ja znalzłem ta strone ale tam jest odnosnie 1gb vs 1gb a mi chodzi 2gb vs 1gb
Nie będzie praktycznie żadnej różnicy w niskich rozdzielczościach. Ba. w 430 1 GB pamięci jest na wyrost, bo karta ma kiepską wydajność tak czy siak.
Ilość pamięci ma minimalny wpływ na wydajność tylko przy najwydajniejszych kartach i rozdziałce conajmniej FullHD.
Szybszy jest GTS 450 1GB, ten GT 430 mógłby mieć nawet i 10GB pamięci a i tak byłby wolniejszy.
W cenie GTSa (ok.320-350zł) można znaleść za nieco więcej HD6770 za 380zł. Tylko takie z taktowaniem 850/4400, bo inaczej to będzie wolniejsze od 450ki. Są wersje gigabyte z 775/4000, właśnie one są mniej wydajne od GTS'a. Chyba że znajdziesz taniej HD5770 to go bierz, bo to jest to samo co HD6770, tylko starszy, mniej dostępny, i krócej będzie wspierany (sterowniki). Aha, i jeśli mnie pamięć nie myli, to HD5770 żzera więcej prądu, ale jest to różnica pokroju 5-10W.
witam jeszcze raz mam jeszcze takiepytanie bo nie chce tworzyć nowego wątku tylko podpiąć mam max payne 3 i to moje pytanie
1.czym rozni sie HDAO od SSAO?
2.FXAA od MSAA?
3. co to jest filtorowanie anizotropowe ?
@bartossiu
1.
HBAO, czyli Horizon-based Ambient Occlusion jest techniką renderowanie obrazu stworzoną przez firmę Nvidia. Technika ta została wbudowana w silnik Frostbite. Działa ona jednak tylko dla kart obsługujących DX10 i DX11.
HBAO tworzy miękkie i realistycznie cienie pomiędzy przedmotami czym w subtelny sposób upiększa grafikę. Takie efekty znacząco obciążają procesor graficzny, więc są przeznaczone dla mocnych kart graficznych. Oczywiście HBAO nie ma wpływu na CPU, jedynie na GPU.
Fakt, że Max Paynie ma HDAO, ale podejrzewam że działa to tak samo. Ogólnie HDAO/HBAO jest lepsze od SSAO.
2. FXAA mniej obciąża kartę graficzną od MSAA. Czasami da się zauważyć niewielką różnicę w jakości ( MSAA ma lepszą jakość ), ale nie zawsze. Jak ktoś nie widzi różnicy/komuś to nie przeszkadza to FXAA będzie lepszym rozwiązaniem.
3. http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtrowanie_anizotropowe
1.HBAO, czyli Horizon-based Ambient Occlusion jest techniką renderowanie obrazu stworzoną przez firmę Nvidia. Technika ta została wbudowana w silnik Frostbite. Działa ona jednak tylko dla kart obsługujących DX10 i DX11.
HBAO tworzy miękkie i realistycznie cienie pomiędzy przedmotami czym w subtelny sposób upiększa grafikę. Takie efekty znacząco obciążają procesor graficzny, więc są przeznaczone dla mocnych kart graficznych. Oczywiście HBAO nie ma wpływu na CPU, jedynie na GPU.
http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_Space_Ambient_Occlusion
To akurat z Maxem nic wspólnego nie ma ;) bo on raczej nie korzysta z HBAO (widziałem tylko w BFie taką opcję)
2. To są po prostu różne metody antyaliasingu, zdaje się, że FXAA jest mniej zasobożerne, a MSAA bardziej. Z tym, że to drugie lepiej wygładza obraz.
3. http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtrowanie_anizotropowe
mniej dostępny, i krócej będzie wspierany (sterowniki)
Raczej będzie wspierany do tego samego momentu.
Jak już odcinają wsparcie to na raz wszystkim kartom z danym directx - na początku było tak z 9500 - X1950, teraz było tak z HD2xxx- 4xxx
Kurcze [8] mnie ubiegł i dał taką samą odpowiedź.
EDIT. W MP3 jednak jest SSAO i HBAO.
http://www.benchmark.pl/poradnik/MAX_PAYNE_3-_Problem_ze_zmiana_ustawien-7133.html
http://techgage.com/article/a_technical_look_at_max_payne_3/2