Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 10 sierpnia 2022, 22:00

autor: Damian Miśta

Streamowanie gier przeżywa kryzys? Najwięcej traci Facebook

W okresie od kwietnia do czerwca br. streaming gier wideo zaliczył spadek zainteresowania. Najwięcej straciła platforma Facebook Gaming.

Źródło fot. pow. Unsplash | ELLA DON

W ostatnich miesiącach streaming stracił na popularności. Ludzie mniej czasu spędzają na śledzeniu transmisji z gier.

Garść statystyk

Z raportu Streamlabs i Stream Hatchet wynikło, że w okresie od kwietnia do czerwca ludzie spędzili mniej czasu na oglądaniu transmisji z gier na platformach Youtube Gaming. Twitch i Facebook Gaming, z czego ostatnia zaliczyła największy spadek popularności.

Streamlabs jest firmą dostarczającą narzędzia do streamingu i marką przedsiębiorstwa Logitech. Natomiast Stream Hatchet zajmuje się analizą rynku streamingu gier.

Wnioski z analizy są następujące:

  • Użytkownicy w okresie od kwietnia do czerwca 2022 r. spędzili 220 milionów godzin na oglądaniu streamowanych treści. To o 19,4% mniej niż w analogicznym okresie (kwiecień – czerwiec) w ubiegłym roku.
  • Liczba godzin spędzona na oglądaniu streamów w II kwartale br. spadła o 8,4% względem I kwartału 2022 r.
  • Liczba godzin spędzona na streamowaniu spadła o 12% w II kwartale br. względem I kwartału 2022 r.
  • Twitch jest aktualnie najchętniej wybierany do oglądania, gdyż wypełnił 76,7% czasu oglądających. Również 92,7% streamów odbyło się na Twitchu.
  • Mimo popularności na Twitchu, spadła liczba unikalnych aktywnych kanałów o 12% w II kwartale 2022 r względem I kwartału br.
  • Najwięcej stracił u widzów Facebook Gaming. W drugim kwartale 2022 r. na platformie zmalała liczba godzin poświęconych na oglądanie treści o 28% względem pierwszego kwartału br. i aż o 51% w porównaniu z analogicznym okresem (kwiecień – czerwiec) w roku 2021.
  • Facebook Gaming stracił również u streamerów. Streamowali oni o 37% mniej godzin w drugim kwartale 2022 r. względem pierwszego kwartału br. Liczba godzin streamów spadła aż o 62% w porównaniu z analogicznym okresem (kwiecień-czerwiec) 2021 r.
  • Twitch i Youtube Gaming zyskały w br. na popularności w maju, a spadek nastąpił w czerwcu. Facebook Gaming cechuje się z kolei stabilnym trendem spadkowym z comiesięcznymi stratami w liczbie oglądanych godzin.
  • Najwięcej czasu użytkownicy platform streamingowych spędzili w kategorii Just Chatting – 828 milionów godzin. Po niej jest GTA V wraz z liczbą 465 milionów godzin i League of Legends z wynikiem 464 milionów godzin.
  • Najpopularniejsze były gry od Riot Games – twórców League of Legends. Łączna liczba godzin spędzona na oglądaniu tych treści wniosła 895 milionów godzin. 490 milionów godzin gracze oglądali gry Rockstara.
Streamowanie gier przeżywa kryzys? Najwięcej traci Facebook - ilustracja #1

Facebook Gaming traci? Dziwić powinno raczej, dlaczego tak mało?

Facebook Gaming znacząco różni się od pozostałych platform streamingowych, przede wszystkim od dominującego Twitcha, czy świętej pamięci Mixera. Zamiast oferować swobodną atmosferę i ogólne poczucie luzu, oglądanie odbywa się z wykorzystaniem naszego profilu na Facebooku. Czyli często z imieniem, nazwiskiem i prawdziwym zdjęciem, o ile nie założymy drugiego konta tylko do oglądania.

Czy to źle, jeżeli nie jesteśmy toksycznymi trollami? Cóż, tak. Wiadomości wysyłane w trakcie transmisji zostają w formie komentarzy, a nasi znajomi (np. nasza szefowa czy rodzice) mogą zobaczyć, że aktywnie udzielaliśmy się na danym kanale w momencie, gdy powinniśmy robić zupełnie co innego. Słabe. I nie dające większych szans w konkurencji z Twitchem czy wciąż nowym graczem w branży – TikTokiem.

Konrad „Eklerek” Sarzyński

A co z TikTokiem?

W temacie streamingu trudno nie wspomnieć o TikToku. Streamlabs i Stream Hatchet, co zaskakuje, całkowicie zignorowało tę platformę. Produkt przedsiębiorstwa chińskiego ByteDance obecnie prowadzi ekspansję na kilku płaszczyznach. W ostatnim czasie informowaliśmy, że TikTok prawdopodobnie będzie konkurować ze Spotify, gdyż jest on często wykorzystywany do odkrywania muzyki, a ostatnie posunięcia ByteDance jak zarejestrowanie znaku towarowego TikTok Music na to wskazują. Natomiast w kwestii gier na TikToku popularne są gry wideo.

TikTok może pochwalić się sporą liczbą wyświetleń materiałów z gier:

W maju br. pojawiły się pogłoski o wprowadzeniu dodatkowej funkcjonalności w postaci umożliwienia grania w gry w aplikacji TikTok, która miała objąć w okresie testów sam Wietnam.

TikTok ma ponad miliard użytkowników. Może streaming nie traci na popularności, a TikTok przejmuje pałeczkę?

Streamowanie gier przeżywa kryzys? Najwięcej traci Facebook - ilustracja #2

Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTubetvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

Damian Miśta

Damian Miśta

Pisał tu i ówdzie hobbystycznie, a teraz publikuje teksty na Gry-Online.pl. Pasja do gier rozpoczęła się u niego od strzelania do kaczek na Pegasusie. Następnie biegał za Okiem Innosa, pukał wrogów patelnią w Team Fortress 2 i robił głupoty w Saints Row. Poza tym lubi nerdowe tematy o technologiach oraz to, co akurat wyda mu się ciekawe.

więcej