BlizzCon 2023: Jestem w szoku, ale Warcraft Rumble naprawdę kogoś interesuje
Blizzard dawno temu juz się skończył. Pamiętam jak czekałem kiedyś na każdy blizzcon żeby zobaczyć co będzie nowego i kiedy wyjdzie starcraft 2 i dodatki. A teraz?? mobilki ... lub jakieś głupie dodatki do wowa. Starcraft 3 raczej nigdy nie wyjdzie.
Przynajmniej wiele dobry rts się zapowiada : Zerospace, Stormgate, Tempest rising. Przynajmniej będzie z czego wybierać.
Ceremonia otwarcia BlizzConu nie przyniosła żadnych gwizdów, płaczów, nawet przy wzmiance o Diablo Immortal widownia przewróciła jedynie oczami i szybko wróciła do nieustannego transu radości i ekscytacji.
Bo blizzardowscy korposi odpowiednio zadbali żeby wśród publiczności nie było jakiś "rodzynków", którzy odpalą jakiś tekst o przedwczesnym żarcie prima-aprilisowym. Wstęp tylko dla zatwierdzonych klakierów!
Pelikany, nawet bombę łykną!!
Blizzard dawno temu juz się skończył. Pamiętam jak czekałem kiedyś na każdy blizzcon żeby zobaczyć co będzie nowego i kiedy wyjdzie starcraft 2 i dodatki. A teraz?? mobilki ... lub jakieś głupie dodatki do wowa. Starcraft 3 raczej nigdy nie wyjdzie.
Przynajmniej wiele dobry rts się zapowiada : Zerospace, Stormgate, Tempest rising. Przynajmniej będzie z czego wybierać.
StarCraft 1 i 2 wciąż są grywalne, ale prawda Blizz ma teraz na nie wywalone, nawet turnieju Blizzconowego nie zrobili przynajmniej, żeby podtrzymać pamięć. Cóż, mamy, co mamy, cieszmy się, że wciąż możemy grać w SC, ale też nie bądźmy naiwni wobec blizza, a np.szukać innych twórców.
no niestety, już nigdy nie doczekamy się lepszej gry od blizzarda. Multiki czy mobilniaki to maks jaki mogą zrobić. RTS to gatunek na zbyt wysokim poziomie, by mogli z tym poradzić. Zresztą gracze nie bez winy są.
Biorąc pod uwagę ilość pobrań i oceny na google play, to akurat warcraft rumble sobie bardzo dobrze radzi.
Tak samo jak i hejtowane tutaj Diablo Immortal.
Ludzie hejtują blizza, "to już nie to samo" "blizz dawno się skończył", a tak naprawdę statystycznie sami się do tego wszystkiego przyczyniają. A czym? Tym, że blizz nie zarabia. Nie zarabiał na HotS, nie zarabia na WC3 czy SC2. Rozumiem, że spodziewacie się korpo pracującego nie dla zysku?
Prawie 50% zarobków blizza w 2022 jest z mobilek. Tam koszą kasę od lat, więc oczywiste, że tam inwestują. Smutne ale prawdziwe.
Jakos inne korpo potrafią sobie radzić bez robienia gówno mobilek pod chińczyków. Dobra gra się sama obroni i zarobi, dowodem jest na to, z nowszych przykładów Baldur. Blizzard obecnie idzie na łatwiznę, jak pisałem, robiąc syf bo w chinach się sprzeda. I jestem też pewny co do tego że oni byli pewnie do co do szybkiego odejścia graczy z D4, dlatego napierdzielili mikrotranskacji by zarobić jeszcze na tych co już kupili.
To nie działa na zasadzie "Hipokryzji graczy", tylko pobierają ci, którzy nie potrafią krytykować, są takimi wręcz pelikanami. Ale ci, co nie cierpią tego potrafią się twardo trzymać, w tym ja.
Ty chyba nie ogarniasz co napisałem, co? Nazywasz korpo prywatną firmę z 400 pracowników, która sama robi grę i sama ją wydaje do firm, które są na giełdzie i mają tych pracowników po kilkanaście tysięcy?
Jakie dane masz na temat Baldura? Ile zarobił? Bo jedyne co o BG3 wiadomo to to, że ludzie lubią i chwalą i liczba sprzedanych kopii. Larian na oczy takiej kasy nie widział, jaką obraca i jaką zarabia blizz, ubi, ea czy inny syf rocznie.
A skąd mają kasę? Z mobilek.
"pobierają ci, którzy nie potrafią krytykować, są takimi wręcz pelikanami."
O tak, ty jesteś super rycerz w białej zbroi broniący jakości gamingu bo się "twardo trzymasz", jesteś specjalny, a cała rzesza milionów ludzi to bydło.
Może po prostu zaakceptuj fakt, że jesteś malusieńkim procentem, a te wszystkie syfiaste mobilne gry, których tak nie lubisz zwyczajnie większości się podobają.
Statystyki nie kłamią. Tyle w temacie. A jeśli uważacie, że korpo nie robi gier dla kasy to raczej czas z piwnicy wyjść.
grabeck666 to dalej, ubisoft, nie lubię ich gier ale radzą sobie bez lizania dupy chinczykom, to samo ea, oba są chujowe ale acti blizz obecnie gorszy, t2 też ma gdzieś rynek chiński.
Koleś, to czy są robione dla pieniędzy czy z dobrego serca, to zależy od tego, jak twórcy podchodzą do graczy. Nikt absolutnie nie mówi, poza debilami, "że twórcy nie mogą zarabiać". Wręcz przeciwnie, ludzie chcą płacić, szanują ich pracę, problem zaczyna się wtedy, gdy twórcy traktują to tylko jako forma wzbogacenia. Owszem, twórcy muszą zarabiać, bo stworzenie gry wymaga pracy, która musi być godnie wynagrodzona, ALE TO NIE ZNACZY, że niby firmy zawsze robiły gry tylko dla pieniędzy. Owszem, są takie, co robią tylko dla pieniędzy, ALE NIE WSZYSCY TACY SĄ.
Przecież pod względem przychodów mobilki to ponad 50% rynku (dane za 2022), gdzie PC i konsole dzielą się resztą tortu mniej więcej na pół. Czy autor się zatrzymał 10 lat temu, że dziwi go sukces gry mobilnej i że kogoś "interesuje"?
Ewidentnie widać po komentarzach, że wielu ludzi się zatrzymało 10 lat temu i ich dziwi sukces mobilki.
Jak na mobilniaka z bardzo szybko wymagana monetyzacja to nie zdziwie sie jak niedługo to ich główne źródło przychodu będzie.
Dla mnie kolejny clash of xxx i tego pokroju gdzie pasuje mieć karte kredytowa podpieta jako buff w grze
Ceremonia otwarcia BlizzConu nie przyniosła żadnych gwizdów, płaczów, nawet przy wzmiance o Diablo Immortal widownia przewróciła jedynie oczami i szybko wróciła do nieustannego transu radości i ekscytacji.
Bo blizzardowscy korposi odpowiednio zadbali żeby wśród publiczności nie było jakiś "rodzynków", którzy odpalą jakiś tekst o przedwczesnym żarcie prima-aprilisowym. Wstęp tylko dla zatwierdzonych klakierów!
Szkoda, potem dostaniemy więcej mobilek niż normalnych gier i po prostu w końcu już nie będziemy mieli żadnych normalnych gier, bo wszystko pójdzie w mobilki. Dlatego, że ludzie są głupi i grają szaleńczo w te mobilki, to nie opłaca się robić tradycyjnych gier jak mobilki dają o wiele większy przychód.
Kiedyś Blizzard wyznaczał trendy i był pionierem. Dziś robią kopie innej gry tj. Clash royale i się tym jaraja... Takze ja podziękuję za kopie tego co było już jakieś 6 lat temu.
O nie blizzard zrobil gre na telefon.
Dobra, odhaczam. Pelikany, blizard sie skonczyl, w blizardzie nie ma ludzi blizzarda sprzed 30 lat(szok), kiedys to byly czasy.
Jeszcze kilka i bede mial bingo.
Tragedia.
Różnica między Rumble, a Immortal jest taka, że ludzie wiedzieli o tym pierwszym. Mobilka od Diablo, to było zaskoczenie, tym bardziej że spodziewano się czwartej odsłony diabełka. W przypadku Rumble wszystko było zapowiedziane już wcześniej, Ci co chcieli pójść na panel tej mobilki, to poszli na panel mobilki, wiedzieli gdzie idą z wyprzedzeniem. Co najważniejsze prezentacja Rumble nie była jedyną z tego IP. Fani WoWa dostali panel z WoWa, fani HSa dostali panel z HSa.