Witam,
ostatnio w samochodzie rodziców, Renault Megane Classic 1.6 nie idzie kluczykiem zdalnego sterowania otworzyć drzwi, zamknąć ich a także odpalić silnika. I czego to może być wina? Kluczyka czy tego urządzenia sterującego? Za odpowiedzi z góry dziękuję.
Widać czas wymienić baterię. W każdym razie od tego bym zaczął zamin bym sie zabrał za grzebanie pod maską...
Kluczyk wam ostatnio nie upadł/utopił się/nie otwieraliście go?
Co do centralnego zamka to może być słaba bateria. Jeśli pilot jest na podczerwień to możesz sprawdzić aparatem w telefonie. Wystarczy wycelować diodą w obiektyw i wcisnąć jakiś przycisk. Dioda powinna mrugać jasnym światłem. Podczerwieni ludzkie oko nie widzi, ale cyfrówka już tak.
Co do problemów z odpaleniem to mam dwie teorie. Jedna to taka że w jakiś magiczny sposób popsuła się/wypadła pestka od immo w pilocie. A druga to taka że z samym immo w aucie coś jest nie tak.
Ekspertem nie jestem, zwłaszcza od kluczyków. Więc w megance może być też tak że słaba bateria uniemożliwi odpalenie auta. Lub też może to być coś innego. :D Miłej zabawy życzę.
Kluczyk nie spadł nam, nie było go też w wodzie.
Jest on na podczerwień. W aparacie nie było widać żadnego błysku (w innych urządzeniach na podczerwień np. pilot od telewizora/radia błysk był mocno widoczny).
[4] Nie zmienia to faktu ze osobiscie zaczalbym szukanie usterki od wymiany baterii.
immobilizer nie sluzy do otwierania drzwi....
wiec mozna zalozyc ze z nim jest ok...
klucz ci padl albo zle baterie wymieniles. Chyba nie ma innej mozliwosci.
jedz do serwisu
Skoro bateria wymieniona i kluczyk nie emituje fal IR, to znaczy, że padł. Szykuj się na jakieś 5-7 stów wydatku. A sprawdzałeś inne kluczyki? W komplecie zawsze masz kilka, więc po prostu sprawdź resztę. Jeśli inne będą działać, to znaczy, że ten jest zepsuty.
kluczykiem zdalnego sterowania --->
wygląda jakby kluczyk się rozkodował albo po prostu umarła w nim elektronika, najlepiej iść do magika od kluczyków
EDIT: auto ma alarm?
Braliście pod uwagę sterownik centralnego zamka/alarmu?
Są trzy możliwości - kluczyk - sterownik - słaby prąd (głupiejąca elektronika sterownika).
@InGen > W książce od tego właśnie samochodu pisze wyraźnie "kluczyk zdalnego sterowania" (przedstawiony jest do tego rysunek).
Najlepiej będzie jak pojadę do mechanika. Myślałem, że wizyta u niego nie bedzie konieczna.
I jest jeszcze jeden problem: samochód po 10 min. zablokowuje się. Trzeba wtedy zamknąć i otworzyć drzwi żeby silnik odpalił. I jak trafić do mechanika? Holować czy laweta? Przez miasto holować wolno? Kiedyś słyszałem, że nie.
@InGen > W książce od tego właśnie samochodu pisze wyraźnie "kluczyk zdalnego sterowania" (przedstawiony jest do tego rysunek).
;( płacz i zgrzyt zębów (nie o Tobie, o tłumaczu) no ale mniejsza o to :)
I jest jeszcze jeden problem: samochód po 10 min. zablokowuje się. Trzeba wtedy zamknąć i otworzyć drzwi żeby silnik odpalił.
Pogubiłem się, możecie go w końcu odpalić czy nie?
@InGen > Może napiszę jeszcze raz.
Jeżeli zostawimy otwarte drzwi od samochodu, to po 10 minutach na desce rozdzielczej miga czerwona lampka. Silnika odpalić wtedy się nie da. Trzeba zamknąć drzwi i otworzyć je. Jest to jakieś zabezpieczenie. Teraz, gdy ten klucz nie działa, tej "procedury" przeprowadzić nie można.
Możesz napisać, jak ten "kluczyk zdalnego sterowania" się nazywa? :-)
'pilot' :P
OK, trzeba będzie coś pokombinować, żeby dotrzeć do mechanika. Czyli holowanie, bo laweta do jednak wydatek.
Dziękuję Wam drodzy użytkownicy za udzielanie się w tym temacie. Pozdrawiam! :-)
TEMAT ZAKOŃCZONY.
No ale skoro możesz odpalić to po co holować? Skoro pewne jest to, że pilot nie działa, to oddaj go w ręce jakiegoś lokalnego magika elektronika. Niech poszuka czy coś się nie przepaliło lub nie przerwało.
[16] wyraźnie to nie tylko problem pilota skoro auto samo gaśnie. Coś ogólnie z elektroniką się posrało, jak to w starym Megane swoja drogą :D
teraz to faktycznie brzmi jak imobilizer... bo samochod jako taki powinienes moc odpalic z kluczyka (nawet jak odpalanie z guzika to powinien byc kluczyk fizyczny).
krecisz cos strasznie raz jedno mowisz raz drugie.... nie trzyma sie to wszystko kupy. Ciezko ci pomoc jak nie potrafisz wyjasnic co dokladnie sie dzieje.
Pilot nie daje sygnału, to już jest ustalone. Nie wiem jak z odpalaniem i gaśnięciem jeszcze, czy odpalali z drugiego klucza czy jak... Co do samego odpalenia to przecież immo jest też w kluczyku. Ja się spotkałem z kostkami na końcu kluczyka. Nie wiem jak w megane jest, tam są kostki czy jest coś podłączone pod zasilanie pilota od centralnego?
Edit:
Jeżeli zostawimy otwarte drzwi od samochodu, to po 10 minutach na desce rozdzielczej miga czerwona lampka. Silnika odpalić wtedy się nie da. Trzeba zamknąć drzwi i otworzyć je. Jest to jakieś zabezpieczenie.
Według autodaty to zabezpieczenie jest w modelach z pilotem bez transpondera(czyli tej kostki)
Według programu immo w tej wersji uruchamia się podczas wciskania przycisku otwierania/zamykania drzwi. Czyli jeśli faktycznie tak jest, to z rozwalonym pilotem mogą być trudności z odpaleniem auta. Oddaj kluczyk do jakiegoś elektronika.
Ewentualnie próbuj wyłączyć immobiliser, auto raczej nie jest łakomym kąskiem dla złodziei. A jak będą chcieli to i tak ukradną.
@Dessloch > Nie kręcę i ciągle piszę o jednym.
Wcześniej pisałem o kluczyku, a teraz o tym, jak trafić do mechanika. Napiszę jeszcze raz, już chyba jaśniej się nie da.
Jeżeli po wyjściu z auta nie zamkniesz drzwi i zostawisz go na 10 minut, to po tym czasie samochód zablokowuje się. Wtedy jeżeli będziesz chciał uruchomić silnik, najpierw trzeba będzie zamknąć drzwi (kluczykiem), otworzyć je i dopiero wtedy odpalać. Jest to po prostu zabezpieczenie na wypadek zostawienia zamkniętych drzwi w aucie. Gdy ostatnio jechaliśmy to drzwi otworzyły się, silnik normalnie uruchomił się, ale po dotarciu na miejsce wyszliśmy z samochodu i wtedy drzwi zamknąć się nie dało. Zanim nakombinowaliśmy się z tymi drzwiami, to te 10 minut minęło, i żeby móc odpalić silnik drzwi trzeba było zamknąć i otworzyć jak już wcześniej pisałem, ale jak to zrobić zepsutym kluczykiem?
I właśnie jest problem z nim albo z tym, co te sygnały od kluczyka odbiera. Z silnikiem czy innymi rzeczami jest w porządku.