Sekretne komnaty trafiły do Assassin’s Creed: Origins, nim potwierdzono ich istnienie

Dzięki współpracy z architektem Jean-Pierrem Houdinem, twórcy Assassin’s Creed: Origins zawarli w swojej produkcji ukryte w Piramidzie Cheopsa pomieszczenia, których istnienie nauka potwierdziła dopiero kilka dni po premierze gry.

Bartosz Świątek

Ubisoft pionierem archeologii. Take that, science! - Sekretne komnaty trafiły do Assassin’s Creed: Origins nim potwierdzono ich istnienie - wiadomość - 2017-11-06
Ubisoft pionierem archeologii. Take that, science!

Zdarza się czasem, że gry starają się być zgodne z rzeczywistością lub prawdą historyczną, podążając tym samym – czasem mniej, a czasem bardziej sprawnie – ścieżkami wytoczonymi przez naukowców (np. fizyków czy historyków). Zupełnie niecodzienna jest jednak sytuacja odwrotna – kiedy to gra zawiera w sobie coś, do czego nauka dociera dopiero jakiś czas później. Z takim właśnie zdarzeniem mamy do czynienia w przypadku Assassin’s Creed: Origins. Ubisoft zawarł w swojej produkcji ukryte komnaty, których istnienie w Wielkiej Piramidzie w Gizie świat naukowy potwierdził dopiero kilka dni po premierze gry. Do tej niecodziennej sytuacji nie doszło przypadkiem – była ona wynikiem współpracy francuskiej firmy z architektem Jean-Pierrem Houdinem, który już w 2007 roku twierdził, że podobne pomieszczenia znajdują się w tym starożytnym grobowcu.

Przekrój Wielkiej Piramidy - tej prawdziwej. Źródło: ScanPyramids Mission

Co ciekawe, teorie pana Houdina jeszcze kilka dni temu były przez egiptologów uznawane za kontrowersyjne, mimo że już rok później (2008) znaleziono pierwsze poszlaki mogące świadczyć o ich prawdziwości. Znając charakter serii Assassin’s Creed, można wręcz założyć tezę (znacznie mniej naukową i ryzykowną od pomysłów architekta), że to właśnie z powodu tych kontrowersji zdecydowano się na umieszczenie w grze sekretnych pomieszczeń. Tajemnice i leżące na granicy nauki (a czasem daleko, daleko za nią) teorie spiskowe to przecież główne filary, na których budowana jest znana z tych gier historia konfliktu Asasynów i Templariuszy.

Tajemne pomieszczenia – te umieszczone w grze, rzecz jasna – możemy zwiedzić wchodząc do piramidy przez wejście w jej północnej ścianie. Co znajduje się wewnątrz? To samo, co znajdziemy w znakomitej większości sekretnych pomieszczeń w grach wideo. No skarby, oczywiście. W sporych ilościach.

Sekretne komnaty trafiły do Assassin’s Creed: Origins nim potwierdzono ich istnienie - ilustracja #3

Przypominamy, że Assassin’s Creed: Origins zadebiutował na rynku 27 października w wersjach na PS4, Xboksa One oraz PC. Jeśli wciąż nie jesteście pewni, czy warto się tym tytułem zainteresować, a możliwość zwiedzenia ledwo co odkrytych, tajemnych komnat nie jest dla Was wystarczającym argumentem, zachęcamy do zapoznania się z obszernymi wrażeniami z gry, które zawarliśmy w niemal 17-minutowym materiale wideo.

  1. Recenzja gry Assassin’s Creed: Origins – najlepsza gra w historii serii?
  2. Assassin’s Creed: Origins – kompendium wiedzy
Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed Origins

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 27 października 2017

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

7.9

Gracze

8.6

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Resident Evil VII: Biohazard - sprzedaż przekroczyła 4,1 mln egzemplarzy [aktualizacja: dane MvC Infinite]

Następny
Resident Evil VII: Biohazard - sprzedaż przekroczyła 4,1 mln egzemplarzy [aktualizacja: dane MvC Infinite]

Returning 2.0 - nowy mod do Gothica II oferuje ponad 300 dodatkowych zadań

Poprzedni
Returning 2.0 - nowy mod do Gothica II oferuje ponad 300 dodatkowych zadań

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl