Od dłuższego czasu zastanawiam się, dlaczego HoI II Doomsday Armagedon 1.2 nie może działać szybciej na nowoczesnych komputerach. Czuję, że na takim komputerze mógłbym mieć odpalone 3x GTA 4 z modami na grafikę + HoI, i wszystko działało by płynnie... poza HoI.
Czytałem, że skoro gra powstała na początku 2005 roku nie wykorzystuje potencjału dzisiejszych komputerów, ponieważ obsługuje tylko jeden rdzeń procesora. Więc de facto gra nigdy nie wykorzystała możliwości obliczeniowych jej potrzebnych... Akcja gry dzieje się w latach 1936-1964 (można usunąć limit i to daje perspektywy, ale...), w latach 50-tych gra się potwornie tnie.
Czy samemu mogę coś z tym zrobić? Na HoI III nie przejdę ze względu na całkowicie paskudną i odrzucającą mapę.
Jest także aktualizacja 1.3, która usuwa "floty duchów", ale powoduje ona problemy z działaniem polskiej wersji językowej, i w gruncie rzeczy niewiele daje.
Nie jest to też graficznie zaawansowana produkcja...
Pewnie używasz Windows 8.
A gra wymaga XP. Uruchom ją w zgodności z XP.
To może tej grze za nowe stery do grafy nie pasują? Pamiętam, że też kiedyś miałem z jakąś grą problem, że na starszym PC-cie hulała jak złoto a na nowym już zacinała.
EDIT: Wydaje mi się, że dzieje się tak, bo gra została napisana na starsze sprzęty i widząc współczesne procesory itp. gra głupieje. Pamiętam jak NFS: Underground miało problemy z dwoma rdzeniami a GTA: San Andreas z trzema.
[6] Grałem w to na komputerze z 2002 z Win XP później 7 na 512 i 1GB RAM AMD Anthlon, następnie na nowszym coś około 2009 z 3GB RAM i Vistą, teraz 8GB RAM, 7, Core i7, Geforce 770 i na tym ostatnim jest szybciej, ale moment krytyczny zawsze nadejdzie...
Na pierwszym sprzęcie cięło okropnie w 1945, na drugim około 1949, a na ostatnim w latach 50-tych, i gra od początku działa taż szybciej, jednak tak jak mówię, moment krytyczny zawsze nadchodzi gdy ZSRR i Stany mają ponad 2000 jednostek piechoty i 500 okrętów + 200 samolotów.
http://www.paradoxian.org/hoi2wiki/index.php/Technical_Issues#Game_Slow_downs