Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Jak się robi dobre gry?

28.10.2010 14:19
Scott P.
1
Scott P.
137
Generał

Dlaczego to, dlaczego tamto, jakim cudem, bla bla bla. Chłopie zmieniasz pytania a odpowiedź pozostaje ta sama. To nie wydawcy są winni tylko ludzie, którzy kupują ich produkty. Sam żeś kupił nowy Gothic i MoH. Mam wrażenie, że piszesz te artykuły by w jakiś sposób usprawiedliwić samego siebie, z tego, że kupiłeś te gry. I że w ten sposób przyłożyłeś rękę do kontynuowania czegoś, czego nie nawiedzisz. Chłopie jedź do Silent Hill pokonasz swoje wewnętrzne demony (wyrzuty sumienia) i od razu poprawi ci się samopoczucie.

28.10.2010 14:39
Scott P.
2
odpowiedz
Scott P.
137
Generał

Przy okazji Blizzard, Valve mogą odłożyć pewne elementy gry i wrócić do dyskusji nad nimi po dwóch, trzech latach. Bo jak się posiada stały dopływ gotówki (WoW, Steam) i dzięki temu nie trzeba martwić się o jutro. To można pozwolić sobie na siedzenie i dłubaniem nad jednym produktem nawet przez 10 lat.

28.10.2010 15:10
HETRIX22
3
odpowiedz
HETRIX22
208
PLEBS

Przecież te największe marki mają swoich dobrze opłacanych analityków, oni dobrze wiedzą co zrobić żeby się nie napracować i dobrze sprzedać. Możesz nie rozumieć ich sposobu myślenia, ale oni dobrze wiedzą co robią ( MoH np. się świetnie sprzedał bo przedpremierówka wiele fajnych rzeczy oferowała + sama nazwa wiele dała).

Valve chyba nie sprzedaje takich kaszanek, oni ostatnio same porządne gry wypuszczają, stare poprawiają i dopieszczają od wielu lat.

28.10.2010 15:24
Rock Alone
4
odpowiedz
Rock Alone
63
Konsul

@Scott P. - z całym szacunkiem... podaruj sobie te zabawy w psychoanalityka, bo ani mnie nie znasz, ani nie rozumiesz :-/ Moje ostatnie artykuły, nie są sposobem na łagodzenie wyrzutów sumienia, ale kontynuacją tej samej dyskusji, która jest teraz dosyć ważna. Nie rozważam tu swojej osobistej pomyłki, ale biorę pod uwagę pewien trend w grach singleplayer, który potwierdza się z każdą kolejną produkcją. Dyskusje na ten temat, chociaż nudne i powtarzalne są jakimś sposobem na wyrażenie protestu, a im więcej się będzie na ten temat gadać, tym częściej ludzie będą się zastanawiać nad kolejnym zakupem.

28.10.2010 16:52
li_s
5
odpowiedz
li_s
31
Konsul

Ja zawsze czekam jakiś czas po premierze na pierwsze recenzje i dzięki temu jeszcze nie dałem się nabrać na badziewny produkt

28.10.2010 17:17
Harry M
6
odpowiedz
Harry M
198
Master czaszka

Ja też zawsze czekam na wypowiedź o danej grze w różnych źródłąch np.
-YouTube
-Gry-Online
-Gameplay.pl
-Tvgry.PL
-CD-Action
itd.

28.10.2010 18:42
aope
😁
7
odpowiedz
aope
203
Corporate Occult

Od kiedy to Gothic jest znaną, mocną marką?

28.10.2010 20:37
8
odpowiedz
zanonimizowany696839
50
Pretorianin

Zastanawiam się kiedy nadejdzie "nowy" rok 2004 - Half-Life 2, Doom 3, FarCry i na deser najbardziej rozbudowana gra multi - Unreal Tournament 2004. Niestety. Ja mam takie wrażenie, że mamy chyba jakiś kryzys jeśli chodzi o dobre fpsy, no bo z rpgami to raczej problemu nie ma.

28.10.2010 20:52
Rock Alone
9
odpowiedz
Rock Alone
63
Konsul

@Optiores - teraz się chyba za dużo skryptuje, też tęsknie za starym dobrym fps-em w stylu dooma czy half-life'a :/

28.10.2010 21:05
10
odpowiedz
zanonimizowany696839
50
Pretorianin

@Rock Alone

Każda gra, która nie ma modelu piaskownicy jest oskryptowana. Mi bardziej chodziło o jakość i długość gier, które wymieniłem. A przecież rok 2004 wcale nie był tak dawno. Ale przyznam Ci rację. Tak na prawdę to obecnie większość gier, zarówno jeśli chodzi o multi jak i singiel niestety kuleje.

28.10.2010 21:55
11
odpowiedz
zanonimizowany746420
5
Generał

Ostatnio cię pouczyłem że pisząc o "dobrych" firmach nie wymieniłeś valve, a teraz widzę już nie zapomniałeś, tak ma być, firma wystarczająco sobie już zdążyła zasłużyć aby móc ją wychwalać.

Optiores - też się tak zastanwiam, jak wałuje coś dla kolegów jaki był najlepszy rok dla gier w tej dekadzie to zawsze mówie 2004, był to rok dla naszej branży bardzo rewolucyjny i gry stosują się po dziś dzień do standardów jakie zostały wtedy ustanowione, jednak rock musisz przyznać że rok 2004 był bardzo ważnym okresem dla gier, zresztą, ja sądzę że to znów valve ułoży nowe tory, powiedzmy sobie szczerze, premiera HL = wielka rewolucja, każdy wie co ta gra wprowadziła więc nie będe tu wymieniał, gra położyła nowe tory którymi mają się poruszać gry, rok 2004 znów premiera HL2 i znów rewolucyjna gra która pokazała jak mają wyglądać gry do dnia dzisiejszego, moim zdaniem kolejna taka rewolucja będzie gdy valve wyda wreszcie episode3/HL3, tyle już nad nią dłubią że po dobytku tej firmy nie wierzę aby ta gra nie zrewolucjonizowała podownie elektronicznej rozrwyki, trzymam kciuki za valve.
Co do takiego przełomowego roku to spierałbym się czy 2007 też częściowy taki nie był, popatrzmy, COD4, bioshock, orange box, crysis i cała masa innych świetnych gier, aczkolwiek bez wątpienia najlepszym rokiem dla gier tej dekady był 2004.

28.10.2010 22:42
😱
12
odpowiedz
zanonimizowany507660
52
Generał

Rock - też mnie to zastanawia. Wydają bubla pod znaną marką, sprzedaż jest przyzwoita albo nawet dobra (swoje robi hype, PR, megepromocja, analitycy rynkowi itp), ale przecież na dłuższą metę jest to do nikąd nie prowadzi! Czy im się wydaje że "durni" gracze, niezrażeni tym że wydali grubszą kasę na niedopracowanego słabiaka, będą ochoczo chwytać za portfele przy okazji premiery każdej nowej gry z danej serii?! Ludzie dadzą się nabrać raz może dwa, a potem po prostu oleją developera-cwaniaka i zasłużona marka pójdzie do kosza... (taki los wróżę np. Gothicowi, MoHowi czy Falloutowi). A może im zwyczajnie o to chodzi? Może świadomie postanowili eksploatować marki aż do ich naturalnej śmierci? Wiadomo, jutro może nigdy nie nadejść więc już dziś trzeba się nachapać ile wlezie, a konsekwencjami będą się zajmować później...

gameplay.pl Jak się robi dobre gry?