Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: GT 430 2GB vs GTS 450 1GB

09.06.2012 12:30
1
bartossiu
42
Pretorianin

GT 430 2GB vs GTS 450 1GB

tak jak w tytule

09.06.2012 12:31
2
odpowiedz
zanonimizowany3972
87
Legend
09.06.2012 12:35
3
odpowiedz
bartossiu
42
Pretorianin

ja znalzłem ta strone ale tam jest odnosnie 1gb vs 1gb a mi chodzi 2gb vs 1gb

09.06.2012 12:38
4
odpowiedz
zanonimizowany3972
87
Legend

Nie będzie praktycznie żadnej różnicy w niskich rozdzielczościach. Ba. w 430 1 GB pamięci jest na wyrost, bo karta ma kiepską wydajność tak czy siak.

09.06.2012 12:50
5
odpowiedz
zanonimizowany343226
134
Senator

Ilość pamięci ma minimalny wpływ na wydajność tylko przy najwydajniejszych kartach i rozdziałce conajmniej FullHD.
Szybszy jest GTS 450 1GB, ten GT 430 mógłby mieć nawet i 10GB pamięci a i tak byłby wolniejszy.

09.06.2012 20:17
6
odpowiedz
czesip389
56
Mama mi pozwolila

W cenie GTSa (ok.320-350zł) można znaleść za nieco więcej HD6770 za 380zł. Tylko takie z taktowaniem 850/4400, bo inaczej to będzie wolniejsze od 450ki. Są wersje gigabyte z 775/4000, właśnie one są mniej wydajne od GTS'a. Chyba że znajdziesz taniej HD5770 to go bierz, bo to jest to samo co HD6770, tylko starszy, mniej dostępny, i krócej będzie wspierany (sterowniki). Aha, i jeśli mnie pamięć nie myli, to HD5770 żzera więcej prądu, ale jest to różnica pokroju 5-10W.

17.06.2012 10:45
7
odpowiedz
bartossiu
42
Pretorianin

witam jeszcze raz mam jeszcze takiepytanie bo nie chce tworzyć nowego wątku tylko podpiąć mam max payne 3 i to moje pytanie
1.czym rozni sie HDAO od SSAO?
2.FXAA od MSAA?
3. co to jest filtorowanie anizotropowe ?

17.06.2012 11:28
Orzołek
8
odpowiedz
Orzołek
152
Haters gonna hate

@bartossiu
1.
HBAO, czyli Horizon-based Ambient Occlusion jest techniką renderowanie obrazu stworzoną przez firmę Nvidia. Technika ta została wbudowana w silnik Frostbite. Działa ona jednak tylko dla kart obsługujących DX10 i DX11.

HBAO tworzy miękkie i realistycznie cienie pomiędzy przedmotami czym w subtelny sposób upiększa grafikę. Takie efekty znacząco obciążają procesor graficzny, więc są przeznaczone dla mocnych kart graficznych. Oczywiście HBAO nie ma wpływu na CPU, jedynie na GPU.
Fakt, że Max Paynie ma HDAO, ale podejrzewam że działa to tak samo. Ogólnie HDAO/HBAO jest lepsze od SSAO.
2. FXAA mniej obciąża kartę graficzną od MSAA. Czasami da się zauważyć niewielką różnicę w jakości ( MSAA ma lepszą jakość ), ale nie zawsze. Jak ktoś nie widzi różnicy/komuś to nie przeszkadza to FXAA będzie lepszym rozwiązaniem.
3. http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtrowanie_anizotropowe

17.06.2012 11:45
9
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

1.HBAO, czyli Horizon-based Ambient Occlusion jest techniką renderowanie obrazu stworzoną przez firmę Nvidia. Technika ta została wbudowana w silnik Frostbite. Działa ona jednak tylko dla kart obsługujących DX10 i DX11.
HBAO tworzy miękkie i realistycznie cienie pomiędzy przedmotami czym w subtelny sposób upiększa grafikę. Takie efekty znacząco obciążają procesor graficzny, więc są przeznaczone dla mocnych kart graficznych. Oczywiście HBAO nie ma wpływu na CPU, jedynie na GPU.

http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_Space_Ambient_Occlusion

To akurat z Maxem nic wspólnego nie ma ;) bo on raczej nie korzysta z HBAO (widziałem tylko w BFie taką opcję)

2. To są po prostu różne metody antyaliasingu, zdaje się, że FXAA jest mniej zasobożerne, a MSAA bardziej. Z tym, że to drugie lepiej wygładza obraz.
3. http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtrowanie_anizotropowe

mniej dostępny, i krócej będzie wspierany (sterowniki)

Raczej będzie wspierany do tego samego momentu.
Jak już odcinają wsparcie to na raz wszystkim kartom z danym directx - na początku było tak z 9500 - X1950, teraz było tak z HD2xxx- 4xxx

Kurcze [8] mnie ubiegł i dał taką samą odpowiedź.

EDIT. W MP3 jednak jest SSAO i HBAO.

http://www.benchmark.pl/poradnik/MAX_PAYNE_3-_Problem_ze_zmiana_ustawien-7133.html
http://techgage.com/article/a_technical_look_at_max_payne_3/2

Forum: GT 430 2GB vs GTS 450 1GB