IBM nie zrezygnowało z produkcji procesora Cell
"...Jeśli więc nic złego się nie stanie, sercem PlayStation 4 pozostanie CPU z rodziny Cell... "
To bardzo zła wiadomość, liczyłem że następca mojego PS3, będzie miał jakiś lepszy i bardziej nadający się do gier multiplatformowych procesor, a tak to pewnie znowu wszystko bedzie wyglądało gorzej niż na blaszaku czy xboxie:-(
[1] To chyba oczywiste, że w PS4 znajdzie się inny procesor niż obecny Cell. Autor newsa nieprecyzyjnie to sformułował :P
99.9% uzytkownikow i tak nie ma pojecia jak zbudowany jest procesor i o co chodzi w jego architekturze wiec ich to nie obchodzi.
Konsola ma chodzic, a gierki smigac i tyle tylko wymagam :P Jakiej firmy bebechy sa w srodku to nie ma znaczenia
Bo pewnie 99,9% użytkowników to nie informatycy... -.-
Użytkownika nie obchodzi, jaka architektura siedzi wewnątrz jego maszyny. Programisty też najchętniej by to nie obchodziło:) Po co miesiącami czytać dokumentacje, testować, sprawdzać, szukać optymalizacji, tylko dlatego, że któraś konsola robi pewne rzeczy inaczej niż reszta sprzętu.
Mimo, że większość użytkowników nie ma pojęcia czym się tak naprawdę różni PS3 od X360 (ja również, bo na żadną z nich nie pisałem), to prawie każdy jest w stanie dostrzec różnice w grafice. Exclusive'y na PS3 wyglądają bardzo dobrze, ale multiplatformowe tytuły często wyglądają lepiej na Xboxie.
Ale po co nowy, przecież gdy przyjdzie czas na PS4, PS3 będzie wykorzystywało dopiero 17% mocy procesora?
likfidator
Nie lubię się wtrącać do wojen fanbojów, ale teraz już muszę.
le multiplatformowe tytuły często wyglądają lepiej na Xboxie
Strasznie nieprecyzyjne sformułowanie, które może zostać odczytane tak, że multiplatformowce wyglądają na PS3 jakoś tragicznie źle. Nic bardziej mylnego - owszem, zdarzają się różnice ale w 99% przypadków są minimalne. Dostrzegalne jedynie na stop-klatce i przy uważnym jej oglądaniu.
W praniu, czyli przy normalnej grze tych różnic nie widać (bo kto każda klatkę gry ogląda osobno?) - poza tym 1% przypadków kiedy faktycznie, producent dał ciała przy wersji PS3.
W Xklocu siedzi procesor klasy PowerPC, Cell w PS3 to też jest PowerPC oba procesory są produkowane przez jedną firmę - IBM. Problem czarnuli nie tkwi w jej CPU ale w leniwych/nieudolnych programistach. Pytanie dlaczego ND daje rade ujarzmić ten sprzęt, a inni mają ciągłe problemy?
@Karrde [ Level: 81 - Visual Effects Artist ]: widzisz.. a jednak sa ludzie, ktorzy w tytulach identycznie wygladajacych widza jakies [jakie? nie wiem, mnie nie pytaj] roznice. Mowie tu np o AC2, Batman: AA czy tez Dragon Age: Origins, ktorych porownania mozna obejrzec na pierwszym lepszym serwisie.
@Laston [ Level: 5 - Legionista ]: poniewaz ND:
1. ma wsparcie Sony;
2. wydalo mase kasy na srodowisko, ktore gwarantuje im dobre wyniki przy pisaniu gier na PS3, o czym jakis czas temu mowil albz;
3. jest to chyba jedyna firma piszaca exclusivy na konsole Sony, ktora [jeszcze!] nie jest zownowana przez Sony. Reszta? To wszystko studia Sony, przejmowane wczesniej lub pozniej.
@ drau
chyba na korzyść ps3 w tych grach...
Ja sądzę to co większość na beyond3d . Sony wpakuje kilka ulepeszonych cellów jako główną jednostkę obliczeniową. Ułatwi to przesiadkę z ps3 na ps4
Niech lepiej wpakuja porzadny gpu ,bo celle nie pomoga . Jak narazie zapowiada sie na crapowate imagination technologies z ich powervr. Co zapowiada nie dosc ze klopoty z pewnie jeszcze bardziej udziwnionym cellem ,a takze ukladem graficznym w programowaniu :] . Owszem sony szuka jak najtanszych rozwiazan ale bez przesady :] .
Karrde najwyzszy czas posiadac obydwie konsole i zobaczysz ktora z nich bedzie sluzyc do multiplatformerow :] . Roznice sa jak nie w wygladzie to w ilosci klatek na sekunde ,loadingach ,rozdzielczosci itp . 1% multiplatformerow mozna nazwaj jako dobrze przeportowanych ,cala reszta wyglada/chodzi lepiej na klocku . PS3 zostaje wtedy do kilku exlusive'ow. Owszem wygladaja one ladnie ,ale jak ktos napisal . Jakby MS posiadalo takie studia jak Noughty Dog to xbox'a 360 uznawano by za najpotezniejsza platforme wsrod konsol :] . No ale niestety ,albo stety nie ma :] .
@Perkel [ Level: 23 - Konsul ] niewazne na czyja korzysc.
widziec roznice w identycznych grach.. to po prostu mowi samo za siebie i tyle.
@ Drau
"niewazne na czyja korzysc.
widziec roznice w identycznych grach.. to po prostu mowi samo za siebie i tyle."
dokładnie ;)
wydalo mase kasy na srodowisko, ktore gwarantuje im dobre wyniki przy pisaniu gier na PS3, o czym jakis czas temu mowil albz;
To nie jest jakaś góra pieniędzy. To jest minimum potrzebne do zbudowania dobrej technologii.
ND, za czasów PS2, stworzyło własny język programowania dla ludzi ze swojego studia, bo nie każdy musi znać assembler. To chyba jeden z niewielu kompletnych języków stworzonych na prywatne potrzeby jednej firmy. Warto to przypominać - na PS2 nie dało się wiele zrobić bez perfekcyjnego wykorzystania assemblera. To chyba jeden z niewielu języków stworzonych na prywatne potrzeby jednej firmy.
Tak więc nieważne, jaki jest CPU czy GPU. Ważne jest, czy rozumiesz architekturę i potrafisz wykorzystać jej najmocniejsze atuty. Póki co poza studiami Sony nikt tego nie ma zamiaru zrozumieć. Więc dobrze byłoby, gdyby w PS4 nie4 był Cell tylko procesor, którego jakikolwiek student politechniki potrafi oprogramować. Wydajność jest dla mistrzów a takich coraz mniej.
ciekawe tylko kiedy ps4 wydadzą w 2020