DLSS 3.5 i Ray Tracing, czyli nowa rzeczywistość gier wideo
Szkoda tylko, że gry optymalizuje się pod DLSS. To powinna być technologia przedłużająca życie starym sprzętom albo pchająca grafikę do przodu. Niestety gry wyglądają tak samo a wydawcy zamiast je optymalizować to walną DLSS i wywalone. Do tego często pełno jest artefaktów, ekran pływa, szczególnie przy takim FSR. DLSS to niesamowita technologia wykorzystywana przez deweloperów w najbardziej leniwy sposób.
Tylko grafika rastrowa, mi nie potrzebny żaden ray tracing ani skalowanie dlss
Mam swojego Radeona z fsr i Alan Wake 2 działa w 30 fps na low
"Na szczęście dla graczy i graczek czasy siermiężnej grafiki minęły. Dzięki DLSS i Ray Tracingowi wkroczyliśmy w erę realizmu." po przeczytaniu tego zdania normalnie padłem XD. Że niby bez rt i dlss mamy siermiężną grafikę, ale dopiero rt daje realistyczną grafę? Ło panie, to niezły odlot. Może grafika była siermiężna ponad połtorej dekady temu, no ale bez przesady, żeby teraz grafika była realistyczna tylko z rt i dlss skoro bez nich też super wygląda. Już nie mówiąc o tym, że dużego przeskoku w jakości graficznej nie ma z rt i dlss, a już na pewno nie bez przesady (już nawet nie wspomnę o tym, że jak to bezproblemowo gołym okiem widać niektóre ulepszenia graficzne, bo mam wrażenie jakby tutaj to zostało sparodiowane. Jasne, widać jakieś zmiany, a kto ulepsza grafikę do poziomu mikroskopowego skoro tylko popsuje wydajność, a ludzie nie zobaczą? To 1. a 2. i tak zwykle nie zwracamy dużej uwagi na masę szczegółów, więc whatever) XD. Ogólnie to wszystko brzmi jak jakaś reklama nowości technologicznych.
Bo to jest swego rodzaju reklama:
"Materiał powstał we współpracy z firmą Komputronik."
Tu nie chodzi o rzetelność tylko o to żeby zachęcić klienta do kupna nowej, niekoniecznie opłacalnej karty obiecankami o cudach na ekranie...
Szkoda tylko, że gry optymalizuje się pod DLSS. To powinna być technologia przedłużająca życie starym sprzętom albo pchająca grafikę do przodu. Niestety gry wyglądają tak samo a wydawcy zamiast je optymalizować to walną DLSS i wywalone. Do tego często pełno jest artefaktów, ekran pływa, szczególnie przy takim FSR. DLSS to niesamowita technologia wykorzystywana przez deweloperów w najbardziej leniwy sposób.
Jakikolwiek tekst dotyczący RT lub DLSS i biadolenie w komentarzach "oszukane klatki, nie chce im sie optymalizować to wrzucajo DLSS, nie widać różnicy, tylko psuje wydajność"
Name a more iconic duo, I'll wait
xDDD
zawsze jak lemingi biora jakies scierwo na polyk to sie zlatuje widownia obserwatorow. a wystarczy nie byc pajacem i nie pajacowac.
Tekst pisany pod promocję kart RTX4*00, tak DLSS 3 podwaja klatki ale trzeba mieć ich kartę i tylko najnowszą serię
A tymczasem AMD a teraz też Intel robi to jak powinno sie robić czyli ich FSR 3 i XeSS tak samo dubluje fps-y ale działa na w miarę nowych kartach od każdego z tych trzech producentów
A ja się z autorem zgadzam. Uważam, że dzięki RT i DLS mamy możliwość odtworzenia pięknej grafiki w dużej ilości klatek które bez tych technologii byłyby prawdopodobnie niemożliwe do uruchomienia lub w zamałej ilości klatek.
Ja tam cisnę na RTX 3060 i rozdziałce 1440p, ale przy tym setupie nie da się niestety wycisnąć graficznych soczków z gier, jeśli chce się utrzymać płynną rozgrywkę. Nie mniej nie raz sobie z ciekawości włączałem te wszystkie efekty(oprócz tych wymagających serii 40xx) i efekt nie jest jakiś powalający. Owszem, odbicia, cieniowanie, oświetlenie wyglądają lepiej, ale nie jest to przeskok powodujący na tyle "WOW", żebym grając w grę musiał to mieć. Tym bardziej, że wymaga to nie lada sprzętu przy rozdzielczościach większych niż FHD. Dlatego póki nie stanie się to technologią codzienności, a pozostanie w sferze smaczków dla najbardziej wymagających, ja sobie pozostawię to wyłączone i będę cieszył się nadal piękną grafiką w stosunkowo niedużej cenie sprzętu.
Prawda. Gry są napisane tak, by dało się uruchomić bez ray tracing. Dlatego nie robi to ogromne różnicy w przykładowy Elden Ring. Choć było widać różnicy w Cyberpunk 2077 z path tracing, to jeszcze nie jest 100% potencjału RT.
Prawdziwy potencjału ray tracing zobaczymy dopiero wtedy, kiedy gry będą napisane tylko pod RT i nie dało się uruchomić bez mocniejsze karty RTX i podobne karty AMD. Minie trochę czasu.
^ Prawda. Avatar to dopiero początek.
Ale dlaczego twierdzisz, że RT nie da się wyłączyć w Alan Wake 2? Jak grałem w to, da się wyłączyć.
Masz tu dowód:
https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-alan-wake-ii-wysokie-wymagania-ale-grafika-rewelacyjna-prawdziwy-next-gen-potrzebuje-mocnego-sprzetu?page=0,10
https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-alan-wake-ii-wysokie-wymagania-ale-grafika-rewelacyjna-prawdziwy-next-gen-potrzebuje-mocnego-sprzetu?page=0,13
Wpis "RT OFF" i ilość FPS mówi samo za siebie. Uprzedzam, że grałem w starsza wersja Alan Wake 2 i nie wypróbowałem najnowsza łatka.
Kilka dni temu powstał mod do Cyberpunka implementujący FSR3. Przetestowałem na RTX3060TI i musze powiedzieć.... NVIDIA!!!!! UJ CI W UPĘ! Wszystko śmiga jak ta lala. żadnych opóźnień. Żadnego laga. Można połączyć FSR3 z DLLS Quality. REWELACJA!!! Włączyłem detale Ultra, wszystkie opcje RT z ustawieniem średnie i nie spada poniżej 60 klatek. Przy Path Tracingu są spadki, więc sobie odpuściłem. Żyć nie umierać! :) A to co zrobiła Nvidia ograniczając DLLS3 tylko do serii 40xx woła o pomstę do nieba. Jakiś sprytny ahmerykaniec powinien założyć im pozew sądowy na miliardy dolarów za praktyki monopolistyczne.
przeciez FSR3 nie dziala poprawnie z VRR wiec na razie jest bezuzyteczny. a jak ty tego nie widzisz i nie widzisz tez laga no to elo, pozdro. rownie dobrze mozesz sobie zmniejszyc rozdzielczosc do 800x600, afterburner tez ci pokaze wiecej klatek a gra wcale nie bedzie gorzej dla ciebie wygladac, bo jestes za malo spostrzegawczy by to zauwazyc xddd
i sam sie pozwij do sadu
Człowiek gada o "Spider-Manie 2: The Game" na PC, którą zrobiło The Fizz Factory, a wstawia screen z wersji PS2 którą zrobiło Treyarch i która jest zupełnie inna xD Nie wiem jak można tak się pomylić, jakby nie widział, w jaką grę grał.
PS: Wersja na PC jest tak do D że nie wiem jak można w nią grać i czerpać z tego przyjemność.
Ray tracing to tam mały pikuś. Niepotrzebna funkcja, na którą nie zwraca się zbytnie uwagi jak się gra. Odbicia już w grach są dawno, zwykłe, i też są bardzo ładne.TAK TAK, wiem że RT to coś innego, i wygląda lepiej. Ale to jest jedna z tych funkcji, która jest to życia zbędna. ALE jak już ma się dobre karty, i DLSS, to grzech nie załączać ;D I to właśnie DLSS to jedna z najlepszych technologii która zmienia sporo. Tylko i tak trzeba mieć drogie karty. Więc już i bez DLSS powinniśmy grać bez przeszkód, ale no DLSS pomaga w cholerę. Genialna rzecz jak dla mnie. Nie wiem czy w tańszych kartach, tez to kiedyś będzie? Albo już jest? To by naprawdę zmieniło granie.
czyli nowa rzeczywistość gier wideo
Nawet nie chce mi się komentować dzisiaj tego wału bo to jak walenie głową o ścianę.
Z PhysX i HairWorks im nie wyszło ale tutaj rozegrali koncertowo ten wałek.
Logika na tej liście mamy gry które bez przesady wyglądają na tytuły z okolic 2010 roku jak choćby:
Destroy All Humans! 2
Mount & Blade II Bannerlord
The Lord of the Rings Gollum
Ale żeby odpalić tą technologię to potrzebuje kartę graficzną z 2022 która jest (chyba ) o kilka tysięcy % bardziej wydajna niż karty graficzna z okolic 2010 roku, a gracze myślą, że to wina optymalizacji.
Okej. Ja czekam na ray tracing na ps5 pro . I czekam na ray tracing konkurenta xbox series x pro. Po prostu nowe szybsze i głębsze technologicznie nowe APU dla ps5 i xbox.
Dla mnie zadowalającym przykładem Raytracingu jest gra sponsorowana przez AMD , Avatar Pandora. Brakuje tylko wspomnianego DLSS w wysokiej wersji.
NVidia na starcie przynajmniej dość bardzo przeganiała AMD w tej grze i raczej sponsorowanie tego typu gry przez AMD jest dziwne. Może nie chcieliby przynajmniej przegrać w benchmarkach z kretesem.
Tam są reflexy w wodzie dość bardzo rozmyte, pewnie przez liczbę detali, ale przydałby się RR, którego AMD jeszcze nie ma, a mimo wszystko w końcu jest czym zadowolić oko i nie jest to jedna stara gra.
Zbliżają się gry pod Lumena, chyba że może producenci gier czekają na lepszy moment. Robocop pokazał moc wygrywając gdzieś nominacje na najpiękniejszą grafikę, a w ogóle z Reshade gdzieś na Youtubach potrafi jeszcze bardziej zachwycać.
Przyszłość gier widzę mniej więcej jako 1/3 AI generatory 1/3 Raytracing 1/3 Rasteryzacja, ale mało który silnik daje sobie radę z mieszanką.