Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Stary samochód w górach i brak mocy?

04.03.2012 20:22
1
zanonimizowany302122
19
Pretorianin

Stary samochód w górach i brak mocy?

Mój kuzyn ma starego Passata B4 kombi z silnikiem 1.9 TDI, który miał 18 lat temu 90 koni. Auto waży swoje (grubo ponad tonę) i po prostu fura pod górę (nawet niezbyt ostrą) ledwo się wtacza, piłowanie na niskich obrotach, maks 2 bieg i 40 km/h to wszystko co idzie z niej wydusić. I mówię o górach, nie wzniesieniach czy górkach jakich pełno w polskim krajobrazie, bo tutaj auto radzi sobie nad wyraz dobrze.

I tak kuzyn po górach nie jeździ, więc nie ma to dla nas za wielkiego znaczenia, ale pytam z czystej ciekawości - ile ten samochód może mieć w tej chwili kucyków pod maską i jak to jest, że na prostych naprawdę dobrze się zbiera (dużo lepiej, niż niektóre nówki-salonówki z małymi silnikami np. Skoda Fabia) a pod górę ledwo jedzie a jak się człowiek zapomni to wręcz stanie i wtedy już można jechać tylko w dół? Czy to znaczy, że najtańsze auta z salonów w ogóle by się pod górę nie wciągnęły?! :D

Można coś z tym fantem zrobić, czy szkoda zachodu? Wydaje mi się, że to po prostu stary silnik i ogólnie śmieć ze względu na wiek, ale może coś innego ma na to wpływ? Jakby auto było mułem, to nawet bym nie pytał, ale skoro na prostej rozbujanie go do 180 km/h to nie jest problem a i akceleracja naprawdę nie jest najgorsza (jak na taką starą kobyłę) to zstanawiam się co w trawie piszczy.

04.03.2012 20:45
ksips
2
odpowiedz
ksips
138
Legend

Jedź na hamownie :)

04.03.2012 20:59
😊
3
odpowiedz
paściak
159
carpe diem

Moj peugeot 106 1.1 tez ledwo wjechal ostatnio pod stroma gorke, ale w 5 i cala zasniezona droga... Mysle sobie ze takie tico, seico albo matiz moglby nie dac rady :O

04.03.2012 21:12
Sizalus
4
odpowiedz
Sizalus
206
Legend

Skoro jedzie 180 km/h to z silnikiem wszystko w porządku. Jeżeli na drugim biegu wyje silnik przy 40 km/h to znaczy, że ślizga się sprzęgło i nadaje się do wymiany.

04.03.2012 21:13
jackowsky
5
odpowiedz
jackowsky
248
Dobry Wujek Szwejk

Toż to maluchem po górach jeździłem. A sprzęgło sprawne jest?

04.03.2012 21:23
6
odpowiedz
zanonimizowany302122
19
Pretorianin

Sprzęgło sprawne, co więcej, nowiutkie, w ogóle fura jest odpicowana i kuzyn wpakował w nie więcej, niż zapłacił za samo auto :)

04.03.2012 21:27
Sizalus
7
odpowiedz
Sizalus
206
Legend

W takim razie góra musi być stroma i auto nie może przenieść mocy na nawierzchnię. Sytuację poprawiłby zapewne napęd na tył a jeszcze bardziej 4x4.

04.03.2012 21:55
8
odpowiedz
zanonimizowany302122
19
Pretorianin

Sizalus, jak mam to rozumieć? Czym spowodowane może być to, że auto nie daje rady przenosić mocy na nawierzchnię? :)

04.03.2012 22:03
Sizalus
9
odpowiedz
Sizalus
206
Legend

Po prostu koła się ślizgają. Przy dużym nachyleniu przód jest odciążony a Passaty mają napędzaną właśnie przednią oś (oprócz wersji Syncro).

04.03.2012 22:08
10
odpowiedz
zanonimizowany104045
41
Legend

sprawdź te górę na wstecznym )))

04.03.2012 22:21
Herr Flick
11
odpowiedz
Herr Flick
79
Legend

Moze macie malo wahy w baku i pompa nie jest zalewana w momencie jazdy pod gore.
Pompa paliwowa jest umiejscowiona bardziej z przodu (ze strony srodka pojzdu).

05.03.2012 08:37
😊
12
odpowiedz
beeria
215
Generał

pilowanie na NISKICH obrotach pod osniezona gorke? tez mialem taka sytuacje (passat b5fl). okazalo sie ze zapomnialem wylaczyc esp:)

05.03.2012 09:24
wysiak
13
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

ESP w 18-letnim B4 to raczej bym sie nie spodziewal zobaczyc..:)

Wyglada jakby silnik wchodzil w tryb awaryjny, ja bym sie przejechal do jakiegos warsztatu wyspecjalizowanego w dieslach, niech podlacza komputer, i zobacza jakie beda parametry pracy silnika i turbiny.. Zdalnie sie nie zgadnie, u mnie kiedys np w Accordzie TDI podobne cos sie dzialo przy mocno nagrzanym silniku - gumowany waz doprowadzajacy powietrze do turbo przy wysokiej temperaturze sie zginal, przez co cisnienie powietrza do turbo spadalo, komp to wykrywal, i obcinal moc.

05.03.2012 09:38
legrooch
14
odpowiedz
legrooch
240
MPO Squad Member

Ewentualnie pompa jest już out praktycznie i daje mniejsze ciśnienie. Różnica rzędu 0,3 może być znaczna.

Forum: Stary samochód w górach i brak mocy?