Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Chińczycy skonstruowali pierwszy na świecie monitor 500 Hz

31.01.2022 12:03
Qverty
7
12
odpowiedz
Qverty
44
Yarpen z Morii

TraXsoN

Gratuluję, na swoim rydwanie w końcu zagrasz w ponga w 500 klatkach.

31.01.2022 11:43
TraXsoN
1
TraXsoN
127
Generał

Minuta ciszy dla konsolowców i ich 30fpsów

post wyedytowany przez TraXsoN 2022-01-31 11:49:20
31.01.2022 11:54
mirko81
2
odpowiedz
1 odpowiedź
mirko81
75
Slow Gaming

Zastanawia natomiast praktyczność monitora o tak wysokiej częstotliwości odświeżania. Do osiągnięcia 500 klatek w jakiejkolwiek grze potrzebny byłby przepotężny komputer

Od roku dzieciaki tu piszą że grają w CSa na poziomie 200-350 fps

31.01.2022 13:47
2.1
2
Aristofeles
50
Centurion

Każdy PCMR ma w domu RTX 3090 i wyświetla grafikę w najnowszych grach na poziomie 1000 FPSów i się śmieje z konsolowca biedaka co wydał na jakieś ps5 1/3 ceny karty graficznej i musi patrzeć na gry w 30 albo 60 klatkach. Zresztą nie ma się z kogo śmiać, bo wiadomo, że na konsoli już nikt nie gra skoro może grać na PC.

Tyle wiedzy zebrałem czytając komentarze na GoLu.

#bańkainformacyjna

31.01.2022 11:55
3
2
odpowiedz
Mientek007
35
Pretorianin

A może w grach, przynajmniej mi, nie chodzi o cyferki tylko o fun, fabułę, muzykę i to "coś" co trudno nazwać - dla każdego będzie to coś innego.

post wyedytowany przez Mientek007 2022-01-31 11:56:38
31.01.2022 11:57
Egzorcysta
😂
4
odpowiedz
Egzorcysta
9
Chorąży

Przyda się do Geometry Dash

31.01.2022 12:00
BartekTenMagik
5
2
odpowiedz
BartekTenMagik
77
Opiekun Przestrzeni

A teraz zamknijcie oczy i wizualizujcie sobie Ponga na tym cudeńku.

31.01.2022 12:01
mirko81
6
odpowiedz
mirko81
75
Slow Gaming

Ostatnio widziałem Spider-Man na PS4. Było to raczej 30 fps. Płynność świetna jak stałe 60 fps na PC.

31.01.2022 12:03
Qverty
7
12
odpowiedz
Qverty
44
Yarpen z Morii

TraXsoN

Gratuluję, na swoim rydwanie w końcu zagrasz w ponga w 500 klatkach.

31.01.2022 12:05
8
3
odpowiedz
11 odpowiedzi
Procne
79
Generał

Hmm I tak już nie widzę różnicy między 60hz a 120hz.
Czy ktokolwiek zobaczy różnicę między 240 i 500hz? Czy taka częstotliwość odświeżania ma jakieś praktyczne zastosowania?

31.01.2022 12:24
Barklo
8.1
Barklo
125
Generał

Głupoty piszesz . Właśnie widać dużą różnicę między 60-120 czy 140hz szczególnie w grach , animacje są płynne nie szarpie obrazem itp .

31.01.2022 12:29
8.2
Jerry_D
69
Senator

Między 60, a 120 Hz może i jest jakaś dostrzegalna różnica (sporo zresztą zależy od osoby, jedni ją widzą, inni nie), ale powyżej to już tak, jak swego czasu wyścig megapikseli w aparatach cyfrowych, gdzie więcej znaczyło "lepiej" (nawet jeśli w rzeczywistości mogło być odwrotnie) i było się czym popisać w materiałach marketingowych, a cały ten wyścig wygrywały i tak portfele producentów.

W praktyce, jeśli nie grasz w jakieś superszybkie strzelanki multi, to raczej nie ma sensu się bawić w 120 i wyższe częstotliwości. 60 Hz powinno wystarczyć do wszystkiego (a "wolne" gatunki gier, jak jakieś przygodówki, turówki itp. to i 30 klatek na sekundę zniosą z godnością).

31.01.2022 12:37
8.3
TruGeek77
22
Chorąży

60hz jest optymalne i jeżeli jest stałe to jak najbardziej gra się przyjemnie ale ja widzę różnicę już przy 75hz kolejną przy 100hz i kolejna przy 144hz gdzie obraz jest już jak tak płynny, że ciężko sobie wyobrazić coś lepszego.

31.01.2022 13:14
8.4
mdradekk
111
Konsul

Wiesz, myślałem podobnie. Dopóki nie wsiadłem na 144Hz...jednak jakąś różnicę widać na szybkich scenach między 60fps a 100fps. Ale czy to aż tak istotne dla komfortu...bardziej doznania wzrokowe potęguje np hdr.

31.01.2022 13:25
8.5
zanonimizowany1343770
18
Generał

60Hz vs 120Hz nie robi takiej róźnicy jak free sync/gsync vs nosync. Miejscie i 200Hz i wyciągajcie te kilkaset klatek - ale gra będzie lepiej wyglądała z synciem na 60Hz i tak ;)
Ofc najlepiej >=120 + sync ;)
Powyżej według mnie - dla moich oczy - nie ma różnicy. Zresztą i tak w ograniczam fpsy na 60-80 szczerze mówiąc.. a szkoda mi GPU rypać ;P chłodniej w pokoju. A monitor 120Hz + g sync compatible jest i 3080ti spokojnie pociągnie - ale koniec końców i tak gram sam w domu, po co wyżej? :P Nie gram w żadne gry rywalizacyjne - a jakbym akurat grał to i tak ping zniweluje te wszystkie bajery.

post wyedytowany przez zanonimizowany1343770 2022-01-31 13:27:53
31.01.2022 13:32
adam607a
8.6
adam607a
60
Centurion

Przy 60hz po dwóch godzinach oczy się męczą i masz pod oczami sińce? Norma zaczyna się przy 85hz. Można dłużej grać niż po 60hz z bolącymi oczami.

31.01.2022 14:14
Szefoxxx
8.7
Szefoxxx
84
Doradca

Różnica między 60, a 120 jest bardzo zauważalna, jeżeli ktoś twierdzi, że nie widzi to albo kłamie albo ślepy, nie da się tego nie zauważyć, nawet na pulpicie.

Między 240, a 500 też jest różnica widoczna, i między 500, a 1000hz też.

Im więcej tym lepiej aż do 1000hz, który wydaje się maksimum korzyści, są na to testy na blur bausters, 1000hz rozwiązuje bardzo wiele problemów i dostarcza obraz idealny w ruchu. Nie da się poniżej 1000hz wyeliminować wszystkich wad generowania obrazu w ruchu, a oko ludzkie jak najbardziej je wychwyci, ale jak pisałem, w ruchu.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2022-01-31 14:15:15
31.01.2022 14:45
😉
8.8
1
Jerry_D
69
Senator

"Różnica między 60, a 120 jest bardzo zauważalna, jeżeli ktoś twierdzi, że nie widzi to albo kłamie albo ślepy, nie da się tego nie zauważyć, nawet na pulpicie.

Między 240, a 500 też jest różnica widoczna, i między 500, a 1000hz też."
Między 60, a 120 jest. Ale powyżej...? Just color me blind.

31.01.2022 17:53
Szefoxxx
8.9
Szefoxxx
84
Doradca

Oczywiście, że jest różnica, najprościej wejść na blur busters i sobie poczytać, są pewne ograniczenia w wyświetlaniu obrazu, które idealnie rozwiązuje dopiero 1000hz bez kombinacji. Np. 1000hz eliminuje całkowicie motion blur szybko poruszających się obiektów, co zapewnia idealną klarowność.

Tylko to się tyczy obecnych wyświetlaczy, bo np. crt nie ma z tym problemu i bez 1000hz.

Nie, że teraz wyświetlacze są jakieś tragiczne, jest przecież pełno technik polepszających odbiór, ale 1000hz rozwiązuje sprawy "natywnie" i na zawsze. Tylko niekoniecznie może się opłacać, być może połowa tego starczy albo inny rodzaj ekranu rozwiąże wszelkie bolączki.

31.01.2022 23:30
8.10
1
zanonimizowany1358673
4
Generał

Jak widać Barklo wie lepiej co widzi Procne XD

03.02.2022 07:49
HETRIX22
8.11
HETRIX22
208
PLEBS

Barklo widzi różnice między 60, a 120mhz, ale nie widzi że nikogo nie obchodzą jego filmiki na YT

31.01.2022 12:24
Widzący
9
odpowiedz
Widzący
247
Legend

Granica percepcji sygnału wzrokowego leży pomiędzy 200 a 300 Hz.
Dodatkowo nie znamy żadnych szczegółów tworzenia tych "500 Hz" więc jest to wyłącznie marketingowa papka.

31.01.2022 12:39
animatiV
10
1
odpowiedz
animatiV
101
Generał

500 Hz? A komu to potrzebne. No chyba że w przyszłości będziemy montować sobie specjalne wszczepy. Sztuka dla sztuki.

31.01.2022 12:49
11
1
odpowiedz
Twoja stara 1993
55
Generał

W tytułach AAA praktycznie ciężko osiągnąć 120FPS na wydajnych kartach.
120-140 fps jest wystarczające w grach.

ilość FPS ma swoje zalety i wady
a wadą jest dużo większe zapotrzebowanie energi

31.01.2022 13:09
12
odpowiedz
zanonimizowany1358673
4
Generał

A wicie co jest najśmieszniejsze? Monitor działa XD

31.01.2022 14:04
13
odpowiedz
WujekBlady
52
Centurion

To już wydaje mi się lekką przesadą. Rozumiem monitor 120Hz albo nawet 240Hz. Wtedy obraz jest ultra płynny i...tyle wystarczy. Podzespoły PC rozwijają się, ale jednak to dużo i nie liczyłbym prędko, że jakikolwiek komp uciągnie 4k przy 500fps. To może być do monitor do zadań specjalnych, niepotrzebny nam laikom, ewentualnie vr, ale... ten sam problem. Tam potrzeba nie tylko szybkiego odświeżania, ale i ogromnej rozdzielczości.

31.01.2022 14:06
😂
14
odpowiedz
zanonimizowany1346015
18
Generał

Czyli obraz plynny, ze az oczy krwawia!?

31.01.2022 14:35
Jayou
😎
15
1
odpowiedz
Jayou
23
Legionista

Ale pasjans musi na tym śmigać

31.01.2022 18:29
Herr Pietrus
😜
16
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Jaka gra będzie działać w 500 klatkach na RTX 3050.

31.01.2022 19:55
K@m@R
17
odpowiedz
K@m@R
88
Konsul

Osobiście nie zauważam różnicy powyżej 50 Hz. To co powoduje największy dyskomfort dla oczu w grach to są nagłe spadki klatek zwłaszcza jak monitor nie ma gsync.

post wyedytowany przez K@m@R 2022-01-31 20:00:42
31.01.2022 22:18
👍
19
odpowiedz
zanonimizowany1369497
3
Chorąży

Mają rozmach.

03.02.2022 02:51
20
odpowiedz
Darkosmen
25
Chorąży

Jeszcze potrzeba 500 fps a raczej będzie ciężko uzyskać taki wynik w nowych tytułach AAA

03.02.2022 05:51
Mutant z Krainy OZ
21
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
261
Farben

Ten monitor jest jak analizowanie ukladu pokarmowego od tyłu. Zaczeli od efektu koncowego, nie ma natomiast mowy o calej reszcie. Co z tego, ze mozna zrobic taka kupe, skoro nie ma czego i czym zjesc, by takowa wyszla. Nie ma sprzetu i nie ma gier, które by z tego teraz skorzystaly. Na przyszlosc moze i jakas prognoza co nas moze czekac, teraz na razie tylko ciekawostka.

Futurebeat Chińczycy skonstruowali pierwszy na świecie monitor 500 Hz