Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Koniec produkcji procesora Cell

21.11.2009 15:22
😍
1
zanonimizowany557561
16
Pretorianin

a to "cudeńko" miało leczyć raka...

21.11.2009 15:23
2
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

Hmm... może to i dobrze, wszak PS3 ma opinię platformy trudnej programistycznie.

21.11.2009 16:49
Szefoxxx
3
odpowiedz
Szefoxxx
84
Doradca

Kolejny dowód, że sony strzeliło sobie w nogę pchając do ps3 cell'a.

21.11.2009 16:50
dolek_17
4
odpowiedz
dolek_17
132
pawian_akrobata

w sumie ciekawe co by stworzyli do PS4 bo teraźniejszy procek jest dziwnie zlozony ale wyje... działa

21.11.2009 18:10
5
odpowiedz
robert665
68
Pretorianin

Może i procek "piękny" tylko że nie bardzo ludzie dostrzegli jego piękno. Zdarza się. Wieczny spoczynek racz ci dać Panie. Amen.

21.11.2009 18:41
6
odpowiedz
Czort
67
Centurion

Czy nazwisko tego wiceprezesa wam sie z czym kojarzy ?
Judgmend Day !!!

21.11.2009 19:18
7
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

Szeffoxx

wow faktycznie dowód że w drugim najszybszym superkompie olali wszystkie rozwiązania intela i amd (choć są procki amd w tym kompie) i użyli celli ? Ciekawe dlaczego ?

btw cell do ps3 i celle do serwerów są inne.

21.11.2009 19:24
8
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

no ale chyba z dnia na dzien nie skoncza go tak produkowac nie? ps3 nadal przeciez bedzie powstawac...

21.11.2009 19:27
9
odpowiedz
FrN
23
Pretorianin

Ps4 będzie miało Cell'a aby miało wsteczną kompatybilnośc z PS3... to chyba logiczne?

21.11.2009 19:41
10
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

FrN no chyba nie bardzo ?? :D Biorac pod uwage to ,ze sony olalo sprzetowe wsparcie juz w ps3 :] .
Cell'e w superkomputerku to nie te same zabaweczki co w ps3 . Te w superkomputerkach sa duzo potezniejsze i jedynie co dzierza to podstawy architektury z tania ,na rynek masowy zabaweczka w ps3 :] .

21.11.2009 19:47
PSXFAN
11
odpowiedz
PSXFAN
67
Last Samurai

Mr_Hyde nie olało tylko musi zarabiać bo jeśli zyski jakieś na ps3 sa to nie są one tak duże a wszyscy którzy kupili konsole ps3 60 w dniach premiery mają tą kompatybilność ale tamta wersja była droga w produkcji sony musiało ciąć koszty

jak by nie zarabiali na ps2 to byli by teraz naprawde w dupie bo na Ps3 zysków na miare ps2 nie będą mieli nawet za pare lat

A wsteczna kompatybilność w ps3 się kiedyś napewno pojawi

__szpynda__ możesz miec racje pod warunkiem że Ps3 będzie się świetnie sprzedawać nawet po starcie ps4 natomiast jeśli nie to można oczekiwać wstecznej kompatybilności w Ps4
Większosć osob ma pretensje do sony że ta nie wprowadza wstecznej kompatybilności a np X360 i WII ja mają tylko że pierwszy xbox i gamecube już dawno nie istnieją ani nikt ich nie kupuje a z Ps2 jest inaczej

21.11.2009 20:04
12
odpowiedz
szpynda
27
Centurion

PSXFAN - myślisz, że z PS4 będzie inaczej? W PS4 będzie wsteczna kompatybilność z PS2 a gdy ktoś będzie chciał zagrać w tytuły z PS3 to będzie musiał je sobie kupić. Bo SONY będzie musialo zarabiać. Także wsteczna kompatybilność PS3 dopiero z PS5.

21.11.2009 21:53
13
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Perkel: no i czego to dowodzi z tymi serwerami w stosunku do PS3, bo nie widze zwiazku kompletnie?
A szefoxxx komentowal kwestie wycofania sie IBM z produkcji procka, w czasie, gdy korzystajaca z niego konsola ciagle jest na rynku.

21.11.2009 22:08
Szefoxxx
14
odpowiedz
Szefoxxx
84
Doradca

Perkel -> naucz się czytać, stwierdziłem że to była zła decyzja, a proca to ja nie oceniam.

Równie dobrze mogę ci napisać, że nie będą produkować cella - ciekawe dlaczego ? skoro jest taki dobry.

"btw cell do ps3 i celle do serwerów są inne." - no widzisz, a mimo to nie powstanie nowa generacja jednego ani drugiego.

PSXFAN -> a co to za różnica czy jest wsteczna kompatybilność czy nie, i co z tego ze sony zarabia na ps2, skoro ktoś kupuje grę to jeśli ma ps3 to kupi ją na ps3, jak nie ma ps3 to kupi na ps2, tak wiem że może jest gra co wychodzi na ps2 a nie na ps3, ale wtedy to nic nie zmienia, a w drugą stronę (jest na ps3 nie na ps2) to nie ma sensu...

21.11.2009 22:15
15
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

szpynda --> litości, jeszcze niema PS4, nawet nie jest zapowiedziana więć skąd możesz wiedzieć z jaką konsola będzie kompatybilna?

21.11.2009 22:23
16
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

PSXFAN--> Wii miało po prostu być nowszą wersją Gamecube'a. Zaprzestali produkcji Gamecube, bo:
1. Wii było niewiele droższe,
2. Wii jest w 100% kompatybilne z GC, czego nie można powiedzieć o X360 i Xbox1.

To, że zniknęły gry z GC jest tylko zasługą developerów, po prostu stwierdzili, że jest to już nieopłacalne.
Większość posiadaczy GC przerzuciła się na Wii, bo wystarczyło wymienić samą konsolę. Karty pamięci pasowały, kontrolery pasowały i wszystkie gry działały tak samo.

Gdyby Sony zagwarantowało kompatybilność z PS2 w każdej wersji, to pewnie więcej by zyskali. Z resztą nic nie stało na przeszkodzie robić gry na PS2, które na PS3 wyglądały by po prostu lepiej np. większy zasięg widzenia, wyższa rozdzielczość, antyaliasing itd. Pazerność ich po prostu przerosła, chcieli utrzymać dwie generacje na rynku, a wyszło tak, że jedna umiera śmiercią naturalną, a druga ciągnie się w ogonie za konkurencją...

21.11.2009 23:18
17
odpowiedz
Drau
82
Legend

@likfidator2 [ Level: 2 - Centurion ]: mimo wszystko, polowa bazy gier z x1 dziala na x360, wiec tez nie mowmy, ze tej kompatybilnosci nie ma.

21.11.2009 23:51
18
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

Drau--> Ja mówiłem o 100% kompatybilności. Wii ma sprzętowy emulator GC, a 360 musi niestety programowo emulować. Przesiadka z X1 na X360 nie była taka łatwa jak w przypadku GC->Wii.
Co do Sony to mogli przecież sprzedawać np. PS3 premium ze 100% kompatybilnością i PS3 lite z kompatybilnością programową. Z resztą mogli zrobić znacznie więcej, żeby stworzyć najlepszą konsolę na rynku, ale niestety zapatrzyli się na sukces PS2 i teraz cierpią, chociaż powoli widać zmiany na lepsze.

Dla mnie idealna konsola powinna mieć:

- niską awaryjność
- łatwą obsługę
- duża bibliotekę dobrych gier, a najlepiej wsteczną kompatybilność z poprzednimi systemami
- możliwość stworzenia dobrej społeczności online
- przystępna finansowo
- dobra technologicznie
- otwarta na producentów niezależnych i hobbystów(SDK dla każdego)
- łatwa w programowaniu, żeby porty z innych systemów nie odstawały
- pewność, że wystarczy na kilka lat

Niestety żaden z systemów tego nie posiada, najbliżej do tego ma PC, ale on ma swoje specyficzne problemy.

22.11.2009 11:44
19
odpowiedz
robert665
68
Pretorianin

Nie liczcie na wsteczną kompatybilność następców PS3 z aktualną konsolą, przede wszystkim ze względu że Sony już wybrało producenta GPU dla PSP2. Będzie to PowerVR czyli kolejny kwiatek w programowaniu. Sony dostanie układ na wyłączność. Myślę że w PS4 też wyląduje PowerVR.

22.11.2009 13:35
20
odpowiedz
realsolo
220
Generał

Ciekawe czy ktorys portal przetlumaczy dobrze tego newsa. IBM konczy nie z produkcja, ale z developingiem (rozwijaniem, badaniami) tej serii..

22.11.2009 13:38
21
odpowiedz
realsolo
220
Generał

@likfidator2 - to nintendo wlasnie polecialo na kase - dodali nowy kontroler i wzieli bebechy gamecuba i dali wieksze zegary na procesor.

To tak jakby PS2 czy XBOX1 dodali nowy kontroler i wsadzili procesory z 80% wyzszym taktowaniem.

22.11.2009 15:27
Chriso25
22
odpowiedz
Chriso25
157
Generał

A wiec koniec z tym technologicznym bublem a mialo byc tak pieknie, Cell nie tylko mial byc w superkomputerach czy PS3 ale mial znalezc zastosowanie w telewizorach, odtwarzaczach Blu-Ray, w telefonach komorkowych a nawet i w lodowkach.
No coz elektronika domowego uzytku obejdzie sie bez niego, ale ciekawi mnie co bedzie sziedziec w PS4, bo jezeli bedzie to procesor o calkowicie innej architektorze to moga byc powazne problemy z kompatybilnoscia z PS3, co dla Sony moze okazac sie strzalem w kolano, bo Microsoft juz dawno zapowiedzial ze nastepca Xboxa 360 ma byc nie tylko z nim kompatybilny ale rowniez ma byc kompatybilny w przod.
Wyglada na to ze Intel mial racje mowiac ze Cell poza branza gier video nie nadaje sie do niczego.

22.11.2009 20:31
23
odpowiedz
zanonimizowany526996
29
Konsul

Zapominacie o kilku sprawach.
Ten bubel jak niektórzy z was go nazywają oblicza coś takiego jak Uncardet 2, Killzone 2 a te gierki pomimo że powstały na procku z przed 4 lat wymiatają graficznie i w niczym nie ustępują nowoczesnym PC.
A trudność w programowaniu ma swoje zalety, gry na przestrzeni 5-6 lat wykazują znaczny wzrost w jakości gierek, czego nie można powiedzieć np. o X-boxie który wyłożył wszystko w pierwszym roku istnienia, przecież od GOW1 skok jakościowy jest znikomy.
Wszyscy wiemy że PS2 swojego czasu też było trudne w programowaniu, ale to co programiści wycziniali pod koniec jej żywota, przerosło chyba nawet samych projektantów PS2.
A tak na marginesie taki cel potrafi odtwarzać jednocześnie 8 filmów w full hd.
Który PC podoła temu zadaniu ?.
Moim zdaniem to super procek, tylko wielu leniwych i słabych programistów ma z nim problemy.
I puki będą powstawać takie gierki jak GT, GOWIII, Killzone 2, Unchardet 2, MGS4 mam w dupie wasze marudzenie wiem wasze P 4 core cuatro turbo hiper ultra procki zmiatają wszystko tylko co miesiąc jest nowy lepszy i droższy. Liczą się gry a te są wyśmienite.

22.11.2009 20:51
24
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Christo25 --> jest jedna platforma która od dawna jest kompatybilna w przód i zawsze taka bedzie to PC, wiec bo to za wydarzenie?

artattak --> Tak na marginesie to cell, a nie cel. Może sobie jednocześnie odtwarzać i 800 filmów w FullHD. Co ci z tego jak obejrzysz tylko jeden z nich?

22.11.2009 23:03
25
odpowiedz
b4r4n
120
Brak

Cell jest/był jak sztuka współczesna. Zachwycali się nim znawcy i ci którzy się za takich uważali, a reszta nie wiedziała/widziała o co w tym wszystkim chodzi...

A jak to mawiali w którejś reklamie jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać ;).

22.11.2009 23:55
26
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

b4r4n --> litości. Jaka sztuka?
Procesor to nic nadzwyczajnego. Szczególnie taki niedopracowany jak Cell. Pozatym nikt normalny nie dochodzi co jest w środku konsoli i jakie ma parametry. Na konsoli się poprostu gra.
Rozmowy o sprzęcie są dobre dla rynku PC gdzie modeli jest od pyty i można coś porównywać.

I jeszcze do artattak --> jak jesteś takim fanboyem PS3 to chociaż naucz się nazw gier, bo tylko brudzisz swoje gniazdo.
Uncharted zamiast Unchardet i Uncardet
Poza tym niema czegoś takiego jak P 4 core cuatro turbo hiper ultra
P4 to poprostu Pentium 4
Core2 Quad to nie pentium

Więc nie mieszaj P4 z Core.
I pisze się Quad, a nie cuatro.

23.11.2009 07:12
27
odpowiedz
zanonimizowany163967
65
Konsul

Mój znajomy testował Cell'a w PS3 - powód prosty - OBLICZENIA, jest Fizykiem (doktor na Uniwerku). Jego opinia jest taka : super, tani i wydajny sprzęt - ALE - programowanie do du... - cięzkie użycie bibliotek, "międzymordzia*" - skończyło się na NVidii i CUDA - a konktretnie zaczął od 2 x GTX280 w SLI u mnie :) a obecnie ma cztery karty Tesla - a już szykuje się na FERMIEGO - testował go i stwierdził, że masakruje. Nie musi już się prosić o kolejkę do super komputera.

Sumując Cell to wspaniały procesor, niestety jest ciężki w programowaniu - o ile w superkomputerowych klastrach nie ma to znaczenia - bo mamy "normalny" system operacyjny, pamięci i resztę - to w przypadku PS3 gdzie mamy ograniczenia jest to bardzo ciężkie.

Oby Sony zrobiło normalne programowanie - XBOX ma tu ogromną przewagę - programowanie "Klocka" jest do złudzenie podobne do PC - a to DUŻY plus - chodźby w przypadku wieloplatformowych gier.

* - Interface

23.11.2009 08:20
28
odpowiedz
Drau
82
Legend

@realsolo [ Level: 55 - Generał ]: to troche zmienia postac rzeczy. osobiscie nie widzialem oryginalnego niusa.
ale na dobra sprawe to tez nie swiadczy jakos szczegolnie pozytywnie, ze IBM konczy rozwijanie tej technologii.

Coz, zobaczymy co zastapi Cella.

23.11.2009 09:05
29
odpowiedz
zanonimizowany675505
12
Centurion

Ale koniec z developingiem to nawet gorzej niz zaprzestanie produkcji.
Caly koszt nie lezy w fabryce gdzie grupa niewykwalifikowanych pracownikow przyciska guziki i przenosi "wafle". Problem lezy w stworzeniu technologi, w badaniach i rozwoju. Tu sa koszty.
Koniec developingu = koniec cella.
Produkcja jak w przypadky VW Garbusa moze trwac kolejne 50 lat w jakims zakladzie w Meksyku.
Faktem jest, ze bedzie to juz zawsze przestarzala technologia.

23.11.2009 11:19
30
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Prvt. Kowalski --> i co z tego? Ja jako użytkownik Cella mam to głęboko w czterech literach.
Mam PS3 i bede go używał tak długo aż będzie nowa generacja konsol.
Jeśli wybiore PS4 to też będe miał gdzieś czy jest tam Cell czy nowy lepszy procesor.
Cell to tylko procesor, a niektórzy traktują to jako kregosłup PS3 i z chwilą zaprzestania produkcji Cella PS3 staje się niedziałającym złomem. Ja kupiłem konsole i nieobchodzi mnie co tam jest i co dalej bedzie z podzespołami.
A co bedzie w nowym PS4? Może lepszy, łatwiejszy w programowaniu procesor pozbawiony wad Cella? Z tego powodu mam płakać?

23.11.2009 13:12
31
odpowiedz
Drau
82
Legend

@gizio1 [ Level: 22 - Konsul ]: nikt nigdzie nie mowil, ze to ma jakikolwiek wplyw na ciebie, bo produkowac nie przestaja - w koncu PS3 beda sprzedawane caly czas, wiec i procek musi byc dostepny.
Natomiast zaprzestanie dalszego rozwijania o samej technologii chyba srednio swiadczy.

Co wcale nie znaczy, ze nie bedzie odswiezonego, lepszego, latwiejszego w programowaniu i tanszego w kosztach Cella.

23.11.2009 15:40
32
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

@ Drau
@ Szeffox

Od kiedy "Kolejny dowód, że sony strzeliło sobie w nogę pchając do ps3 cell'a."

to " Równie dobrze mogę ci napisać, że nie będą produkować cella"

Sory ale to wy sobie strzelacie w stopę gadając bzdury, bo jedno zdanie jest zdecydowanie fanboyskie i zdecydowanie własna opinia, a drugie stwierdzeniem faktu. Jedno z drugiego nie wynika.

To że Intel przestał rozwijać Pentium 4 oznaczało klapę P4 ? Nie wiem, czy wiecie, ale rozwijanie procka do PC a do sprzętu zamkniętego to zupełnie dwie różne rzeczy. W pierwszym przypadku zwiększamy moc i zmniejszamy cene produkcji, a w drugim tylko i wyłącznie cene o ile nie wychodzi jakaś nowa platforma sprzętowa dla której warto ulepszyć strukturę.

Drugą rzeczą jest to, że dzięki temu pchaniu się do "Cella" cały czas jest postęp w rozwoju grafiki na Playstation 3. Od 2006 przez prawie każdy kolejny exclusive widzimy postęp w grafice.

Jeśli Sony by poszło drogą MS i zrobiłoby łatwo przystępną słabą moc to do dziś widzielibyśmy klony gearsów na ps3, a ewidentnie tak nie jest. Każdy kolejny exclusive na ps3 podwyższa poprzeczkę coraz bardziej. Małe porównanie na podstawie topowych racerów na obie konsole. Jedna gra ma około 150k polygonów na samochód x 8 , druga 16 x 400k ? I nie mówie o cieniowaniu, światłach, rozdziałce które są ewidentnie na korzyść tej drugiej itd...

Poza tym czy wam się to podoba czy nie Cell to najmocniejszy procesor do konsol jaki do tej pory powstał i przez długi czas nawet na Pc nie było odpowiednika który dorównywał by mocą.

Zresztą nie rozumiem tego pakowania ? jak do tej pory Cell jest najbardziej udanym i main streamowym prockiem do konsol jaki powstał, i nie znalazł zastosowania tylko w ps3 ale i telewizorach , superserwerach i bóg wie czym jeszcze. JAkoś nie widzałem żeby ktokolwiek wykorzystywał procki z x360 czy wii do czegoś innego niż konsole. Sony odniosło tyko WIN na tym procku.

@ Likfidator

"""""""
- niską awaryjność (playstation 3,Wii)
- łatwą obsługę (Wszystkie konsole zdecydowanie nie PC !!!)
- duża bibliotekę dobrych gier, a najlepiej wsteczną kompatybilność z poprzednimi systemami (konsole)
- możliwość stworzenia dobrej społeczności online (konsole ogólna społecznosć vs klany i zawody pc)
- przystępna finansowo (Jednakowo (nie mówie o polsce) )
- dobra technologicznie (PC , ale dla konsol nie ma to raczej znaczenia)
- otwarta na producentów niezależnych i hobbystów(SDK dla każdego) (PC)
- łatwa w programowaniu, żeby porty z innych systemów nie odstawały (Coż PC , Pod warunkiem że dostanie porty i jeśli tak to z jakim opóźnieniem i jakim kosztem)
- pewność, że wystarczy na kilka lat (Zdecydowanie nie PC)

""""""""""

PC nie jest nigdzie koło "najbliżej"

I niema takiego czegoś jak idealna konsola...

BTW Trzeba było kupować ps3 po premierze, to byście mieli BC, Potem sony chciało zrobić obniżkę to wyrzuciło i procek i grafikę od ps2 z konsol (europejki miały tylko grafke).

@ Pryv kowalski

ps3 to nie garbus . Nie ma ps3 z cellem 2.0 i nigdy by nie było a i tak "technologia wyprzedziła swoje czasy w chwili premiery. Zresztą do dziś tylko parę procków potrafi dorównać mocą Cellowi.. a to o czymś świadczy...

23.11.2009 17:04
33
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Perkel --> Cell jest bardzo dobry i jeszcze nie została osiągnięta jego granica. W ciągu najblizszych lat wyjdzie masa coraz ładniejszych gier. To zaleta Cella, na x360 niestety już w dniu premiery GoW zostało wszystko pokazane i niczym ta konsola już niezaskoczy.
Ale zrobić takie bardzo dobre gry na PS3 jest poprostu trudno.
Cell byłby jeszcze szybszy ale nie jest z powodu ograniczeń magistrali systemowej i małej ilości pamięci podręcznej procesora.

Jeśli w PS3 będzie inny procesor to napewno lepszy niż Cell, który mimo wszystko jest obecnie najlepszym procesorem.
Gdyby Intel nie zaprzestał produkcji nieudanego P4 to teraz niebyło by fenomenalnych Core2.

23.11.2009 18:00
Chriso25
34
odpowiedz
Chriso25
157
Generał

Niby Cell jest potezny i widac ze kazdy nowy exlusiv Sony wyglada lepiej, no ale wlasnie to sa tylko exlusivy, ile takich bedzie do konca generacji, czyli powiedzmy do 2012 roku 15-20 a co z dziesiatkami gier multiplatformowych, caly czas beda wygladaly gorzej niz na Xboxie.
Wlasnie dlatego Sony dalo ciala, mogli zrobic procesor, ktory bylby nie tylko potezniejszy od konkurencji, ale rowniez zeby byl prostrzy w programowaniu, wtedy exlusivy wygladaly zajebiscie a reszta gier by nie odstawala od tego co jest na Xboxie, a tak niestety wiele gier multiplatformowych wyraznie wyglada gorzej.

23.11.2009 19:08
35
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

@ Chriso25
pokaż mi gre na xa która wygląda tak fenomenalnie lepiej (multiplatformówka)
Jeśli różnicę są w multiplatformowych to są to różnice minimalne, na korzyść albo na niekorzyść ps3.

Poza tym developerzy głupi nie są, co teraz sprawia im problem za dwa lata będą już wstanie nieźle wykrzesać mocy z ps3... naturalnie developerów sony nie dościgną bo to ich maszynka...

23.11.2009 21:22
36
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Też bym chciał zobaczyć multiplatformówke ładniej wyglądającą na x360 niż PS3.
Wszystkie gry multiplatformowe najładniej wyglądają na PC->PS3->X360. Choć te różnice niesą powalające ale minimalne.
Róznicę w grafice widać właśnie w exclusivach a te z PS3 obecnie miażdżą wszystko na X360 a mają poziom Crysisa na VeryHigh.
Skoro na X360 niema żadnego exclusiva który wybija się ponad gry multiplatformowe to jak można mówic o porównaniu z exclusivami z PS3?

23.11.2009 21:29
37
odpowiedz
zanonimizowany675505
12
Centurion

Perkel ===> Prosze bardzo

Sacred na PS3 przycina, Assasins Creed 1 i 2ka maja gigantyczne spadki framerate i chodza lepiej na X360. I takich przykladow jest sporo wiecej.

23.11.2009 21:50
napster92
38
odpowiedz
napster92
98
Why so serious?!

Assassin's Creed I i II? Chyba kpisz. Grafika jest identyczna. Po prostu Ci co robią te porównania nie potrafią włączyć kilku opcji w konsoli lub kombinują z tymi zdjęciami. Widziałem, że GTA troche lepiej się prezentuje. Co do Sacred - nie wiem. Dopiero od niedawna na PS3 zrobił się ruch, a założe się, że pod koniec będzie tak samo jak z PS2 czyt. złote lata dopiero nadejdą.

@Down

Mało jest świetnych exclusivów obecnie i te które wyjdą w 2010? Zobaczysz, że to jeszcze nie koniec.

23.11.2009 22:48
39
odpowiedz
zanonimizowany675505
12
Centurion

napster92 ===> dream on. Zakladam ze 92 to twoja data urodzenia, to wiele wyjasnia.

Grafika jest taka sama na X360 i PS3 w AC 1 i 2. Ale na X360 nie ma spadkow framerate, ktore sa tragiczne na PS3. Sacred to wogole porazka na PS3. Niestety, mam i gram.

23.11.2009 23:18
xanat0s
40
odpowiedz
xanat0s
243
Wind of Change

- duża bibliotekę dobrych gier, a najlepiej wsteczną kompatybilność z poprzednimi systemami (konsole)

Erm, konsole mają tutaj przewagę? Na PC da się odpalić praktycznie każdą grę - nawet te robione w czasach DOS-a łupanego. Na jednym i tym samym komputerze można odpalić po kolei wszystkie częsci Cywilizacji - od tej z 1991 do najnowszej. Odpalisz każdą grę z PS1 na PS3? Nie. Ba, na niektórych PS3 nie odpalisz nawet gier z PS2.

A dużą bibliotekę dobrych gier konsole faktycznie mają, ale tylko dlatego, że PC-ty mają taką baze ogromną - chociażby ze względu na to, że można odpalić każdą grę jaka kiedykolwiek była na PC wydana.

I tak na marginesie, już nie do Perkela - co wy się tak podniecacie tymi możliwościami technologicznymi sprzętu? Mnie nie obchodzi czy w środku mojego PC/konsoli siedzi Cell czy cokolwiek innego, mnie interesuje, czy gry są grywalne, a nie jak wyglądają. Może i AC wymiata graficznie, jak gra jest piekielnie nudna. Dla mnie grafika to jeden z najmniej ważnych elementów gry.

23.11.2009 23:31
👍
41
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Sacred to wogole porazka na PS3. Niestety, mam i gram.

To spróbuj na X360 - ciekaw jestem Twojej opinii.

23.11.2009 23:42
42
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

@ Prvt. Kowalski

Co ty z tym AC ?

Assasina 1dynkę miałem i przeszedłem (i po zakończeniu jedynki zdecydowałem, że dwójki nigdy w życiu nie kupię) i nie było żadnych spadków frameratu, a tym bardziej "tragicznych" spadków. Screen tearing owszem pojawiał się czasami, ale spadków nawet jak w najwyższym punkcie się rozglądałeś nie było żadnych (najbardziej wymagające dla konsoli). Pozatym i X nie był wolny od tearingu.

AC 2 z tego co widziałem lepiej radzi sobie z screen tearingiem na xie ale jest to różnica minimalnaa nie tragiczna.

W sacred nie grałem tak więc tu nie mam zdania.

JA z kolei mogę znaleźć np Burnout paradise które chodzi lepiej na ps3 (lepszy framerate, rozdzielczość, particle ) ale też nie jest to różnica która stawia jakiś znak <lub > między którąś z wersji. Nie da sięzrobić portu albo dwóch identycznych wersji, ale nie wyolbrzymiaj minimalnych spadków frameratu, minimalnie ostrzejszych tekstur,minimalnie lepszej rozdzielczości do skali tragedii czy lepszej wersji.

Dla mnie port do dupy to taki który ma bugi, nie zawiera tyle contentu co orginał, jest wyraźny spadek w grafice.

@ Xanat0s

"Odpalisz każdą grę z PS1 na PS3? Nie. Ba, na niektórych PS3 nie odpalisz nawet gier z PS2.

1. Odpalisz KAŻDĄ GRĘ z ps1 na wszystkih ps3 starych i nowych.
2. Odpalisz KAŻDĄ GRĘ z ps2 na 60tkach i 20tkach premierowych konsolach NTSC i 99% gier z ps2 na 60tkach palowych z premiery. (emulowanie programowe cpu ps2)

Ja mam 60 tkę i we wszystkie gry z ps1 i ps2 śmigam

Zdecydowanie masz racje jeśli chodzi o ten wyścig zbrojeń konsol i ich wnętrza. W konsoli nie liczy sięto co jest w środku tylko to co developerzy potrafią z tego wykrzesać.

Gry bronią się same i nie potrzebują dywagacji na temat ramu, procesora itd. Jedna konsola już stępiła pazury druga nadal je ostrzy, i dla nas to co jest w środku może być równie dobrze kotletem schabowym z ogórkiem kiszonym i ziemniakami.

23.11.2009 23:46
43
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

A tak btw

Originally Posted by UntoldDreams:
Just to clarify IBM responded and stated that they are still in Cell development.
They stopped developing one dev cycle for the chip line the PowerXCell-8i variant but are continuing with Cell.

http://www.driverheaven.net/news.php?newsid=344

EDIT: Which makes most of this thread (all the people who said DOOMED DOOMED!) somewhat invalid.

24.11.2009 01:22
Chriso25
44
odpowiedz
Chriso25
157
Generał

Perkel ---> Ghostbusters na pewno lepiej wyglada na X360, obsluguje pelne 720p, podczas gdy wersja na PS3 obsluguje tylko 960x540, co jest zwykla kpina, co prawda wyszedl patch ktory podniosl rozdzielczosc do 1024x576 ale do 720p i tak sporo brakuje. Fallout 3 tez lepiej wyglada na X360, nawet w necie mozna poszukac porownania, nastepna to Bayonetta ktora tez nieco odstaje.
PS3 ma tez problem z AA, w niektorych grach np w Batmanie, The Darkness, The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, wygladzania krawedzi nie uswiadczysz, zobaczych za to schody na obiektach, po ktorych mozna wchodzic.

PS3 mialo premiere 3 lata temu a ty twierdzisz ze za 2 lata programisci rozgryza Cella i wykszesaja cala moc konsoli. Troche to dziwne myslenie, zwazywszy ze cykl zycia kosoli to 6-7 lat, wyglada na to ze gry przez kilka lat maja wygladac lekko mowiac nie najlepiej, a dopiero w ostanich dwoch latach istnienia konsoli, maja wygladac zajebiscie. Moze ja inaczej mysle, ale moim zdaniem 2 lata powinno wystarczyc aby rozgryzc sprzet i pokazac na co go stac.

24.11.2009 07:45
45
odpowiedz
zanonimizowany163967
65
Konsul

Właśnie to "rozgryzanie" jest NIEPOTRZEBNE. Tu należą się OGROMNE brawa dla Małego/Miękkiego za XBOX 360 - który nie wymaga rozgryzania - znajomy bawi się w programowanie "klocka" - i twierdzi, że niemal w 90% jest takie samo jak na PC - osoba jak on programująca na PC bez kłopotu przesiądzie się na box'a. Najbardziej jest to widoczne w zakresie DirectX - a takie podejście oszczędza MASĘ czasu. A czas to pieniądz - dlatego na klocka jest tak dużo gier i tak szybko powstały.
Za dwa lata jak skończy się "rozgryzanie" PS3 to Microsoft może mieć nową konsolę :)

Jak dla mnie konsola powinna być PeCetem - tak, tak - zwykłym PC - tyle, że zrobiony w jednej, zespolonej konfiguracji - tak jak sprzęt WOJSKOWY - nie uwieżycie ale radary Aegis czy europejski APAR działają na dedykowanym PC z WINDOWSEM. Tyle, że PC jest zrobiony POD KLUCZ a Windows notabene mutacja NT nie ma sterowników innych niż dedykowane do sprzętu, żadnych wodotrysków, pasjansa :) CZYSTY system plus nakładka "Międzymordzia". I działa niezawodnie.

Identycznie można zrobić z konsolą - dedykowany PC - okrojony system - nie zdziwił bym się, jak by tak wyglądała następna konsola.

24.11.2009 10:36
46
odpowiedz
zanonimizowany492124
22
Centurion

Które wyglądają lepiej na PS3? Proszę bardzo:
Prototype
Dragon Age (tak, słyszałem cos o frame dropach, zdarzają się bardzo rzadko, za to grafika jest dużo lepsza na oko od tej z 360)
Batman Arkham Asylum (nie tylko graficznie lepsze - w wersji dla PS3 można się pobawić Jokerem)

A poza tym Sony już ogłosiło następny procek użyty w PS4 - i nie będzie nie to produkt IBM'a - Cell.

> Za dwa lata jak skończy się "rozgryzanie" PS3

To bzdurny argument. Na tę chwilę na PS3 istnieją wszystkie najbardziej popularne silniki graficzne/fizyczne - więc i opracowywanie gier jest szybkie - ten argument mógł trafiać 2 lata temu, ale teraz jest to bzdura.

24.11.2009 11:01
47
odpowiedz
Drau
82
Legend

@qdlaczek [ Level: 7 - Legionista ]: rotfl, chyba smiesz zartowac. te tytuly sa identyczne na obu konsolach, co zreszta widac na multum sajtow porownujacych obie gry.
cos te twoje oko szwankuje :)

24.11.2009 11:10
48
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Co do tego rozgryzania PS3.
Wszystkie gry które wychodzą na konsole lub na wszystkie platformy, czyli gry multiplatformowe lub konsolowe, wychodzą w tym samym czasie i wygladają prawie tak samo. Więc nikt niema problmu z programowaniem na PS3, skoro tyle samo czasu zajmuje to na prostrzym X360 czy PC.

Za to gry które są exclusiwami na PS3 i są robione dłużej poprostu powalają graficznie.
Czyli z PS3 da się osiągnąc więcej.

24.11.2009 12:26
49
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Coś wiadomo o nowy procesorze graficznym do PS4, oraz prawdopodobna data powstania PS4. Już za dwa lata.

Tekst skopiowany z innego forum bo niemożna dać linka:

Sony wybrało producenta GPU dla konsoli PlayStation 4. Kiedyś pokonał 3dfx, a teraz NVIDIĘ

Sony stawia na najwyższą wydajność. Sony Computer Entertainment Incorporated, jak twierdzi Zachary Morris - wieloletni doradca kolejnych, byłych szefów firmy Sega - ma już zarezerwowany procesor grafiki dla nowej generacji konsoli PlayStation 4. Z informacji, która obiega internet wynika, że NVIDIA nie załapała się nie tylko na przenośną konsolę PSP 2, ale także na stacjonarną.

Zamiast z Tegry od NVIDII, Sony PSP 2 ma korzystać z bardzo wydajnego procesora grafiki PowerVR SGX543 (generacja o nazwie Series 5XT). GPU tej samej firmy, należącej do Imagination Technologies, ma trafić do PlayStation 4.

W nowej konsoli Sony ma znaleźć się procesor PowerVR szóstej generacji (Series 6), na który producent konsoli ma całkowitą wyłączność. Oznacza to, że nowy GPU, w przeciwieństwie do poprzedników będzie dostępny tylko dla jednego odbiorcy. Dotychczasowe procesory grafiki PowerVR były sprzedawane w postaci licencji, i obecnie znajdują się w bardzo dużej ilości telefonów komórkowych, i nie tylko.

Zgodnie z umową prace nad nowym GPU PowerVR ma zakończyć do 2012 roku. Wtedy Sony planuje też uruchomić sprzedaż PlayStation 4.

PowerVR Series 6, dzięki technologii renderowania kafelkowego oraz między innymi zaawansowanym technikom oszczędzającym obciążenie podsystemu pamięci RAM, ma zapewniać nawet pięciokrotnie wyższą wydajność, przy porównaniu z procesorami grafiki ATI i NVIDII, o zbliżonej powierzchni rdzenia oraz cenie.

Nowa generacja GPU PowerVR ma zostać oficjalnie zapowiedziana w przyszłym roku, wraz z pierwszymi modelami, które przeznaczone mają być dla netbooków oraz smartfonów.

12 lat temu legendarna firma 3dfx miała przygotować procesor grafiki dla konsoli Sega Dreamcast. Ostatecznie jednak z architekturą 3dfx wygrała PowerVR Series 2, w postaci układu NEC CLX2.

24.11.2009 13:45
50
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

ploty o jakimkolwiek znanym wyborze gpu czy cpu do ps4 możecie wsadzić między bajki.

@ Chriso25

co nie oznacza że Ghostbusters wygląda tak, że nie da się w niego grać czy wygląda jak na Wii. Wygląda gorzej ale grałem w niego i nic mi to nie przeszkadzało. Tak więc dalej różnica jet minimalna.

@ Miri

Głupoty gadasz.

Po pierwsze konsola to nie PC. Można owszem zrobić przyjazne dla deva środowisko, ale to jest tylko ułatwienie na początek dla zapoznania sięz architekturą. PS2 było dla devów równie skomplikowane co i ps3 a widzieliśmy już co potrafili z niego wykrzesać.

Poza tym konsola na 5 lat to nie konsola konsola musi przetrafać na rynku więcej niż 6-8 lat by była nazywana udaną konsolą.

Dodatkowo engine na pc nie trzeba się czasem starać by wykrzesać łądną grafikę bo zabijasz to zwiększonymi wymaganiami. Architektura konsol nie opiera się na jakimś założeniu że tu masz efekty dx9 a dx10 efekty zobaczysz dopiero na ps4. Nie Api takie jak direct X dla rynku jest musem bo jest za dużo sprzętu które by się gryzło ze sobą. Konsole masz jedną. Teoretycznie PS3 nie powinno obsługiwać dobrze deffered rendering (killzone), a jednak obsługuje i to bardzo dobrze, a jest to jeden z featórsów dx10 który dzięki dx10 powinien szybciej śmagać na kompach.

Tak więc rozgryzanie konsoli to chleb i sól dla developerów i nie zgadzam się w tym przypadku z tobą. Co więcej popatrz co się stało pierwsze exclusivy na ps3 poprzebijały co było wartościowego graficznie na xa a każdy kolejny podwyża barierkę. Jakoś nie wiedze takich skoków jakości na xie. Wytarczy porównać jak wcześniej dwie gry z tej samej branży np wyścigi by zobaczyć różnicę jaką daję trudniejszy ale mocniejszy sprzęt nad prostym i słabym. GT vs forza daje jasno do myślenia kto tu rozdaje karty w kategorii grafiki.

@ Drau

Prototype i Dragon Age "lepiej" wyglądają bo mają więcej featursów w silniku graficznym dla tych wersji, podobna sytuacja była z Batmanem. Ale jak już wcześniej zauważyłem nie są to znaczące różnice by postawić < czy > nad daną wersją. Bo na obydwu będziesz się bawił tak samo. No może poza batmanem bo tam jest darmo joker do zabawy.

Poza tym jak zauważyliście era multi gpu i multi procków już nastała i nie jest czymś nieznanym dla developerów. O ile pierwsze multiplatformówki na ps3 wogóle nie korzystały z żadnego spu o tyle powoli zaczynają już korzystać z części spu (np, Dice , Criterion,) a różnica będzie się pogłębiać.

24.11.2009 14:00
51
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Perkel --> sorry ale dla mnie bardziej wiarygodną informacją jest ta która piszą prawie na kazdym portalu (nawet jak moze to być tylko plotka) niż twoje osobiste zdanie nie poparte żadnymi dowaodami mówiącymi żeby miało być inaczej.

24.11.2009 14:07
52
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Perkel [ Level: 23 - Konsul ]: jaki featursow w DA:O? I jak dodatkowy model postaci moze rzutowac na wyglad gry jako calosci? Bo to dokladnie ten sam model, ktory uzywany jest ingame do cutscen i ostatniej finalowej walki. Wiec co on niby dodaje graficznego na tyle, zeby mozna bylo powiedziec, ze gra _wyglada_ lepiej? Bo wcale nie wyglada. To jest dokladnie ten sam poziom graficzny.
Naprawde, nie mylmy pojec, bo mowimy o wygladaniu, a nie o dodatkach.

@gizio1 [ Level: 22 - Konsul ]: i mamy przyblizona date premiery nowej konsoli.

24.11.2009 15:42
Chriso25
😁
53
odpowiedz
Chriso25
157
Generał

A wiec producent ktory produkuje chipy graficzne do telefonow komorkowych i palmtopow, stworzy grafike do PS4, no to zycze powodzenia. Juz to widze jak Xbox720 rozklada graficznie PS4 na lopatki.
A tak na powaznie to jednak Sony powinno wybrac Nvidie, chodzby po to aby zapewnic jakas kompatybilnosc z PS3 a tak to juz mozna o tym zapomniec, u mnie to wyklucza mozliwosc kupienia w przyszlosci PS4.

24.11.2009 15:57
54
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Chriso25 --> to chyba najgłupsza wypowiedż jaką w życiu słyszałem. Co ty możesz wiedzieć takiego czego niewiedzą goście od Sony o budowie konsol?
Znalazł się ekspert od siedmu boleści niewiedzący nic o temacie i wypowiada się że chip jedenj firmy jest lepszy od drugiej. A nawet niema jeszcze tych procesorów.

Nie kupuj PS4 nikt się tym nie przejmie.

Twoja wypowiedz to chyba Fail roku.

24.11.2009 16:43
Chriso25
55
odpowiedz
Chriso25
157
Generał

gizio1 ---> Smiac mi sie chce, bo widocznie Sony nie ma kasy i chce zrobic przyszla konsole jak najtanszym kosztem, wybierajac niszowego producenta, ktory z rynku PC odpadl kilka lat temu i zajal sie produkja chipow do komorek. Tym razem to nie bedzie strzal w stope, czy kolano ale prosto w glowe.
Z tego co pamietam rendering kafelkowy (karty Kyro) na PC okazal sie niewypalem i byly problemy z artefaktami a wydajnosc nie byla najlepsza.

24.11.2009 17:18
56
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Chriso25 --> to powinieneś zostać doradcą Sony bo widocznie niemają ekspertów i absolutnie nikt tam niezna się na sprzęcie skoro wybrali producenta którego procesory nadają się do komórek zamiast nVidie.
Albo powinieneś zostać ich księgowym skoro lepiej wiesz czy mają kase czy nie.

24.11.2009 21:30
57
odpowiedz
Drau
82
Legend

> PowerVR Series 6, dzięki technologii renderowania kafelkowego oraz między innymi
> zaawansowanym technikom oszczędzającym obciążenie podsystemu pamięci RAM, ma zapewniać
> nawet pięciokrotnie wyższą wydajność, przy porównaniu z procesorami grafiki ATI i NVIDII, o
> zbliżonej powierzchni rdzenia oraz cenie.

Pytanie tylko o jaka grupe wydajnosciowa chodzi.
Bo mowic o porownaniu kart z tej samej polki jest latwo, aczkolwiek bez definicji owej polki - mozna sadzic kit dosc latwo.

@Chriso25 [ Level: 27 - Generał ]: wez pod uwage ile lat temu to bylo. Osobiscie nie spisywalbym PowerVR na straty juz teraz.

24.11.2009 21:44
58
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Sądząc że Sony ostro konkuruje z MS to napewno nie wsadzą słabej grafiki. Według nich jest to najlepszy wybór, więc wiedzą coś o czym my dowiemy się za dwa lata.

25.11.2009 10:07
59
odpowiedz
Drau
82
Legend

@gizio1 [ Level: 22 - Konsul ]: no wiesz.. to sie okaze. Bo jednak do PS3 wsadzili dosc srednia grafike.

25.11.2009 10:57
60
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Może i średnia ale obecny poziom graficzny niektórych gier to pierwsza liga.

25.11.2009 12:19
61
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

co wy z tym wyborem GPU ???

Mówiłem że jest to tylko plota niepoparta żadnymi danymi.

Owszem spekuluje sie nad psp2 z grafiką tej firmy ,ale mowa o ps4 to jak wróżenie z kart.

25.11.2009 16:18
62
odpowiedz
zanonimizowany463509
49
Generał

Perkel ---> to powiem jeszcze raz. Coś co piszą na wszystkich portalach jest dla mnie bardziej wiarygodne niż twoja osobista teoria że jest inaczej. Sam niemasz żadnych dowodów ze niejest tak jak piszą, więc o co ci właściwie chodzi?
Masz jakiś problem ze ludzie rozmawiają o tym co jest prawie na każdej stronie, bo ty twierdzisz że tak nie jest?

30.11.2009 00:26
63
odpowiedz
zanonimizowany652707
26
Generał

I co teraz bedą dawac do plejek

30.11.2009 22:10
😁
64
odpowiedz
dododo
83
Pretorianin

Podobno "JABU74 - EKSPERT" popełnił tydzień temu samobójstwo.
Ktoś wie coś na ten temat??

Technologie Koniec produkcji procesora Cell