Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 kwietnia 2004, 08:20

autor: Krzysztof Bartnik

Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny!

Korporacja Codemasters przyspiesza na prostej - wczoraj opublikowaliśmy pierwsze informacje nt. piątej odsłony cyklu Colin McRae Rally, dzisiaj zaś pora na dokładniejsze przyjrzenie się owej produkcji. Pełna wersja gry, według ujawnionych planów, ukaże się jesienią bieżącego roku. Wśród docelowych platform sprzętowych wyróżnimy konsole nowej generacji: PlayStation 2 oraz Xbox, aczkolwiek wersja dedykowana komputerom typu PC także wydaje się być pewniakiem (oby!)...

Korporacja Codemasters przyspiesza na prostej - wczoraj opublikowaliśmy pierwsze informacje nt. piątej odsłony cyklu Colin McRae Rally, dzisiaj zaś pora na dokładniejsze przyjrzenie się owej produkcji. Pełna wersja gry, według ujawnionych planów, ukaże się jesienią bieżącego roku. Wśród docelowych platform sprzętowych wyróżnimy konsole nowej generacji: PlayStation 2 oraz Xbox, aczkolwiek wersja dedykowana komputerom typu PC także wydaje się być pewniakiem (oby!)...

Główną zaletą Colin McRae Rally 2005 będzie rozbudowany tryb Kariery, w którym rozgrywkę rozpoczniemy w jednej z niższych klas światowych rajdów, by z czasem awansować do grona czołowych kierowców. Wirtualną jazdę przyjdzie nam szkolić w 20 rodzajach imprez rajdowych o różnej randze - m.in. Championship, Challenge, Cup, SuperCup oraz Shield. Twórcy zapowiedzieli zaimplementowanie zawrotnej liczby 300 odcinków tras rajdowych, na których zmagania będą się odbywały w następujących kategoriach: 2-Wheel Drive, super 2WD, 4-Wheel-Drive, 4WD Classic (i innych). Najciekawiej zapowiada się oczywiście rywalizacja w klasie samochodów z napędem na cztery koła (4WD championship). W tym miejscu należy również wspomnieć o trybie multiplayer gry (do 8 graczy rywalizujących jednocześnie).

Do piątej odsłony serii przeniesionych będzie ponad 30 autentycznych, licencjonowanych samochodów rajdowych (m.in. Volkswagen Golf MK5, Toyota Celica GT-FOUR, Lancia Stratos, Alfa Romeo 147 GTA, Alfetta GTV Turbodelta, Mitsubishi Lancer Evo VIII, Peugeot 206, 205 T16 Evo2 oraz VW Beetle RSi).

Rajdy umiejscowione zostaną w dziewięciu krajach (do już znanych: Wielkiej Brytanii, Szwecji, Stanów Zjednoczonych, Finlandii, Australii, Hiszpanii, Grecji i Japonii dołączą teraz Niemcy). Każda trasa podzielona została na osiem odcinków, wzdłuż których będą ustawiali się w pełni animowani kibice.

Usprawnienia nie ominą silnika graficznego serii, a zwłaszcza interakcji z obiektami znajdującymi się na trasie przejazdu, na które narzekała pewna grupa wirtualnych kierowców. Jeżeli zbyt agresywna jazda doprowadzi do kolizji np. z drzewem, to - oprócz uszkodzeń widocznych na samochodzie - na drzewach pozostanie ślad po zderzeniu, zaś z gałęzi polecą liście. Każda kolizja zostanie dodatkowo "okraszona" efektem rozmycia ekranu (blur), trwającym kilka sekund. Nie należy zapomnieć również o poprawie pracy kamer (powróci wyczekiwany przez wielu graczy widok "znad silnika" pojazdu). Dopracowany model zniszczeń pozwoli na dostrzeżenie nawet drobnych zadrapań samochodu, zaś sytuacje z odpadającymi częściami zewnętrznymi i oglądaniu mechanicznych komponentów także będą na porządku dziennym (jak w Colin McRae Rally 04).

Aby sprawdzić, jak Colin McRae Rally 2005 prezentuje się w akcji, zapraszam do przejrzenia poniższych screenshotów:

Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny! - ilustracja #1
Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny! - ilustracja #2
Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny! - ilustracja #3