Siemka!
Widzę, że nasza społeczność tutaj zainteresowana jest ciekawymi grami, a ostatnio natknąłem się na świetną grę. Obczaiłem taki projekt MMORPG – NevenTale - na Kickstarterze i tytuł wydaje się bardzo ciekawy. W grze ma nie być miejsca na grind, NevenTale ma być takim powrotem do klasycznych RPG-ów, ale z trybem mutliplayer. Znaczy: świetna fabuła, świetny świat, te sprawy. Poza tym, oba te elementy będą tworzone przez nas, przez graczy! Będziemy mogli tworzyć questy i otoczenie, dzięki temu rozgrywka nie powinna się skończyć dla nas tak szybko, jak w przypadku większości dzisiejszych MMO...
Zajrzyjcie na ich Kickstartera, bo naprawdę warto, jestem bardzo podjarany tym projektem! Wpłaciłem tam kilka dolców, w razie, jakby gra nie powstała, to i tak mi zwrócą :-) Możecie również coś wpłacić. Jeśli się powiedzie, to powstanie zajebista gra! A jeśli nawet nie, to kasę i tak nam oddadzą, a my dalej będziemy siedzieć w WoWie...
Co o tym sądzicie? :)
Link: [link]
Co o tym sądzicie? :)
Sądzę że jakiś nieogar z działu marketingowego się rozbrykał i szaleje po wszelkich forach
3 backers -90$ -doprawdy przedni dowcip że natknąłeś się na świetną grę, ot tak przypadkiem
Produkuje ją studio którego szefem i pracownikami zdaje się są polacy (tyle że z Chicago)
Teoretycznie -na kickstarterze ściemniają że robili przy takich tytułach jak: Kohan, F.E.A.R, Uncharted 2, Halo 4
problemem jest jednak to że to pic na wodę fotomontaż. Google generalnie daje tyle nawiązań jakby to studio nie istniało. Strony na Wikipedii wymienionych wcześniej gier oczywiście nie wspominają nawet słowem o jakimś tam Vavel.
Krótko mówiąc -może i robili jako poszczególne osoby(a i tu zakładam że robili np projektowali poziomy albo mało istotne grafiki) ale NIC nie robili wcześniej jako zespół. tym bardziej nie mają żadnego doświadczenia z MMO
Cały dorobek Vavel można obejrzeć tu http://vavel.biz/
NeverTale -celuje w okrągłe 2 MILIONY $ -doprawdy chyba mają nierówno pod sufitem gdy np Pathfinder celował w 1M
https://www.kickstarter.com/projects/1675907842/pathfinder-online-a-fantasy-sandbox-mmo
Camelot Unchained zebrał 2M
https://www.kickstarter.com/projects/13861848/camelot-unchained
Tyle ze zarówno Pathfinder jak i Camelot są robione przez LEGENDY branży (Camelot na dokładkę to kolejna odsłona ukochanego przez pewne grupy graczy MMO )
NevenTale -jest produkowane przez jakichś kompletnie nieznanych randomów, bez dorobku
NeverTale -mimo swojej ceny jest bazowane w znacznym stopniu na TWÓRCZOŚCI FANÓW -co np w postaci głosów graczy podkładanych pod NPC mnie kompletnie załamuje << tak to jest przedni pomysł -.-'
Ok dalej panie Tigfist -mam nadzieję że przekażesz moje luźne uwagi projektantom (gdybyś nie był jednak "przypadkowym fanem MMO")
Mount "The Steam Unicorn!" - LOL widzę ze grało się w RIFT MMO, gratuluję oryginalności
Esolates
Because of their wings and the ability to fly, the Eolates were also known as the Avian race.
Sugeruję się ogarnąć -nie poznalibyście Avian race nawet jakby jakaś się przyskradała i was udziobała w zada
http://www.merriam-webster.com/dictionary/avian
Avian: of, relating to, or derived from birds
Czy mucha jest "avian"? A może smok jest "avian"? A skrzydełka mają i latać potrafią
Sensowne rasy Avian to są choćby w Starbound, a z MMO były w ShadowBane i Runescape
http://shadowbaneemulator.com/page.php?d=4&n=Aracoix
http://runescape.wikia.com/wiki/Aviansie_%28race%29
Esolates to jest jakiś człekowaty skrzydlaty wypierdek (przynajmniej tak wynika z opisu i obrazka), który z ptakami nie ma nic wspólnego
a i jeszcze jedno:
Wpłaciłem tam kilka dolców, w razie, jakby gra nie powstała, to i tak mi zwrócą
Od kiedy Kickstarter zwraca pieniądze?
Link do kickstartera NeverTale
Co do zarzutu, że Vavel nic nie zrobił. Czy wiesz, co oznacza słowo "indie"? To, że studio jako takie nie firmowało swoją nazwą żadnego tytułu nie oznacza, że osoby, które pracują nad danym projektem, nie mają doświadczenia - get your shit together. Ile znasz deweloperów startujących na platformach crowdfundingowych i mających już jako STUDIO jakiś dorobek? Bardzo niewiele.
Inna sprawa - owszem, Kickstarter zwraca pieniądze, jeśli projekt się nie powiedzie. Znów - get your shit together.
Kolejna - co do Steam Unicorna, rozumiem, że w takim razie mieczy świetlnych też wykorzystywać w nowych produkcjach nie można, bo przecież były w Gwiezdnych Wojnach?
Poza tym, mogę być entuzjastą, mogę być związany z grą - co to kogo obchodzi? Jeśli uważam, że gra ma potencjał i może wyjść z niej coś fajnego dla twórców, jak i dla graczy, to dlaczego miałbym jej nie udostępniać? Chyba, że widzisz dla devów lepsze środki promocji, w co szczerze wątpię. Wydaje mi się, że Vavel nie zbierałby pieniędzy, gdyby je miał, a jakby je miał, to robiłby profesjonalną reklamę.
A wspomniane "legendy" również zaczynać musiały od pewnego stopnia. Od zera. Teraz jest to ułatwione dzięki platformom crowdfundingowym, takim jak właśnie Kickstarter. Z tym, że widzę, iż kogoś za bardzo boli, że ktoś inny ciężko pracuje, by osiągnąć jakiś sukces.
Z pozdrowieniami,
Jakiś nieogar z działu marketingowego