Hmm tak myślę, że czas najwyższy wyznaczyć sobie kolejne cele na następne parę lat żebym się nie nudził ;) Photoshopa ogarniam bardzo dobrze, After Effects łapie w stopniu "trochę lepiej niż w stopniu podstawowym" :)
Stwierdziłem, że fajnie by było zająć się teraz tworzeniem obiektów 3D a w dalekiej przyszłości może animacją. Tak żeby uzupełniać się z AE i PS
Zdaję sobie sprawę, że jestem już zbyt stary, zbyt głupi i zbyt leniwy na to żeby osiągnąć bardzo wysoki poziom i tworzyć grafikę na miarę wiedźmina 3 :P ale jednak przeszkadza mi, że jestem totalnie zielony w tych sprawach co momentami mnie ogranicza w tym co tworzę.
Tak więc chciałbym się wziąć za grafikę 3D. Mam nadzieję, że obycie z PSem i Afterem będzie mi pomocne w nauce.
tyle tytułem wstępu :P Od czego zacząć, jaki program rzucić na tapetę (tak żeby chciał współpracować z oprogramowaniem Adobe a jednocześnie był intuicyjny, prosty i miał duży zasób tutków), jakie artykuły, jaka wiedza, jakie tutoriale, zagadnienia, książki itd.
Generalnie - jak nauczyć się 3D od totalnych podstaw :)
3DS Max Studio. Masa tutoriali, program na początku przeraża, po kilku godzinach już wiesz z czym to się je.
Jeśli nie przeszkadza ci interfejs stworzony przez schizofrenika z parkinsonem z domieszką totalnego chaosu to Blender na początek nauki może być. Osobiście nie byłem w stanie tego zdzierżyć.
Ogólnie soft nie ma większego znaczenia w twoim wypadku, znacznie zaczyna posiadać dopiero jak trzeba używać optymalnych narzędzi do danej pracy. Ty musisz poznać podstawy modelowania i animacji i równie dobrze możesz to zrobić w 3ds max, Mayi, Cinema4D, Blenderze, Modo (no tu to raczej bardziej modelowanie niż animacja), Houdinim (a tu na odwrót) i bóg wie czym jeszcze. Ściągnij sobie triale, zobacz gdzie ci najwygodniej i na tym ucz się.
Tutoriali i videotutoriali do podstaw modelowania, renderowania, animacji jest w cholerę, nie sądzę nawet że trzeba jakies linki podawać. :)