Google Stadia likwiduje wewnętrzne studia; firma skupi się na innych celach
Szok i niedowierzanie.
Z ciekawości- Breakpoint w końcu dostał ten specjalny tryb dla Google Stadia? Było coś tam w stylu PiP i specjalne funkcje gameplayowe dla użytkownikó tej platformy.
Ogólnie od początku śmiech- ciężko uwierzyć że firma tej wielkości wyszła z takim biznesplanem.
Wiadomo to było od początku.
"Przyszłość grania to streaming!", to zawsze był tylko slogan wielkich firm który miał pozwolić im lepiej doić graczy dzięki abonamentom.
Koniec końców zostaną głównie abonamenty i streaming ;)
Póki co oczywiście długa droga do tego(i dobrze). Już mamy całkiem sensowne usługi typu Geforce Now, natomiast Stadia od premiery zapowiadała się na porażkę.
Osobiście jestem za tym aby streaming istniał i się rozwijał równolegle z graniem na własnej konsoli/PC.
oj tencent sie dal we znaki chyba, ktos niestety za pozno sie zorientowal i zamiast walki stwierdzili ze pozostaje bronic ustalonych pozycji. tam gdzie chinczykow jeszcze (poki co) nie ma.
Phil Harrison w Microsofcie zamordował Lionhead Studios, prawie ubił Rare. Teraz w Google'u zabił dwa swoje wewnętrzne studia. Tfu!
Jade Raymond ma coś pecha, bo od lat nie może niczego stworzyć. Otworzyła Motive Studio w EA, po czym jej projekt wywalono do kosza. Przeszła do Google i teraz taka niespodzianka.
To samo Shannon Studstill. Była tyle lat szefową Santa Monica Studio w SIE i odeszła. Dostała studio w Playa Vista w Kalifornii, które po roku zamknięto. Brawo!
Typhoon Studios od Journey to the Savage Planet, które Google kupiło w grudniu 2019 roku, też chyba poszło do piachu.
Rezygnują z produkcji gier, a tu chyba zaczyna się jakaś ofensywa "ekskluzywności". SEGA zapowiedziała remastera... Judgment (spin off Yakuzy) na Stadia/PS5/XSX|S. Ciekawe jak to się dalej rozwinie.
Stadia musi wejsc na telewizory i to natywnie (bez jakis przystawek), inaczej zdechną.
Ja np nie widze sensu nawet tego testować, gdyz nie jest za darmo (musisz podac dane karty platniczej, czyli dac im dane krytyczne dla bezpieczeństwa domowego budżetu).
Jakby bylo faktycznie za darmo na sam login z google play i kupwac gry mozna bylo przez paypal (bez karty) czy przelew24 to byloby OK.
A tak, na drzewo, wolalem dokupic Xbox series X za 2100 zl niz testowac te chmury.
Zreszta gra na plycie na konsolach jest wciąż nieskonczenie lepsza od tych wszystkich chmur.
No to pozamiatane... Skoro tną koszty to Stadia nie stała się takim komercyjnym sukcesem jak Google chciałby.
Teraz będziemy świadkami pięknego korpo-żargonu, obracającego kota ogonem a porażkę w sukces.
Tną, bo glupio zrobili zatrudniajac własnych game developerow.
Lepiej by zrobili wzorem steam i Epic, zarządzać grami od firm trzecich, kupowac ekskluzywnoac czasowa lub oferowac gry najtaniej na rynku (takie kupony jak na Epic, ale np nie 40 a 100 zł).
Najgorsze co mogli zrobic to zatrudniac wlasnych pracownikow z dzialow IT, którzy sa najdrozszymi pracownikami na swiecie (zarobki programistów).
Tak samo wtopił Amazon i juz zamyka swoje studia. Własne studia developerskie to gigantyczny koszt i trzeba miec wieloletnie doświadczenie w trzymaniu dyscypliny i wlasne systemy dzialania.
Studia moze kupowac Microsoft czy Sony, gdyz oni maja juz 30 letnie doświadczenie w produkcji gier, to wiedza jak zarzadzac kosztami i ludzmi.
A jak jestes swiezy, to lepiej kup gotowca lub daj znizke Klientowi ze y zdobyc rynek bez zabicia sie kosztami.
Najpierw pośredniczyć w sprzedazy piwa, dopiero pozniej kupowac caly browar.
A nie odwrotnie jak sie jest swiezakiem.
Akurat pisze po sobie, jak zobaczylem, ze piwo lokalne z browarow lokalnych jest po 5+ zl to przestalem pic piwo.
Bo jak mam placic x3 za alkohol, ktory jest de facto trucizna dla organizmu, to wolalem zrezygnować.
Tak samo bedzie z gamedevem, jak wlasne zespoly grneruja x3 wyzszy koszt niz kupienie gotowej ekskluzywnosci czy udzielenie znizki, to po co to robic?
Brakuje programistów to sie cenią, lepiej ich nie zatrudniać.
Z Amazonem to zupełnie inna bajka. Oni łatwo mogliby stworzyć bardzo dobre studio, ale trzeba właściwych ludzi z pomysłem. A w Amazonie za całe przedsięwzięcie odpowiadają ludzie nie mający z grami nic wspólnego, bo każdy manager może pracować w każdym dziale - umiejętności wymagane te same, tylko musi się nowego rynku nauczyć. Więc szef Game Studios kieruje na zasadzie "mam nieograniczone środki finansowe, mogę zapłacić najlepszym tyle ile będą chcieli". Jest to wypowiedź byłego pracownika. Więc nie dziwne, że nie mogą stworzyć żadnej gry skoro tam nigdy nie zbudowali zespołu, po prostu wzięli sobie losowo pracowników, może nie raz i znanych w branży. Problem w tym, że jak jeden robił strategie całe życie, a drugi rpg, to rzucanie w nich pieniędzmi żeby zrobili hero shooter wcale nie pomoże.
Można wymieniać też dalej. Terminy ustawione tak, że nawet doświadczone studio nie dałoby rady (a pamiętać trzeba, że pracują również nad własnym nowym silnikiem). Pełno biurokracji - dokumenty, tabelki, wytyczne - coś, co zupełnie ogranicza kreatywność i nie pasuje kompletnie do branży gier.
Więc jak widzisz nie jest to sam problem braku doświadczenia, ale zupełnie błędnego podejścia. Póki co Amazon się zasadniczo nie zamyka - jak usunęli crucible to przenieśli pracowników do innych projektów. Pozostałe zwolnienia to raczej typowe dla branży zwolnienia gdy ktoś obecnie nie jest potrzebny (a tu Amazon ma akurat w porządku podejście bo najpierw daje czas na znalezienie nowej pozycji w firmie)
Kolejny niewypał Google'a.
Bardzo dobrze, bo ta firna zupełnie nie rozumie rynku graczy i ich potrzeb.
Niewypał? To nie tak, to drugie, co napisałeś bardziej tu pasuje. Mają technologię, zaplecze finansowe, inżynierów ale kompletnie nie rozumieją graczy i tego, czego oczekują. Stadia wykonała jakiś progres od startu, to ma potencjał ale nie w takiej formie biznesowej, jak widzą to księgowi z Google.
Taki niewypał, ze zapewnili sobie wydanie Judgment od Segi na Stadia, a nie PC...