Edukacja dla bezpieczeństwa (EDB) – przedmiot realizowany w polskich gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Przedmiot został wprowadzony od 1 września 2009 r. jako 1 godzina w całym cyklu kształcenia w gimnazjum, a od 1 września 2012 r. obowiązuje w tej samej ilości w szkole średniej.
Ktoś może opisać, jak w praktyce wygląda realizacja tego przedmiotu w szkołach? Póki co najpełniej w gimnazjach, w szkołach średnich jest to jak widać dopiero pierwszy semestr. A szczególnie:
Kto wykłada ten przedmiot? (czy są to nauczyciele innych przedmiotów po kursach czy naucza ktoś z zewnątrz)
Jak wygląda jego praktyczna realizacja? (przekazywanie wiedzy książkowej, ćwiczenia, prezentacje, goście, itd.)
Jak oceniacie materiały do nauki tego przedmiotu? (książki, broszury, materiały, programy)
Jak oceniacie przydatność nauczanej wiedzy z przedmiotu? (jest to wiedza na logikę przydatna, czy może niepotrzebna)
Jak oceniacie poziom realizacji programu tego przedmiotu? (zaangażowanie nauczyciela, sposób przekazywania wiedzy)
Ja od 1 września 2009 miałem normalne przysposobienie obronne, a nie takie dziwactwa. Toż to w ogóle istnieje?
Dawne PO
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przysposobienie_obronne
Kto wykłada ten przedmiot? Jest od tego osobny nauczyciel (powinien być)
Jak wygląda jego praktyczna realizacja? (przekazywanie wiedzy książkowej, ćwiczenia, prezentacje, goście, itd.) Zależy od nauczyciela; jeden cały rok puszcza filmy na vhs/dvd, inny woli prowadzić wykłady, trzeci jeszcze coś innego.
Jak oceniacie przydatność nauczanej wiedzy z przedmiotu? (jest to wiedza na logikę przydatna, czy może niepotrzebna) Jest to jeden z najbardziej przydatnych w życiu przedmiotów.
Jak oceniacie poziom realizacji programu tego przedmiotu? (zaangażowanie nauczyciela, sposób przekazywania wiedzy) Zależy od nauczyciela.
Po co Ci te pytania?
To jest takie PO w wydaniu "europejskim". Nawet uczą tego raczej osoby, które wcześniej uczyły PO. Musiałbym się brata popytać, ale tu na pewno jest sporo gimnazjalistów.
W każdym razie książki do tego są świetne według mnie(z pwn-u), ładnie opracowane, informacji mnóstwo... choć dla gimbazy pewnie nudne :P
Pewnie będzie wyglądało podobnie jak PO. U nas głównie notatki itd było ale w pierwsze klasie mieliśmy ćwiczenia i zaliczenie z zakładania maski gazowej, a w drugiej RKO.
1. Wykłada u nas nauczycielka innych przedmiotów po kursach
2. Skupia sie na książce, poprostu u nas jest tak że notujemy najważniejsze wiadomości z książki..
3. Książka wydaje się być solidna
4. Właściwie to wiele rzeczy jest przydatnych, ewakuacje,I pomoc, i tak dalej.
5. ktoś z ministerstwa pyta?:D
Szanowni Państwo,
w dzisiejszych czasach dzieci i młodzież narażone są na coraz więcej niebezpieczeństw, wobec których przeważnie stają się bezradne. Cyberprzemoc, sytuacje bezpośredniego zagrożenia życia, konieczność obrony siebie bądź innych – Wyższa Szkoła Edukacji Integracyjnej i Interkulturowej chcąc przygotować młodych ludzi na tego typu zagrożenia organizuje sympozjum „Edukacja dla bezpieczeństwa”, które odbędzie się 4 kwietnia 2013 r. w Poznaniu. Młodzież będzie uczestniczyć w wykładach prowadzonych przez prawników i policjantów. Podczas wydarzenia odbędą się również zajęcia praktyczne, które pomogą młodym ludziom zachować rozsądek i opanowanie w obliczu ewentualnego zagrożenia. Uczestnicy wezmą udział w szkoleniu, które poprowadzi płk Krzysztof Przepiórka, były dowódca Oddziału Bojowego GROM. Policjanci przeprowadzą także dla nich zajęcia praktyczne z samoobrony. Więcej informacji na temat sympozjum znaleźć można na stronie www.wseiii.pl.
Serdecznie zapraszamy!