Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Mniejsza ilość pamięci RAM w PS Vita potwierdzona przez jednego z deweloperów

28.07.2011 18:10
1
komenty
69
Senator

Czy to naprawde jest taki koszt te dodatkowe 256 MB RAMu? Juz telefony komorkowe miewaja 512 MB - 1 GB.

28.07.2011 18:11
2
odpowiedz
zanonimizowany475562
6
Legionista

Tylko czekać i zbierać pieniążki na konsolkę.

28.07.2011 18:11
3
odpowiedz
zanonimizowany267556
27
Centurion

Hmm ,jakoś mam wrażenie że zbudują Vitę tak jak PS3 czyli słabsze układy graficzne i przegięty i zbyt pokomplikowany procesor.

28.07.2011 18:20
4
odpowiedz
Econochrist
115
Nadworny szyderca

komenty tak to jest koszt.
Owszem telefony mają teraz tyle pamięci
ale zobacz sobie jak drogie one są, kolego.
Porządny smartfon to koszt od tysiąca do dwóch (NA ALLEGRO)
Moim zdaniem 256 MB to nie jest mało biorąc pod uwagę właśnie
ile miała poprzednia PSP - 3000 - 32 MB. Jest to dosyć odczuwalna różnica.

28.07.2011 18:30
5
odpowiedz
UbaBuba
107
Generał

@Econochrist - Mylisz sie. Zmiana z 256 na 512MB ram to jest praktycznie zaden koszt dla producenta przy dzisiejszych cenach krzemu i niskiego procesu technologicznego. Wystarczy popatrzec na moduly ram pod PC czy lapka gdzie mamy za 100zl 2GB, to takie 512 wychodzi ze 25zl... wiec co to za koszty? (oczywisice 25zl to koszt koncowy, bo produkcja to polowa tej ceny).

Szkoda, wielka szkoda ze Vita bedzie taka slabiutka, RAM to podstawa bo zaden inny podsystem pamieci czy "swap" nie da rady nawet na takiej konsolce. Beda musieli ucinac obszar gry zeby chodzila plynnie bez "pagefile"

28.07.2011 18:42
6
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

dzizus, myslalem ze po ps3 sie naucza...

28.07.2011 19:06
7
odpowiedz
ch0m1k
55
Centurion

A nie pomyśleliście czasem że więcej pamięci RAM to tym samym bardziej obciążona konsolka, co spowodowało by, że gry które żarły powiedzmy 450 ram zużywały by baterię w bardzo szybkim czasie

28.07.2011 19:18
BuncoleX
8
odpowiedz
BuncoleX
54
Konsul

Jeżeli konsola będzie miała dobre tytuły, to pamięć ram dla nas odbiorców nie będzie istotna, czyż nie? Przecież o gry chodzi do cholery, nie o ram prawda? Jednakże, czytając tego newsa odnoszę inne wrażenie.

28.07.2011 19:26
9
odpowiedz
ozoq
59
Generał

porazka... po co jeszcze takie pieprzenie, ze i konsumenci na tym skorzystaja? skoro cena juz jest ustalona to jak do ciezkiej cholery mamy na tym zyskac? bo odgornie narzucone ramy sa skuteczne? a 512mb to juz nie jest ograniczenie? Nienawidze pierdolenia. Wprost trzeba mowic: chcemy zarobic wiecej. po co takie plucie klamstwem w oczy.

28.07.2011 19:27
10
odpowiedz
Mark24
11
Legend

Conath - niby czego mają się nauczyć?

Jedyną konkurencją dla PS VITA jest Nintendo 3DS, które ma raptem 64MB RAM-u. Więc handheld od Sony bije konkurencję 4 razy.

A po drugie - wystarczy spojrzeć na jakość grafiki w PS3 przy 512MB RAMu i wziąć pod uwagę np. rozdzielczość handhelda 960 x 544 to nie jest Full HD.. to nie jest nawet HD Ready.

28.07.2011 19:59
11
odpowiedz
zanonimizowany686307
46
Pretorianin

@mark24 może to i nie jest hd ready, ale Black ops na ps3 działa właśnie w takiej rozdzielczości. do tego ma nie wiem po co 4xfsaa...wyższa rozdziałka i 2xfsaa wyglądałoby lepiej, ba wyższa rozdziałka nawet bez fsaa wyglądała by lepiej, no ale cóż. Btw PS3 ma też 256 ramu (plus 256 pamięci na grafice), więc nie powinno być tak źle.

28.07.2011 20:10
kaszanka9
12
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Mark24, śmieć mi się chce, patrz, a pc ma 4 i więcej razy tyle ramu co xbox i ps3, czy bije 4 i więcej razy te konsole... to są różne urządzenia tylko czas pokaże rzeczywiste różnice.

No i właśnie ta rozdzielczość 960 x 544, czyli w sumie więcej lub mniej więcej tyle samo co nie jedna gra na ps3 czy xbox* i to rozpoznawalna, AA, a nawet AAA, piszesz tak jakby konsole dawały radę z 1080p, 1080p nie istnieje na nich, przecież one nie dają rady już na 720p.

Jedyny ratunek jakby vita miała za małą moc przy tej rozdzielczości to mały ekran, na którym trudniej zauważyć obniżoną jakość elementów niż na takim tv grając na 'dużych' konsolach.

*piszą, że 720p, ale jest interpolowane albo nie wszystkie elementy są 720p lub nawet żadne, są wyjątki ale bardzo mało.

28.07.2011 20:31
13
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Dla developera lepiej jest mieć 256 MB szybkiej pamięci niż 512 MB wolnej. Architektura konsol jest trochę inna niż PC. Konsole od zawsze posiadały mniej pamięci, ale była to w większości przypadków ultra szybka pamięć.

PS Vita będzie uruchamiać gry z pamięci flash, której czas dostępu jest wyraźnie lepszy niż napędu optycznego, czy nawet twardych dysków montowanych w PC. Dlatego 256 MB szybkiej pamięci, w połączeniu niższą rozdzielczością i małym ekranem powinny sprawdzić się bardzo dobrze.
Co więcej pamięć montowana w konsolach jest droższa w produkcji niż ta co montuje się w PC.

Nie ma też większego sensu porównywać ilości pamięci w PSV do smartphone'ów, bo te ostatnie mają cały czas załadowane zasobożerne systemy operacyjne. Podczas gdy gry na PSV będą miały do dyspozycji praktycznie wszystkie zasoby.

Dobrym przykładem jest Nintendo Wii, które mimo iż posiada tylko ok. 90 MB pamięci RAM wciąż posiada tytuły, które wyglądają lepiej niż dowolna gra z obecnych platform mobilnych.

28.07.2011 20:34
j.a.c.k
14
odpowiedz
j.a.c.k
56
u wot m8

może różnica jest taka jak 4GB vs 8GB ramu w dzisiejszych kompach, ale dzieci już biją pianę...

28.07.2011 20:51
15
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Likfidator psvita uzywa komorkowych bebechow i pamieci typu lpddr ktore jakos super wydajnoscia nie porywaja . Do tego super szybka pamiec nie zawsze pomaga bo co po niej jak na raz trzeba bedzie wrzucic wiecej danych niz jest ramu ? Wtedy zaczynaja sie ciecia lub zmniejszenia podlokacji aby znajdujace sie w nich elementy zmiescily sie w streamingu ...
Dziwi mnie ten ruch biorac pod wuage to ,ze roznice w cenie miedzy koscmi 256 ,a 512 sa groszowe .
Pamiec montowana w konsolach to to samo co montuje sie aktualnie w PC i wcale nie jest drozsza czy szybsza patrzac na x360 ,ps3 z tymi niskimi zegarami i waska szyna do pamieci :P

Do tego Na nintendo Wii gry nie wygladaja tylko lepiej z sposobu zarzadzania pamiecia ,a takze z tego ,ze cpu jak i gpu w wielu aspektach bija mobilki pomimo braku szejderkow .

Mark24 3DS ma 128 MB ram .

28.07.2011 21:15
16
odpowiedz
Mark24
11
Legend

kaszanka9 - a wyspecjalizowane stacje robocze pod 3DS MAx-a mają tej pamięci dużo dużo więcej, tylko co z tego?

Mr_Hyde:
szybka pamięć na pewno nie przeszkadza.
konsole stacjonarne a handheldy to zupełnie co innego.

28.07.2011 21:17
😃
17
odpowiedz
zanonimizowany373443
74
Legend

ja w moim telefonie za 350 zl mam 512 RAMu

28.07.2011 21:25
18
odpowiedz
wosiek12
30
Centurion

No i mamy dowód, dlaczego mimo za mało wydajnych konsol stacjonarnych producenci nie wydają nowych, technologia pozwala na stworzenie super konsoli ale koszty produkcji i portfele konsumentów na to nie pozwalają (niestety), tak myślę ale prawdy nie znam.

28.07.2011 21:28
19
odpowiedz
zanonimizowany796743
10
Pretorianin

Mam nadzieje,ze developer sie myli.

28.07.2011 22:07
20
odpowiedz
TobiAlex
203
Legend

Mark24 tylko, że te stacje (szczególnie SG) potrafią całą pamięć RAM przeznaczyć na pamięć dla karty graficznej.

28.07.2011 22:20
21
odpowiedz
jediwolf
36
Centurion

O POŁOWĘ MNIEJ RAMU?????? Pierdzielę, nie kupuję w takim razie.

29.07.2011 00:20
22
odpowiedz
eysmond
64
Konsul

I dzięki temu przeglądarka będzie tak samo tragiczna jak w PS3.

29.07.2011 01:28
Pan Dzikus
23
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Zawsze oszczędzają na RAM w konsolach i zawsze jest go potem za mało. A RAM jest tani i nie ma sensu na nim oszczędzać. Mam nadzieję, że następna generacja stacjonarnych konsol będzie miało po minimum 8 GiB RAM.

29.07.2011 07:27
👍
24
odpowiedz
Mark24
11
Legend

[22] albo w ogóle jej nie będzie tak jak w X360 :) To pewnie też wina małej ilości RAM-u :D

29.07.2011 14:59
25
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Pan Dzikus 8GB ram ?? xD jak beda mialy po 2GB to bedzie calkiem ok .

29.07.2011 18:22
26
odpowiedz
gracz155
16
Chorąży

Na mój gust wydajność ps Vita będzie porównywalna albo słabsza od samsunga galaxy S2. Który sam ma 1GB RAM'u

29.07.2011 18:27
dzony600
27
odpowiedz
dzony600
41
ru ru ru rurkowców

no na pewno twój gust się nie myli

poza tym będziesz musiał poczekać "trochę" aż zobaczysz tak wyglądające gry na androidzie

29.07.2011 18:30
28
odpowiedz
zanonimizowany737870
70
Legend

Konsolka będzie cacy, ale ta nazwa jak woda mineralna. Nazawe powini zmienić

29.07.2011 18:33
😊
29
odpowiedz
zanonimizowany373443
74
Legend

[22] albo w ogóle jej nie będzie tak jak w X360 :) To pewnie też wina małej ilości RAM-u :D

tak sie tylko zastanawiam jakie Ty musisz miec kompleksy skoro w kazdym temacie musisz wcisnac cos o xbox'ie

29.07.2011 21:32
👍
30
odpowiedz
zanonimizowany496124
48
Konsul

BO jakby to wyglądało, gdyby Vita miała lepsze tekstury od PS3-ki? :) Musieli dać 256MB...

29.07.2011 23:18
31
odpowiedz
eysmond
64
Konsul

@up W grach wygladaloby bardzo dobrze.

30.07.2011 12:07
32
odpowiedz
Drau
82
Legend

@eysmond [ gry online level: 28 - Konsul ] >@up W grach wygladaloby bardzo dobrze.

Ta, zwlaszcza, jesli detale ginelyby na malym ekraniku - a tak by wlasnie bylo.

Technologie Mniejsza ilość pamięci RAM w PS Vita potwierdzona przez jednego z deweloperów