Używając popularnego sposobu ograniczania FPS-ów w CS2 możecie tak naprawdę pogorszyć swój gameplay

CS2

Popularna komenda do zwiększenia liczby FPS-ów w CS2 szkodzi zamiast pomagać? Tak twierdzi jeden z graczy i publikuje dowód.

Używając popularnego sposobu ograniczania FPS-ów w CS2 możecie tak naprawdę pogorszyć swój gameplay
Źródło fot. Valve
i

Co jest najważniejsze w shooterach pokroju CS-a czy Valoranta? Żeby być szybszym i bardziej precyzyjnym niż nasi przeciwnicy. Można powiedzieć, że obydwa aspekty w stu procentach zależą od nas samych, ale nie do końca jest to prawdą, gdyż to jak szybko zareagujemy na daną sytuację jest uzależnione od naszego sprzętu i połączenia internetowego.

Choć obydwa tytuły nie są szczególnie wymagające dla komputerów, to wielu graczy posiadających stosunkowo mocne podzespoły i stabilne łącze stara się na wiele sposobów jeszcze bardziej podkręcić swoją rozgrywkę. Tylko czy ma to sens?

Komenda w CS2 nic nie daje?

Jedną z komend w CS2 jest fps_max X (gdzie w miejscu X wpisujemy pożądaną liczbę FPS-ów). Opcja ta pozwala ustawić dowolny limit klatek, co w założeniu ma nam pomóc w osiągnięciu lepszych wyników. Niektórzy gracze korzystają z opcji wpisując wartość 999, co w teorii ma dawać maksymalną liczbę fps-ów i najwyższą płynność gry.

Okazuje się jednak, że takie ustawienia nie mają sensu i mogą bardziej szkodzić niż pomagać nam w rozgrywce, a udowodnił to jeden z użytkowników Reddita, który zaprezentował społeczności swoje obserwacje.

Źródło: Reddit/MichaelDeets
Źródło: Reddit/MichaelDeets

Jak możemy zauważyć, w przypadku ustawienia maksymalnej dla GPU liczby 256 FPS-ów frame time wynosi 2,2ms w porywach do 6ms. Jednak, gdy ustawimy limit 999 klatek na sekundę, to ping podskoczy prawie dwukrotnie.

Jak tłumaczy gracz, dzieje się tak ponieważ choć gra ma możliwość korzystania z większej liczby klatek, to nasz system nieustannie będzie obniżać wartość do swojej maksymalnej wartości, co spowoduje spadek płynności gry.

(…) Jeśli stale osiągasz limit FPS, ustawiony przez fps_max, będziesz mieć niespójne czasy klatek. Zamiast tego użyj GPU do ograniczenia FPS, a czasy klatek będą spójne.

Nie argumentuję za/przeciwko blokowaniu i odblokowywaniu framerate'ów, ale raczej za problemami związanymi z używaniem fps_max jako limitu FPS.

– MichaelDeets

Oczywiście mówimy tutaj o naprawdę minimalnych wartościach i zmianach, które dla większości graczy nie będą mieć szczególnego znaczenia. Są jednak tacy, którzy przede wszystkim cenią sobie maksymalnie płynną rozgrywkę i w ich przypadku tego typu wartości będą niezwykle istotne. A wy? Na jakich gracie ustawieniach?

Więcej na temat:   CS2

Komenda na zmianę ręki w CS2 - wyjaśniamy problem

Komenda na zmianę ręki, to jedna z popularniejszych komend w CS:GO. W tym tekście wyjaśniamy, czy skorzystacie z niej także w CS2.

Komenda na zmianę ręki w CS2 - wyjaśniamy problem

Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyć

CS 2 jest już na horyzoncie. Coraz więcej graczy testuje najnowszą wersję strzelanki od Valve, a niektórzy już przygotowują się do profesjonalnego grania. Tu dowiecie się jak ustawić jumpthrow.

Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyć

Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map

Ekscytacja CS2 jest potężna, a wraz z nią pojawiają się zapytania na jakich mapach będziemy mogli postrzelać. Na szczęście wiemy już o niektórych lokacjach, które trafią do gry.

Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map