Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Microsoft stworzy narzędzia AI dla swoich studiów, mają pomóc z dialogami i fabułami w grach

06.11.2023 19:54
DocHary
😂
1
14
DocHary
76
Unclean One

Zatem możemy spodziewać się dużego skoku jakości dialogów i fabuły w grach Beci.

06.11.2023 19:54
DocHary
😂
1
14
DocHary
76
Unclean One

Zatem możemy spodziewać się dużego skoku jakości dialogów i fabuły w grach Beci.

06.11.2023 19:56
2
odpowiedz
BongoKong
7
Legionista

I na taką wiadomość czekałem

06.11.2023 19:58
-=Esiu=-
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
-=Esiu=-
210
Everybody lies

Nie dało się wcześniej? Starfield by na tym sporo zyskał.

post wyedytowany przez -=Esiu=- 2023-11-06 19:58:49
06.11.2023 20:02
3.1
2
micin3
137
Buc

Starfield by na tym sporo zyskał.
Przecież prawie wszystkie zadania ze Starfielda już brzmią, jakby były robione z ChatGPT, z wyjątkami frakcyjnymi i pojedyńczymy zadaniami pobocznymi.

06.11.2023 20:03
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
117
Senator

Wątpie żeby jakieś AI napisało lepsze dialogi i fabułę w grach

07.11.2023 15:37
😐
4.1
Ssechu
28
Pretorianin

Będzie powielać stare schematy zmieniając to co będzie potrafiło zmienić. Także fabuła może się okazać całkiem niezła ale śmiem twierdzić że będzie to kopia znanej nam już fabuły tylko przerobionej na wielu płaszczyznach. Nie mniej jednak smutna rzeczywistość.

06.11.2023 20:06
5
1
odpowiedz
Smutny.Pan
28
Generał

W przypadku Bethesdy, to gorszego efektu i tak nie da, więc czemu nie. Akurat kogo jak kogo, ale scenarzystów Beci to będzie mi najmniej szkoda, jak zostaną w większości zastąpieni przez AI.

06.11.2023 20:21
Herned
6
4
odpowiedz
Herned
53
Centurion

W przypadku Bethesdy za wiele to nie zmieni. Dialogi w ich grach i tak brzmią, jakby były pisane przez kiepskie AI xD

07.11.2023 02:06
7
odpowiedz
GARON
42
Pretorianin

Miejmy nadzieję, że AI wesprze też kwestie antycheatów oraz optymalizacji :)

07.11.2023 06:42
8
3
odpowiedz
Legalizex
80
Generał

Oooo tak jeszcze więcej soulless zawartości wygenerowanej przez algorytm to jest to czego brakuje grom

07.11.2023 07:28
9
3
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Grom Bethesdy w ogóle to nie pomoże z prostego powodu - gry są projektowane by nie było żadnych konsekwencji naszych czynów w tym zamykania ścieżek czy dostępu do miejsc a także postaci stających się naszymi wrogami.
Mówimy o RPG... nie da się napisać dobrych wiarygodnych dialogów z takimi ograniczeniami.
Zresztą ze starego wywiadu wyłaniał się obraz ludzi, którzy nie przeczytali prawie żadnej książki a z filmów tylko te popularne szroty. Na takiej bazie nie ma dobrych dialogów...

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2023-11-07 07:28:31
07.11.2023 08:21
Herr Pietrus
😢
10
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

To już prawdziwy dramat gdy AI ma zastąpić człowieka w pracy czysto twórczej - bo ponoć chodzi o jakość fabuł, a nie fetch questy z generatora...

07.11.2023 15:38
10.1
1
Ssechu
28
Pretorianin

Prawda... Korporacje sprowadza ten świat do poziomu gówna.

07.11.2023 08:28
11
odpowiedz
Jaya
67
Generał

Generacja AI to tak jak w przypadku Google Translate - konieczna jest dobra kontrola jakości. Dodatkowo AI z siebie niczego nie wymyśla tylko ma pulę pomysłów, które może jakoś modyfikować, łączyć, do których potrzebni nadal będą jacyś tekściarze, żeby zapełniać bazę wiedzy, pomysły na universum, prawa, zasady,...

W przypadku gdy zwykły Kowalski ma zatrudnić tłumacza, to raczej prędzej do większości zastosowań Google Translate wystarczy i podobnie może być z AI i Starfieldem, zwłaszcza jak jakieś narzędzia pójdą do przynajmniej moderów.

Potrzebny jest taki skok technologiczny bo w większości są tylko sztywnie napisane filmogry mało czym różniące się od zwykłego serialu. AI jeszcze nie zdefiniowało jakiś konkretnych rozwiązań, standardów w gamingu, jeśli już to wszyscy producenci się bardzo z AI chowali, a już na pewno jeśli zatrudnia się ghostwriterów/podwykonawców itp. to rynek może na jedno wyjść.

post wyedytowany przez Jaya 2023-11-07 08:29:06
07.11.2023 10:08
Czerwony07
12
1
odpowiedz
Czerwony07
57
Konsul

Co? Hah dialogi i fabuła powinny być priorytetowe przy rozdzielaniu mocy przerobowych ale oczywiście idzie to na polepszanie grafiki dla technologicznych freakow. A gry zaraz będą po 500 zł i pisane przez AI

07.11.2023 10:24
13
odpowiedz
sabaru
24
Senator

Przecież to nie wiele będzie się różniło od dialogów wymyślanych przez pisarzy. Jerzyk jest oparty o to co wymyślił człowiek wiec wiele to nie zmieni. Chyba może jedynie przyspieszyć tworzenie tekstów ale tak to nie widzę w tym czegoś lepszego.

07.11.2023 10:31
14
odpowiedz
Kothe
24
Senator

Fascynowało mnie fakt, że AI może być użyte, do symulacji poczyniań NPCów, czy też tego, że z każdym z nich będziemy mogli nawiązać rozmowę nawiązującą do charakteru/postaci, czy to zamiatacz ulic, czy zakapior.

A ci chcą questy generować, auć.

07.11.2023 11:12
MilornDiester
15
1
odpowiedz
1 odpowiedź
MilornDiester
43
Generał

Wykorzystanie AI do generowania dialogów zamiast scenarzystów po to by je na stałe wrzucić jako "tradycyjne" dialogi to krok wstecz.

Natomiast zaimplementowanie AI tak aby na bieżąco generowały dialogi to ogromny krok w stronę nieliniowości i wolności w grach.

Twórcy powinni określać zasób wiedzy, charakter, cele I motywacje na podstawie, której AI połączone z syntezatorem mowy, generowałoby na bieżąco dialogi.

Wyobraźcie sobie np. Zadanie śledztwa, w którym musimy dojść do prawdy poprzez odpowiednie formułowanie pytań i wyciąganie wiedzy z NPCow, łączenie tego z poszlakami, wykorzystywaniem charakterów postaci pobocznych...

07.11.2023 13:03
15.1
radek1982
31
Generał

Oni zrobią tak że ai będzie też graczowi dawać formuły od tych pytań po czym będzie na nie odpowiadać.

07.11.2023 12:31
😒
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
GeDo
85
Konsul

Ciekawe ile osób zwolnią?

07.11.2023 13:24
16.1
swgs01
10
Legionista

Docelowo do 2025 roku zawód scenarzysty ma zostać zastąpiony przez AI.

07.11.2023 15:40
16.2
Ssechu
28
Pretorianin

Jeśli twórcy przestają być potrzebni bo jest AI to kto właściwie jest potrzebny ? Politycy rządy i bankierzy?

07.11.2023 13:06
17
odpowiedz
1 odpowiedź
radek1982
31
Generał

Nie wiadamo czy za parę to parunastu lat każdy gracz będzie miał różne modele ai do swojej dyspozycji. Sam sobie będzie robił gry a jednym ograniczeniem będzie czas i energia do zasilenia ai.

07.11.2023 15:41
17.1
1
Ssechu
28
Pretorianin

Żadne korpo nie odda Ci takiego narzędzia.

07.11.2023 15:11
Shadoukira
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Shadoukira
106
Chill Slayer

Ja to raczej widzę tak, że AI będzie tylko pomagało w tworzeniu historii w oparciu o schematy od pisarzy, a i tak na końcu wszystko zostanie jeszcze poddane obróbce pisarskiej (przynajmniej tak mi się wydaje).

Ogólnie jak dla mnie dynamicznie generowane zadania i wydarzenia w grach to raczej naturalny kierunek rozwoju, jeśli chcielibyśmy mieć duże otwarte światy, które mają wydawać się żywe, ciekawe i pełne zawartości, a nie chcemy czekać na każdą nową grę około 10 lat, bo raczej tyle zajęłoby to przy totalnie manualnej pracy deweloperów.

Oczywiście jeszcze teraz ta technologia kuleje, ale pewnie gdzieś za 10 lat zadania i wydarzenia tworzone przez AI nie będą mocno odbiegać od tego co stworzyłby sam deweloper.

Według mnie potencjał AI w tworzeniu gier jest bardzo duży i szkoda by było go nie wykorzystać. Jedynym problemem mogą być wydawcy, którzy mogą iść na ilość a nie jakość swoich produkcjach, gdzie będziemy dostawać zadania typu: zbierz 10 ziemniaków, buraków albo zabij x, znajdź x itp.

07.11.2023 15:41
😢
18.1
Ssechu
28
Pretorianin

A mnie się tak nie wydaje. Będą woleli udoskonalać AI tak długo aż nie będzie potrzeba żadnej obróbki.

07.11.2023 15:52
19
odpowiedz
krontes
44
Pretorianin

- świat z generatora - to już mają opanowane
- historia z generatora
- dialogi z generatora

08.11.2023 05:46
keeper_4chan
20
1
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Myślę, że wpierw przydało by się poprawić silniki i narzędzia do silnika gry.
Tak aby gry były dostarczane w znośnym stanie.

Oczywiście są studia, co nie mają z tym problemu.

Wiadomość Microsoft stworzy narzędzia AI dla swoich studiów, mają pomóc z dialogami i fabułami w grach