Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2007, 20:14

autor: Artur Falkowski

Przyszłość City of Metronome, czyli oryginalność nie jest w cenie

City of Metronome został zaprezentowany dwa lata temu podczas targów E3. Pomysł stworzenia gry przygodowej osadzonej w tajemniczym industrialnym mieście, w której rozgrywka miała opierać się na zbieraniu, przetwarzaniu i wykorzystywaniu różnych dźwięków wydawała się niezwykle ciekawy i interesujący.

Branża gier nie jest otwarta na zbytnio rewolucyjne pomysły. Nieraz zdarzało się, że oryginalne i innowacyjne projekty nawet, jeżeli zdobywały uznanie recenzentów, nie były zbyt chętnie nabywane przez graczy. Trudno więc się dziwić, że wydawcy ostrożnie podchodzą do tego typu inwestycji. Wszystko wskazuje na to, że to jest właśnie głównym powodem, dla którego zaginął słuch o dość głośnym swego czasu tytule, City of Metronome.

Przyszłość City of Metronome, czyli oryginalność nie jest w cenie - ilustracja #1

Produkcja została zaprezentowana dwa lata temu podczas targów E3. Pomysł stworzenia gry przygodowej osadzonej w tajemniczym industrialnym mieście, w której rozgrywka miała opierać się na zbieraniu, przetwarzaniu i wykorzystywaniu różnych dźwięków wydawał się niezwykle ciekawy i interesujący. Niestety od tego czasu słuch o City of Metronome zaginął. Reporterzy z serwisu internetowego PlayStation Universe postanowili dotrzeć do twórców gry i dowiedzieć się, jak postępują prace nad tym tytułem. Bjorn Sunesson z Tarsier Studios udzielił krótkiego wywiadu, który rzucił nieco światła na sprawę.

Przyszłość City of Metronome, czyli oryginalność nie jest w cenie - ilustracja #2

Okazało się, że prace nad grą zostały odstawione na bok ponad rok temu. Zespół deweloperski zajął się innymi produkcjami, podczas gdy wspomniany tytuł powrócił do fazy planowania. Co jakiś czas twórcy wpadają na pomysły, które w wolnych chwilach implementują do kodu gry i testują, jednak dzieje się to sporadycznie i nie może być traktowane jako rzeczywisty postęp w pracach nad City of Metronome.

Przyszłość City of Metronome, czyli oryginalność nie jest w cenie - ilustracja #3

Na pytanie o powód, dla którego gra została cofnięta do sfery planów, Sunesson odpowiedział, że wynikało to z kilku rzeczy. Przede wszystkim żadnemu wydawcy nie uśmiechało się inwestować w szykowany przez początkujące studio projekt, na który składały się niesprawdzone i dziwne rozwiązania. Dlatego też Tarsier Studios postanowiło zmienić podejście do gry, ponownie przemyśleć poszczególne elementy rozgrywki i stworzyć produkt, który w dalszym ciągu będzie innowacyjny, jednak nie aż w takim stopniu, jak to pierwotnie planowano. Dzięki temu nie będzie odstraszał potencjalnych wydawców.

Co ciekawe, Sunesson wyjawił, że aktualnie ekipa z Tarsier Studios myśli o tym, by stworzyć całą serię odmiennych gatunkowo gier z akcją osadzoną w klimatycznym i mrocznym City of Metronome. Są to jednak plany na przyszłość.

Przyszłość City of Metronome, czyli oryginalność nie jest w cenie - ilustracja #4

Zapytany o ramy czasowe, w których mogłaby pojawić się jakaś gra związana ze wspomnianym projektem, Sunesson odparł, że może to stać się równie dobrze przed tegoroczną Gwiazdką, jak i dopiero latem 2011 roku.

W trakcie rozmowy padło kilka słów, z których wywnioskować można, że Tarsier Games opracowuje obecnie jakieś nowe gry, jednak Sunesson odmówił udzielenia dalszych informacji w tej kwestii, twierdząc, że zobowiązał się do zachowania tajemnicy.

Możemy zatem mieć pewność, że w przyszłości odwiedzimy tajemnicze City of Metronome, niestety nie w takiej formie, jaką chcieliśmy ujrzeć. Prawa rynku są nieubłagane, a na odejście od ustalonych standardów mogą sobie pozwolić jedynie giganci pokroju Nintendo albo twórcy, którym nie zależy na zarobku.