Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Nauka 3D

11.01.2014 13:33
Fett
😃
1
Fett
245
Avatar

Nauka 3D

Hmm tak myślę, że czas najwyższy wyznaczyć sobie kolejne cele na następne parę lat żebym się nie nudził ;) Photoshopa ogarniam bardzo dobrze, After Effects łapie w stopniu "trochę lepiej niż w stopniu podstawowym" :)
Stwierdziłem, że fajnie by było zająć się teraz tworzeniem obiektów 3D a w dalekiej przyszłości może animacją. Tak żeby uzupełniać się z AE i PS

Zdaję sobie sprawę, że jestem już zbyt stary, zbyt głupi i zbyt leniwy na to żeby osiągnąć bardzo wysoki poziom i tworzyć grafikę na miarę wiedźmina 3 :P ale jednak przeszkadza mi, że jestem totalnie zielony w tych sprawach co momentami mnie ogranicza w tym co tworzę.

Tak więc chciałbym się wziąć za grafikę 3D. Mam nadzieję, że obycie z PSem i Afterem będzie mi pomocne w nauce.

tyle tytułem wstępu :P Od czego zacząć, jaki program rzucić na tapetę (tak żeby chciał współpracować z oprogramowaniem Adobe a jednocześnie był intuicyjny, prosty i miał duży zasób tutków), jakie artykuły, jaka wiedza, jakie tutoriale, zagadnienia, książki itd.
Generalnie - jak nauczyć się 3D od totalnych podstaw :)

11.01.2014 13:56
2
odpowiedz
zanonimizowany894645
11
Pretorianin

3DS Max Studio. Masa tutoriali, program na początku przeraża, po kilku godzinach już wiesz z czym to się je.

11.01.2014 14:37
Garret Rendellson
3
odpowiedz
Garret Rendellson
87
Legend

Blender. Darmowy, mały a możliwości ogromne. I bardzo dużo materiałów.

11.01.2014 14:57
4
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
117
Senator

Jeśli nie przeszkadza ci interfejs stworzony przez schizofrenika z parkinsonem z domieszką totalnego chaosu to Blender na początek nauki może być. Osobiście nie byłem w stanie tego zdzierżyć.

Ogólnie soft nie ma większego znaczenia w twoim wypadku, znacznie zaczyna posiadać dopiero jak trzeba używać optymalnych narzędzi do danej pracy. Ty musisz poznać podstawy modelowania i animacji i równie dobrze możesz to zrobić w 3ds max, Mayi, Cinema4D, Blenderze, Modo (no tu to raczej bardziej modelowanie niż animacja), Houdinim (a tu na odwrót) i bóg wie czym jeszcze. Ściągnij sobie triale, zobacz gdzie ci najwygodniej i na tym ucz się.

Tutoriali i videotutoriali do podstaw modelowania, renderowania, animacji jest w cholerę, nie sądzę nawet że trzeba jakies linki podawać. :)

11.01.2014 15:45
Fett
5
odpowiedz
Fett
245
Avatar

No to się chyba za 3Dsa wezme skoro i tak mam w pakiecie Adobe

Będe szukał tutoriali. Jak nie będzie żadnych postępów to po tygodniu znowy zacznę truć dupę :P

11.01.2014 16:26
6
odpowiedz
zanonimizowany894645
11
Pretorianin

Wykup sobie pakiet digital-tutors. Dobrze tłumaczą krok po kroku co trzeba zrobić.

Forum: Nauka 3D