Jak parametr komputera jest najważniejszy przy pracach z programami do renderowania obrazu/3d?
Zauważyłem że u mnie przy renderowaniu wykorzystanie procesora wynosi prawie 100%, ale czy ten parametr jest najważniejszy?
Do renderowania procesor/RAM.
Do pracy w viewportach - karta graficzna.
W przypadku klasycznego renderowania najwazniejszy jest procesor (ilosc cpu/rdzenie/taktowanie)
Jezeli renderujesz za pomoca GPU (iray/vray rt/cycles/furry ball etc.) szybkosc procesora jest pomijalna, liczy sie ilosc kart graficznych/szybkosc/pamiec.
Zakladamy oczywiscie pewna minimalna ilosc RAM (jakies 8GB)
Do testowania najlepiej uzyc programu cinebench.
Tak jak wspomniane wyżej, sam After Effects w moim przypadku ciągnie ponad 5-6GB ramu i to często zaledwie przy paru warstwach i efektach. Renderowanie to już procesor, tu akurat czym szybszy procesor tym prędzej wyrenderujesz projekt. Najlepsze są właśnie pod to i7, no ale jak wiadomo ze względu na wydajność i zapotrzebowanie na tego typu sprawy swoje też kosztują.
akurat after effects to zupelnie inna bajka, nijak nie ma sie do normalnego/nowoczesnego softu, strasznie anachroniczny badziew.
multiprocessing lezy i kwiczy nie ma sensu kupowac i7 jezeli chcesz liczyc na wszystkich rdzeniach bo nie wystarczy ramu. (framebuffer na jeden rdzen to chyba 4GB na full hd czyli 12 procesow 48 GB, nie wspominam juz nawet o 4k) jeden plugin ktory nie wspomaga multiprocessingu kladzie wszystko. Moj dwuprocesorowy komputer z 40 rdzeniami jest wolniejszy od kazdego wyzej taktowanego i7.
tak w ogole dzisiaj blackmagic (jeszcze nieoficjalnie) zapowiedzial juz fusion na maca, bedzie naprawde ostro na rynku i adobe musi naprawde mocno spiac poslady, bo jedyne co ich ratuje to pluginy, nuke i fusion ma ja za to otwarta architekture, wsparcie pythona i renderowanie w sieci i nowoczesna architekture z nodami, opencl, kto raz sprobowal i zalapal, do after effectsa nie wroci no i fusion jest za darmo w wersji lite nawet do komercyjnych zastosowan a ptaszki na beta forum foundry cwierkaja ze z nuke ma byc podobnie
Ja używam daz 3d z dodatkiem reality 4. Sam program używa przy renderowaniu niemal 100% zasobów procesora i około 7gb pamięci.
Dodatek reality ma opcje przyspieszenia renderowania, tryb hybrydowy (karta + procesor), wtedy i procesor i pamięć fizyczna jest wykorzystywana na 100%.