Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Havok i nVidia łączą siły

20.03.2006 19:38
👍
1
corell
78
Pretorianin

yes! yes! yes! mimo wszystko warto było wywalić tą kasę na 6600GT

20.03.2006 20:29
empeck
2
odpowiedz
empeck
53
Pretorianin

O ile 6600gt da radę obsłużyć fizykę i grafę jednocześnie. Choć pomysł ciekawy.

BTW, też mam 6600gt ;)

20.03.2006 20:34
Immortal_Daemon
😜
3
odpowiedz
Immortal_Daemon
48
Konsul

straszne

20.03.2006 20:36
DeLordeyan
😜
4
odpowiedz
DeLordeyan
39
The Edge

to może za rok zmienię swoją 5200

20.03.2006 20:38
😜
5
odpowiedz
zanonimizowany271125
16
Generał

Bardzo dobrze! Będziemy mieli coraz lepszą grafike w gierkach.

20.03.2006 21:15
6
odpowiedz
zanonimizowany217608
27
Konsul

Dobrze ze niedawno kupilem sobie 6600GT :P

20.03.2006 21:20
7
odpowiedz
zanonimizowany3559
58
Generał

Widzę, że NVIDIA wzięła sobie do serca opinie o dziecinności ich maskotek i ich wróżka zębuszka zaczęła nosić czarną skórę zamiast "leśnego wdzianka". :)

A co do informacji to bardzo jestem ciekawy ile można wycisnąć z takiej bądź co bądź nieźle obciążonej już karty graficznej, ciekawe jak to sie będzie miało do kart AGEIA.

20.03.2006 21:22
***Half-Life***
8
odpowiedz
***Half-Life***
157
Generał

Dobrze, że mam 4200 Ti ;)

Do czasu co się okaże: wtedy przesiadka nie tylko na nowy komp ale i rozwiązania graficzne :)

20.03.2006 21:32
9
odpowiedz
zanonimizowany206424
18
Generał

Czytałem kiedyś o podobnych pomysłach, ale praktycznej realizacji jeszcze nie widziałem:

http://gamma.cs.unc.edu/GPUSORT/

20.03.2006 22:16
10
odpowiedz
zanonimizowany344293
4
Junior

Cool. To po co szybki procek kupowałem skoro fizyka teraz będzie obliczana przez mojego 7800gt ? :/

20.03.2006 22:50
legrooch
😁
11
odpowiedz
legrooch
240
MPO Squad Member

LOL
6600GT + liczenie fizyki = 4 fps w BF2 + łamanie się drzew!
Tak! To nVidia powinna dać wcześniej!

A pomyśleć tylko co będzie z 7900GTX! Całe 20fps + kropelki wody!

20.03.2006 22:51
12
odpowiedz
zanonimizowany207685
30
Generał

super:) można sie tylko cieszyć

21.03.2006 09:22
13
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

legrooch baaardzo kiepsko się orientujesz. Ze wzgledu na architekturę peceta karty graficzne mają spory zapas mocy bo i tak czekają na dane z procesora (wąska szyna itp). Pomysł nVidii jest świetny, bo GPU to są zarąbiście szybkie jednostki obliczeniowe.
Ati coś tam również przebąkiwało o tym, GPU z X360 ma jakieś funkcje które w teorii można do tego użyć. Ale wygląda na to że nVidia kombinowała wcześniej i złapała ATI w rozkroku :P

21.03.2006 12:12
Triber
14
odpowiedz
Triber
64
Konsul

I tak jak wyjdzie DX10 to wszystko się zmieni, zreszta jest to kolejne faworyzowanie nVidii, nowe radki jeszcze latwiej jest programować pod coś innego niż grafa.
I FX jakoś kojarzy mi sie z kleska ;)

21.03.2006 13:05
15
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Triber możesz coś więcej powiedzieć o łatwiejszym programowaniu Radków pod coś innego niż grafa ?

21.03.2006 15:37
Triber
16
odpowiedz
Triber
64
Konsul

nie pamietam juz szczegolow, ale czytalem kiedys porownanie mozliwosci zastosowan jako cpu serii 70 i 520 , z korzyscia na ten druga rodzinke, w zwiazku z inna architektura, innym podejsciem do
shader'ow,
np. "Procesory vertex Radeona X1000 zostały zaprojektowane w podobny sposób do architektury GeForce 7 nVidii. Każdy procesor składa się z dwóch układów, wektorowego i skalarnego, z taką różnicą, że procesor vertex G70 ma 32 bitowe ALU, podczas gdy w X1000 jest 128 bitowy. Cecha ta pozwala na emulowanie centralnego procesora na GPU. " (benchmark.pl)
niewiele to mowi ale nie potrafie juz tego znalezc, gdzies pewnie w newsach tweaka, badz w jakiejs zagranicznej recenzji nowych radkow.
Artukul jasno wskazywal mozliwosc zastosowania, zaprogramowania nowych radkow, a nie nvidii, jako takiej np. jednostki AGEIA'i.

23.03.2006 10:13
17
odpowiedz
zanonimizowany344293
4
Junior

Tyle, że zwykle nie chcesz emulować cpu na gpu. Nawet jeśli masz jakieś alternatywne zastosowania dla karty graficznej, to gpu chcesz używać do tego do czego został stworzony - jako diabelnie szybkiego koprocesora wektorowego. Faktycznie 128 bit na x1000 pozwala emulować cpu ale z bardzo niską wydajnością - to się nie opłaca, łatwiej i wydajniej dodać po prostu drugi cpu. Z drugiej strony jeśli wykorzystujesz G70 czy X1000 jako jednostkę wektorową to n-bitowość nie ma większego znaczenia. Tak czy inaczej jest to sprawa istotna dla CAD, nie dla przeciętnego gracza. A obliczanie fizyki na gpu to dobry pomysł w grach które nie obciążają mocno vertex shaderów. Przez jakiś czas będzie działać ok, potem wejdzie displacement mapping (już stosowany - patrz FEAR i wyrywanie kawałków ścian przez kule) który bardzo mocno obciąża vs i tyle z fizyki na gpu. Tak przynajmniej wróżę.

Wiadomość Havok i nVidia łączą siły