Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2017, 09:44

autor: Kamil Zwijacz

Sprzedaż pism komputerowych w październiku 2016 roku. Chip wkrótce zniknie z rynku

Poznaliśmy wyniki sprzedaży pism komputerowych w październiku 2016 roku. Jednocześnie dowiedzieliśmy się o nadchodzącej śmierci magazynu Chip.

Doczekaliśmy się kolejnego zestawienia sprzedaży pism komputerowych. Tym razem w serwisie wirtualnemedia.pl opublikowano dane za październik 2016 roku. Żadnym zaskoczeniem nie jest, że liderem pozostało CD-Action, ale sytuacja wygląda ciekawie, jeżeli chodzi o same wyniki, gdyż wszystkie cztery magazyny odnotowały mniejsze lub większe spadki.

Niestety Chip wkrótce zniknie z rynku. - Sprzedaż pism komputerowych w październiku 2016 roku. Chip wkrótce zniknie z rynku - wiadomość - 2017-01-19
Niestety Chip wkrótce zniknie z rynku.

Zestawienie otwiera CD-Action od Wydawnictwa Bauer, którego sprzedaż w październiku była o 2,72% niższa niż w tym samym miesiącu rok wcześniej i wyniosła 65 082 egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasował się Komputer Świat (Ringier Axel Springer Polska). Co ciekawe, w 2015 roku zajmował on trzecią pozycję na liście. W październiku 2016 roku był co prawda jedną lokatę wyżej, ale i tak zaliczył niższą (o 5,01%) sprzedaż – 42 871 w stosunku do 45 132 egzemplarzy. Trzecie miejsce przypadło magazynowi PC Format (Wydawnictwo Bauer), który odnotował potężny, bo ponad 35% spadek sprzedaży, z 54 777 do 34 545 egzemplarzy, kontynuując dramatyczną tendencję spadkową z ostatnich miesięcy. Na ostatniej pozycji uplasował się Chip (spadek sprzedaży o 14,8%) z wynikiem 8 924 egzemplarzy.

Sprzedaż pism komputerowych w październiku 2015 i 2016 roku / Źródło: Wirtualnemedia.pl
Sprzedaż pism komputerowych w październiku 2015 i 2016 roku / Źródło: Wirtualnemedia.pl

Co do Chipa, mamy jeszcze jedną złą wiadomość – pismo oraz jego strona internetowa wkrótce znikną z rynku.

„Decyzję o nieprzedłużaniu licencji i rezygnacji z wydawania magazynu oraz serwisu „Chip” podjęliśmy ze względów strategicznych. Ostatnie dane ZKDP pokazują, że w okresie między styczniem, a listopadem 2016 roku magazyn plasował się na ostatniej pozycji w kategorii miesięczników IT. Zajmował także ostatnią pozycję w kategorii serwisów IT. Dlatego nie widzimy możliwości rozwinięcia go w prawdziwy, wielokanałowy ekosystem” – powiedziała Edyta Pudłowska, dyrektor zarządzająca Burda Media Polska, podczas rozmowy z dziennikarzem serwisu Wirtualnemedia.pl.

Ostatni numer ma wyjść 5 kwietnia, a serwis internetowy będzie dostępny do lipca. Niestety cała redakcja pożegna się z pracą z końcem kwietnia.

Sprzedaż pism komputerowych we wrześniu i październiku 2016 roku / Źródło: Wirtualnemedia.pl
Sprzedaż pism komputerowych we wrześniu i październiku 2016 roku / Źródło: Wirtualnemedia.pl