Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Jaki zasilacz do 8 x NV580 (prawie) realtime rendering

25.11.2011 02:58
1
Lutz
173
Legend
Wideo

Jaki zasilacz do 8 x NV580 (prawie) realtime rendering

Tak troche na podpuche ale temat fajny (glownie dal grafikow/architektow), ostatnio zaczalem mocniej wchodzic w temat bo zrobilo sie nawet popularne, troche mnie scielo jak to zobaczylem:

http://www.youtube.com/watch?v=CZ1IRQTqMMY

To jest render robiony przez GPU, ale "prawdziwy" render, nie to glupie 3D ;) dla graczy.

A zaczalem od nowego renderera dla blendera - cycles, ktory na razie jest tylko w becie ale na mocniejszych kartach z CUDA, dziala calkiem fajnie. Mam nadzieje ze wersja produkcyjna bedzie miala troche bardziej "ludzkie" podejscie.

http://www.youtube.com/watch?v=tSIx_o0IOXk
http://www.youtube.com/watch?v=8KgrBjt4e9k

Z produkcyjnych rzeczy jest VRay (video jest na yt) i FurryBall, niestety tylko pod Maya.

25.11.2011 03:09
Adrianziomal
😊
2
odpowiedz
Adrianziomal
46
Samael

3 takie powinny wystarczyć do sprzętu, co przy tej prezentacji na YT: http://www.cooling.pl/silverstone-strider-sstst1500-v-20-1500w-modular-80-silver,produkt,553376.html?from_category=84_161 :)

Niestety ja nie mam odpowiedniego sprzętu i czasu, aby zajmować się renderowaniem. :(

25.11.2011 07:13
3
odpowiedz
zanonimizowany359843
71
Generał

To ja zapytam bo nie mam pojęcia czym się różni "prawdziwy" render od głupiego 3D dla graczy :) ?

Materiały podlinkowane robią wrażenie :O

25.11.2011 09:34
Orzołek
4
odpowiedz
Orzołek
152
Haters gonna hate

Kilka ( ze 3 sztuki ) takich zasilaczy - http://www.skapiec.pl/site/cat/37/comp/1775216
Lub podany w [2]. Jeden taki teoretycznie powinien uciągnąć 3 karty - http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_580/25.html . Widziałem też gdzieś zasilacz 1800W. Taki powinien już pociągnąć 5/6 GTX'ów 580.
Przeszukując google, znajdziesz poradnik jak podłączyć kilka zasilaczy do PC.

25.11.2011 11:09
5
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Nawet przy średnio zaawansowanych wizkach rendering przez GPU zupełnie się nie sprawdza. Wygląda zajebiście, kosztuje kupę forsy i jest totalnie nieefektywny. Scena która jest na filmiku jest bardzo oszczędna. 8 x 1.5 GB to 12GB RAM dostępnych, kiedy średniej wielkości normalna scena zeżre z 14GB RAM. GPU render jest dobry dla preview, zwłaszcza że większość nie obsługuje wszystkich opcji normalnych rendererów CPU.

25.11.2011 11:32
6
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Final render nie wyobrazam sobie robic inaczej, zwlaszcza ze renderfarma jest tanszym i popularniejszym rozwiazaniem, przy projektowaniu to inna broszka.

25.11.2011 12:34
7
odpowiedz
zanonimizowany147543
99
Generał

Trochę pasujące do tematu. Ostatnio jestem zainteresowany pisaniem shaderów na GPU (prosty raytracing, ambient occlusion, obiekty CSG i inne tego typu fajne efekty). Znalazłem w sieci takie coś: PathTracing w czasie rzeczywistym na GPU (wlasnie poprzez shader). Widzimy efekty miękkich cieni, indirect illumination itp. Wymagana przeglądarka z obsługą webGL (najnowszy Firefox i Chrome powinien wystarczyć)

http://madebyevan.com/webgl-path-tracing/

Możemy zmieniać materiał, i poruszać elementami myszką, widać jak progresywnie jakość obrazu się polepsza i zbliża się do granicy. Scena oczywiście znacznie prostsza od tej z linka, ale dzięki temu działa to szybko nawet na gorszych kartach. Mimo że dla niektórych efekt może się wydawać mało widowiskowy, trzeba pamiętać że taki sposób generowania obrazu do niedawna wymagał nawet kilku godzin do wygenerowania jednej klatki na zwykłym CPU.

25.11.2011 12:39
😊
8
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

I nadal wymaga, chyba że sceną są cztery kulki w cornell box. :)

25.11.2011 12:56
9
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

[7] RenderMonkey i jedziesz z kazdym shaderem. Jak szukasz referek w GLSL to polecam sample z shadertoya: http://www.iquilezles.org/apps/shadertoy/index.html

Forum: Jaki zasilacz do 8 x NV580 (prawie) realtime rendering