Wiadomość gry na świecie 17 listopada 2016, 20:01

autor: Vergil

Kolejne gry Ubisoftu z bardziej otwartym charakterem

Ostatnimi czasy firma Ubisoft wyrosła na jednego z liderów wśród „dostawców” gier z otwartym światem. Francuska korporacja zamierza pójść o krok dalej, czyniąc rozgrywkę mniej oskryptowaną. Efekty tej przemiany zobaczymy w nowym Assassin's Creed.

Nie ma co ukrywać, że filarem katalogu francuskiego Ubisoftu są obecnie gry z otwartym światem. Serge Hascoet ujawnił w rozmowie z redakcją gazety Le Monde, że firma zamierza przebudować konstrukcję swoich tytułów. Począwszy od kolejnej odsłony Assassin’s Creed, korporacja ma w planach uczynienie rozgrywki mniej oskryptowaną. Co to oznacza?

Liniowa fabuła odchodzi do lamusa

Gry z serii Assassin’s Creed zazwyczaj mogły pochwalić się stosunkowo rozbudowaną historią. Czy w przypadku kolejnej odsłony cyklu będzie inaczej? - Kolejne gry Ubisoftu z bardziej otwartym charakterem - wiadomość - 2016-11-17
Gry z serii Assassin’s Creed zazwyczaj mogły pochwalić się stosunkowo rozbudowaną historią. Czy w przypadku kolejnej odsłony cyklu będzie inaczej?

Hascoet wyjaśnił, że narracja powinna być swego rodzaju „źródłem anegdot”, czy wręcz drugoplanowym elementem gry. Jak wynika z jego wypowiedzi, Ubisoft zamierza dać graczom wolną rękę w kwestii tego, czy w danym momencie będą podążać ścieżką fabularną, czy też zajmą się innymi aktywnościami. Stworzone przez nich światy mają stać się żywsze, aniżeli kiedykolwiek wcześniej – deweloperom udało się ponoć opracować specjalny system, dzięki któremu działania graczy znajdą odzwierciedlenie bezpośrednio w świecie gry. Ponadto, w przeciwieństwie do poprzednich tytułów, w których to konstrukcja fabuły wymuszała kontakt z najważniejszymi postaciami (Leonardo da Vinci, rodzina Borgiów), od teraz będziemy samodzielnie poznawać kolejnych bohaterów.

Dobra zmiana?

Zwiastunem nadchodzących zmian była najnowsza odsłona cyklu Far Cry, o podtytule Primal oraz gra Watch Dogs 2. Nawet jeśli do tej pory nie zagraliście w żadną z tych produkcji, z pewnością usłyszeliście o stawianych im zarzutach – zgadza się, w przypadku obu pozycji jedną z najczęściej wymienianych wad była „miałka” fabuła. Czy twórcom uda się odrobić zadanie domowe i dopasować wymagania graczy do nowej koncepcji? O tym przekonamy się najwcześniej w 2017 roku, kiedy to nowa część serii Assassin's Creed być może trafi do sprzedaży. Warto jednak pamiętać, że jakiś czas temu Yves Guillemot, prezes Ubisoftu, zasugerował, iż jeśli deweloperzy będą potrzebować większej ilości czasu, premiera tego tytułu zostanie przesunięta na 2018 rok.

Kolejne gry Ubisoftu z bardziej otwartym charakterem - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.11.2016 20:34
7
Hioziv
2
Legionista

Aaa, czyli jeszcze więcej sandboxa i nikomu nie potrzebnych flag, piórek oraz skrzynek?

Super...

17.11.2016 20:41
4
odpowiedz
Barefootsauce
21
Centurion

Czyli jak ze swojej wady zrobić w oczach konsumentów zaletę. Nie umiemy tworzyć dobrej fabuły - stwierdźmy, że od teraz ma być mniej liniowa. PR-owe uzasadnienie dla swoich niekompetencji.

post wyedytowany przez Barefootsauce 2016-11-17 20:42:45
17.11.2016 20:43
5
odpowiedz
<Rydygier>
13
Memento mori

deweloperom udało się ponoć opracować specjalny system, dzięki któremu działania graczy znajdą odzwierciedlenie bezpośrednio w świecie gry

Samo w sobie brzmi dobrze. Niestety, znając dotychczasowe ich podejście do koncepcji otwartych światów (stanowiące de facto antyreklamę tej godnej szacunku koncepcji) jak tudzież zwłaszcza ich "dynamizm innowacyjności" na tym polu (to ironia była), nie mam podstaw robić sobie nadziei. Może pozytywnie zaskoczą. Acz wątpię.

17.11.2016 20:57
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
futureman16
8
Konsul

A podobno najlepsze gry były liniowe. Może warto do tego wrócić.

17.11.2016 21:14
5
Szatek iks de
41
Pretorianin

Dokładnie, sukces takich serii jak Splinter Cell, Prince of Persia, Rayman itd. nie tkwił w ich otwartości. Szkoda, że debile z Ubi tego nie widzą...

03.01.2017 19:54
Hydro2
102
Senator

Od zawsze wszystkim staram się to wmawiać, ale mi nie wychodzi,bo takie Ubi stawia na sandboxy

17.11.2016 21:01
7
odpowiedz
domino310
33
Jarl

Aha czyli do tej pory gry Ubi skupiały się na fabule? Aha.

post wyedytowany przez domino310 2016-11-17 21:01:26
17.11.2016 21:03
5
odpowiedz
robert357
17
Centurion

Żegnaj szczątkowo fabuło, witajcie misje poboczne i zbieractwo...

17.11.2016 21:07
-4
odpowiedz
GrzecznyPan
14
Centurion

Kocham ubisofta :) wspaniałe gry robi :) o jej :) z wspaniała fabułą piękną grafiką :)

17.11.2016 21:07
1
odpowiedz
Lord .
25
Konsul

po taniości bo i tak się sprzeda ;]

18.11.2016 08:21
2
odpowiedz
Sir Xan
66
Senator

Aha... Po prostu super...

Po co mi "bardziej otwarty" sandbox i nudne questy poboczne (lub znajdźki), skoro nie mogę się liczyć na ciekawe projekty poziomów, wyzwanie, fabuły gry i pomysłowość? Liczy się jakość, a nie ilość i długość gry.

Sandbox, sandbox, sandbox... To już robi się nudne. Nigdy to nie skończy się, bo młodzi graczy tak kupują po ciemku.

Wolę wracać do Owlboy, Ori and the Blind Forest lub Dark Souls. Albo Metro Last Light i liniowe gry. Te gry przynajmniej są ciekawe i wciągające.

post wyedytowany przez Sir Xan 2016-11-18 08:38:11
18.11.2016 10:16
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
mbigos
14
Legionista

"Ubisoft zamierza dać graczom wolną rękę w kwestii tego, czy w danym momencie będą podążać ścieżką fabularną, czy też zajmą się innymi aktywnościami."

Yyy... to dotychczas było inaczej? Ja tam wolę powrót liniowej fabuły. Nie lubię otwartych światów. "Miasto płonie, pędź do swojego dworu by uratować wybrankę serca. Już chwilka, tylko pomogę starszej pani zdjąć kota z drzewa, bo może dostanę fajny miecz. O, pan chce żeby eskortować mu karawanę. Za 1000 sztuk złota? Robię. O! Piórko. O! Konkurs kopania kurczaków.". Eh. Reboot Tomb Raidera - świetna gra. Deus Ex: HR - świetna gra. Batman Arkham Asylum - świetna gra. Ja pragnę liniowej fabuły, pragnę by gra połowicznie była filmem, dostarczała mi ciekawą albo nawet tylko poprawną historię. Nie chcę zbierać miliarda piórek tylko dlatego, że są na minimapie. Nie chcę 50 razy bronić tych samych cywili przed tą samą grupą bandytów. Nie chcę chodzić po mieście by shakować 100 skrzynek.

Całe szczęście rynek jest szeroki. Są gry dla mnie, które kupuję i są gry, w które nie gram, bo mnie nie interesują. Kiedyś przeszedłem Assassin's Creeda jedynkę, potem kupiłem trójkę. I już wiem, że nie zagram w żadnego innego, nieważne jak dobry by był.

post wyedytowany przez mbigos 2016-11-18 10:16:41
18.11.2016 14:09
<Rydygier>
13
Memento mori

Tak, acz dodajmy, że sama koncepcja sandboksa/otwartego świata to nie żadne zbieranie znajdziek, nie na tym polega idea. To, z czym obecnie mamy styczność w grach tzw. otwartego świata to do tej pory głównie niewydarzone raczkowanie w temacie, którego chyba jeszcze nikt porządnie nie ogarnął, lizanie powierzchni zaledwie. W dodatku studia zżynają te same, płytkie i miałkie schematy jedne od drugich i od samych siebie, jak Ubisoft. I tak robią koncepcji niezasłużony "czarny PR".

Ideą jest istnienie spójnego, dogłębnie i szeroko symulowanego w jego mechanizmach i ich wzajemnych powiązaniach świata nie kręcącego się wokół gracza, a żyjącego niezależnie. Gracz jest tylko weń wrzucony, jako jeden z tysięcy trybików. A skutki działań każdego trybika, jak w rzeczywistości, rozchodzą się po świecie jak kręgi na wodzie.

Ambitne. Być może obecnie nieopłacalne. Możliwe.

post wyedytowany przez <Rydygier> 2016-11-18 14:11:03
03.01.2017 19:50
boy3
37
Pretorianin

mbigos

Pokaż mi choć jeden sandbox który jest dobrze zrobiony

10.01.2017 16:16
ReeKoo
3
Junior

Liniowa gra z zamkniętym światem? Zapraszam do serii COD...
Jednorazowe przejście gry i kosz... GTA V mimo przejścia fabuły dalej ogrywam, to samo robię z Fallout 4.

10.01.2017 17:04
Flondi
0
Legionista

Mam dokładnie takie samo zdanie, gry z otwartym światem (nie wszystkie!) są moim zdaniem beznadziejne, zdania nie zmienię. Także pragnę "grać w film", chce wiedzieć że jestem częścią jakiejś opowieści a nie chce tworzyć opowieści :)

03.01.2017 19:53
odpowiedz
boy3
37
Pretorianin

Więcej znajdzek, więcej malo ciekawych misji, zamiast tego tracimy fabulę, jedną z glownych zalet marki AC.

MISTRZOWIE MARKETINGU UBISOFT XD

Ubi po prostu zmniejszają koszty aby każdy tasiemiec więcej zarabiał, nazywajmy rzeczy po imieniu.

Zresztą hamerykanie nawet kupiliby AC pewnie, bez jednego zadania głównego :)

10.01.2017 17:02
odpowiedz
Flondi
0
Legionista

No i przez to jestem smutny... jako osoba KOCHAJĄCA gry liniowe nie mogę być zadowolony z wiadomości iż nadchodzi coraz więcej gier z otwartym światem...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze