Kupiłem DLC do gry Killing floor 2. Wiedziałem że jest tam system umożliwiający dzielenie się swoimi zakupiony DLC z innymi graczami na serwerach. Okazało się jednak że jest to PRZYMUSOWA funkcja. Tak, gra każe mi się dzielić zakupionymi przez siebie itemami za moje pieniądze z innymi i jest to system nie do wyłączenia. Założyłem nawet wątek z prośbą o wprowadzenie funkcji umożliwiającej zablokowanie tego systemu według własnego uznania i co się okazało? Gracze chętnie bronią twórców za takie podejście, uważają je za "prograczowe" i żebym nie płakał że ktoś gra moją bronią :D
A co wy sądzicie? Twórcy gier powinni częściej stosować takie pomysły?
Choć nie grałem w tą grę, z tego co mówisz to fajna opcja. A nazywanie tego komunizmem to gruba przesada.
20 lat w gułagu za niechęć do sharewonia itemów !!!
A tak na serio, to co tracisz na takim rozwiązaniu?
To gra sieciowa, i chcesz czy nie, właściciele serwerów wyznaczają zasady. Czysty liberalizm.
Bez przesady, komunizmem to można by nazwać w momencie, w którym inni gracze mogliby zużywać twoje zasoby (np. jednorazowe itemy itd.). W tym wypadku zapewne chodzi o zwykły balans na serwerach i zapobieganie przewadze wynikające z włożenia więcej kasy w grę.
Ale to przecież dość standardowe rozwiązanie - przynajmniej w grach multi. Bez niego traciłbyś xx% osób z puli graczy i przedłużał czas oczekiwania na rozgrywkę.
Przykładowy komunizm w innych grach w :
The DIvision 2 - mając dodatek (NY) zapraszasz kogoś bez dodatku - tamtemu graczowi rośnie level ( z 30 na 40) , nie ma dostępu do dodatkowej mapy czy działalności sezonowej ale możecie grać razem
Fallout 76 - jak osoba z abonamentem zaprosi ciebie (jak nie masz abo) to możesz dołączyć do prywatnego świata ( gdzie funkcja ich tworzenia jest tylko w abo) ;P
Ale to jest opcjonalne, tak? Zapraszasz kogoś bez dodatku według własnego uznania. Pewnie jeszcze pokazuje czy dana osoba ma ten dodatek lub musisz mieć go w kręgach znajomych. W kfie po prostu wchodzisz w jakikolwiek serwer na jakimkolwiek trybie i udostępniasz nie ważne czy tego chcesz czy nie
Nie pokazuje, za to wyłącza np eventy sezonowe :)
Znajomi, klan itp
Pierwszy serwer - próbujesz wejść - odrzuca bo jest gracz bez dlc - odrzuca ciebie
Drugi serwer - Inni gracze mają włączony tryb (zakładamy że nie ma nikogo bez dlc) - odrzuca ciebie bo nie masz trybu tego co reszta
Trzeci serwer - znów ktoś bez dlc - odrzuca ciebie
...
i wreszcie tworzysz sam serwer gdzie czekasz na ludzi z wyłączonym trybem (czyli sam odrzucasz większość graczy) i tylko takich... i czekasz np 30 min na graczy
fajna perspektywa? ;)
To nie tak, te DLC są przedmiotami nie wpływającymi na gameplay jakoś mocno, nie blokują dostępu na serwer itp.
Ale wpływają. Pomyśl że kolejną bronią za 10 dolców (zresztą za drogą za pojedyncze modle powinno być max coś w stylu 1.99 czy 2.99) byłby jakiś op gun. Inni gracze się męczą bo nie mają broni ty rozwalasz wszystkich z palcem w pewnej części ciała. Co się robi? Pełnoprawna gra P2W
I tylko dlatego nie blokują dostępu bo wystarczy jedna osoba z nimi.
Kolejna sprawa pomyśl jakby dzieliło tylko gracza na tych z konkretnym dlc i bez niego :P
Ten gracz ma dlc (nazwy z tyłka) : gun 01 i sword 03.. ale tamten ma wszystkie dlc - nie pograją razem bo nie równo będzie
A co jeśli ci powiem że te bronie są zbalansowane na równi z wszystkimi innymi jedynie dają inne odczucia/urozmaicenie gameplayowe
To że chwilowo się starają :)
Plus sam możesz zobaczyć inne bronie w grze (bo ktoś może mieć dlc-ka kolejnego którego Ty nie masz) i jak się spodobają to je kupić żeby mieć pewność że w każdej grze którą będziesz miał mógł z nich skorzystać a nie liczyć na przypadek ( że o w tej grze ktoś ma moje ulubione dlc) i za to zapłaciłeś ;)
ps. Czy zmieniają ci się odczucia gamepleyowe że ktoś inny je "posiada"? Czy zmniejsza sie twoje urozmaicenie? :D
Tak zmienia się bo jak wchodzę na server to połowa graczy zamiast skupić się na grze testuje DLC póki mogą, fajnie.
Czyli większość graczy przez więcej niż pół roku ich nie widziała? :D
To musisz być diablo rozpoznawany na serwerach i muszą cię kochać ;)
O jakich itemach tutaj mowa? O jednorazowych, czy takich, które dostaje się w każdym meczu? To kooperacja, czy player vs. player? Tracisz coś na tym (ktoś podnosi twój przedmiot i sam nie możesz go wziąć)?
Przedmioty dostajesz w każdym meczu, gry są jedynie pve. Co to zmienia? Powinienem móc sam decydować co chce robić z moimi przedmiotami kupionymi za moje pieniądze. Czy chcę się nimi dzielić to moja sprawa. Jak jesteście tacy cwani to udostepnijcie mi pls swoje konta steam w ramach trybu rodzinnego przecież nic nie stracicie
Poleciałeś...
Wychodzę z założenia że kupiłeś jakieś dodatki do gry i chcesz być lepszy, albo bardziej unikatowy niż reszta. A upór w tym temacie nic nie zmieni. Jeśli przeszkadza Ci polityka gry, balansu na serwerach i szybszego dobierania graczy do serwera to po prostu nie graj. W innym razie będziesz przeżywał tą samą frustracje za każdym razem kiedy włączysz grę.
DLCki już zwróciłem i odzyskałem hajs, więc dla mnie looz. Jednak moim zdaniem to zła polityka gry, ale jak wolicie żeby tak było to może kwestia że tak powiem gustu. Chcę jeszcze na koniec powiedzieć, że nic nie stało na przeszkodzie twórcom żeby dać graczom funkcje wyboru czy chcą się tym dzielić, wymuszenie tego TAK ma w sobie coś z komunizmu i tyle.
Myślałem że Ty o grach typu "Workers & Resources Soviet Republic" mówisz, ale jednak nie...
Serio, komunizm?
Komunizm miałbyś wtedy, gdyby któryś z twórców doszedł do wniosku, że idzie Ci w grze za dobrze, zabraliby Ci karabin, dali go najgorszemu graczowi, który nie potrafiłby go używać a Ty do tego za posiadanie tegoż karabinu dostałbyś 3 lata więzienia.
PS.
Nie no serio, takie pitolenie i mieszanie pojęć później sprawia, że wszystkich na prawo można nazwać faszystami a wszystkich na lewo komunistami. Nie bądźmy tacy.
Tyle osób już w tym wątku tłumaczyło, tyle nie podołało, dalej znajdują się śmiałkowie żeby wejść w dyskusje z typem co umie oskarżyć twórców gry o komunizm
No ładnie. Porównanie z komunizmem podlapalem z innego wątku dotyczącego tej samej sprawy co tutaj, tam się z tego bardziej śmieją miałem nadzieję że też potraktujecie to z przymrużeniem oka. Bardziej mi zależało na dyskusji czy taki system dzielenia się zwartością bez możliwości wyboru i jest ok i zachęca was do kupna dlc skoro można żerować na innych którzy postanowili kupili mając dodatkowo świadomość że jak ty kupisz to inni będą żerować na tobie. Dodam jeszcze że bardziej mi przeszkadzało w tym wszystkim to co napisałem w poście nr 7.7 niż samo dzielenie
W Payday była ta sama sytuacja, jak ktoś był hostem i miał wykupione DLC do konkretnych misji, to ten ko nie kupił DLC mógł grać na tych napadach jak dołączył do konkretnej osoby. Nikomu to raczej nie przeszkadzało.