Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ratchet & Clank Rift Apart na PC pokazuje, że wydanie tej gry na PS4 byłoby naprawdę złym pomysłem

28.07.2023 14:13
1
lechu84
8
Legionista

Warto dodać że dysk HDD z PS4 jest na SATA II co jest dodatkowo mało zrozumiałe bo konsola debiutowała w 2013 czyli SATA III było na rynku już od 4 lat.

28.07.2023 14:18
😁
2
odpowiedz
TitoX1
109
Pretorianin

lechu84 to i tak nic nie zmienia, bo dysk HDD nawet nie jest w stanie wykorzystać przepustowości SATAII, a co dopiero III....

28.07.2023 15:07
Szefoxxx
3
1
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

Nie byłoby złym pomysłem w najmniejszym stopniu, porównywana jest gra bez jakichkolwiek optymalizacji pod taki dysk/konfigurację.

Jakby chcieli to by te aspekty zoptymalizowali i działało by bez większych problemów, bo jak widać jest całkiem blisko, reszta gry działa normalnie, a po za tym dysk hdd z tej epoki w ogóle nie ma większych problemów z działaniem całej gry, więc to kolejny dowód, że wiele nie trzeba było, by to dostosować.

Tak wiec potwierdza się, że Cerny i sony od samego początku kłamali w sprawie SSD.

Zresztą to już dawno wiadomo dla ogarniętych, a nawet sami to udowodnili dawno temu, bo na zewnętrznych ssd na ps5, wolniejszych ponad 2 razy od ssd wbudowanego, gra też działa bez problemu.

28.07.2023 15:09
\/
4
2
odpowiedz
8 odpowiedzi
\/
28
Lara x Panam
Wideo

Tu nie chodzi o to czy na ps4 by poszło przez archaiczny hdd z 2008r tylko o marketing mitycznego ssd.
Gdyby w ps5 siedział sata ssd o przepustowości 15 razy mniejszej od tego magicznego to też by ta bajka świetnie działała bo ps5 też ma technologię do szybkiego ładowania tekstur i dekompresji.
Giereczka stworzona pod marketing i tyle.
Na pc z hdd gra śmiga w 4k ultra no ale jak loadingi ukryte w riftach są dłuższe niż na ssd (max 3-4 sekundy na hdd)co normalne to juź przecież unplayable.
https://youtu.be/V84YqPZ2nPI

28.07.2023 16:14
4.1
BlackTone
29
Generał

Niezły z ciebie znawca technologii że nawet nie zrozumiałeś o co w tym wszystkim chodziło rifty w Ratchet i Clank były możliwe tylko na PS5 w porównaniu do PS4 bo po pierwsze ta konsola miała stary wolny dysk a po drugie nie miała żadnej możliwej alternatywnej możliwości decompresji niż użycie i tak już wolnego cpu i gpu , PS5 ma specjalny chip który robi to wszystko zamiast CPU czy też GPU. I potem bez zrozumienia wklejasz linka z gościem co ma kompa za ponad 10k zł i gadasz ze działa na hdd jeśli to dzięki directstorage jego gpu za 8k zł które jest kilkukrotnie szybsze od PS5 robi całą robi całą robotę potrzebująca dekopresji i pewnie ma z 32Gb ramu dzięki któremu cześć światów jest niej zapisana , a spróbuj to samo zrobić z takim samym dyskiem ale z 4 - 6 rdzeniowym CPU 16GB ramu i np GTX 1060 to zobaczyć jakie freezy będziesz miał

post wyedytowany przez BlackTone 2023-07-28 16:15:49
28.07.2023 16:31
\/
😂
4.2
1
\/
28
Lara x Panam

Odpad z ppe znowu zabłysnął.I powtarza to co sam napisałem jednocześnie zarzucając mi, ze nie wiem o czym piszę XD
Moze jeszcze raz przeczytaj uwaznie cały mój koment a nie ostatnie zdanie to zrozumiesz jak się zaorałeś lel

28.07.2023 16:47
4.3
BlackTone
29
Generał

Gościu pieprzysz o mitycznym ssd a nie wiesz nawet jak streaming tekstur działa i jak dekopresja na PS5 który ładuje rifty o wiele szybciej niż najszybszy dysk na PC a się wymądrzasz sterydziarzu

28.07.2023 17:27
\/
😂
4.4
\/
28
Lara x Panam
Wideo

Pisane , że czegoś nie wiem nie sprawi nagle, że ktoś ci uwierzy lol
Na ppe możesz pisać, że trawa jest niebieska ale tu jesteś pośmiewiskiem, proste
Własnie dzieki technologii do dekompresji i strumieniowania na ps5 ta gierka poszłaby na tej konsoli na o wiele słabszym ssd sata o czym pisałem wyzej choć to za trudnie dla ciebie do ogarnięcia. Po prostu loadingi ukryte w riftach byłyby dłuższe 2-3 sek
jacy klienci taki marketing

A teraz info dla ciebie, że ten gówniany port nie potrafi wykorzystać najszybszych ssd na pc

https://www.youtube.com/watch?v=YUpo0q6_BO0&list=LL&index=1&t=25s&ab_channel=Compusemble

28.07.2023 17:47
Pulser.X
😂
4.5
Pulser.X
38
Pretorianin

Przecież ten cały BlackaTone to niebieski rycerzyk, z nim debata nie ma sensu.

28.07.2023 19:30
4.6
BlackTone
29
Generał
Image

\/ Na ppe to chyba cię za dużo pocisneli że tu przyszedłeś się powymądrzać , i pokazać że nie masz pojęcia że prędkość dysku nie ma ogromnego znaczenia bo wystarczy że gra poprosi o nowy lvl dysk który wyśle informacje do SRAM i technika dekopresji która jest o wiele szybsza niż na PC której nie ma PS4 i reszta siedzi w pamięci systemowej , a na prezentacjach nie było słowa że Ratchet jest możliwy bo PS5 ma super szybki dysk tylko dzięki szybkiej dekompresji dzięki czemu gra nie musi czekać odpowiedz od CPU czy GPU , a ten czip zwany Kraken siedzi właśnie na pamięci masowej

post wyedytowany przez BlackTone 2023-07-28 19:34:14
28.07.2023 20:44
xKoweKx [stalker.pl]
4.7
xKoweKx [stalker.pl]
136
Stalker

V, podasz przykład tego marketingu? Bo jak pamiętam to była tylko mowa o tym, że na PS4 gra nie mogłaby się ukazać i tyle. Dorabiasz sobie jakieś teorie

28.07.2023 22:35
\/
😂
4.8
\/
28
Lara x Panam

Via Tenor

No tak bo przecież insomniac wcale nie mówiło, że to dzięki mitycznemu ssd mogli zrobić tą grę na ps5. kogo ty chcesz nabrać?
"Ratchet and Clank: Rift Apart is a game that utilizes dimensions and dimensional rifts, and that would not have been possible without the solid state drive of the PlayStation 5," zgadnij czyje to słowa choć powinieneś dobrze wiedzieć XD

I znowu próbujesz nieudolnie wybrnąć gdy sam w pierwszym poście już o tym pisałem. No i nawet właśnie sam przyznałeś mi rację, że bez tego ssd ta gra też by śmigała na ps5 LOL

To jeszcze raz cytuję samego siebie z pierwszego postu aby się z ciebie pośmiać:
Gdyby w ps5 siedział sata ssd o przepustowości 15 razy mniejszej od tego magicznego to też by ta bajka świetnie działała bo ps5 też ma technologię do szybkiego ładowania tekstur i dekompresji.

jeszcze raz LOL

V, podasz przykład tego marketingu? Bo jak pamiętam to była tylko mowa o tym, że na PS4 gra nie mogłaby się ukazać i tyle. Dorabiasz sobie jakieś teorie
Już podałem w pierwszym poście a przykładem jest to, ze gra działa na zwykłych ssd sata i hdd na pc więc na ps5 też by bez problemu poszło bo maja własną technologie do dekompresji i strumieniowania.

28.07.2023 15:24
marcing805
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
marcing805
186
PC MASTER RACE

Niech ktoś ogarnięty mi wytłumaczy, jak zrobili te przejścia przez portale w wydanym w 2006 roku Prey na X360? Być może to nie ta skala, co w tym nowym hicie Sony ale jednak im się to jakoś udało zrobić jeszcze na starszej technologii HDD i nikomu wtedy nie wmawiali, ze potrzeba do tego super dysku. Nie neguje tutaj możliwości SSD, bo nawet te na SATA, to super opcja( zwłaszcza dla tych, co dalej siedzą na HDD) ale czy nie jest tak, że do PS5 wystarczyłby zwykły SSD na Pcie 3.0 z wydajnością na poziomie dysku Kioxia G2 i też by to wystarczyło do stworzenia takiej gry, jak ten nowy Rachet?

28.07.2023 16:15
5.1
Rufjan
50
Konsul

To nie jest kwestia dysku - tu chodzi o to, że masz wysokiej jakości assety, które są streamowane z dysku. Takiej ilosci danych nie było kiedyś. Po za tym w Preyu z tego co pamiętam - portal otwierał się na ten sam level tylko w inną jego część - czyli dane już był załadowywane - tu jest inaczej.

W ogóle całe to porównanie jest "z dupy" bo gdyby robić normalny port na ps4 to jakość assetów byłaby sporo niższa (ps5 ma 2x wiecej ramu niż ps4) po za tym i levele byłyby inaczej dostreamowywane wiec jest to zupełnie niemiarodajne.

28.07.2023 17:00
Metaverse
6
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Zlym pomyslem to jest czekac latami az takie gry wyjda na pc. Kupilem na premiere przeszedlem i tygodniu sprzedalem podobnie jak wszystkie nastepne eksy oprocz Demon's Souls ktorego sprzedawac nie zamierzam.

post wyedytowany przez Metaverse 2023-07-28 17:04:14
28.07.2023 17:10
kęsik
📄
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
kęsik
148
Legend

Gdyby chcieli to na pewno dobrze by działo na PS4. Trzeba by było tylko trochę optymalizacji.

post wyedytowany przez kęsik 2023-07-28 17:11:10
28.07.2023 17:51
\/
😂
7.1
\/
28
Lara x Panam

Nie wymagaj za wiele od Insomniac. W końcu w ich pająku na ps4 były loadingi przy wchodzeniu do budynków.

28.07.2023 19:08
7.2
Lookinowt
38
Generał

To tak jak w Fallout 4 czy Skyrim xd

28.07.2023 19:39
eyehategod
8
odpowiedz
1 odpowiedź
eyehategod
57
Pretorianin
Wideo

jak narazie ta gra na pc działa jak kupa. Tekstury się bardzo często nie ładują , nie mówiąc o denerwujących spowolnieniach. I zamiast kupowanie karty za 2,5k chyba lepiej kupić PS5.

https://www.youtube.com/watch?v=mwTDCcS6rSM

28.07.2023 20:01
8.1
BlackTone
29
Generał

Narazie to gra dostała patcha "The v1.727.0.0 hotfix resolves visual issues with characters occurring on certain GPUs, including AMD Vega-based models, improves the visual quality of vegetation with ray-traced shadows and ray-traced reflections, and fixes Texture Filtering so that will work as intended from now on." I nie ma już większości problemów

post wyedytowany przez BlackTone 2023-07-28 20:01:47
Wiadomość Ratchet & Clank Rift Apart na PC pokazuje, że wydanie tej gry na PS4 byłoby naprawdę złym pomysłem