Cześć! Mam taki mały dylemacik, bowiem ciągle myślę nad zakupem samochodu, ale nie wiem czy mi się teraz to opłaca. Jestem studentem, mieszkanie mam położone nieopodal mojej politechniki (mam jakieś 5 minut na pieszo + czekanie na pasach do uczelni) i właściwie w zimę ten samochód będzie uzytkowany sporadycznie, może raz na tydzień, bądź dwa (będzie stał w garażu, w domu rodzinnym).Nie zamierzam samochodem jeździć po mieście, bo musiałbym go zostawiać na dworze, a mieszkanie mam tak ulokowane, że wszędzie dojdzie się na pieszo, lub komunikacją miejską. Oczywiście jeszcze zostały 2 miesiące wakacji i w tym okresie przydałby mi się, bo jechałbym sobie to tu, to tam i denerwuje mnie, że muszę liczyć na czyjąś łaskę, że pożyczy mi samochód. Z drugiej strony te wszystkie opłaty, OC, rejestracja samochodu, jakieś zabezpieczenia antykorozyjne na zimę, wymiana części eksploatacyjnych, opony zimowe - poszło by na to lekko 3 tysie. Mam budżet 8 tysięcy na zakup i te 3 na ewentualne dodatkowe opłaty i tak się waham, czy przeczekać tą zimę, czy zdecydować kupić już na wiosnę, po Wielkanocy. Samochód który zamierzam kupić to Mazda 323f BJ, z rocznika 2002 lub 2003 (ostatnie lata produkcji). Jeśli ktoś kojarzy ten model i mógłby mi udzielić jakiś wskazówek to byłbym wdzięczny. Będzie to mój pierwszy samochód, więc na OC żadnych zniżek, ale coś słyszałem że opłaca się mieć współwłaściciela (w tym przypadku mój brat, który ma prawo jazdy od kilkunastu lat i zapewne jakieś zniżki), dzięki temu mniej się zapłaci, ale nie wiem czy to prawda. Pozdrawiam.
Jeśli nie będziesz jeździć to może lepszym rozwiązaniem będzie wypożyczenie samochodu kiedy faktycznie jest ci potrzebny? Jedziesz gdzieś na wakacje po Polsce, wynajmujesz na kilka dni samochód i masz swobodę bez martwienia się o przeglądy, dodatkowe koszta itd.