Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Poziom trudności w grach wideo

21.10.2013 11:56
1
zanonimizowany950381
2
Junior

Poziom trudności w grach wideo

Cześć,
Zastanawiam się jakie jest Wasze zdanie odnośnie poziomu trudności obecnych gier. Uważacie, że nowe gry są za łatwe czy obecne podejście i czas rozgrywki jak najbardziej Was satysfakcjonują Jeśli macie wybór, wybieracie poziom, który daje Wam maksymalne wyzwanie i co za tym idzie satysfakcję? A może nie lubicie się męczyć w grach? Chętnie dowiem się jak to u Was wygląda. Zapraszam do dyskusji!

21.10.2013 12:06
2
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Za latwe i malo satysfakcjonujace. Poziom ustawiam na sredni, bo wyzej AI wcale nie jest lepsze- zazwyczaj jedynie przeciwnicy wytrzymuja wiecej strzalow. Nie zwieksza to trudnosci, a jedynie poziom znużenia.

21.10.2013 12:14
3
odpowiedz
Hakim
246
Senator

Poziom trudności to zazwyczaj tani chwyt, bo co z tego dajmy na przykład Skyrim (w którego gram) mam, że ustawiam poziom Legendarny (najtrudniejszy), gdzie potworki mają mnie na 1-2 hity, kiedy cała reszta pozostaje bez zmian? Cała reszta tzn. szansa na loot, dostępność składników alchemicznych, surowców, ceny przedmiotów i milion innych, które pozostają na banalnie zaniżonym poziomie i już we wczesnym etapie gry mam wszystkiego nadmiar.
Takie różnicowanie trudności to jest pójście na łatwiznę.

21.10.2013 12:14
Nikuu
4
odpowiedz
Nikuu
59
Generał

Mnie w ogóle nie satysfakcjonuje przechodzenie gier na najtrudniejszym możliwym poziomie, bo właśnie - zazwyczaj jedynie przeciwnicy wytrzymuja wiecej strzalow i niekiedy trzeba się mocno napracować, żeby wyeliminować nawet najprostszych z nich. Jak już wybieram grę na "hardzie", to tylko dla zdobycia achievementa, w każdej innej sytuacji ustawiam poziom normalny.

21.10.2013 12:18
pecet007
5
odpowiedz
pecet007
178
~

nowe gry mają bardzo doby poziom trudności jeśli chodzi o normal, bardzo mnie to cieszy, bo jeszcze 5 lat temu były za trudne :)

21.10.2013 12:22
6
odpowiedz
zanonimizowany453591
62
Senator

Zawsze normalny/średni.

21.10.2013 12:35
7
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[4]
Nawet nie trzeba sie "napracowac". Przykladem jest nowa Castlevania, gdzie przeciwnicy wytrzymuja po 15-30 ciosow a tak czy siak nigdy nas nie trafią. Po kiego grzyba mam spedzac nad kazda walka po 5+ minut, jak moge osiagnac identyczny efekt w 2 minuty? (EDIT: akurat nie pamietam czy w castle poziom trudnosci zwieksza wytrzymalosc przeciwnika, chodzi o sam przyklad)

Zrozumialbym jeszcze, gdyby wyzszy poziom trudnosci oznaczal spotkanie z nowym rodzajem przeciwnika (np. uzbrojonym w granaty obok kalacha), ale jesli za kazdym razem mam grac TO SAMO, tylko ze zamiast ladowac 5 kulek to ladowac 15? Zal czasu...

21.10.2013 12:47
deTorquemada
8
odpowiedz
deTorquemada
257
I Worship His Shadow

"Gry Wideo" --> az sie lezka w oku kreci ;]

21.10.2013 12:48
😊
9
odpowiedz
zanonimizowany933346
22
Generał

U mnie tak samo jak u poprzedników. Zazwyczaj poziom Średni lub Normalny by móc sobie wygodnie zasiąść przed konsolą i pograć. A nie dawać harda i sypać łaciną na lewo i prawo i gryźć dywan bo mam problemy z jakimiś misjami.
Aczkolwiek czasem wbijam platynę i w niektórych grach wymagany jest wysoki poziom trudności no to z musu gram.

21.10.2013 13:00
Nikuu
10
odpowiedz
Nikuu
59
Generał

Asmodeusz

Nawet nie trzeba sie "napracowac". Przykladem jest nowa Castlevania, gdzie przeciwnicy wytrzymuja po 15-30 ciosow a tak czy siak nigdy nas nie trafią. Po kiego grzyba mam spedzac nad kazda walka po 5+ minut, jak moge osiagnac identyczny efekt w 2 minuty?

Właśnie to miałem na myśli. Nie chodzi o samą częstotliwość zgonów, a o konieczność wpakowania setek pocisków, żeby byle przeciwnik wreszcie padł.

21.10.2013 13:12
11
odpowiedz
zanonimizowany920846
20
Centurion

w dawnych czasach gry moim zdaniem były trudniejsze a teraz tylko niektóre są trudne np. Dark Souls

21.10.2013 13:22
12
odpowiedz
zanonimizowany874803
14
Generał

Kiedyś grałem na normalnym albo trudnym dzisiaj wszystko na łatwym, a jak gra wybitnie mnie wk. bo jest nastawiona na zręcznościową walkę i nie ma szybkiego zapisu postępu to jeszcze dorzucam trainer z opcją nieśmiertelności.

Poziomy trudności nie są wyzwaniem tylko podnoszeniem odporności przeciwników i obniżaniem naszej. Gdzie tu sens?

Wyzwaniem to może być przykładowo ukończenie Dishonored czy DE:HR bez wykrycia i zabicia kogokolwiek. Wtedy człowiek czuje, że się napracował aby zdobyć taki aczik.

21.10.2013 13:33
13
odpowiedz
zanonimizowany950381
2
Junior

Poruszyliście bardzo ciekawą kwestię. Większość wypowiedzi odnosi się do starć, trudnych przeciwników... ich poziomu zdrowia lub ilości wystrzelonych w ich stronę łusek. Co z zagadkami?

Irytują Was gry logiczne, które naprawdę potrafią dać w kość? Jakby nie patrzeć z definicji gra logiczna wymusza (a przynajmniej się stara to robić) na graczu myślenie. Jesteście za tym by gry logiczne miały bardzo trudne zagadki?

21.10.2013 14:30
14
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
117
Senator

@PierwszyWolnyJestZajęty
Wyzwaniem to może być przykładowo ukończenie Dishonored czy DE:HR bez wykrycia i zabicia kogokolwiek.

Gooby pls. Przez ten cały Blink który totalnie rozwalił gameplay skończenie Dishonored bez wykrycia i bez zabijania, nawet na najwyższym poziomie trudności jest śmiesznie łatwe. To już trudniej jest przechodzić tę grę na odwrót, znaczy zabijając wszystko co się rusza.

21.10.2013 14:41
15
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Wyzwaniem to moze byc ukonczenie Ninja Gaiden Sigma2 na najwyzszym poziomie trudnosci :P

Sam wymieklem na "normalu", chociaz jakbym potrenowal to pewnie dalbym rade. Hard jednak to juz zupelnie inna kategoria wagowa, nie mowiac o super-hard (ultimate ninja czy jakos tak?).

21.10.2013 16:52
16
odpowiedz
zanonimizowany924115
9
Senator

Na początek easy potem jak przejdę to normal a następny raz hard :)

21.10.2013 17:25
17
odpowiedz
zanonimizowany520587
72
Senator

Dobrze jest, gdy twórcy się wysilą i poziom trudności ma rzeczywiście jakiś wymierny tryb na rozgrywkę, a nie tylko standardowe ,,+5 do hp przeciwników''. Przykładowo tryb hardcore w Fallout New Vegas to był strzał w 10-tkę, aspekt survivalowy tej gry nabrał o wiele większej głębi, trzeba się było liczyć z wieloma czynnikami na które na takim normalu nie trzeba było w ogóle zwracać uwagi. W ogóle największe odzwierciedlenie w gameplayu ma wybór poziomu trudności w grach survivalowych i skradankach (Tlou, dishonored, deus ex hr itp.) i w tych grach najwyższy możliwy poziom trudności jest zazwyczaj tym ,,słusznym''.

Z kolei takie zwiększanie poziomu trudności przez dawanie jakichś absurdalnych cheatów SI (100% celności, multum zdrowia, widzenie przez ściany) jest pójściem na łatwiznę i przechodzenie takiej gry nie daje żadnej satysfakcji, bo czujemy się oszukiwani.

23.10.2013 11:40
18
odpowiedz
zanonimizowany950381
2
Junior

To fakt... jakby nie patrzeć słowo "survival" nie jest użyte w takich tytułach dla ozdoby. Też uważam, że takie gry powinny być trudne.

Ninja Gaiden Sigma 2 dał mi nieźle w kość, ale nie jestem ogólnie wymiataczem w gatunku więc częściej obserwuję niż sam gram.

Swoją drogą, co z klasyką i grach na niej wzorowanych? Pamiętacie kultowe Lemingi? Niektóre plansze były twardym orzechem do zgryzienia.

23.10.2013 12:12
Dragon_666
19
odpowiedz
Dragon_666
70
Get Twiztid

Wyzwaniem to moze byc ukonczenie Ninja Gaiden Sigma2 na najwyzszym poziomie trudnosci :P

Sam wymieklem na "normalu", chociaz jakbym potrenowal to pewnie dalbym rade. Hard jednak to juz zupelnie inna kategoria wagowa, nie mowiac o super-hard (ultimate ninja czy jakos tak?).

Sa cwaniaki co przejda trylogie Ninja Gaiden na pegazusa :) ?

23.10.2013 12:53
WrednySierściuch
😐
20
odpowiedz
WrednySierściuch
108
No gods no masters!

Nie chciałbym disować niepotrzebnie gry która nie zapowiada się źle , ale jedno trzeba wyjaśnić:

O czym jest ten wątek:
Myślicie sobie ""Co za głupota - przecież on jest o Poziomie trudności w grach wideo ,jasne jak słońce"

No niestety to jest klasyczny viral marketing, a Bloober_team ma wasze odpowiedzi w tylnej części ciała

Skąd wiem?
Otóż cały czas wypacza on dyskusję w jednym, jedynym kierunku
gry A-Men
http://www.blooberteam.com/index.php/en/a-men
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=141174198
https://www.gry-online.pl/gry/assault-armies/z22f37

Btw studio Bloober Team specjalizuje się w produkcjach na handheldy, a A-Men to jest ch pierwsza konwersja na PC.

Bloober_Team
Co z zagadkami?
Irytują Was gry logiczne, które naprawdę potrafią dać w kość?

W czasach Game-faq i letsplayów na YT nie ma zagadek potrafiących dać w kość.
Już nie wspominając że GOL też pisze solucje do wszystkiego
Deal with it

23.10.2013 13:03
21
odpowiedz
zanonimizowany950381
2
Junior

Zakładasz od razu coś z góry. A wbrew temu co uważasz, nie mam Waszych wypowiedzi "w tylnej części ciała" - jak sam to napisałeś. Jesteśmy po prostu ciekawi Waszego zdania by brać je pod uwagę w przyszłości. Nie rozumiem natomiast od kiedy wychodzenie w kierunku fanów jest czymś złym?

Co do wszelkiej maści faqów i YT - zgadza się, ale zauważ, że jest to też indywidualne podejście graczy. Przykładowo ja grając w nowe gry z tego typu "podpowiedzi" nie korzystam. Jeśli już się naprawdę zatnę odstawiam grę i wracam do niej później. Różnie bywa, człowiek może być chociażby zmęczony.

Natomiast cieszy mnie fakt, że sprawę poruszyłeś. Przynajmniej mogłem Ci ją nakreślić :)

Forum: Poziom trudności w grach wideo