futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 2 lutego 2017, 12:10

autor: Adrian Werner

W 2016 r. urządzenia VR rozeszły się w 6,3 mln egzemplarzy

Analitycy z firmy Super Data opublikowali raport z wynikami rynku urządzeń do wirtualnej rzeczywistości za zeszły rok. Wynika z niego, że największą popularnością cieszy się Samsung Gear VR. Na drugim miejscu znalazło się PlayStation VR.

Wirtualna rzeczywistość była jednym z najgorętszych tematów branży gier w zeszłym roku. Dlatego wiele osób powinien zainteresować raport firmy analitycznej Super Data, który podsumowuje wyniki rynku VR za 2016 r.

Na razie całym rynkiem trzęsie firma Samsung. - W 2016 r. urządzenia VR rozeszły się w 6,3 mln egzemplarzy - wiadomość - 2017-02-02
Na razie całym rynkiem trzęsie firma Samsung.

Wynika z niego, że w zeszłym roku na półki sklepowe powędrowało 6,3 mln egzemplarzy różnych urządzeń do wirtualnej rzeczywistości. Zdecydowanie największym wzięciem cieszyło się Samsung Gear VR. W sumie wyniki poszczególnych sprzętów prezentowały się następująco.

Sprzedaż urządzeń VR:

  1. Samsung Gear VR: 4,51 mln
  2. PlayStation VR: 0,75 mln
  3. HTC Vive: 0,42 mln
  4. Google Daydream VR: 0,26 mln
  5. Oculus Rift: 0,24 mln

W sumie sprzedaż wszystkich tych urządzeń wygenerowała 1,8 mld dolarów przychodu. Analizując te wyniki należy pamiętać, że nie są to oficjalne liczby pochodzące od producentów. Firma Super Data podaje jedynie przybliżone dane, wyliczone na podstawie własnych analiz.

Metodyka analityków powoduje, że prawdziwe wyniki mogą okazać się inne. Proporcje pomiędzy różnymi urządzeniami są jednak prawdopodobnie rzeczywiste. Bez wątpienia zdecydowanie najpopularniejszym sprzętem tego typu jest Gear VR. Zadebiutował on w listopadzie 2015 roku i kilka tygodni temu firma Samsung pochwaliła się, że sprzedaż przekroczyła 5 mln egzemplarzy.

Według analityków Super Data, obecnie kluczową rolę na rynku odgrywa cena. W przypadku Samsung Gear VR i PlayStation VR duża grupa osób dysponuje już napędzającymi te sprzęty telefonami/konsolami, a zakup samych gogli nie jest dużym wydatkiem. Natomiast zarówno HTC Vive, jak i Oculus Rift są drogie i wymagają potężnych pecetów.

Super Data przewiduje, że rynek VR będzie rósł w szybkim tempie, w czym pomogą spadające ceny sprzętu. Możemy więc spodziewać się, że w raporcie podsumowującym 2017 r. dane o sprzedaży będą znacznie bardziej imponujące.

  1. Oficjalna strona firmy Super Data

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej