Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Poradnik Leona - build i poradnik - LoL

22.10.2013 23:38
1
zanonimizowany705796
59
Senator

23.10.2013 02:01
2
odpowiedz
Interior666
164
Generał

Na suporcie bierze sie exhausta, ciekaw jestem jak poradzisz sobie w late z trynda bez exhausta albo z tristana, buty 5 do szybkiego chodzenia i wardowania, myslalem, ze kazdy to wie :(

23.10.2013 02:21
3
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
117
Senator

Ignite sobie lepiej poradzi w Tryndą niż Exhaust.

Osobiście przeciw AD compom wybrał bym Ninja Tabi zamiast Ionian, ale poza tym poradnik wygląda ok.
Na marginesie - ja juz praktycznie nie stosuję green wardów. Zawsze staram się wziąć pełen stack pink wardów i jeden góra dwa green, które ostatecznie zastępuje Sightstone. Nawet jeśli latam przez to tylko z butami/sightstonem to pozbawianie przeciwnika wizji jest tego warte.

23.10.2013 12:33
kwiść
😊
4
odpowiedz
kwiść
129
Generał

Ignite pojawił się tylkow rozdziale "Szybki start" i była to pomyłka :) Z drugiej strony Ignite dla Leony nie jest wcale takim złym wyborem, ale to zależy już od stylu gry i preferencji naszego AD ;)

@Cyniczny Rewolwerowiec
Same pinki to całkiem niezły pomysł. Muszę przetestować w swoim teamie :)

23.10.2013 13:19
5
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Cyniczny Rewolwerowiec -> Ignite sobie lepiej poradzi w Tryndą niż Exhaust.

rotfl po to sie exhausta bierze zeby wykastrowac high-dmg champy na 2.5 sekundy, jesli 3 slot trynda wskakuje w twojego adc, to adc ginie na 3-4 strzaly, majac exhaust twoj adc na spokojnie wymusza ulti na nim i jest szansa ze zabije i przezyje. Majac ignite coz adc lezy 2 sekundy, a trynda leczy sie na tobie majac w dupie ignite = 2 trupy. 6 slot trynde 1v1 jest tak ciezko zabic ze masakra, jedynie tylko 6 slot malphite przychodzi mi do glowy :)

Co do poradnika skrócenie czasu odnowienia aktywowanych przedmiotów nie jest warte 2 punktow bo w zdecydowanej wiekszosci gier takich itemow sie miec nie bedzie :P

23.10.2013 16:45
6
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
117
Senator

@Kilgur
Jesli Trynda wskakuje na Twojego ADC a Ty jestes w pobliżu żeby użyć exhausta to masz również inne środki żeby Trynde zatrzymać - a przynajmniej powinieneś mieć. Stun, slow, root - większość obecnych supportów jest w stanie go zatrzymać w ten czy inny sposób. W soloQ gdzie większość adc nie ma pojęcia co to kiting Exhaust nie uratuje ich od Tryndy.

25.10.2013 09:23
7
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Cyniczny Rewolwerowiec -> W soloQ gdzie większość adc nie ma pojęcia co to kiting Exhaust nie uratuje ich od Tryndy.
Wlasnie dlatego ignite wogole nic nieda, a jak exhaust rzucisz masz o wiele wieksza szanse na zabicie tryndy. Exhausta powinno sie rzucac w momencie jak trynda ulti odpala, w momencie gdy ma IE+SS przy 100 rage ma 90% kryta i sklada adc na 2-3 strzaly.
Gralem troche tryndamere i wiem tylko jedno troll support z ignite w mid game = wpadasz na ganka i masz 2 kille. Nafeedowanego trynde jest w stanie zabic tylko cc chain + blind, ewentualnie frozen heart malphite w poblizu :) Prawda jest taka ze wiekszosc ludzi nie wie jak tryndamere gry wygrywac, mysla ze jak maja 10/1/X to juz ownuja, a wystarczy ze team dobrze ogarnie cooldowny i mozna takiego typa spokojnie poskladac. Trynda gry sie wygrywa splitpushem bo wystarcza 3 itemy zeby na trynde trzeba bylo wyslac 2 osoby bo solo to malo kto mu da rade :P

22.12.2013 01:27
8
odpowiedz
D.A.J
2
Junior

WTF?! Specki pod leone robi się 100% tank! Leona ma i tak małe Cooldowny i mana się jej prawie nie kończy. Osobiście wole też item pod golda który daje speeda zamiast Zbocza Góry które daje tarcze. Buty zmieniłbym na mobilitki, a trinketa na ten do stawiania vision wardów.

23.12.2013 10:44
9
odpowiedz
Kuba aka Zbyszek
17
Chorąży

Małe cooldowny? 14 sekund na tarczy, która jest jej praktycznie najważniejszym skillem (prócz ultimate'a oczywiście)? Nie lepiej mieć około 8 sekund ( przy maksymalnej redukcji) cooldowna na tarczy, która po trafieniu wroga trwa 6 sekund i daje, prócz sztywnych bonusów, także premie procentowe do pancerza i odporności na magię? Nie wspominając już o ultimate - lepiej je mieć przy każdym starciu, niż myśleć "i tak mam małe cd" gdy ucieka ci wróg z 100hp albo trafiasz na 5 wrogów zbitych w kupkę a do ulti jest 25 sekund.

Mana jej się prawie nie kończy? Leona ma na starcie 235 many, a co poziom jej pula zwiększa się o 40. Zakładając, że zaczniesz grać agresywnie na 3 poziomie (bo masz komplet skillów), powinieneś mieć wtedy 355 many - kombinacja twoich 3 skillów pozbawi cie prawię połowy (165 many), po dwóch takich akcjach zostajesz bez many i stajesz się bezużyteczny. Ja wiem, że można grać pasywnie, ale do tego jest Soraka albo Janna, a nie Leona. Dlatego lepiej mieć te niewinne 3 punkty many na 5 sekund, które jednak sporo dają.

Pakowanie 21 (czy o zgrozo, 30) punktów w obronę mija się z celem, ponieważ :

- 15% redukcja CC nie ma sensu, gdy nie budujesz butów na CC - 15% z 2s stuna nawet nie zauważysz
- wsadzanie 4 punktów w "Tenacious" po to, by Leona podczas starcia z 5 wrogami miała bonus 20 do pancerza i 10 do odporności na magię (jak jej W daje kilka razy tyle) podczas gdy twój pancerz i odporność na magię w ciągu walki dobija do 200
- zmniejszona skuteczność spowolnień, gdy Leona ma ultimate'a na cały ekran i dasha?
- 6 punktów po to by mieć 5 pancerza i 5 odporności na magię, gdy tarcza na W daje 5 razy tyle na 1 poziomie?
- -10% obrażeń od trafień krytycznych byłoby nawet fajne, gdyby nie trzeba było marnować tyle punktów w bzdurne rzeczy w drzewku obrony

I jak powyższe rzeczy przekładają się na :
- redukcję cooldowna (na postaci i na itemach, których na supporcie nie brak)
- dodatkowe złoto co 5 sekund, za każdego miniona który obok ciebie padnie (kilkaset sztuk złota na grę lekko) i przy asystach
- dodatkowy exp podczas przebywania obok bohatera z wyższym poziomem (a bez wątpienia inni cię odstawią, gdy będziesz chodził stawiać wardy / niszczyć wrogie lub ginął za swojego ADC)
- 5% bonus do szybkości ruchu, gdy jesteś po za walką - mając buty "dwójki" (czy na redukcję cooldowna czy CC) przy tej specjalizacji masz 405 ruchu po za walką, a mając buty "piątki" bez niej masz 440; nadal uważasz, że 35 ruchu (po za walką!) jest warte 15% redukcji cooldowna, czy 35% redukcji CC (i 25 odporności na magię)

Lubię jak ktoś rzuci kilka zdań i nie poprze je niczym szczególnym ("Leona ma małe cooldowny i mana się prawie nie kończy"). Przeczytaj proszę cię to co napisałem wyżej i wskaż mi, "w którym miejscu" Leonie bardziej opłaci się iść 0/21/9 (czy 0/30/0) - jeśli będziesz miał rację to ci ją przyznam. Nie, nie pluję jadem, ale nie lubię jak ktoś rzuca słowa na wiatr.

Poradnik Leona - build i poradnik - LoL