Cześć wszystkim. Mam pewien problem, chodzi o to, ze mam nowy komputer jednak ten komputer pracuje trochę głośno przy niektórych grach. Przy takim Skyrimie, który jest nową grą komputer pracuje cicho przy ultra grafice, a przy takim starszym Gothicu III czy Sacred 2 (też na full) komputer strasznie głośno chodzi.
Pobrałem program Speedfan bo słyszałem, ze ma on opcje regulacji pracy wentylatorków. Sprawa wygląda tak: mam tam pokazane 6 okienek speed. Od Speed01 do Speed06, domyślnie ustawione było tak, że Speed01, 02 oraz 03 były ustawione na 0%, zaś Speed04, 05 i 06 ustawione na 100%. Ustawiłem na chwilę wszystkie na 0% (od 01 do 06) komputer znacznie się ściszył jednak po jakichś 5 minutach przy pokazanej temp. (w programie speedfan) pokazywał się ogień, więc temp. zbyt duża.
Mam do was pytanie, jak ustawić tam te procenty żeby komputer nie chodził tak głośno, ale tez żeby nie było problemów typu przegranie komputera. Dodam, że jestem wielkim laikiem, nie znam się na tym wszystkim co jest wewn. komputera. Z góry dziękuję wam za odpowiedź!
Nikt Ci nie odpowie na to pytanie lub inaczej - nie powinien odpowiadać bo tego bez kryształowej kuli nie da się podać.
Jest co najmniej kilkanaście rzeczy/zmiennych od których to zależy m.in.:
-Posiadany przez Ciebie sprzęt
-Rodzaj chłodzenia w posiadanym przez Ciebie sprzęcie (wydajność chłodzenia, pasywne/aktywne)
-Rodzaj posiadanej obudowy
-Rodzaju, rozmieszczenia i ustawienia wentylatorów (wdmuchujące i wydmuchujące powietrze)
-Przepływ powietrza w obudowie i związane z tym sprawy(np. ułożenie kabli)
-Czystość w obudowie (kurz to główny wróg jeżeli chodzi o chłodzenie)
-Ustawienie samej obudowy (ustawienie - pod biurkiem/wolno stojąca, odległość pomiędzy obudową a powierzchniami, odległość pomiędzy innymi źródłami ciepła itd.)