Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Porównanie jednostki graficznej PS4 i kart współczesnych PC?

07.04.2014 22:39
Mastyl
1
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Porównanie jednostki graficznej PS4 i kart współczesnych PC?

Szukałem swego czasu specyfikacji karty (czy właściwie układu) graficznego zastosowanego w PS4.

Jedyny jaki znalazłem parametr określający grafikę nowego Pleja to moc obliczeniowa - bodajże 1.84 TFLOPS.

I stąd moje pytanie: jak się ta moc ma do mocy współczesnych kart graficznych, ot dla przykładu ile Teraflopów wyciąga karta, którą zamierzam nabyć, czyli mobilna wersja Radeona 8850?

07.04.2014 23:13
2
odpowiedz
piotr07
119
Konsul
07.04.2014 23:19
Mastyl
3
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Dzięki, czyli karta w Plejaku zdecydowanie wydajniejsza...

08.04.2014 00:15
4
odpowiedz
Kuba_3
196
Generał

A np. taki GF GTX 660 Ti, który na dziś jest już dość przeciętną kartą, ma wydajność 2,5 teraflopa, więc jednak te PS4 nie takie mocne.

08.04.2014 00:22
5
odpowiedz
zanonimizowany989263
2
Centurion

Najnowszy GeForce zaprezentowany jakiś czas temu ma wydajność 8 TFLOPS, jednak jest to droga karta (2999 dolarów), do gier i tak jej nikt nie będzie kupował bo po co skoro karty o wiele, wiele tańsze odpalają wszystkie gry

08.04.2014 09:37
Raiden
6
odpowiedz
Raiden
149
Generał

Temat tyle razy poruszany przy premierze nowych konsol, ale ok.

Można porównać moc obliczeniową układu graficznego PS4 z tymi z PC, jednak to nie daje nam faktycznego obrazu wydajności.

Trzeba wziąć pod uwagę, że oprogramowanie stosowane w PS4 jest inne od tego w PC- np. low API, czy innego rodzaju oprogramowanie generujące. Na PC mam Directa X, który jest ogromnym ograniczeniem, w stosunku do możliwości sprzętu jaki posiadamy. Niby wyszedł mantle, ale on dalej nie wykorzysta w pełni możliwości sprzętu, ponieważ byłoby to nieopłacalne dla producentów kart graficznych oraz M$. Na PS3 mamy PSGL(= OpenGL ES 1.0 + część 2.0), co pozwala na wykonywanie większej ilości równoległych obliczeń. To w połączeniu z zawsze aktualnym sterownikiem ( a nie jak w przypadku PC, że musimy wymieniać przy każdej większej premierze, do tego są one robione tylko pod najnowsze karty= $$$$$) sprawia, że konsola sony mogła przez lata prezentować względnie wysoki poziom grafiki w grach.
Nie wiem jak to wygląda teraz- jakie API zostało zastosowane w PS4, ale pewnie i tak daje więcej możliwości, niż to na PC.

08.04.2014 10:50
7
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Raiden, nie do końca masz rację. Niezależnie od systemu operacyjnego, czy faktu, że jest to PC czy konsola. Można wykorzystać potencjał GPU w 100%. Narzut API o jakim mowa w przypadku PC dotyczy tylko i wyłącznie zwiększonych wymagań względem CPU, który musi wykonać więcej obliczeń, by przesłać odpowiednią porcję danych do GPU. Tam już wszystko jest wykonywane optymalnie.
W przypadku gier, które bardzo intensywnie korzystają z shaderów narzut na CPU jest jeszcze mniej zauważalny. Shadery są wykonywane bezpośrednio na GPU z pominięciem systemu operacyjnego, a nawet sterowników.

Inną kwestią jest to, że artyści i projektanci pracują przy limitach konsol, a nie PC. Dlatego tak naprawdę moc komputerów się marnuje i jest wykorzystywana tylko do efektów post-process o większej precyzji.

Za rok czy dwa gry na PS4 i tak będą działać w 720p i 30 fps, żeby wyciągnąć jak najlepszą grafikę. Na PC z 3-4 wydajniejszą kartą niż w konsoli zagrać w 1080p i 60 fps. Dla entuzjastów pozostanie 4K, 3D i okulary VR.

A co do tego Radeona 8850, to on się nadaje co najwyżej do gier ze starej generacji. Wydajność ma mniej więcej jak 8 letni GF 8800 GTX, ale oczywiście wspiera DirectX 11 i inne nowsze technologie. Póki co pozwoli zagrać we wszystko, szczególnie w parze z 4-rdzeniowym CPU. Jednak gdy pod koniec roku zaczną wychodzić gry pisane od podstaw dla XO i PS4 może okazać się, że ciężko będzie utrzymać te 30 FPS w 720p.

08.04.2014 13:20
Raiden
8
odpowiedz
Raiden
149
Generał

@up
Hymm. A ja przypadkiem nie pisałem o możliwościach sprzętu, a nie wyłącznie karty graficznych? Bo jak i CPU, to i szyny pamięci, mostek południowy i inne elementy ( które co prawda nie mają aż takiego wpływu na cały proces), co pozwoliłem sobie określić jako "sprzęt". Do kart graficznych odwołałem się w przypadku sterowników, bo właśnie o sterowniki do nich mi chodziło.

08.04.2014 17:29
Mastyl
9
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

A jak sądzicie, mobilna wersja NVIDIA GeForce GT 750M będzie lepsza od tego radeona 8850? W testach wypada podobnie...

08.04.2014 17:49
10
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Skoro wypada podobnie, to dlaczego miałaby być lepsza. Co prawda jest to karta Nvidii, a moim zdaniem te karty są po prostu mniej problematyczne od radeonów, jednak wydajnościowo to wciąż stara generacja, a nie nowa. Po prostu wydajne laptopowe karty graficzne są drogie, a do tego numeracja jest myląca. W przypadku Nvidii jest kolosalna różnica między laptopową serią M, a stacjonarną Ti.

W każdym razie te karty nie są złe. Uruchomisz na nich każdą dzisiejszą grę i zagrasz płynnie w średnich detalach w rozdzielczości 1366x768. Jednak nie wiadomo jak będzie za pół roku, czy rok, jak wyjdą pierwsze gry dedykowane PS4 i XO. Może się okazać, że nawet na minimalnych detalach nie będziesz miał tych 20 klatek. Nikt Ci na to pytanie w tej chwili nie odpowie. To jest po prostu kwestia jak dobrze będą się skalować nowe gry. Teraz nie ma z tym problemu, bo wersja PC dostaje grafikę z nowej generacji i starej, i w opcjach możesz dowolnie zmieniać ustawienia. Co będzie za rok, jak tych niskich detali z X360 i PS3 zabraknie?

Na przestrzeni kilku ostatnich generacji zasada zakupu podzespołów PC była taka, by nie były wolniejsze niż to co siedzi w aktualnych konsolach. Tak jak było dotychczas. Każdy kto miał GPU o mocy min. Radeona X1950 zagrał w każdy port z konsol. Często w niskich detalach i niskiej rozdzielczości, ale przynajmniej płynnie. Wolniejsze karty czy nowsze czy starsze już nie zawsze na to pozwoliły.

Na chwilę obecną taką minimalną przyszłościową kartą wydaje się GF 660 Ti (nie M!) lub jego odpowiednik ze strony AMD. Według syntetycznych benchmarków 660Ti jest ok. 3,5 razy szybsze od GF 750M. Zatem jeśli to 660 ma w przyszłości być progiem minimum z 30 fps przy 720p to karta ponad 3x wolniejsza będzie miała zaledwie 10 fps i grać się po prostu nie da.

08.04.2014 22:28
Mastyl
11
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

http://www.techpowerup.com/gpudb/2224/geforce-gt-750m.html

Znalazłem linka, z którego wynika że GF 750 ma jeszcze mniej gigaflopów.

Likfidator - dzieki za opinie. A co sądzisz o kartach do laptoka w trybie SLI? Ja sie troche boje takiego rozwiązania, zwłaszcza w kontekscie grzania się. Poprzedni mój laptop - HP Pavillon DV5 wlasnie padl z powodu przegrzania grafiki oraz plyty głównej. Tym bardziej, ze zapowiadane DirectX 12 ma powodowac znacznie wyzsze grzanie ukladów graficznych.

10.04.2014 12:46
12
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Fajny tytuł postu...
XBOX One - 1.32 Tflops
PS4 - 1.84 Tflops
...no i PC
Wprawdzie karta będzie miała swoją premierę 21 kwietnia...ale to już tuż tuż...
Radeon R9 295x2 - 11.5 Tflops!!!
Chłodzenie wodne w standardzie...temperatury w stresie oscylują w granicach 60 st.
Tak wiem....500W TPD...cena astronomiczna choć i tak taniej niż flagowa Nvidia...
..jakby Nie było...11.5 Tflop'ów...robi wrażenie:)
Mam nadzieję że obecna generacja konsol(nie wiedzieć czemu zwana "Next Gen":) ) jest już ostatnią generacją....bo naprawdę spowalniają rozwój gier.

10.04.2014 13:01
13
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Markill

Musisz oskarżyć każdy inny model jaki istnieje w świecie gier o spowalnianie rozwoju gier, to nie tylko konsole ale też smartfony, tablety, facebooki itd itp. Mi osobiście nie podoba się ta chęć wymazania innych modeli i zesłać graczy tylko na jeden "właściwy" model pecetowy. Nikt nie broni tworzenia gier na peceta które w pełni wykorzystają możliwości komputera, nikt, a przy okazji od nowych konsol wymaga się gier które zaprezentują możliwości konsol i uzasadnią wydatek pieniędzy, nie mogę zrozumieć dlaczego od nowych serii kart nie wymagają tego gracze pecetowi, tylko im wystarczy kilka liczb i tabelek, przecież te karty nie kosztują grosze.

10.04.2014 14:38
14
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Fakt..nikt nie broni.. Ale producenci gier zazwyczaj przygotowują je (gry)na większość platform... Więc kompromis gdzieś zawsze będzie miał miejsce....Choćby po to aby taki Xbox czy Ps wydusił te 60fps przy 1080p...może kosztem jakości tekstur, oświetlenia, jakością teselacji, Draw dostance'em itp....zazwyczaj chyba kosztem grafiki...
Druga sprawa, że trzeba więcej czasu oraz większych nakładów finansowych na wydanie jednego tytułu na kilku platformach...a to właśnie na konsole gry są droższe.
Temat ogólnie drążony od dawna...konsola vs PC...czasy się jednak zmieniają...Nowe konsole nie są już "szybsze" niż obecne PC...jak to miało w przypadku premier pierwszych konsol.... Nowy XBo i PS zaledwie zadebiutowaly a obecne gry już są optymalizowane ...np. Watch Dogs..PS4 może 1080p /30fps...Xbox1 900p/30fp...nie wspomnę już o nieobecnym AA...a przecież to konsole nowej generacji... to co będzie za rok, za 2 lata?...kolejne kompromisy i "downgrade" gier tak aby jakoś to wyglądało na konsoli...pomimo że PC już teraz może "rozwijać w pełni skrzydła"...i to nie w 1080p...ale w UHD (4K)

10.04.2014 15:02
15
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Podsuwam rozwiązanie, tworzenie gier AAA na wyłączność , tak jak to robi się na konsolach i robiło się kiedyś na pc czy to też wina graczy konsolowych, że takie gry nie powstają. Od narodzin tej branży zawsze było mnóstwo platform ze swoimi pomysłami na granie ile czasu niektórym zajmie aby z tym się pogodzić. A o konsole i braki jakie mają nie masz co się martwić po prostu nie kupisz tych sprzętów będziesz grał na pc tak jak ci będzie wygodnie.

Przy okazji tak się martwisz o te konsole ale w tej chwili najładniejszy sandbox Infamous jest na ps4. Jak widać te słabe konsole już potrafiły skonfundować graczy pecetowych, no przynajmniej tych na zachodzie. Nie będzie źle.

10.04.2014 15:28
16
odpowiedz
Markill
55
Konsul

...aż miło pomyśleć o ile byłby piękniejszy (inFamous) na PCta:):)
...i Masz rację że nie mam się co martwić o konsole....bo wątpię abyśmy kiedyś usłyszeli o PS5 czy "ex-boksie one hundred" ;D
Nvidia już porzuciła konsole....i wątpię, aby AMD brneło w "ślepy zaułek" za kolejne 5..6 lat...posiadając już teraz najszybszą kartę graficzną dla PC...kilkakrotnie szybsza niż jakakolwiek konsola :)

10.04.2014 15:57
😉
17
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

i Masz rację że nie mam się co martwić o konsole....bo wątpię abyśmy kiedyś usłyszeli o PS5 czy "ex-boksie one hundred" ;D
To raczej mało prawdopodobne, sukces sprzedażowy już zagwarantował następną generację, a ta już jest na pewno w planach - w końcu nad PS4 rozpoczęto prace już w 2008 r.

Swoja drogą chciałbym zobaczyć co by się działo, gdyby po 7 latach nagle ogłoszono że następców nie bedzie. Największe koncerny produkujące taśmowo Asasyny i inne Battlefieldy zatrzęsłyby portkami ze strachu na wieść, że od teraz wszystko w rękach ledwie dobijającego do progu 10%, rynku PC.

10.04.2014 16:46
18
odpowiedz
Markill
55
Konsul
10.04.2014 16:48
Bezi2598
19
odpowiedz
Bezi2598
152
Legend

Największe koncerny produkujące taśmowo Asasyny i inne Battlefieldy zatrzęsłyby portkami ze strachu na wieść, że od teraz wszystko w rękach ledwie dobijającego do progu 10%, rynku PC.

Po prostu wszyscy by się przerzucili na PC jakby nie było nowych konsol. Oczywiście wszyscy oprócz ciebie, bo ty byś się takim czynem nie splamił.

10.04.2014 16:50
20
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

To raczej mało prawdopodobne, sukces sprzedażowy już zagwarantował następną generację
Mówisz o tym sukcesie, gdzie kolejne gry zapowiada się na X360, PS3 i PC, pomijając PS4 i XO, bo mają zbyt małą bazę użytkowników (np. zapowiedź nowego Borderlands). Nowe konsole to fail na całej linii. Dotychczasowe generacje na starcie zawsze miały coś co sprawiało, że można było nazwać je next-genem. W nowych konsolach jedyne co jest wyjątkowe, to fakt, że nawet nie mogą poradzić sobie z grafiką rodem z X360 po podniesieniu rozdzielczości do 1080p i płynności do 60 fps.

w końcu nad PS4 rozpoczęto prace już w 2008 r.
Faktycznie pracowali tyle lat, żeby zrobić... PCta z padem i systemem operacyjnym opartym na opensource'owym FreeBSD. PS4 to prezentuje poziom godny kickstarterowego startupu, a nie od podstaw projektowanej konsoli do gier. Choć trzeba przyznać, że Sony się po raz pierwszy od czasów PSXa postarało i nowa konsola jest ultra przyjazna dla programistów. Ironią losu jest to, że polegało to na złożeniu pudła z gotowych i powszechnie dostępnych części.

Swoja drogą chciałbym zobaczyć co by się działo, gdyby po 7 latach nagle ogłoszono że następców nie bedzie. Największe koncerny produkujące taśmowo Asasyny i inne Battlefieldy zatrzęsłyby portkami ze strachu na wieść, że od teraz wszystko w rękach ledwie dobijającego do progu 10%, rynku PC.

Myślę, że sprzedaż byłaby podobna. Wielu wybiera konsolę, a PC dopiero, gdy nie wychodzi na konsole. Popatrz tylko na sprzedaż Reaper of Souls. Żaden tytuł na nową generację nie osiągnął takiej sprzedaży, co RoS w tydzień, a do tego jest to dodatek wymagający podstawowej wersji gry. Zresztą Blizzard zrobił to samo co R* z GTA V. Wyda dodatek na konsolach, ale dopiero, gdy sprzeda odpowiednią ilość kopii na PC. Po prostu wiele osób kupi grę na drugą platformę, bo Diablo 3 jest bardzo przyjemną grą na konsolowy splitscreen coop.

Jeśli zaś chodzi o konsole, to moim zdaniem PS4 i XO są ostatnią generacją sprzętową. Konsole nie mają racji bytu w obecnej formie, bo są po prostu niedostosowane do realiów rynku.
Co innego z konsolowym stylem gry. Ten będzie nadal miał się dobrze. Granie z padem w ręku przed TV będzie istniało tak długo jak same TV. Tylko, że nie będzie to już granie na dedykowanej konsoli, ale na sieciowej usłudze streamowania dostarczanej przez kablówkę, czy przez opłacaną usługę internetową, albo będzie to dedykowany HTPC jak nadchodzące Steam Machines.
Marka Playstation przestanie być kojarzona z samym sprzętem, a raczej tylko z usługą. Dla Microsoftu jak i Sony tak naprawdę nie liczy się sprzedaż samych konsol, a jedynie pieniądze ze sprzedaży licencji na gry.
Dlatego też z wielką zazdrością patrzą na Valve, które to ma potężną platformę cyfrowej dystrybucji, która to rozwija się bez potrzeby dokładania do sprzedawanego sprzętu, czy jakichkolwiek nakładów na promocję.
Na wypromowanie PS4, czy XBoxa One poszły olbrzymie pieniądze. Steam Machines będą promować sami producenci sprzętu jak AlienWare i inni.
Steam tak naprawdę pozostaje niedoścignionym wzorem dla Sony i Microsoftu. Mimo iż obroty ma mniejsze, to myślę, że Steam generuje większe zyski niż marka Xbox czy Playstation. W końcu Sony teraz wtopiło kolejne miliony $, żeby wypromować i sprzedawać PS4 poniżej kosztów produkcji.

Nie należy zapominać też o tym, że Steam ma cały czas wsteczną kompatybilność, a stare gry mogą w pewnym stopniu wykorzystywać moc nowszych komputerów np. działają płynniej w większej rozdzielczości z AA. Do tego tak cichaczem i bez większych protestów Valve odzwyczaił graczy od rynku wtórnego.

Wreszcie dla UbiSoftu, EA czy Activision konsole to tak naprawdę zło konieczne z tymi wszystkimi wadami. Kilka lat temu szef Activision wypowiadał się, że nie podoba mu się, że nie tylko musi płacić ciężkie opłaty licencyjne i kupować drogie devkity, ale również w kampanii promocyjnej promować konsole.

Podsumowując. Tradycyjnych konsol nie chce ani Sony, ani Microsoft, ani producenci gier. Problem jest tylko taki, że te firmy nie bardzo mają pomysł jak iść o krok dalej nie tracąc dominującej pozycji w branży gier. Microsoft jest jeszcze w dobrej pozycji, bo to jego system jest fundamentem PCtowego grania i zawsze ma opcję zintegrowania platformy Xbox z kolejnym Windowsem - co stanie się prędzej czy później. Sony jednak jest najbardziej zacofane z całej trójki i poza najlepszym growym pudełkiem pod TV wygrywającym w kategorii cena/wydajność nie ma nic do zaoferowania, a czas leci nieubłaganie i za dwa, trzy lata nawet iPady zaczną wydajnościowo gonić PS4. Z końcem tradycyjnych konsol wiąże się jeszcze jedna negatywna kwestia. W świecie gier znów urośnie wysoki mur oddzielający świat zachodu od Japonii, bo tam PCtowe granie się po prostu nie przyjmie.

10.04.2014 17:06
21
odpowiedz
Markill
55
Konsul

LIKFIDATOR....jak twój Nick wskazuje...zlikwidowałeś temat -RIP consoles hehe:)...lepiej bym tego nie ujął.

10.04.2014 17:12
22
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Markill

To może zamiast jakiegoś przedstawiciela master race ja zacytuje Jima Ryana szefa europejskiego Sony Computer Entertainment. Jest to z wywiadu dla Polygamii.

Cóż, moim zdaniem przez coraz bardziej powszechny wymóg instalacji gier i patche, moje Playstation zaczyna przypominać PC. Mimo to nadal płacę dużo więcej za gry, które nie wspierają modów i często są bardziej ograniczone niż ich wersje na komputery. Czym zatem granie na Playstation 4 będzie się różnić od grania na PC? Dlaczego powinienem wydać 2000 zł na nową konsolę, zamiast na kartę graficzną i dodatkowy RAM?

Wszystko zależy od tego co lubisz. To jest bardzo ciekawe pytanie... Dwa miesiące temu milion osób wpłaciło depozyt, by zamówić Playstation 4 przed premierą, więc z pewnością jest to produkt, na którym im zależy. Obecnie jest to już więcej niż milion... Sądzę, że na konsoli interfejs jest inny. Oczywiście nie mówię, że jest lepszy niż na PC, po prostu inny. Uważam również, że są to różne środowiska. Są ludzie, którzy lubią przynależeć do grona graczy konsolowych i są tacy, którzy grają na komputerze. Każdy z nas decyduje za siebie, ale patrząc na to, jak gracze reagują na naszą ofertę sądzę, że to co robimy przypadło im do gustu.

I tu jest pies pogrzebany ale wygląda na to, że graczy pecetowych (zagorzałych graczy pecetowych) najbardziej wkurza to, że istnieją inne sprzęty na których można grać, ubzdurali sobie, że przez nie są poszkodowani. Tak nie jest, patrząc po statystykach jakie posiadają sprzęty to okazuje się, że spora część graczy z komputerami to bardziej teoretycy nowych technologii niż praktycy, popularność gier na pc wskazuje, że raczej zdecydowana większość ich lubuje się w wielu gatunkach gier ale na pewno nie są to gry AAA, myślę, że ta część graczy pecetowych którzy chcą technologicznie wypasionych gier rozminęła się kompletnie z pozostałą częścią tej społeczności.

Sony stworzyło ofertę dla graczy i znalazło chętnych na nią, pecet ma swoja ofertę i ma z tego widać również graczy, tutaj nigdzie nie ma problemu.

Likfidator

Przedstawiciele Microsoftu mają inne zdanie i wierzą, że będą kolejne konsole

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-xbox-one-won-t-be-the-last-hardware-based-console/1100-6417099/

10.04.2014 17:45
23
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Shrike -----> Jak sam napisałeś..."i tu jest pies pogrzebany"....Jim Ryan szef europejskiego Sony Computer Entertainment......
Który ojciec nie broniłby własnego dziecka?

To samo tyczy się artykułu o xboxie...
"Przedstawiciele Microsoftu mają inne zdanie i wierzą, że będą kolejne konsole"
Hahahaha....byłoby dziwnie aby "wierzyli" w inną wersję wydarzeń.

10.04.2014 18:45
24
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Jeszcze taki cytat:
"[...] Ubisoft cinematics animation lead Lars Bonde told PC Games that the PlayStation 4 version of Watch Dogs is targeting 1080p, but stopped short of confirming resolution details for the Xbox One iteration
[...]Bonde says even though there may be visual performance differences between the different versions of the game, the core gameplay will be the same regardless of what console you play on.
"Of course there are nuances to it," he added. "We are utilizing Xbox One to its full capabilities and the same with PS4, of course, so I know that, as far as to my knowledge, on PS4 it will run in full HD."

Konsole "next gen" ledwie co ujrzały światło dzienne, a już będą się mocno pocić przy aktualnie produkowanych grach....a i to przy pewnych kompromisach....a co dopiero przy grach wydawanych za 2, 3 lata?
Jak to Pan Bonde zaznaczył szkielet gry będzie taki sam Ale ucierpi grafika....tak więc tak daleko jak dalece mogą "ciąć" w grafice pewnych elementów gry po prostu się nie da lub też nie powinno.....
Jeśli Ubisoft odniesie sukces w przypadku np. Watch Dogs...i za np. 2 lata będzie chciało wydać kolejną odsłonę gry....jeszcze większy sandbox...więcej NPC, więcej możliwości głównego bohatera, wieksza ilość poligonów na obiekt, lepsza teselacja, tekstury wyższej rozdzielczość, bardziej zaawansowane oświetlenie...jeszcze bardziej dynamiczne i unikatowe AI....jaki to problem?...no tak moment...przecież to musi jakoś tam działać na Konsole.... i tak zamiast nowej gry będzie DLC....
Bo czym jest np. taki Battlefield 4?....jak dla mnie i wielu innych to taki trochę większy DLC do BF3... Bo dobrze pamiętamy jaka była przepaść między BF2 a 3-ką.

10.04.2014 19:51
25
odpowiedz
zanonimizowany976893
3
Pretorianin

Najnowszy GeForce zaprezentowany jakiś czas temu ma wydajność 8 TFLOPS co z tego skoro do 2 TFLOPS będzie wykorzystywane max...

10.04.2014 20:20
26
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Mr Gamer.... A słyszałeś o rozdzielczości 4K?
Taka kolej rzeczy...robi się szybsze karty, aby można było tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane graficznie, bardziej fotoRealistyczne gry.
Rozdzielczości 4K, a później 8K będą kiedyś standardowymi tak jak dziś fullHD (1080p)...a moc obliczeniowa kart graficznych podawana będzie w dziesiątkach Tflop'ów.

10.04.2014 20:30
27
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Właśnie o to ten cały spór powyżej....
Sprzęt komputerowy ewoluuje z miesiąca na miesiąc, a na przesyrzeni roku czy 2 lat są to już znaczne zmiany w mocy obliczeniowej.
Podczas gdy konsole są "aktualizowane" co 5-6 lat....i wracam do tego od czego zacząłem...Konsole opóźniają rozwój gier

10.04.2014 20:42
28
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Markill

Zobacz ile zostało firm które mogą produkować gry AAA, policzysz je na palcach jednej ręki (no może dwóch), gdyby nie konsole nie byłoby żadnego "opóźnienia", rynek już by się załamał. Jeśli myślisz, że ludzie nagle zaczęliby wydawać pieniądze na podzespoły komputerowe co roku to się mylisz. Japonia jest ciekawym przykładem, tam spora grupa graczy odeszła od konsol, myślisz, że w stronę potężnych pecetów, nie w stronę smartfonów i tabletów. Cios jest na tyle duży, że Japończycy mają spory problem z produkowaniem gier AAA, przerzucają się na telefony. Tak samo na zachodzie byłoby tyle z twojego rozwoju gier, ze ludzie poprzeculi by się masowo na jakieś społecznościowe portale, telefony lub tablety i na nich graliby.

10.04.2014 20:57
29
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Shrike...Skoro Nvidia już kopnęła w 4 litery support dla rynku konsolowego....i jeśli AMD postanowi zrobić to samo to na jakich podzespołach powstaną te twoje wysławiane konsole?

Czytasz w ogóle to co nie tylko ja ale i inni piszą na temat wydajności obecnych konsol....jak z taki sprzęt ma starczyć na kilka lat skoro już teraz wlecze się za wcale nie wypasionymi PC...taki Titanfall miało działać w fullHD a tu Zoonk...taki WatchDogs już teraz wiadomo że nie będzie 1080p w przypadku XBoxa1 a Jeśli chodzi o PS4 to jako to napisano.. Wykrzesają z tej konsoli następnej generacji LOL! Co się da aby utrzymać fullHD i baaaa 30 klatek/sek...Te konsole miały swoją premierę zaledwie kilka miesięcy temu...

Shrike przyjrzyj człowieku na oczy... wystarczy poczytać i porównać parametry techniczne...te mówią same za siebie.

10.04.2014 21:08
30
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

@Likwidator

Mówisz o tym sukcesie, gdzie kolejne gry zapowiada się na X360, PS3 i PC, pomijając PS4 i XO, bo mają zbyt małą bazę użytkowników (np. zapowiedź nowego Borderlands).
Tak mówie o tym sukcesie gdzie na start sprzedało się najwięcej konsol w historii, NAJWIĘCEJ - słowo klucz. Skoro w historii sprzedawało się na start ZAWSZE znacznie mniej konsol, to jeżeli juz sprzedaje się najwięcej, to można dojśc jednak do wniosku że jest to: A) Sukces. B) Sukces zwiastujący pojawienie się w przyszłosci nowego sprzętu, skoro jest popyt to i podaż.

Nowe konsole to fail na całej linii. Dotychczasowe generacje na starcie zawsze miały coś co sprawiało, że można było nazwać je next-genem. W nowych konsolach jedyne co jest wyjątkowe, to fakt, że nawet nie mogą poradzić sobie z grafiką rodem z X360 po podniesieniu rozdzielczości do 1080p i płynności do 60 fps
A co takiego było next-genowego w początkach 7-mej generacji ? Mam ci przypomnieć jak wyglądały pierwsze gry na x360 ?

Faktycznie pracowali tyle lat, żeby zrobić... PCta z padem i systemem operacyjnym opartym na opensource'owym FreeBSD. PS4 to prezentuje poziom godny kickstarterowego startupu, a nie od podstaw projektowanej konsoli do gier. Choć trzeba przyznać, że Sony się po raz pierwszy od czasów PSXa postarało i nowa konsola jest ultra przyjazna dla programistów. Ironią losu jest to, że polegało to na złożeniu pudła z gotowych i powszechnie dostępnych części.
Jestes kumaty ale czasem po prostu hejtujesz. Dobrze wiesz że zaprojektowanie takiego systemu do grania nie polega na złożeniu podzespołów jak klocków lego do kupy jak to sugerujesz - z dostepnych obecnie części. To co mają w laboratoriach a co masz w sklepach to różnica kilku lat. No i niekoniecznie musi to być upakowany do budy najnowszy i najmocniejszy sprzęt, ale przemyślany. Upchać na kupe to można do PCta.

Myślę, że sprzedaż byłaby podobna. Wielu wybiera konsolę, a PC dopiero, gdy nie wychodzi na konsole.
Ja natomiast myśle że ktoś chętnie zagospodarowały rynek za MS i Sony. Niewykluczone że Nvidia weszła by z jakimś crapem albo Volvo z tym Pecetem bez gier na wyłączność. Najgorszy scenariusz to migracja wielu studiów na urządzenia mobilne jak ostatnio Irrational Games. Porobiłoby się nieciekawie jednym słowem.

10.04.2014 21:15
31
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Markill

Fanbojstwo przesłania ci to, że hardcorowi gracze pecetowi potrzebują graczy konsolowych, ty widzisz tylko wydajności, a nie dostrzegasz tego, że gry AAA kosztują kilkadziesiąt milionów dolarów i takiemu Ubisoftowi czy EA opłaca się tworzyć te gry tylko pod warunkiem, że konsole dzięki temu, że mają przystępne ceny, potrafią dotrzeć do potężnej grupy graczy która jest wstanie razem z pecetowcami kupującymi gry AAA stworzyć na tyle duży rynek, że jeszcze dla tych firm jest to opłacalne. Dzięki temu każda z tych grup ma odpowiednie korzyści.

Konsole zawsze były słabsze od peceta, zobacz sobie jaką rozdzielczość miało ps2, a jakie rozdzielczości były na pecetach w tym czasie zatka cię.

10.04.2014 21:53
32
odpowiedz
Markill
55
Konsul
Image

Czy jestem PC-towym fanbojem?....TAK
Wojna Konsole vs PC trwa długo i nadal będzie...przynajmniej do czasu, aż któreś zakończy swój żywot. Pod kontem wydajności i szybkości ewolucji przewagę ma jednak PC...na chwilę obecną (wracając do tematu wątku) jest to już kilkakrotnie większa przewaga...a przez następne kilka lat ta przewaga zwiększy się jeszcze bardziej znacząco, a ceny poszczególnych podzespołów spadną jak ma to miejsce przy premierach nowych szybszych układów...taki cykl trwa już od dawna i choć teraz na takiego R9 295x2 pozwoli sobie niewiele ludzi...to za jakiś czas będzie dostępny w przystępnych cenach, a na rynek wejdą kolejne, jeszcze wydajniejsze układy.
I jak widać na załączonym wykresie...nie zanosi się aby konsole mogły choćby deptać po piętach PC.

10.04.2014 22:54
😃
33
odpowiedz
Markill
55
Konsul
Wideo

Shrike

Masz rację ...zatyka mnie jak widzę takie coś:

https://www.youtube.com/watch?v=OKGmZLEEXWs

Powalająca wydajność Next Gen'ów HAHAHA :)

10.04.2014 23:04
😉
34
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

O losie co za człek. A możesz zagrać w to DR3 na swoim wypasionym PC ? Nie ? no właśnie... niech to bedzie konkluzją ostatnich postów.

10.04.2014 23:35
35
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Człeku Alpha_lyr - a jak myślisz?? gdyby DR3 było również na PC to na moim wypasionym sprzęcie (lol) zapewne nie miałbym dipów w okolice 18-20 Fps...co najwyżej w okolice ~50 - 60....

A druga sprawa, to jak Xbox1 nie może poradzić sobie z grą exclusive dla tej platformy ??? Porażka na całej linii! LOL
Dumni posiadacze X-kupy One mogą jedynie płakać na tym mizernym Slideshow'em bo przecież nie zrobią upgrade'u GPU :)

10.04.2014 23:37
36
odpowiedz
zanonimizowany975555
1
Pretorianin

Markill - PC to gamingowa nisza i taką niszą pozostanie. Co prawda microsoftowi na jakiś czas udało się powstrzymać trend i dominację Sony/Nintendo w gamingowym światku oraz zwrócić oczy świata na PC przy pomocy (tabam!) konsoli Xbox, ale aktualnie maszyny microsoftu znów mocno tracą na znaczeniu.

Sucha teoretyczna moc nie ma żadnego znaczenia. Porównywanie systemu otwartego jakim jest PC oraz zamkniętego jakim jest konsola to jeszcze większa głupota niż porównywanie iOS-a z androidem. Na konsoli możesz grę zoptymalizować, na PC wysyłasz łosi po kupno nowej karty graficznej czy dołożenie dodatkowych kości RAMu.

Ostatnia rzecz: jakość grafiki już dawno jest zadowalająca, co lepsze czas rewolucji graficznych mamy już dawno za nami, progres w tej dziedzinie jest coraz wolniejszy. Za moich czasów PC conajmniej podwajał moc obliczeniową co 2 dwa lata. Gra z roku 1998 i 2000 to była przepaść nie do przeskoczenia. A na horyzoncie już były tytuły które znów dzieliła przepaść od tego w co aktualnie graliśmy. Aktualnie CoD z 2008 wyglada praktycznie identycznie jak Cod z 2013r. Delikatnie podbita rozdzielczość, gdzieniegdzie ostrzejsze tekstury.

Więc kolego: albo jesteś graczem, takim prawdziwym i grasz na konsoli. Bo konsola to wyspecjalizowany sprzęt do grania. Albo jesteś PC-towcem, przeglądasz benchmarki, podniecasz się fps-ami i rozdzielczościami, pakując w sprzęt wielokrotność tego co zapłaciłbyś za konsolę i jarając się "oo zobacz w tym miejscu tekstury na moim PC za 6000zł wyglądają lepiej niż na PS4.."
Jak widzę jesteś PC-towcem - miłego podniecania się benchamrkami i teksturami oraz miłego przepłacania.
Ja od niedawna (od kiedy kupiłem sobie konsole) jestem znów graczem. Bo granie na PC tak mnie znużyło, że przez całe lata nie grałem w nic innego jak mmorpg, a potem nawet mmorpg mnie znużyło. Kupno konsoli - i magia gier wróciła.

10.04.2014 23:51
marcing805
37
odpowiedz
marcing805
196
PC MASTER RACE

"...aż miło pomyśleć o ile byłby piękniejszy (inFamous) na PCta:):)"

Będąc tym samym nudnym, monotonnym doświadczeniem jakim jest na PS4. Tak o grze piszą między innymi faboje Sony. Ale Ty miałbyś grafikę w 4k i godzinami patrzyłbyś na tekstury drzew. Najlepszy PC-towy exclusive ostatnich lat, Amnesia: The Dark Descent, technologią nie powala ale mechaniką, atmosferą i wykonaniem gry już tak. Hotline Miami to piksele na pół ekranu, za to grywalność na poziomie nieosiągalnym dla Crysisa 3 na Ultra w 4k.

10.04.2014 23:58
38
odpowiedz
Markill
55
Konsul

kulka25...levelu ZERO! :)

Wystarczy że do skoku jakościowego w grafice na przestrzeni kilku ostatnich lat podałeś COD...BRAVO!
COD to dokładnie to samo co konsole - zacofana technologia, przestarzały silnik..
Ja się nie jaram benchmarkami.....tylko tym co widzę na ekranie - czyli stałem 60 Fps i tylko w górę w 1080p ...i bezkompromisowa jakość!
Dlaczego nie mogę porównywać konsoli do PC?...skoro produktem końcowym w obu przypadkach jest JAKOŚĆ gry.
Poczytaj sobie jak ta twoja WYPASIONA konsola wypada na tle gier już wydanych vs PC....ot np Battlefield 4.
Jeśli dla ciebie rozdzielczość, która dla PC była standardem jeszcze w erze monitorów CRT, gorsza jakość tekstur i krótsze "drawdistance" i wiele innych ustępstw i kompromisów..są zadowalające to kolego czas stanął dla ciebie w miejscu tuż po premierze wspomnianego przez ciebie COD'a w 2008r.
Cały twój post to jedna wielka bzdura....właśnie takie myślenie jak twoje i miliony innych konsolowców zabija JAKOŚĆ dzisiejszych gier....bo producenci wypuszczą grę "byle jak" a wy i tak to łykniecie bez beknięcia

11.04.2014 00:45
39
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Każda nowa gra (powiedzmy od premiery nowych konsol), tworzona zarówno na PC jak i konsole obarczona będzie "przymusowym downgradem" do takiego poziomu, aby osiągała jakieś zadowalające osiągi na konsolach ..i to przez następnych kilka lat..do czasu premiery nowych konsol? o ile w ogóle będzie to miało miejsce....pomimo, że w wersji na PC mogła by być już znacznie bardziej bogatsza...a wiadomo, że większości producentom gier wypuszczać exclusiva na PC w epoce epidemii konsolowej się za bardzo nie opłaci...

Posłużę się ponownie przykładem zbliżającej się gry Watch Dogs....Jeśli Ubi odniesie sukces w przypadku tego tytułu to zapewne będzie kontynuacja ...za rok może 2 lata....Gdyby nie zważano na limity wydajnościowe jakie nakładają konsole i w drugiej odsłonie świat gry obejmował by jeszcze większa powierzchnię (nie tylko chicago) gdyby zamiast 3000 losowych NPC podwojono czy nawet potrojono tą ilość...gdyby zwiększono jeszcze bardziej zagęszczenie miasta, losowość zdarzeń, jeszcze bardziej urealistyczniono warunki pogodowe....wprowadzono bardziej złożoną fizykę i dynamikę obiektów, model zniszczeń itp....PC to "udźwignie" ale w przypadku konsol nie wystarczyłby już tylko kompromisy w grafice... ale również pewnie w większości w/w udoskonaleniach....tak aby konsole były w stanie generować obraz na przyzwoitym poziome i akceptowalnej płynności. W rezultacie powstały by dwie różne gry....druga część w wersji na PC i powiedzmy DLC dla konsol do część pierwszej - Oburzenie posiadaczy konsol ...spadek sprzedaży i poszarpana opinia producenta .....a tego żaden producent gier by nie chciał.....to miałem na myśli pisząc o spowalnianiu rozwoju gier przez konsole.

11.04.2014 07:46
lordpilot
😉
40
odpowiedz
lordpilot
223
Legend

@Markill,

Mr Gamer.... A słyszałeś o rozdzielczości 4K?

^^ No Ty to chyba tylko słyszałeś i łyknąłeś marketing aż miło ;) Człowieku o jakim Ty standardzie piszesz ? Zejdź na ziemię, zerknij na ankiety hardwarowe na steam, zobacz jaki ludzie mają sprzęt. Wielu nie ma nawet full HD (bo im zwyczajnie to niepotrzebne, więc leją na marketingowe gadki), a Ty wyskakujesz z 4K czy nawet 8 K ? Hahahaha.

Reszty nawet komentować mi się nie chce, Shrike już Cię ładnie wdeptał argumentami w ziemię, nie ma sensu się pastwić nad zwłokami. Przez fanbojstwo nie jesteś w stanie nawet dostrzec, że konsolowcy i pecetowcy, to przynajmniej na kilku płaszczyznach naczynia połączone - zabraknie tych pierwszych, to drudzy się znajdą w czarnej dupie. Podcinasz gałąź, na której sam siedzisz - no to już jest skrajny kretynizm, ale jak tam chcesz :)

11.04.2014 08:14
EnX
41
odpowiedz
EnX
174
White Dragon

Niektórzy podniecają się mocą PC, tylko zapominają że większość tej mocy idzie w gwizdek, co z tego że przeciętny PC może więcej, jak i tak nie wygeneruje takiej grafiki jak na nowych konsolach.
Wychodzą karty pokroju Titana, czy Titana Z, ale co z tego? Niech ktoś mi pokaże grę, która by wykorzystywała taką moc? Nie ma? No cóż.
Wielkie zapowiedzi 4k, ale znowu co z tego wynika? Na rynku nie ma GPU, który zapewnił by chociaż minimalną płynność w takiej rozdzielczości, przy maksymalnych detalach. Dodatkowo przez najbliższe 2-3 lata taka technologia się nie ukaże. Nie mówię tutaj o kanapkach, gdyż tego typu rozwiązania nadal mają więcej wad niż zalet.

W PCtach cała ta mityczna moc jest marnowana, a to wszystko przez fragmentację rynku, developerom to wisi jak gra będzie działać na danej konfiguracji, jeżeli nie zadowalająco to podniosą wymagania, a gracz poleci do sklepu po nowe podzespoły, gdyż nikt się nie przykłada do dobrej optymalizacji, ponieważ jest to niemożliwe na tak ogromnym rynku.
Ostatnio się zastanawiałem, co można by było osiągnąć składając "konsolę" z topowych podzespołów (i7, R9 290/GTX 780, 16 GB Ram) działającą pod specjalnym systemem, korzystającym z konsolowego api. Jako konsola dało by to praktycznie nieograniczone możliwości na a.d 2014, ale jako PC się zwyczajnie marnuje.

11.04.2014 08:16
42
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Lordpilot
Tacy jak ty kiedyś też wyśmiewali FullHD kiedy miało swoje początki....
Shrike i jego argumenty....jakie?..czym poparte?...
Może byście tak oboje wyjrzeli nieco dalej jak tylko na własne podwórko...
Lordpilot....wielu nie ma jeszcze FHD?...piszesz chyba o skali lokalnej a nie globalnej....gdyby po świecie chodziły takie młotki jak ty i Shrike to fakt standardem nadal było by SVGA...512kb Ram i Nvidia Riva Tnt hehe:)
Zapczeczacie naturalnemu rozwojowi techniki...ale czemu się dziwić skoro ty i podobni tobie inwestujecie w sprzęt, który ewoluuje co 5-6 lat:) LOL

11.04.2014 09:45
43
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Enx
Masz na myśli np. DR3 na XB1? z linku który podałem wcześniej....fakt ładna grafika..szkoda tylko że tytuł dedykowany na XB1 ledwo zipie te 30klatek...ze spadkami do poniżej 20 fps....przeciętny komputer jak to napisałeś pewnie poradziły by sobie podobnie o ile nie lepiej...zależy jaką konfigurację miałeś na myśli pisząc "przeciętny"...
Różnica jest taka, że użytkownik takiej konsoli nie może zrobić NIC, aby uzyskać jakąś sensowną płynność poza czekaniem aż być może producent gry wyda patch ...
PC nie jest obarczony zamkniętą konstrukcją...a możliwości rozbudowy są nieograniczone.
Nie jest potrzebny Titan, aby uzyskać płynność na najwyższych detalach przy FHD w dzisiejszych grach...7970 którego kupiłem jakiś rok temu sprawdza się doskonale nawet w tak wymagającym BF4...
Rozumiem flustracje posiadaczy konsoli, że ich sprzęt był konstrukcją przestarzałą już w dniu swojej premiery....no ale na to już nic nie poradzą....no może poza sprzedażą i przesiadką na PC LOL:)

11.04.2014 10:14
lordpilot
44
odpowiedz
lordpilot
223
Legend

@Markill,

Full HD mam od jakiegoś czasu (telewizor), monitor od kompa ciut poniżej tego (w odchodzącym pomału do lamusa standardzie 16:10).
Tyle o mnie - więcej wiedzieć nie musisz. No to teraz Ty się pochwal - piszesz o standardzie 4K, rozumiem że masz już w domu taki sprzęt i propagujesz postęp ? Czy zwyczajnie jesteś jak ta krowa co dużo muczy a mało mleka daje ?

Lordpilot....wielu nie ma jeszcze FHD?...piszesz chyba o skali lokalnej a nie globalnej....

^^ Pisze o skali globalnej - zamiast pierdolić bez sensu racz w końcu zajrzeć na steam jaki ludzie mają sprzęt. Taki z ciebie "mistrz technologii" to chyba cię to nie przerasta ? Może do pustego łba dotrze wtedy jak wygląda rzeczywistość. Może :)

11.04.2014 10:17
EnX
45
odpowiedz
EnX
174
White Dragon

zależy jaką konfigurację miałeś na myśli pisząc "przeciętny"
Przeciętny, czyli konfiguracja typu: Core i5, GF 660/Hd 7870, 8 GB Ram - standard. Nie neguje faktu że na takim sprzęcie da się uruchomić wszystkie gry obecne na rynku, ale nie zapewni on płynności w 1080p przy maksymalnych ustawieniach graficznych.
PC nie jest obarczony zamkniętą konstrukcją...a możliwości rozbudowy są nieograniczone.
Ciekawy jest fakt rozbudowy PCta, podana wyżej konfiguracja na papierze jest znacznie wydajniejsza od Xone i PS4, ale już w nowym Tomb Raiderze na maksymalnych ustawieniach nie daje rady. Z kolei reedycja na nowe konsole nie dość, że wygląda ładniej niż ta wydana na piecu, to na konsoli Sony trzyma prawie stałe 60kl/s. Gdzie na PC nawet na karcie za 1,5 jest z tym problem.
Nie jest potrzebny Titan, aby uzyskać płynność na najwyższych detalach przy FHD w dzisiejszych grach
Moc na papierze nie przekłada się na rzeczywistą wydajność, sam GTX 780ti/Titan Black jest wydajniejszy niż dwie konsole razem wzięte, ale co z tego, jak nawet taki potworek nie zapewni 60kl/s w FullHD w Crysisie 3? Nie wspominając już o wyższych rozdzielczościach.

Reasumując, sprzęt na papierze ma olbrzymią moc obliczeniową, ale w żaden sposób nie przekłada się to na wydajność. Nieporozumieniem jest fakt że komputer za 6-7k, który jest kilkakrotnie mocniejszy i trzy razy droższy niż konsole, nie zapewni chociaż stałych 60kl/s w FullHD.
To co jest najważniejszą cechą PCtów, czyli otwartość, jest także jego największą wadą.

11.04.2014 10:40
46
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Enx
Na papierze?....pisałem o własnej konfiguracji tej z sygnatury...i bynajmniej nie wywaliłem na nią 6-7tys....
Lordpilot
I dane ze steam'a są dla ciebie skalą globalną...aha...no spoko...kto tu pierdoli?
O 4K pisałem jak następcy FullHD...który czy tego chcesz czy nie niebawem zastąpi 1080p....może do tego czasu ty zdołasz przesiąść się już na FHD na swoim kompie :)
... Kolejna sprawa to to że przykładowy 7970 to koszt większy niż połowa płacy minimalnej Kowalskiego w naszym kochanym kraju....a taki John smith w UK wyda 1/5 i mniej na tą samą kartę za swoje miesięczne minimum.
Cieszcie się swoimi konsolami a ja będę cieszył się swoim "wypasionym" PC....ten spór... ta wojna nie ma końca..

11.04.2014 11:00
lordpilot
😁
47
odpowiedz
lordpilot
223
Legend

@Markill,

I dane ze steam'a są dla ciebie skalą globalną...aha...no spoko...kto tu pierdoli?

Dla ciebie nie są ? Dane z największego, najpopularniejszego sklepu (i platformy cyfrowej) na PC nie są ? Czekaj.... Hahahahaha.... ok, już.

No to widzę, że nie mamy o czym gadać, bo to jest na zasadzie "gadaj z dupą to cię osra", a ja na to ostatnie nie mam ochoty. Pewnie dla Ciebie "standard" to komp, który akurat Ty masz :D. Typowe dla kogoś oderwanego od rzeczywistości. Z mojej strony EOT.

ps. Monitor na FULL HD mógłbym wymienić już dawno, przecież monitory dziś kosztują grosze... tylko po co ? Dla kilku pikseli w pionie i poziomie więcej... Pfff.... Nie warto. To samo się tyczy grzały - siedzę na dość leciwym GTX 460, kasa na zmianę jest... tylko potrzeby zmiany nie ma, bo i eksów klasy AAA na PC już od dawna brak ;/ Więc byłaby to strata pieniędzy. No, ale co kto lubi.

11.04.2014 11:21
EnX
48
odpowiedz
EnX
174
White Dragon

Na papierze?....pisałem o własnej konfiguracji tej z sygnatury...i bynajmniej nie wywaliłem na nią 6-7tys....
Dalej nie rozumiesz, nie chodzi o to że Twoja konfiguracja nie pozwala na grę, bo pozwala i nawet na przyzwoitą, ale chodzi o fakt że komputer z sygnaturki powinien bez żadnych problemów radzić sobie z najnowszymi grami przy maksymalnych detalach i rozdzielczości 1080p, zachowując przy tym 60kl/s, ale tak nie jest.
Problemem jest skalowanie wydajności, konsola za 1700 zł, zapewni lepszą oprawę graficzną niż komputer (sama skrzynka) za ponad 2000 zł
Sam 7970 ma moc bliską 4 tflops, czyli prawie dwa razy więcej niż cała PS4, ale nie jest w stanie utrzymać stałych 60kl/s w przykładowym TR. Więc o czym my tu rozmawiamy?

I dane ze steam'a są dla ciebie skalą globalną...aha...no spoko...kto tu pierdoli?
Wait, what?

11.04.2014 11:29
49
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Zgadza się Steam to szacowane 75% dystrybucji Na PC...Ale nie 100%.... i np. ja znajduję się w tych 25%....nie kupuję przez steam choć to świetny cyfrowy dystrybutor i wszystko to co o Steam pisał Likfidator się zgadza.
I kolejny raz się z tobą zgodzę..mój sprzęt to dla mnie standard...i tak jestem oderwany od rzeczywistości...przyznaję...mieszkając i pracując od 10 lat w UK bardzo szybko i prosto jest oderwać się od polskiej rzeczywistości...polskich wynagrodzeń i cen. Słowo "upgrade" nie staje się złem koniecznym i wydatkiem równym 2 lub 3 pensji....

11.04.2014 11:56
50
odpowiedz
Markill
55
Konsul

Enx....wychodzi na to że wiesz lepiej niż ja jakie rezultaty osiąga mój sprzęt haha:)... Nie mam TB...Ale BF4...a w szczególności MultiPlayer...jest chyba obecnie najbardziej wymagająca grą...tak więc przy ustawieniach ultra i rozdzielczości ustawionej na 120% FullHD (resolution scale) mam ok 80-90 fps...

11.04.2014 12:02
51
odpowiedz
Zgred
219
WREDNY

Markill--> Próżne Twoje boje, fanboya nie przekonasz. Cieszmy się swoją PAPIEROWĄ mocą a EnX niech dalej żyje w swoim własnym świecie.

11.04.2014 12:41
52
odpowiedz
Markill
55
Konsul
Image

Zgred ---- święta racja:)
Enx ---- propos TB i 7970
Po części miałeś rację bo nie 60fps a średnio! 78 przy FHD. LOL :):)

11.04.2014 12:41
EnX
53
odpowiedz
EnX
174
White Dragon

Ale BF4...a w szczególności MultiPlayer...jest chyba obecnie najbardziej wymagająca grą
Tutaj się nie zgodzę, BF4 ma wymagania spore, ale bynajmniej nie są one ogromne. Za to wystarczy spojrzeć na Crysisa 3, który w 1080p i maksymalnych detalach zarzyna wszystkie karty single GPU.

Zgred --->
Heh, pierwszy raz usłyszałem że jestem fanboyem konsol, zważywszy że gram głównie na PC, cóż, wielu ciekawych rzeczy można się o sobie dowiedzieć, prawda?

Zresztą tutaj nikt nikogo nie przekona, gdyż nie wszyscy są w stanie dostrzec absurdalność dzisiejszego rynku sprzętu i gier.

11.04.2014 12:48
54
odpowiedz
Zgred
219
WREDNY

Za to wystarczy spojrzeć na Crysisa 3, który w 1080p i maksymalnych detalach zarzyna wszystkie karty single GPU.

EnX--> Nie wiem, coś się tak uczepił tego CRYSISA 3, ale mój komp z single GPU nie ma w nim jakichkolwiek problemów (na ustawieniach ULTRA). Nie zauważyłem żadnych spadków płynności przy rozdzielczości 2560x1080 (frapsem nie mierzyłem, ale z płynnością problemów nie ma).

27.10.2014 02:12
55
odpowiedz
zanonimizowany1041170
2
Junior

Fragment wywiadu z dyrektorem technicznym 4A Games.

Xbox 360 i PlayStation 3 mogły pochwalić się ambitną architekturą w latach 2006 i 2007. Xbox One i PS4 są dużo bardziej budżetowe. Czy wystarczą więc na równie długi czas?

Oczywiste jest, że w środku nie znajdziemy najbardziej zaawansowanych komponentów, które można kupić na PC (za szalone pieniądze). Są to jednak względnie dobrze zbalansowane urządzenia, bardziej wydajne niż sprzęt większości graczy. Nie zapominajmy też, że możliwość programowania z pominięciem bibliotek i sterowników może przełożyć się na dwukrotnie większą wydajność niż na PC o podobnych podzespołach. Ale potrzeba czasu na osiągnięcie takiej wydajności!

Pozdrawiam :P

27.10.2014 09:11
56
odpowiedz
zanonimizowany1040691
2
Konsul

No i tyle na temat. Prawda.

07.01.2015 14:28
57
odpowiedz
hakirek
30
Pretorianin

Gram od zawsze na pc ,, komp całkiem całkiem wydałem jakieś 2,5k 2 lata temu
I5 2500k 8gb ram i 6850
zawsze uzywałem tv jak monitora i siadalem jakies 1m-1,5m od tv (42 cale )
z racji tej odleglosci staralem sie grac zawsze w FULL HD co juz w najnowszych tytułach nie było takie latwe (Far cry 4) BF4

z racji tego ze nie mogłem sie doczekać na GTA V , i mając na uwadze to ze nawet jak wyjdzie wkoncu na PC to bede musiał wymienic karte Graficzna (500-600zł )

kupiłem Xboxa 360 z GTA V +BF3 +Crysis1&2 pare innych strzelanek za 650zł

i oniemiałem jak sprzęt który wyszedł w 2005 roku moze ciągnać takie gry !
powiedzcie mi jak to mozliwe ze BF3 GTA V czy Crysis 2 chodzi na 512 ramach pamieci
a te same gry na pc wymagaja 4gb ?

ale z racji tego ze gram teraz na padzie to wkoncu moge wygodnie usiac na kanapie

na poczatku ciezko bylo mi przestawic sie na pada ale juz po jednym weekendzie kupilem pada do PC

i teraz w wszystkie strzelanki na pc gram na padzie i daje mi to duzo wieksza frajde ja gra na klawiaturze+ myszka

i teraz najlepsze , zamiast grać w 1080p i 25-35fps gram w far cry 4 gram teraz w 720p 60-70fps
i z odległosci 2,5- 3metrów czyli takiej z jaką powinno ogladać sie obraz 42 cale
gra wyglada TAK SAMO !! nie widać zadnych pixeli które wczesniej grajac w odleglosci 1m od pc widziałem w 1080p

Xboxa 360 sprzedam tylko gram gdy wszystkie najlepsze tytuły i pewnie zejdzie mi z rok na tym , bo ciągle pojawiają się nowości

Forum: Porównanie jednostki graficznej PS4 i kart współczesnych PC?