Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia Czym jest silnik gry wideo? Przepytaliśmy polskich devów

07.07.2022 18:25
dzl
👍
1
9
dzl
108
John Yakuza

O! I to jest fajny tekst, wywiad z developerami jak silnik wygląda od "kuchni". Super się czytało. Brawo!
Mam nadzieję, że to nie ostatni z wywiadów. :)

07.07.2022 19:00
Ergo
2
odpowiedz
Ergo
92
Generał

Bardzo fajny i ciekawy tekst, zawsze mnie to ciekawiło, ale jakoś nie miałem chęci żeby szukać o tym informacji w internecie ;P
Jednie co mnie zawiodło to brak wzmianki o Call of Duty. Oni cięgle piszą, że kolejna część będzie na nowym silniku, a ja twierdzę, że to nadal stary silnik Quake idTech xD

post wyedytowany przez Ergo 2022-07-07 19:01:44
07.07.2022 19:22
Nirgar
👍
3
6
odpowiedz
Nirgar
54
Pretorianin

...i na jednej stronie... wow, brawo i dzięki.

07.07.2022 20:08
RafaSs
4
5
odpowiedz
1 odpowiedź
RafaSs
104
Centurion

apropo szkodliwosci UE dla gier to mnie osobiscie niesamowicie denerwuje defaultowy unrealowy motion blur. obok depth of field (ogolnie, nie tylko w UE) to sa dwa najgorsze efekty w grach, ktore na szczescie mozna najczesciej wylaczyc.

Odnosnie wspomnianego slabego oswietlenia w Unity to jest tez temat powiazany z "defaultami". W Unity da sie zrobic ladne oswietlenie, ale wymaga to znacznie wiecej wiedzy i umiejetnosci od developerow. UE ma bardzo "ladne" defaulty, ale przez to wiele gier ich nie zmienia i wygladaja niestety wtedy jak jak zwykle asset flipy

post wyedytowany przez RafaSs 2022-07-07 20:42:51
07.07.2022 20:17
4.1
1
Rufjan
51
Konsul

RafaSs nie wiem czy mozna podciągnąć to pod "szkodliwość UE". Raczej chyba pod lenistwo twórców, którzy po prostu to zostawiają, zamiast pomyśleć o własnym rozwiązaniu ewentualnym tweakowaniu tego co już jest. Też nie jestem fanem MB, natomiast to nie wygląda tak tragicznie jak gra trzyma 60fps, natomiast niższy framerate powoduje, że wszystko wygląda odpychająco z właczonym MB.

Pamiętaj, że bardzo dużo gier teraz jest tworzonych przy pomocy defaultowych rozwiązań i contentu z wszelkich Asset Storów, co skutkuje tragicznie optymalizowanymi produkcjami (no co bede tam patrzył, że obiekt ze "stora" ma 10 tekstur 4k, milion trójkątów i brak LODów, ważne, że fajnie wygląda).

07.07.2022 22:04
Pulser.X
👍
5
2
odpowiedz
Pulser.X
48
Konsul

Ostatnimi czasy pośród słabych artykułów na golu ten to rodzynek. Pjona!

07.07.2022 22:48
👍
6
odpowiedz
trejangry
85
Pretorianin

Moim zdaniem w pewnym momencie osiągniemy poziom graficzny tak dobry w grach, że bajery przestaną się liczyć bo spowszednieją a zacznie się liczyć AI, immersja, styl graficzny, universum, grywalność itp.
Na pewno pewien skok zostanie zauważony po osiągnięciu w grach efektu wręcz realistycznej, kinowej wizualizacji. Ale to jeszcze kilka lat...

08.07.2022 14:56
7
odpowiedz
zanonimizowany1255967
74
Generał

UE5 powinien być sukcesem wśród twórców AAA bo ma użyteczne narzędzia ale jest też trochę mieczem obosiecznym dla gier indie

Bo Epic rozdaje dużo assetów w fotorealistycznej jakości i jak mali twórcy się na nie rzucą to każda gra będzie wyglądać tak samo, bo stworzenie własnych modeli 3d w zbliżonej jakości będzie prawie niemożliwe a nic bardziej nie widać niż niekonsekwencji w stylu graficznym

Przez to nowe super wyglądające gry indie na UE5 mogą być bardzo płytkie bo programowanie tam było zawsze traktowane po macoszemu i nowa wersja silnika nic w tym nie pomogła, dla wielu ludzi to największa przeszkoda żeby przejść na niego gdzie wcześniej znali unity

Wadą Unity jest z kolei chaos w rozwijaniu silnika, bo każda wersja UE jest lepsza a przy unity to masa rzeczy jak multiplayer, DOTS, UI, silinik graficzny są rozwijane osobną drogą, czasem nawet porzucane w połowie żeby zacząć od nowa

post wyedytowany przez zanonimizowany1255967 2022-07-08 14:56:52
09.07.2022 11:14
👍
8
odpowiedz
zanonimizowany1362059
11
Legionista

I to jest bardzo dobry materiał, zawsze mnie to ciekawiło jak to wygląda. Fajny, z sensem i na jednej stronie :D Przyjemnie się czytało. Brawo, dzięki, pozdrawiam! :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1362059 2022-07-09 11:15:46
09.07.2022 16:50
9
odpowiedz
Luzman
5
Chorąży

"Czym jest silnik gry wideo? Przepytaliśmy polskich devów"
Czymś czego Polacy nie są w stanie ogarnąć.
Jak w każdej dziedzinie tak i tutaj sami janusze biznesu i improwizatorzy nie warci zainteresowania. Ale wiadomo, przelana kasa działa jak wybawienie.

post wyedytowany przez Luzman 2022-07-09 16:52:37
Opinia Czym jest silnik gry wideo? Przepytaliśmy polskich devów