Czym jest silnik gry wideo? Przepytaliśmy polskich devów
O! I to jest fajny tekst, wywiad z developerami jak silnik wygląda od "kuchni". Super się czytało. Brawo!
Mam nadzieję, że to nie ostatni z wywiadów. :)
Bardzo fajny i ciekawy tekst, zawsze mnie to ciekawiło, ale jakoś nie miałem chęci żeby szukać o tym informacji w internecie ;P
Jednie co mnie zawiodło to brak wzmianki o Call of Duty. Oni cięgle piszą, że kolejna część będzie na nowym silniku, a ja twierdzę, że to nadal stary silnik Quake idTech xD
apropo szkodliwosci UE dla gier to mnie osobiscie niesamowicie denerwuje defaultowy unrealowy motion blur. obok depth of field (ogolnie, nie tylko w UE) to sa dwa najgorsze efekty w grach, ktore na szczescie mozna najczesciej wylaczyc.
Odnosnie wspomnianego slabego oswietlenia w Unity to jest tez temat powiazany z "defaultami". W Unity da sie zrobic ladne oswietlenie, ale wymaga to znacznie wiecej wiedzy i umiejetnosci od developerow. UE ma bardzo "ladne" defaulty, ale przez to wiele gier ich nie zmienia i wygladaja niestety wtedy jak jak zwykle asset flipy
Pamiętaj, że bardzo dużo gier teraz jest tworzonych przy pomocy defaultowych rozwiązań i contentu z wszelkich Asset Storów, co skutkuje tragicznie optymalizowanymi produkcjami (no co bede tam patrzył, że obiekt ze "stora" ma 10 tekstur 4k, milion trójkątów i brak LODów, ważne, że fajnie wygląda).
Moim zdaniem w pewnym momencie osiągniemy poziom graficzny tak dobry w grach, że bajery przestaną się liczyć bo spowszednieją a zacznie się liczyć AI, immersja, styl graficzny, universum, grywalność itp.
Na pewno pewien skok zostanie zauważony po osiągnięciu w grach efektu wręcz realistycznej, kinowej wizualizacji. Ale to jeszcze kilka lat...
UE5 powinien być sukcesem wśród twórców AAA bo ma użyteczne narzędzia ale jest też trochę mieczem obosiecznym dla gier indie
Bo Epic rozdaje dużo assetów w fotorealistycznej jakości i jak mali twórcy się na nie rzucą to każda gra będzie wyglądać tak samo, bo stworzenie własnych modeli 3d w zbliżonej jakości będzie prawie niemożliwe a nic bardziej nie widać niż niekonsekwencji w stylu graficznym
Przez to nowe super wyglądające gry indie na UE5 mogą być bardzo płytkie bo programowanie tam było zawsze traktowane po macoszemu i nowa wersja silnika nic w tym nie pomogła, dla wielu ludzi to największa przeszkoda żeby przejść na niego gdzie wcześniej znali unity
Wadą Unity jest z kolei chaos w rozwijaniu silnika, bo każda wersja UE jest lepsza a przy unity to masa rzeczy jak multiplayer, DOTS, UI, silinik graficzny są rozwijane osobną drogą, czasem nawet porzucane w połowie żeby zacząć od nowa
I to jest bardzo dobry materiał, zawsze mnie to ciekawiło jak to wygląda. Fajny, z sensem i na jednej stronie :D Przyjemnie się czytało. Brawo, dzięki, pozdrawiam! :)
"Czym jest silnik gry wideo? Przepytaliśmy polskich devów"
Czymś czego Polacy nie są w stanie ogarnąć.
Jak w każdej dziedzinie tak i tutaj sami janusze biznesu i improwizatorzy nie warci zainteresowania. Ale wiadomo, przelana kasa działa jak wybawienie.