Thang Global to bezpłatna gra MMORPG z grafiką 3D
Wymagania:
Minimalne:
CPU: Pentium 3 800Mhz
MB RAM: 256MB
HDD: 230 MB
OS: Windows 98, Windows ME, Windows 2000, Windows XP, Vista, Windows 7
DirectX 9.0
Zalecane:
CPU: Pentium 4 1.4Ghz
MB RAM: 512MB
Thang Global wraca po 2 latach przerwy wywołanej nieznanym dotąd powodem(nieoficjalnie - brak floty, spowodowany nie dbałością o grę) Teraz gra jest w władaniu firmy Jaca Enterteiment(koreańskiej), która zapowiedziała otwarcie oficjalnej strony http://www.thang-global.com/ w dniu 29 marca a 31 odpalenie serwerowni. Nowa firma wraz ze społeczeństwem Thanga poprawiła sporo mankamentów(bugów) gry. I aktualnie jeszcze tym się zajmuje...(i będzie na bieżąco je poprawiała) Obecna strona, na której można się dowiedzieć więcej informacji(oraz obejrzeć lepszej, jakości fotki z gry) to tymczasowa http://thangglobal.webs.com/ Zapraszam również do siebie - http://steamcommunity.com/groups/ThangGlobal Będę na tej stronie umieszczał najistotniejsze rzeczy np. aktualny kanał VT do Thanga, listę z osobami kategorii „ble”, dane o polskich gildiach, godziny powiększonego exp’a. Thang Global będzie bezpłatną grą, w której będzie można kupować za prawdziwe pieniądze Lune punkty za pomocą, których będzie można uzyskać itemy nie dostępne w żaden inny sposób niż po przez kasę. Choć nie do końca tak jest, bo osoby posiadające te itemy(zakupione przez Lune punkty) najczęściej sprzedają je za stosunkowo normalną cenę dien(waluta w Thangu)
Wiele osób piszących artykuł o Thangu nie poznała go dogłębnie, gdyż to jest stosunkowo ciężkie do wykonania. I nawet ryzanie w Thanga przez ponad 5 miesięcy, wcale nie musi się do tego w najmniejszym stopniu przyczynić. Więc artykuł napisany przez osobę przebywające w Thangu z miesiąc będzie: - nic niewarty, gdyż osoba mogła tylko uzyskać najwyżej 50lvl(choć z nim można śmigać, to ta akurat osoba nie była by wstanie tego robić) - opisywał powierzchowne zalety i wady gry. Zalety w Thangu są niemal niewidoczne… Ja natomiast grałem w niego sporo czasu(poznając przy tym jego wszystkie walory) i mogę śmiało powiedzieć, że jest on najlepszym mmorpg(jak tu twoim zdaniem przesadziłem to Ja tylko żartowałem :P)
Thang Global jest grą opartą na wbijaniu level i udoskonalaniu swoich umiejętności(których mamy bardzo ale to bardzo dużo). Wydaje się, że to będzie nuda a wraz z upływem czasu stanie się monotonne? I tak niestety będzie dla wszystkich tych, którzy nie wiedzą jak sobie usprawnić tą monotonność… A jak to zrobić – po prostu należy się pytać…(ale tak porządnie nękać i zadręczać w kółko głupimi pytaniami…) Wbijanie leveli odbywa się szybko do 100lvlu(a już 110poziom będzie nam wystarczał do zlikwidowania wszystkich dostępnych bossów w grze) Choć tutaj zawsze znajdą się osoby mówiące, że ciężko bije się level to i też są takie co temu kategorycznie zaprzeczą np. Ja. Oświadczam wam że da się w Thangu spokojnie w ciągu: - 24h(12dni) wbić 100lvl(oczywiście z arsenałem zacnym, będącym dostępnym po minimum 2latach grania :P Może ktoś Ci go akurat wypożyczy :P) - 10h(5dni) wbić 50lvl(zaczynając od kompletnego zera). Nie każdy jest w stanie załapać jak się gra w Thangu(i to dobrze) W Thangu nie ma jakiejś większej rewelacji w expieniu(tylko można w nim udoskonalać swoją technikę atakowania) Ciągle to samo kupujemy poty, ruszamy w bój i wracamy… Na samym początku gry musimy dowiedzieć się jak najszybciej, jakie mapki eksplorować, bo w Thangu nie jest tak jak w innych grach moogrpg - każdy potworek po kolei „przywitany” i co z tym się wiąże każdy obszar poznany. Tu nie ma odysei(powody te leżą w braku „leciutkich potów”, misji oraz dużych map) Zatem tutaj nie trzeba nigdy zaglądać do trzech map. Gra jakoś praktycznie sama nas do tego zmusza(bez kitu) Podam 2 małe zalety expienia: – Pierwsza to potwory, które po rozwaleniu robią psikus - pojawia się zaraz po ich śmierci kolejny potwór, który jest tego samego gatunku(tylko słabszy lub silniejszy) - a czasem pojawiają się duszki, które są na 2 lub 3 uderzenia(wyższym, levelom ulegają po jednym) – Druga to fart, czyli od czasu do czasu na różnych mapach w zawsze innym miejscu pojawia się skrzynia(dojąca ogrom exp’a i nie tylko…) i inwazje duszków(dające hai-ringi) oraz mini boss(dający to samo) Ulepszanie na pewnym stopniu levelowym staje się enigmą. Niewiadomo ile mamy procent powodzenia(szansy) podczas ulepszania… Musimy polegać na własnej intuicji lub założeniach i opiniach innych ludzi albo opracować własny patent, jakiego hai-ringa(kula zwiększającą nasze powodzenie) użyć podczas ulepszaniu. Wszystkie przedmioty(oprócz maga zbroi) polepszone na +4 świecą żółtym kolorem(natomiast na +6 na niebiesko a od +8 na czerwono) Bardzo łatwo jest ocenić moc innych graczy po ich wyglądzie zewnętrznym. Zbroje różnią się od siebie, tak bardzo wyglądem, że bez problemu grając postacią innej rasy jesteśmy w stanie stwierdzić, od którego lvlu nasz wróg ma zarzucony set.(w jakiej grze istnieje tak charakterystyczny wygląd zbroi?) W Thangu najsilniejsza bronie są już dostępna od 30poziomu, lecz ich zdobycie równoważ się z uzyskaniem ok. 100levelu. Mamy w nim do wyboru trzy rodzaje postaci są to: - Wojownik(podlegają mu bronie typu miecz, łuk i bumerang) - Amazonka(dysponuje dzidą, rzutką i krótkim ostrzem) - Mag(posiada trzy laski – nie zazdrościć to są bronie :P a w ogóle mag to kobieta) Postacie w/w posiadają do każdej broni po 3 lub 4 skille(krótkie ostrze ma 1) które da się udoskonalać(poprzez normalne nabijanie uderzeń) od 1 do 9levelu(ostatni poziom da się zrobić jeszcze na Tar lub Yelba) Czary nie są od levelu, więc można je wbić np. na 7lvl i pożyczyć(sprzedać) dla osoby np. z pierwszym poziomem(to jest miodzio i klawe). Czary dzielimy na dwie kategorie – masowe, które mają większy zakres powierzchni ataku ładują się przez ok. 5-15s.(Ale to żadne problem, ponieważ jest na to banalna rada – kup sobie 4 skille takie same i uderzaj na przemian) - pojedynczego trafu(w sam raz na boosy i pvp) Tahang ma własną grafikę(tak jak np. Flyff czy WOW) wyróżniającą go spośród wszelkich innych gier. I to jest zaleta, ponieważ większość gier jest robiona z grafiką „chińską”- różnice się wyłącznie lepszą, jakością tekstur graficznych np. Metin, Hero, Archlord, Ryl, itd. Thang ma doskonały system matematyczny - w 120lvlu posiadamy znormalizowane statystyki np. ok. 300HP(max 500) w przeciwieństwie do innych gier, które już na samym stracie(10lvlu) oferują nam 3000HP to ogromny plus. - w poty zapatrujemy się kupując je pojedynczo i na dodatek każdy jeden z nich zajmuje jedną kratkę w plecaku(ekwipunku) a i tak to nie spowalnia expienia i nie stanowi żadnego problemu.