Analitycy z organizacji Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR) dowodzą, że wydawcy, którzy zdecydowali się udostępniać dodatkowe płatne materiały do gier za pośrednictwem Sieci niemal dwukrotnie mogą podwoić zyski ze sprzedaży każdego tytułu.
Analitycy z organizacji Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR) dowodzą, że wydawcy, którzy zdecydowali się udostępniać dodatkowe płatne materiały do gier za pośrednictwem Sieci niemal dwukrotnie mogą podwoić zyski ze sprzedaży każdego tytułu.
Nie jest tajemnicą, że koszt produkcji gier komputerowych i video z roku na rok ciągle wzrasta. W związku z tym, konieczne stało się poszukiwanie nowych, alternatywnych ścieżek w dotarciu klienta. Jedną z nich jest właśnie Internet i zawartość cyfrowa, udostępniana w wielu wyspecjalizowanych serwisach (Steam, GameTap). Nie inaczej sprawa wygląda z rynkiem konsolowym, na którym, wraz z premierą platform nowej generacji, możliwość ściągania gier czy też dodatków do nich stała się codziennością.
Według EEDAR, gry na Xboxa 360 oferujące dodatkową zawartość poprzez usługę Xbox Live Marketplace sprzedają się lepiej o 129%, w przypadku PlayStation 3 liczba ta wynosi 16%.
Najwięcej gier oferuje Nintendo, zaś na Xboxa 360 dostępnych jest najwięcej tytułów oryginalnych (77%), nigdy wcześniej nie publikowanych. Nieco inaczej wygląda to, jeżeli uwzględnić rozmiar pełnych gier i dodatków do nich. Wtedy na pierwsze miejsce wysuwa się Xbox 360 (106,5GB), na drugim zaś znajduje się PlayStation 3 (19,2GB), przy czym każdy z oferowanych na PS Store dodatków jest średnio dwukrotnie większy od tych z XBLM.
Specjaliści z EEDAR wyliczyli również, że 84% gier oferowanych w usłudze Microsoftu zawiera element funkcjonalności sieciowej. Może to być możliwość gry przez Live, leaderboardy, śledzenie statystyk czy chat głosowy. W przypadku konsoli Sony liczba ta wynosi 45%, natomiast Nintendo zupełnie nie przejęło się modą panującą na wspólne, sieciowe granie.
Gry dostępne na konsole w cyfrowej dystrybucji
Zawartość dodatkowa oferowana w cyfrowej dystrybucji:

Autor: Przemysław Zamęcki
Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021