika, że mamy tu do czynienia z jedną z najlepiej sprzedających się serii gier w historii rynku elektronicznej rozrywki.

Cykl The Sims jest wielki. Wiedzą o tym doskonale wszyscy gracze zainteresowani rynkiem gier komputerowych. Jego ogrom przedstawił właśnie wiceprezes firmy Electronic Arts, Steve Seabolt. Z danych ujawnionych przez niego w trakcie Game Developers Conference wynika, że mamy tu do czynienia z jedną z najlepiej sprzedających się serii gier w historii rynku elektronicznej rozrywki.

The Sims to niezwykle udana marka. Tak po prawdzie, na początku przyszłego miesiąca powinna zostać przekroczona granica 100 milionów sprzedanych egzemplarzy gier wchodzących w jej skład, można więc powiedzieć, że jest ona „mega, mega”. (...) Robimy na naszej flagowej marce takie pieniądze, że nie grożą jej niebezpieczeństwa, które dotykają wiele tego rodzaju biznesów ” – oznajmił w rozmowie z serwisem GameSpot wiceprezes EA. Miał on na myśli m.in. systemy reklam wewnątrzgrowych, które bardzo często narzucają graczom niezbyt ciekawe rozwiązania.

Seabolt poruszył temat reklam wewnątrzgrowych w wiadomym celu. Stwierdził mianowicie, że EA poważnie zastanawia się na implementacją takowego systemu do gier z cyklu The Sims. Mając jednak na uwadze dobro graczy, podchodzi do tej kwestii w sposób bardzo rozważny. Jeśli już reklamy, to bardzo dobrze ukryte. Przykładem może być idea product placement, która objawiałaby się poprzez zamieszczanie w grze produktów firm trzecich (np. możliwość nabycia nowego modelu Forda Mustanga). Szczegóły na ten temat poznamy jednak w późniejszym czasie.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry