Mniejsza ilość pamięci RAM w PS Vita potwierdzona przez jednego z deweloperów
Czy to naprawde jest taki koszt te dodatkowe 256 MB RAMu? Juz telefony komorkowe miewaja 512 MB - 1 GB.
Tylko czekać i zbierać pieniążki na konsolkę.
Hmm ,jakoś mam wrażenie że zbudują Vitę tak jak PS3 czyli słabsze układy graficzne i przegięty i zbyt pokomplikowany procesor.
komenty tak to jest koszt.
Owszem telefony mają teraz tyle pamięci
ale zobacz sobie jak drogie one są, kolego.
Porządny smartfon to koszt od tysiąca do dwóch (NA ALLEGRO)
Moim zdaniem 256 MB to nie jest mało biorąc pod uwagę właśnie
ile miała poprzednia PSP - 3000 - 32 MB. Jest to dosyć odczuwalna różnica.
@Econochrist - Mylisz sie. Zmiana z 256 na 512MB ram to jest praktycznie zaden koszt dla producenta przy dzisiejszych cenach krzemu i niskiego procesu technologicznego. Wystarczy popatrzec na moduly ram pod PC czy lapka gdzie mamy za 100zl 2GB, to takie 512 wychodzi ze 25zl... wiec co to za koszty? (oczywisice 25zl to koszt koncowy, bo produkcja to polowa tej ceny).
Szkoda, wielka szkoda ze Vita bedzie taka slabiutka, RAM to podstawa bo zaden inny podsystem pamieci czy "swap" nie da rady nawet na takiej konsolce. Beda musieli ucinac obszar gry zeby chodzila plynnie bez "pagefile"
dzizus, myslalem ze po ps3 sie naucza...
A nie pomyśleliście czasem że więcej pamięci RAM to tym samym bardziej obciążona konsolka, co spowodowało by, że gry które żarły powiedzmy 450 ram zużywały by baterię w bardzo szybkim czasie
Jeżeli konsola będzie miała dobre tytuły, to pamięć ram dla nas odbiorców nie będzie istotna, czyż nie? Przecież o gry chodzi do cholery, nie o ram prawda? Jednakże, czytając tego newsa odnoszę inne wrażenie.
porazka... po co jeszcze takie pieprzenie, ze i konsumenci na tym skorzystaja? skoro cena juz jest ustalona to jak do ciezkiej cholery mamy na tym zyskac? bo odgornie narzucone ramy sa skuteczne? a 512mb to juz nie jest ograniczenie? Nienawidze pierdolenia. Wprost trzeba mowic: chcemy zarobic wiecej. po co takie plucie klamstwem w oczy.
Conath - niby czego mają się nauczyć?
Jedyną konkurencją dla PS VITA jest Nintendo 3DS, które ma raptem 64MB RAM-u. Więc handheld od Sony bije konkurencję 4 razy.
A po drugie - wystarczy spojrzeć na jakość grafiki w PS3 przy 512MB RAMu i wziąć pod uwagę np. rozdzielczość handhelda 960 x 544 to nie jest Full HD.. to nie jest nawet HD Ready.
@mark24 może to i nie jest hd ready, ale Black ops na ps3 działa właśnie w takiej rozdzielczości. do tego ma nie wiem po co 4xfsaa...wyższa rozdziałka i 2xfsaa wyglądałoby lepiej, ba wyższa rozdziałka nawet bez fsaa wyglądała by lepiej, no ale cóż. Btw PS3 ma też 256 ramu (plus 256 pamięci na grafice), więc nie powinno być tak źle.
Mark24, śmieć mi się chce, patrz, a pc ma 4 i więcej razy tyle ramu co xbox i ps3, czy bije 4 i więcej razy te konsole... to są różne urządzenia tylko czas pokaże rzeczywiste różnice.
No i właśnie ta rozdzielczość 960 x 544, czyli w sumie więcej lub mniej więcej tyle samo co nie jedna gra na ps3 czy xbox* i to rozpoznawalna, AA, a nawet AAA, piszesz tak jakby konsole dawały radę z 1080p, 1080p nie istnieje na nich, przecież one nie dają rady już na 720p.
Jedyny ratunek jakby vita miała za małą moc przy tej rozdzielczości to mały ekran, na którym trudniej zauważyć obniżoną jakość elementów niż na takim tv grając na 'dużych' konsolach.
*piszą, że 720p, ale jest interpolowane albo nie wszystkie elementy są 720p lub nawet żadne, są wyjątki ale bardzo mało.
Dla developera lepiej jest mieć 256 MB szybkiej pamięci niż 512 MB wolnej. Architektura konsol jest trochę inna niż PC. Konsole od zawsze posiadały mniej pamięci, ale była to w większości przypadków ultra szybka pamięć.
PS Vita będzie uruchamiać gry z pamięci flash, której czas dostępu jest wyraźnie lepszy niż napędu optycznego, czy nawet twardych dysków montowanych w PC. Dlatego 256 MB szybkiej pamięci, w połączeniu niższą rozdzielczością i małym ekranem powinny sprawdzić się bardzo dobrze.
Co więcej pamięć montowana w konsolach jest droższa w produkcji niż ta co montuje się w PC.
Nie ma też większego sensu porównywać ilości pamięci w PSV do smartphone'ów, bo te ostatnie mają cały czas załadowane zasobożerne systemy operacyjne. Podczas gdy gry na PSV będą miały do dyspozycji praktycznie wszystkie zasoby.
Dobrym przykładem jest Nintendo Wii, które mimo iż posiada tylko ok. 90 MB pamięci RAM wciąż posiada tytuły, które wyglądają lepiej niż dowolna gra z obecnych platform mobilnych.
może różnica jest taka jak 4GB vs 8GB ramu w dzisiejszych kompach, ale dzieci już biją pianę...
Likfidator psvita uzywa komorkowych bebechow i pamieci typu lpddr ktore jakos super wydajnoscia nie porywaja . Do tego super szybka pamiec nie zawsze pomaga bo co po niej jak na raz trzeba bedzie wrzucic wiecej danych niz jest ramu ? Wtedy zaczynaja sie ciecia lub zmniejszenia podlokacji aby znajdujace sie w nich elementy zmiescily sie w streamingu ...
Dziwi mnie ten ruch biorac pod wuage to ,ze roznice w cenie miedzy koscmi 256 ,a 512 sa groszowe .
Pamiec montowana w konsolach to to samo co montuje sie aktualnie w PC i wcale nie jest drozsza czy szybsza patrzac na x360 ,ps3 z tymi niskimi zegarami i waska szyna do pamieci :P
Do tego Na nintendo Wii gry nie wygladaja tylko lepiej z sposobu zarzadzania pamiecia ,a takze z tego ,ze cpu jak i gpu w wielu aspektach bija mobilki pomimo braku szejderkow .
Mark24 3DS ma 128 MB ram .
kaszanka9 - a wyspecjalizowane stacje robocze pod 3DS MAx-a mają tej pamięci dużo dużo więcej, tylko co z tego?
Mr_Hyde:
szybka pamięć na pewno nie przeszkadza.
konsole stacjonarne a handheldy to zupełnie co innego.
ja w moim telefonie za 350 zl mam 512 RAMu
No i mamy dowód, dlaczego mimo za mało wydajnych konsol stacjonarnych producenci nie wydają nowych, technologia pozwala na stworzenie super konsoli ale koszty produkcji i portfele konsumentów na to nie pozwalają (niestety), tak myślę ale prawdy nie znam.
Mam nadzieje,ze developer sie myli.
Mark24 tylko, że te stacje (szczególnie SG) potrafią całą pamięć RAM przeznaczyć na pamięć dla karty graficznej.
Zawsze oszczędzają na RAM w konsolach i zawsze jest go potem za mało. A RAM jest tani i nie ma sensu na nim oszczędzać. Mam nadzieję, że następna generacja stacjonarnych konsol będzie miało po minimum 8 GiB RAM.
[22] albo w ogóle jej nie będzie tak jak w X360 :) To pewnie też wina małej ilości RAM-u :D
Pan Dzikus 8GB ram ?? xD jak beda mialy po 2GB to bedzie calkiem ok .
Na mój gust wydajność ps Vita będzie porównywalna albo słabsza od samsunga galaxy S2. Który sam ma 1GB RAM'u
no na pewno twój gust się nie myli
poza tym będziesz musiał poczekać "trochę" aż zobaczysz tak wyglądające gry na androidzie
Konsolka będzie cacy, ale ta nazwa jak woda mineralna. Nazawe powini zmienić
[22] albo w ogóle jej nie będzie tak jak w X360 :) To pewnie też wina małej ilości RAM-u :D
tak sie tylko zastanawiam jakie Ty musisz miec kompleksy skoro w kazdym temacie musisz wcisnac cos o xbox'ie
BO jakby to wyglądało, gdyby Vita miała lepsze tekstury od PS3-ki? :) Musieli dać 256MB...
@eysmond [ gry online level: 28 - Konsul ] >@up W grach wygladaloby bardzo dobrze.
Ta, zwlaszcza, jesli detale ginelyby na malym ekraniku - a tak by wlasnie bylo.