Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój

18.02.2023 16:27
2
6
odpowiedz
9 odpowiedzi
Moooras
117
Generał

VR to niewątpliwie fajna technologia, ale jego fajność nie jest proporcjonalna do ilości hajsu, który trzeba w nim utopić. Po mojemu to prędzej się utrzyma jako dodatek do salonów gier, niż jako akcesoria domowego użytku. No chyba że coś się zmieni w temacie cen.

18.02.2023 16:26
TheSkrilex
1
4
TheSkrilex
97
Konsul

Tencent to jeden z większych raków toczących branżę gier, więc chociaż jedna gałązka tego przemysłu będzie nimi nietknięta.

18.02.2023 16:27
2
6
odpowiedz
9 odpowiedzi
Moooras
117
Generał

VR to niewątpliwie fajna technologia, ale jego fajność nie jest proporcjonalna do ilości hajsu, który trzeba w nim utopić. Po mojemu to prędzej się utrzyma jako dodatek do salonów gier, niż jako akcesoria domowego użytku. No chyba że coś się zmieni w temacie cen.

18.02.2023 16:41
2.1
Redman2
2
Generał

I dlatego Sony zarabia na krocie na psvr2 a Facebook na Queście 2. Racja

18.02.2023 17:43
2.2
5
Znubionek
42
Konsul

Redman2
Co robią?
https://stevivor.com/news/meta-ups-price-of-quests-vr-headsets-as-reality-labs-loses-money/
Reality Labs (or Oculus) has advised of a net $2.8 billion USD loss in over the last three months.

18.02.2023 17:49
2.3
zanonimizowany1362976
18
Konsul

Redman2
Za wcześnie, żeby nazwać PSVR 2 sukcesem lub porażką.

Facebook tak bardzo zarabia na VR, że następcy Questa 2 nadal nie ma nawet w plotkach. A z każdym rokiem sprzęt odstaje technologicznie.
Cities: VR, czyli Cities Skylines dla gogli, rok temu wydane, to wizualna porażka, która wygląda gorzej niż gry na PS2.

Więc dlaczego dajesz te dwa sprzęty jako dowód przyszłości gałęzi VR?

post wyedytowany przez zanonimizowany1362976 2023-02-18 17:50:54
18.02.2023 18:17
2.4
BadHostile
7
Chorąży

xAnbu Jak nie ma następcy Questa 2 w plotkach, kiedy wszyscy o nim mówią łącznie z Bosworthem i Zuckerbergiem, parę miesięcy temu wyciekła jego pełna specyfikacja i wygląd i wszyscy wiedzą, że wyjdzie w tym roku, najprawdopodobniej we wrześniu? Czemu więc wciskasz takie brednie?

18.02.2023 18:19
2.5
1
BadHostile
7
Chorąży

Moooras Już dawno temu zmieniło się w temacie cen, teraz koszt sprzętu do VR jest dużo niższy niż konsol obecnej generacji, za 2K złotych można mieć Questa 2/Pico 4 i nie trzeba do nich ani konsoli, ani komputera.

18.02.2023 23:36
2.6
dienicy
70
Generał

Na dzien dzisiejszy VR kosztuje mnie 1,28 zlotych na godzine (jesli chodzi o cene sprzetu) i z kazda kolejna godzina ta cena spada... Wiem, ze jestem prezesem, ale to naprawde nie sa jakies niesamowite pieniadze.

19.02.2023 23:50
2.7
Procne
67
Generał

dienicy
Bajeczna statystyka ^^

Na dzień dzisiejszy mój PC kosztuje mnie 20gr za godzinę

Wychodziłoby na to, że przystawka VR do niego jest 6 razy droższa i nadaje się tylko do garstki gier!

20.02.2023 06:26
2.8
BadHostile
7
Chorąży

Procne Przy takich przeliczeniach wyjdzie zaraz, że VR jest droższy od samochodu z salonu... Koszt samodzielnego sprzętu do wirtualnej rzeczywistości to ok. 2000zł, mniej niż konsole obecnej generacji, mniej niż sama średniej klasy karta graficzna.

20.02.2023 08:15
2.9
dienicy
70
Generał

Procne VR nadaje sie do kazdej gry!
Wychodzi na to, ze fajnosc takiej przystawki to wiecej niz 6 razy, bo to porownanie jak byc w grze albo ogladac ja przez okienko.

18.02.2023 16:36
3
1
odpowiedz
9 odpowiedzi
DoOkulistyIdz
4
Legionista

Męcząca, siermiężna i nienadająca się do całej masy gier technologia, nie wspominając o sporej cenie - innymi słowy, zgadzam się

18.02.2023 16:40
😂
3.1
Redman2
2
Generał

Komentarz z cyklu: ,: nigdy nie widziałem na oczy (z wyjątkiem cardboara PSVR1 u kumpla po pijaku) ale się wypowiem.

18.02.2023 16:45
3.2
8
DoOkulistyIdz
4
Legionista

Redman2

Komentarz z cyklu "wtopiłem kilka tysi w technologię z mocno ograniczoną używalnością i nie jestem się w stanie z tym pogodzić"

18.02.2023 16:47
3.3
Redman2
2
Generał

I dlatego używam codziennie i jestem 10 lat świetlnych daleko z technologią od ciebie i codziennie coraz bardziej zdaje sobie sprawy, że nigdy tak dobrze nie wydałem pieniędzy na technologię. Masz rację..

post wyedytowany przez Redman2 2023-02-18 16:48:10
18.02.2023 16:53
😂
3.4
5
DoOkulistyIdz
4
Legionista

To współczuje co najwyżej, nie wyobrażam sobie grać w te 10 gier na VR, które nie są demami technicznymi, przez 10 lat haha

18.02.2023 18:22
3.5
1
BadHostile
7
Chorąży

Oj, widzę, że jak zwykle w temacie zebrało się mnóstwo specjalistów, którzy nigdy prawdziwego VR nie mieli na głowie, a uważają, że wiedzą o nim wszystko i powtarzają mity o tym, że VR jest drogi, niewygodny i nie ma na niego gier. No cóż, żyjcie dalej w swojej bańce, ale jesteście w błędzie.

18.02.2023 20:07
😂
3.6
3
Malaga
135
ma laga

BadHostile

a to, że okulary u wielu osób wywołują dyskomfort, bo błędnik świruje to zapewne też tylko urban legend?

18.02.2023 20:16
3.7
BadHostile
7
Chorąży

Malaga Nie, to akurat szczera prawda - VR nie jest dla każdego. Tak samo, jak gry RPG nie są dla każdego, tak samo, jak sporty ekstremalne nie są dla każdego. Niektórzy są po prostu wysoko podatni na chorobę symulatorową, ich mózg ma problemy z akceptacją wirtualnych obrazów, które mają przed oczami w goglach VR, co skutkuje problemami zdrowotnymi. VR to nisza i tak powinno pozostać - bo jeśli ta technologia miałaby być powszechna dla wszystkich, to by oznaczało masę kompromisów by ułatwić z niej korzystanie osobom z takimi dysfunkcjami. A na tym tylko traciliby ci, którzy są na to uodpornieni i nie przeszkadzają im intensywne wrażenia, jakie potrafi dostarczyć VR. Ale to, że VR jest nie dla każdego nie oznacza wcale, że umiera itp. - wręcz przeciwnie, VR jest obecnie w fazie najbardziej dynamicznego rozwoju od początku swojego istnienia.

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-18 20:20:11
20.02.2023 10:23
NewGravedigger
3.9
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

VR jest drogi, niewygodny i nie ma na niego gier.

pasowałoby dać jakiś kontrargument na to bo jeden odnośnie niewygody dostałeś momentalnie. My z kolei nadal nie wiemy co uważasz za tanie i jaka to masa gier wychodzi na vr.

20.02.2023 11:04
3.10
1
BadHostile
7
Chorąży

NewGravedigger Ale ty czytałeś w ogóle tą dyskusję, do której właśnie wesoło postanowiłeś dołączyć, czy po prostu z choinki się urwałeś? Wszystko, o co pytasz było już tutaj poruszone ze dwa dni temu, o cenie VR i o grach pisałem tutaj już kilkukrotnie. Nie bądź ignorantem i sobie poczytaj.

18.02.2023 16:37
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
Redman2
2
Generał

Z nich taki gigant jak ze mnie murarz. Żadna strata dla branży

18.02.2023 16:58
4.1
1
BajoJajo
14
Pretorianin

No niestety gigant, systematycznie kupują udziały w zagranicznych firmach (40% w Epic Games) a nawet całe studia.

18.02.2023 18:44
Darkowski93m
4.2
Darkowski93m
174
Generał

W takim razie jesteś jednym z największych murarzy na tej planecie. Gratulacje!

19.02.2023 06:29
Zalewany
4.4
Zalewany
87
Konsul

Ale Tencent nie siedzi tylko w VR geniuszu.

19.02.2023 10:32
Darkowski93m
4.5
Darkowski93m
174
Generał

Redman2
No tak, ty o nich nie słyszałeś więc są nic nieznaczącą, malutką firmą xD Bądź sobie rycerzykiem-obrońcą VR, ale przynajmniej staraj się nie być totalnym ignorantem. Tencent w ostatnim kwartale 2022 miał przychody na poziomie ok 21 miliardów dolarów. Czas się w końcu zorientować, że istnieje świat poza twoją piwnicą...

19.02.2023 18:44
4.6
akira23
74
Konsul

https://en.wikipedia.org/wiki/Tencent

Miłego czytania, ale błazna już z siebie zrobiłeś, jak mi przykro. 11 to ty chyba masz lat.

18.02.2023 16:50
prawdziwy
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
prawdziwy
14
Pretorianin

Niestety, ale mój mózg nie daje rady z VR, od razu nie dobrze mnie się robi, choć mam auto i nie mam ogólnie problemów z przemieszczaniem się pojazdami. Jeszcze w VR bardzo, ale to bardzo nie podoba mnie się machaniem dłonią albo kawałkiem latającej ręki, to całkowicie psuje imersje.

18.02.2023 16:51
5.1
Redman2
2
Generał

Zdajesz sobie sprawę, że od roku 2016 "trochę" się zmieniło i na dzisiejszych headsetach ciężko znaleźć osobę z jakimikolwiek problemami Z nudnościami w VR?

18.02.2023 16:58
5.2
Asmodeus
34
Generał

Oczywiscie, ze gadasz bzdury bo to zalezy tylko i wylacznie od uzytkownika i gry w jaka pogrywa. Ja np. mecze sie dosyc szybko i nie jestem w stanie grac dluzej niz godzine w nic z VR. Dziewczyna jest w stanie grac godzinami pod warunkiem, ze gra nie wymusza ruchu postaci (czyli np. statyczne shootery, puzzle, Astrobot tez daje rade) - ale jak tylko porusza sie jak czlowiek (pierwsza lepsza strzelanka) to od razu dostaje nudnosci. Wiec to juz sa 2 osoby. Az tak "ciezko" nie bylo mi ich znalesc.

18.02.2023 17:09
SpoconaZofia
😁
5.3
SpoconaZofia
80
Legend

Redman2 A zdajesz sobie sprawę, że są choroby jak: nieprawidłowości widzenia obuocznego, padaczka zaburzenia psychiczne, choroby serca lub inne poważne choroby. Które nie pozwalają na używania VR. W tym rozruszniki serca, aparaty słuchowe oraz defibrylatory. Ponieważ możesz być w szoku, ale kontroler(y) mogą zawierać magnesy lub części emitujące fale radiowe. I w obecnych czasach to nie są pojedyncze przypadki. To, że u ciebie wszyscy są zdrowi to świetnie. Ale wrzucanie wszystkich do jednego wora to ignorancja.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2023-02-18 17:12:00
18.02.2023 17:11
Marder
5.4
1
Marder
249
Senator

Grałem kiedyś u kolegi w Resident Evil 7. Wrażenia super, klimat zabójczy ale co z tego jak po godzinie miałem dość. Czułem się jakby mi ktoś obuchem po głowie przejechał. Grę przeszedłem później na PC przed tradycyjnym monitorem.

19.02.2023 10:44
5.6
BadHostile
7
Chorąży

Redman2 Noo nie, tutaj trochę przesadziłeś :P Nie jestem zwolennikiem PSVR1 i pod wieloma względami jest to dla mnie zacofany sprzęt, ale z cardboardem to nie ma co tego porównywać, PSVR1 to jednak "prawdziwe VR" i jest wiele klas wyżej :P

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-19 10:44:56
18.02.2023 17:11
7
1
odpowiedz
11 odpowiedzi
toyminator
74
Senator

Ja powiem tak. Na tą chwilę, VR i tym podobne, to ciekawostka. Gier jest dosyć, ale większość to takie kupo gierki, albo krótkie. I tylko 3-4 dobre gry? Half life, teraz Horizon zapowiada się dobrze, i tam były jeszcze dwie. I może jeszcze dwie takie co się człowiek po prostu wydurnia. Na razie ta technologia jest za słaba i trochę za droga.
Ale uważam, że to technologia przyszłości, bo nie potrafię sobie wyobrazić czegoś innego. Jak normalne gry, musiałyby sie rozwinąć, żeby były non stopo świeże i fajne? Oczywiście jest jeszcze zniszczalność otoczenia, AI. Ale to za mało. VR da dużo dużo więcej. Ale to jeszcze z 10 lat. A już teraz na tym sporo zarabiają. Więc osobiście za x lat, nie wyobrażam sobie grania w zwykłe gry(znaczy tak, ale czy będą dawać mi radosć?) I szans że zostanę przy takim spędzaniu czasu, upatruję w VR. Chociaż u kolegi, nie potrafiłem grać w to dłużej niż 1-2 godziny zależnie od gry. Czułem sporo większe zmięczenie niż normalnie. Ale przy przenośnych konsolkach mam to samo, po dwóch godzinach jestem padnięty.

post wyedytowany przez toyminator 2023-02-18 17:14:28
18.02.2023 17:59
7.1
zanonimizowany1362976
18
Konsul

toyminator
I moim zdaniem tym będzie.
Ciekawostką oraz odskocznią od grania na płaskim ekranie.
Oraz świetnym narzędziem pracy w niektórych branżach.

Może zmieni się to za X lat, tak jak teraz da się grać na VR, a nie jak drzewiej, iść do okulisty po kilku minutach na Virtual Boyu.

18.02.2023 18:29
7.2
BadHostile
7
Chorąży

toyminator Grałem w jakieś 300 gier VR, zdecydowana większość nie była krótkimi "kupogierkami", bo takich nie lubię, a mogę wymienić z pamięci ze 30 genialnych tytułów, absolutnych majstersztyków, które biją na głowę to, co można przeżyć na zwykłym flatscreenie. Ale po tym, że zdołałeś wymienić tylko dwie gry bazujące na znanych flatscreenowych markach to zdaję sobie sprawę, że o bibliotece gier VR nie masz bladego pojęcia.

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-18 18:30:05
18.02.2023 18:48
hopkins
7.3
hopkins
212
Zaczarowany

Wymieniaj Z GLOWY te 30 tytułów. Poczekam.

18.02.2023 18:52
Buggi
7.4
Buggi
77
Generał

Filmy to generalnie wciąż dwuwymiarowe ruchome obrazy na ekranie, a od ponad 100 lat nie przestają dawać ludziom radość.

18.02.2023 19:46
7.5
BadHostile
7
Chorąży

hopkins Proszę bardzo:
Asgard''s Wrath
Blade&Sorcery
Bonelab
Boneworks
Contractors
Cosmodread
Cyberpunk 2077 (z modem VR)
Demeo
GTA5 (z modem VR)
Half-Life: Alyx
Hubris
Into The Radius
Iron Man VR
Lone Echo
Lone Echo 2
Onward
Pavlov
Red Dead Redemption (z modem VR)
Red Matter 2
Resident Evil 2 Remake (z modem VR)
Resident Evil 3 Remake (z modem VR)
Resident Evil 4 VR
Resident Evil 7 (z modem VR)
Resident Evil 8 (z modem VR)
Skyrim VR
Star Wars: Tales from the Galaxy''s Edge
Stormland
SURV1V3
TWD: Saints&Sinners
TWD: Taints&Sinners 2: Retribution
Warhammer 40K: Battle Sister

Sorry, rozpędziłem się i wyszło ponad 30, ale w sumie mogę tak jeszcze wymieniać dalej...

18.02.2023 20:25
A.l.e.X
7.6
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

świetnych tytułów jest ponad 200 a takich które można ograć ponad 1000 więc jakby ktoś chciał ograć 1000 gier to dla zwykłej osoby zajmie to z 5 lat.

18.02.2023 20:57
hopkins
7.7
hopkins
212
Zaczarowany

Dobra, przesadzil grubo z tymi 3-4 grami, ale rozumiem o co mu chodzi. VR na razie nie jest dla wszystkich.
Blade and Sorcery, Bonelab itp. to przeciez kupo gierki :)

18.02.2023 21:08
7.8
BadHostile
7
Chorąży

hopkins Oj, nie, Blade&Sorcery ma najbardziej satysfakcjonujący system walki wręcz, jaki kiedykolwiek powstał w jakiejkolwiek grze, mogę przy niej siedzieć godzinami. Tak, to jeszcze sandbox, ale dalej jest w early accessie, a tryb fabularny ma wyjść w tym roku. A Bonelab może i nie robi już takiego "wow" swoją mechaniką jak kiedyś Boneworks i jest mniej rozwinięte fabularnie, ale jest świetną bazą pod modyfikacje, no i sam fakt, że udało się w nim przenieść zaawansowaną mechanikę i fizykę z Boneworks na gogle standalone o mocy smartfona zasługuje na uznanie. Nazywanie tych dwóch tytułów "kupogierkami" to czysta herezja.

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-18 21:10:42
18.02.2023 23:43
7.9
toyminator
74
Senator

BadHostile
No i gdzie te wspaniałe gry? Napisałem 3-4 gry, plus dwie spoko, w których się fajnie pobawić, i to chyba z tej listy jest bonelab i boneworks jeśli się nie mylę. Bo wiem że je gdzieś widziałem, i naprawdę wygląda na świetną zabawę. PLUS jeszcze jakieś dwie gry który są ok. Sporo z listy masz Modów do VR. A reszta to wybacz, ale normalnie takie gry byś olał. Zresztą. To twoje gusta, a nie moje :) Wyrosłem z grania w wszystko co popadnie. I powtarzam ALERT ALERT. Nie wyobrażam sobie innego grania w przyszlości, niż gogle plus mata(w sensie to co się ruszasz na tym, tylko że na razie to jest wielkie i drogie.) Bo normalne gry, po prostu już mnie szybko nudzą. I zaczynam mieć syndrom, porzucania gier w połowie, szczególnie jeśli chodzi o sandboxy i nawet niektóre RPG. Mógłbym po prostu skupiać się na głownych misjach plus najważniejsze poboczne, ale wtedy czuję jakbym kupił pół gry. Głupie to wiem.

post wyedytowany przez toyminator 2023-02-18 23:46:42
19.02.2023 08:53
JohnDoe666
😂
7.10
JohnDoe666
55
Legend

BadHostile
Noooo, jak to dobrze że wymieniając "z głowy" miałeś te gry od razu poukładane alfabetycznie XD.

19.02.2023 10:04
7.11
BadHostile
7
Chorąży

JohnDoe666 Bo je specjalnie ułożyłem w kolejności alfabetycznej, by nie sugerować tym, który tytuł jest lepszy itp. Lubię porządek, a alfabetu uczyli mnie już w zerówce.

18.02.2023 19:20
8
odpowiedz
1 odpowiedź
KmP900
43
Centurion

Może i dobrze, w sunie nie wiem :)
Niemniej jednak Sony PSVR2 kibicuje bardzo. Nie przez wzgląd do Sony, a to, że jako platforma i dedykowane gogle może dużo zwojować. Oczywiście duża w tym iniciatywa Sony, no ale. Może jestem wariatem, ale kupuje VR2 głównie ze względu na GT7. Jestem mega ciekaw imersji. Jakiś prosty fotel po kiere, średniej jakości kiera (T248) i do tego VR. Mam nadzieję, że takie kombo rozbudzi u mnie nową pasję :D
Dopiero w na drugim miejscu stawiam jakieś RE Village, czy No Man Sky. Z takim Horizonem VR wstrzymam się do rozsądnej kwoty, tym bardziej, że nie ma płytki.

18.02.2023 20:18
8.1
BadHostile
7
Chorąży

Jeśli w Village VR będzie się grało co najmniej tak dobrze jak na PC z modem VR Praydoga, to będzie miażdżyło :P

18.02.2023 19:37
Szefoxxx
9
1
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

Czyli GOL jak zwykle kłamie...

tytuł

Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój

tresc

gigant technologiczny zaprzeczył i przekazał agencji Reutera, iż wspomniana grupa nie została rozwiązana
Źródło: https://www.gry-online.pl/hardware/gigant-technologiczny-twierdzi-ze-vr-nie-ma-sensu-porzuca-plany-p/z424257

18.02.2023 19:50
HETRIX22
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
HETRIX22
196
PLEBS

VR to tylko ciekawostka. Po godzinie zaczyna nudzić i tradycyjny pad z monitorem stają się zwyczajnie wygodniejsze.

Zresztą już od dawna wiadomo, że VR to tymczasowa moda. Do tej pory słabo się rozwinęła technologia. Mało fajnych gier, mało graczy, mało developerów wszystko to mówi samo za siebie. Jedynie fani symulatorów mają faktycznie z tego pożytek

post wyedytowany przez HETRIX22 2023-02-18 19:52:22
18.02.2023 20:05
10.1
1
BadHostile
7
Chorąży

Oj, ile bzdur w jednej wypowiedzi. Sam do nich doszedłeś czy ktoś ci takie bajki sprzedał? Ale cóż, to zrozumiałe - siedzisz w swojej bańce informacyjnej, nie interesujesz się wirtualną rzeczywistością, nie śledzisz dynamicznego rozwoju tej technologii, nie znasz gier VR ani robiących je developerów, to nic dziwnego, że kompletnie nic na ten temat nie wiesz.

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-18 20:08:12
18.02.2023 21:30
HETRIX22
10.2
HETRIX22
196
PLEBS

Najlepsze jest to że tu nie ma co powtarzać, wystarczy spojrzeć na rynek gier i widać jak jest. Nie ma gier, nie ma developerów, technologia jest na rynku od ponad 5 lat i do tej pory stanowi jakiś mały odłamek gamingu, haha tu nie trzeba dysponować jakimiś specjalnymi danymi by dostrzegać rzeczywistość.

18.02.2023 21:44
10.3
1
BadHostile
7
Chorąży

HETRIX22 No i dalej ciągniesz te bzdury ;] Tak, jasne, wystarczy spojrzeć itp, tyle że nawet nie wiesz, gdzie patrzeć i szukać, a polskie media z branży komputerowej nie podstawią ci informacji pod nos :P Jakbyś poszukał głębiej, to może byś się dowiedział, że w dwóch latach od premiery Questów 2 sprzedało się ok. 15 milionów - mniej więcej tyle, co w analogicznym czasie od swojej premiery konsol Xbox Series X/S. Xboxy też były tymczasową modą i wymierają?

"Nie trzeba dysponować danymi, by dostrzegać rzeczywistość" - no tak, "ja wiem lepiej, nie muszę niczego udowadniać i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej". Bardzo to wiarygodne, nie ma co.

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-18 21:45:08
18.02.2023 20:24
A.l.e.X
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

o VR i jakie to nie do przyjęcia wypowiadają się ci najwięcej co go nie mają :) po godzinie zaczyna się nudzić ;) Ktoś kto zagrał choć raz w Alyx albo w Lone Echo to dopiero dotkną tego czym będą gry w przyszłości. Tego w ogóle nie da się porównać do płaskich popierdułek.

18.02.2023 21:00
hopkins
11.1
1
hopkins
212
Zaczarowany

Mam Oculusa i uwazam go za swietna zabawke, ale tylko za zabawke. Nie wyobrazam sobie na razie porzucic PC dla niego. Meczace sa dluzsze posiedzenia.

19.02.2023 00:44
11.3
BadHostile
7
Chorąży

vanguard944 Aha, a jak sto lat temu pojawiła się telewizja, to zwolennicy radia też mówili, że to chwilowa moda i się nie przyjmie.

19.02.2023 05:08
hopkins
😂
11.5
1
hopkins
212
Zaczarowany

Hydro zapomniałeś dodać, że pewnie grali po kablu, a przecież wiadomo, że szybsze jest wifi!

19.02.2023 10:12
11.7
BadHostile
7
Chorąży

vanguard944 Haha, to teraz strzeliłeś xD 6 lat temu to istniała dopiero pierwsza generacja konsumenckiego VR, czyli Oculus Rift CV1, HTC Vive czy PSVR1. W porównaniu z dzisiejszymi headsetami tamte są już bardzo archaiczne i przestarzałe. 6 lat temu branża była dopiero w powijakach i faktycznie nie było na nią wielu gier, ale przez te 6 lat (a głównie przez ostatnie 3) wszystko się diametralnie zmieniło. Jeśli na podstawie tego, co widziałeś 6 lat temu wyrobiłeś sobie opinię na temat współczesnego VR, no to brawo, gratuluję.

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-19 10:12:48
18.02.2023 23:05
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Sam cenie VR, ale z pecetem i mam kilka gier w które gram, resztę olewam.
Widać, że VR najlepszy okres ma za sobą i już nie porwie. Valve, Facebook (Meta) jeszcze próbowali w ostatnich latach, ale i oni ryja zębami w ścianę (chociaż Quest 2 wypalił i sporo milionów tych okularów sprzedanych, mam i swoje i jak za 1800 zł I działające full z PC bezprzewodowo, jak i bez PC fo oglądania filmów i podróży, to są naprawdę OK, mnóstwo kontentu za darmo-np The Lab od Valve i łuk).

Sony teraz w to wchodzi, ładuje drogie okulary (3000 zł, Questa 2 długo można było kupić za 1600-1800 zł) I tylko działające z konsola, których sprzedało się może z 25 mln (Sony podaję ilość wysłanych konsol, nie sprzedanych).
Idę w zakład, że i Sony się nie uda zrobić na tym furory (a już na pewno jak nie będą mieć takiego contentu jak Meta i nie będą działać z PC).

VR jest fajny (przede wszystkim z PC, wystarczy nawet laptop z GF 3050), ale furory już nie zrobi. Piszę to po 1.5 roku obcowania z VR regularnie. Szybko człowieka nudzą rozbudowane gry i zostają arcadowki z prostym sterowaniem. Polecam Pistol Whip i GunClub VR Reloaded oprócz beat sabera.
Half Life Alyx to świetny benchmark VR na poważnie, ale tylko na PC, więc znowu Sony daje d.py, że swoje VR ogranicza do konsole zabijając sobie sprzedaż milionów sztuk na rynku PC.
Sony mogłoby wejść z VR na PC I swoimi grami, ale widać chcą zdupczyc i zaliczyć wtope finansową na własne życzenie.

18.02.2023 23:35
12.1
1
lukasz_31
15
Legionista

Myślę, że ignorancja bije z Twojego postu. Może sam bym tak napisał gdyby syn mnie nie namówił na VR z konsolą PS4 (moja pierwsza konsola Sony w życiu), druga rewizja pierwszej wersji. Teraz siedzę więcej niż synowie w tym kasku. Doom VR, Farpoint VR, to moi faworyci na ten moment. VR spowodował u mnie, że po wielu latach pierwszy raz się wystraszyłem przy grze, gdy mnie zaatakował potwór w Doom:). Z VR od Sony jest jak z Nintendo, "fachowcy" narzekają jakim to słabym sprzętem jest Switch, a on ma swój pomysł na siebie. W tej chwili Playstation to jedyna konsola z VR i myślę, że spokojnie sprzeda się z czasem w jakiejś sensownej ilości.

19.02.2023 00:34
12.2
2
BadHostile
7
Chorąży

DidymosGames Noo, nie spieszyłbym się z wyrokowaniem na temat tego, że VR ma najlepszy okres za sobą, bo według mnie jest zupełnie odwrotnie. Technologia się rozwija, pojawiają się nowe patenty i usprawnienia. Za moment wkroczymy w kolejną generację tego sprzętu, Quest 3 i Valve Deckard tuż za rogiem, kilka innych ciekawych sprzętów również, Pico pewnie też będzie się starało dalej dotrzymać kroku. A Meta nie bez powodu inwestowała pieniądze w te wszystkie studia developerskie i w najbliższych miesiącach skupi się właśnie na gamingu. Poczekajmy do kwietniowego Meta Gaming Showcase, spodziewam się na nim prawdziwego wysypu ciekawych gier :P

Jedyne, co stanęło w miejscu, to PCVR, obecnie taki niekochany segment w branży VR. Graczy jest stosunkowo niewielu (ze względu na ceny komponentów do peceta), Meta/Facebook go porzuciła na rzecz standalone, Valve się nim na razie nie interesuje, producenci gier omijają go z daleka, bo gry się na nim nie sprzedają za dobrze. Obecnie cała para kasa idzie w gry standalone oraz te na PSVR2 - ponieważ to się sprzeda i na tym twórcy zarobią. PCVR dobija także inna rzecz - coraz to nowe mody do gier flatscreenowych, a niedługo za sprawą narzędzia VR Injector od Praydoga będzie można w locie przenieść do pełnego VR niemal każdą grę na Unreal Engine. Dla graczy to będzie świetna sprawa i cała masa darmowego contentu, ale dla twórców gier PCVR - pocałunek śmierci. Dlatego każdy, kto chce zarobić, robi gry na Questa czy PSVR2.

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-19 00:35:12
18.02.2023 23:09
13
odpowiedz
1 odpowiedź
zwireqq
49
Pretorianin

Vr pozostanie tylko ciekawostką dopóki nie będzie technologii zeby to zmniejszyc do rozmiarow okularow przeciwslonecznych, bez zwisających kabli i z rozdzielczoscią 32K i ze śledzeniem rąk zamiast kontrolerów.

post wyedytowany przez zwireqq 2023-02-18 23:11:12
19.02.2023 00:42
13.1
BadHostile
7
Chorąży

zwireqq Czyli uważasz, że największym problemem gogli jest ich wielkość i za mała rozdzielczość? :P Bo bezprzewodowe gogle ze śledzeniem rąk zamiast kontrolerów mamy już od dawna...

18.02.2023 23:41
WolfDale
😜
14
odpowiedz
4 odpowiedzi
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Dopóki VR nie będzie małym urządzeniem wielkości gogli spawalniczych ze zgrabnymi kontrolerami obsługujący każdy palec, to ja mam w pupie taką technologię.

18.02.2023 23:47
14.1
toyminator
74
Senator

A nie ma już czegoś takiego? W sensie kontrolera na każdy palec? Albo coś podobnego. Widziałem chyba u Nano że wszystkie palce ładnie zginał :)

18.02.2023 23:54
WolfDale
14.2
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Może i kontrolery są, ale to co zakłada się na cymbał dalej jest wielką stodołą.

19.02.2023 00:40
14.3
BadHostile
7
Chorąży

WolfDale to zobacz sobie gogle Bigscreen Beyond, są mniejsze od okularów spawalniczych :P A po co kontrolery na każdy palec, skoro już dawno temu wprowadzili handtracking i w ogóle nie trzeba mieć kontrolerów, wystarczą same dłonie do sterowania.

19.02.2023 00:43
WolfDale
👍
14.4
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

No to fajnie wiedzieć że jednak są takie zabawki produkowane i podoba mi się to. Byłbym skłonny zakupić taki zestaw.

post wyedytowany przez WolfDale 2023-02-19 00:58:37
19.02.2023 02:31
Alosik
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Alosik
16
Pretorianin

Tak naprawdę to pewnie nikt nie wiedział, ze Tencent pracował nad technologią VR, więc i nikogo nie obejdzie, ze z niej zrezygnował. Poza pismakami. Oni muszą o czymś pisać :)

19.02.2023 10:18
15.1
BadHostile
7
Chorąży

Alosik dokładnie, nic nie zrobili dla branży VR, więc to żadna strata. A tu już urasta do rangi dowodu na wymieranie VR :]

19.02.2023 05:45
HETRIX22
16
odpowiedz
5 odpowiedzi
HETRIX22
196
PLEBS

Śmieszne są argumenty obrońców VR, które w sumie są ciągle powielane: "co wy tam wiecie jak nawet nie graliście VR, nie stać was a mnie tak więc wiem że to przyszłość" :D Nie wiem skąd ich święte przekonanie, że tylko oni grali w VR pewnie właśnie wydaje im się że są użytkownikami premium i że polacy nie grają bo ich nie stać. Ilość sprzedanych egzemplarzy to jedno, ale to jakie gry na to powstają mówi samo za siebie, że mało kto w to inwestuje z developerów bo nawet oni nie widzą w tym przyszłości

post wyedytowany przez HETRIX22 2023-02-19 05:46:43
19.02.2023 09:52
16.1
dienicy
70
Generał

Polacy pisza, ze ich nie stac. Zobacz chociazby "najlepszy" komentarz zanim napiszesz ;P

19.02.2023 10:41
16.2
BadHostile
7
Chorąży

HETRIX22 Ale kto tu szydzi z was, że was nie stać? Pisałem już, VR nie musi być drogi, to mit. Jasne, są drogie headsety jak Vajro Aero, Pimax Crystal czy też niedawno wypuszczony Quest Pro, ba, nawet 3-letni Valve Index trzyma cenę ok. 1000 dolarów. Ale to nie jest reguła, bo dobre gogle VR (Quest 2 czy Pico 4) można mieć w cenie Nintendo Switch czy Steam Decka, a to nie jest fortuna. I gogle te nie wymagają żadnego mocarnego PC do grania (choć taką opcję również mają).

I mało kto w to inwestuje? No chyba nie, skoro zarówno Sony jak i Meta ładują w tą branżę mnóstwo pieniędzy. Dlatego też można wyczytać ostatnio, że dział Reality Labs zalicza straty - bo poszły tam wielkie inwestycje, które jeszcze nie zaczęły się zwracać, bo opracowane rozwiązania jeszcze nie zostały wprowadzone. A to, że nie znasz takich studiów deweloperskich jak Ready at Dawn, Vertigo Games, Camouflaj, Sanzaru Games, Skydance, ILMxLAB, Resolution Games czy nawet polskie Incuvo czy Carbon Studios, to nie świadczy o tym, że nie ma deweloperów gier VR, tylko że ty nie masz o tym zielonego pojęcia.

post wyedytowany przez BadHostile 2023-02-19 10:46:58
20.02.2023 08:27
HETRIX22
16.3
HETRIX22
196
PLEBS

Ani Sony, ani Meta nie są developrema tylko im płacą żeby coś się działo. Masz racje BadHostile nie znam tych developerów co wypisałeś to tylko świadczy o tym, jak mało istotni są i nikt poza fanami VR ich nie zna.

Poza tym to nie ja szydzę, że polaków nie stać tylko właśnie obrońcy VR, twierdzący że przeciwnicy VR nigdy z niego nie korzystali (patrz komentarz Alexa dwa posty niżej :D ). Chyba problemy z czytanie ze zrozumieniem macie.

post wyedytowany przez HETRIX22 2023-02-20 08:32:53
20.02.2023 09:46
16.4
dienicy
70
Generał

(patrz komentarz Alexa dwa posty niżej :D )
Patrze i jest cos o polskich produkcjach. Chyba cos miedzy wierszami sie doczytujesz ;P

20.02.2023 10:03
16.5
BadHostile
7
Chorąży

HETRIX22 No i widzisz, dalej mówisz o rzeczach, o których nie masz pojęcia. Do Mety należy kilka znaczących studiów deweloperskich, m. in. Twisted Pixel, Ready at Dawn, Armature Studio, Sanzaru Games, Downpour Studio, Camouflaj, Beat Games czy Within. Meta ładuje pokaźne pieniądze w to, by te studia tworzyły gry na ich platformę. Sony również ma swoje studia i też w nie inwestuje. A to, że te te studia są ci nieznane to nie dowód na to, że są mało istotni - po prostu są skupieni na robieniu gier VR, nie flatscreenowych.

No i odnośnie tego czytania ze zrozumieniem, to chyba u ciebie jest problem, bo dalej nikt tu nie pisał, że was nie stać. A lubisz generalizować, że "obrońcy VR" wam to cały czas zarzucają.

19.02.2023 09:13
A.l.e.X
18
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

171 million people use VR technology globally. There''ll be about 70.8 million VR users in the US alone in 2023, equalling about 21% of the population.19 gru 2022

https://www.androidcentral.com/gaming/virtual-reality/quest-2-units-sold-spring-2022

Gier które są fenomenalne na VR jest cała masa nawet Polskie produkcje na kilka godzin jak dwie części The Wizard czy Warhammer Tempestfall i Warhammer Battlesister. Pomijam już że konwersje na VR takie jak Hellblade (to trzeba przeżyć żeby w ogóle o tym mówić), Forest, czy sw squadrons gdzie faktycznie siedzimy w maszynie bojowej tego nie da się w żaden sposób opisać i porównać z graniem płaskim. VR to czysta dominacja w czystej formie i szkoda tylko że nadal za droga dla przeciętnego gracza.

19.02.2023 09:38
18.1
dienicy
70
Generał

Wczoraj kalkulator mi powiedzial, ze na dzien dzisiejszy zestaw Steam Index kosztuje mnie jeden zloty i dwadziescia osiem groszy na godzine grania. Czy naprawde to tak duzo?

20.02.2023 10:30
NewGravedigger
18.2
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Aż mi się przypomina hydro, który twierdził, że co 5 posiadacz PS ma zestaw vr a potem się okazało, że sprzedaż była na poziomie 4%.

70 mln osób. Gdyby 20% ludzi w US miało zestaw to gry by wychodziły wyłącznie na vrki. Pomyśl chwilę.

19.02.2023 10:57
A.l.e.X
😂
19
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

19.02.2023 14:35
Sephrio
20
odpowiedz
1 odpowiedź
Sephrio
4
Junior

Ale wy macie fajnie, macie VR . Ja przez wadę wzroku nawet full hd nie widzę. Taki VR jest więc tylko dla zdrowych

20.02.2023 09:31
20.1
1
dienicy
70
Generał

Dla chorych, ale mieszczacych sie gdzies pomiedzy -15 i +11 SPH, -9 i +6 CYL sa soczewki korekcyjne dla wiekszosci gogli. Taki VR jest wiec tylko dla wiekszosci ludzi.

19.02.2023 16:19
21
odpowiedz
1 odpowiedź
kilotrzy
31
Centurion

i dobrze bo to padnie po raz kolejny. Tak samo było z 3d

19.02.2023 16:53
21.1
BadHostile
7
Chorąży

kilotrzy Oho, kolejny ignorant, który nawet nie przeczytał, o co się rozchodzi, a i tak uważa, że wie lepiej.

20.02.2023 09:00
Wronski
😁
22
odpowiedz
1 odpowiedź
Wronski
17
Generał

Wirtualna rzeczywistość okazuje się nieopłacalnym interesem

Lepiej bym tego nie ujal

20.02.2023 09:35
22.1
3
dienicy
70
Generał

No, mogles jeszcze dodac, ze prowadzenie takiego interesu ci nie grozi.

20.02.2023 09:27
23
odpowiedz
1 odpowiedź
Gradomir
11
Legionista

No to może ja też pozwolę sobie na wypowiedź, gdyż jestem osobą, która z VR ma do czynienia od wielu lat:
Nie wiem, czy VR jest przyszłością i czy się utrzyma. Moim skromnym zdaniem na dzień dzisiejszy VR na pewno się sprawdza, jako narzędzie pomagające inżynierom, projektantom wszelakiego rodzaju i małej części graczy. Dlaczego gracze się nie rzucają tłumami na te urządzenia? Dwa powody i to całkiem duże powody:
-Mało konkretnych tytułów dla graczy, przez co zainteresowanie małe.
- Doniesienia od tych co mają już VR, że są męczące. Pominmy już kwestie nudności i zawrotów głowy u małego procenta użytkowników. VR na dzień dzisiejszy jest strasznie meczacy. Oczy dostają po dupie, błędnik dostaje po dupie, głową się w tym poci. Pierwsze godziny z tym urządzeniem potrafią odstraszyc wiele osób.
Z cenami już nie ma takiej tragedii, bo Quest jest fajna, budżetowa opcja i cały czas to tanieje, ale jak nie rozwiążą tych dwóch problemów, to będzie ciężko z tym, żeby te urządzenia zdobyły popularność taka, że będą w co trzecim domu.

20.02.2023 17:40
23.1
BadHostile
7
Chorąży

Gradomir Co do tego, że VR jest męczący - to fakt, ale to natura tej technologii, nie wada. VR męczy tak jak każda czynność wymagająca większej aktywności fizycznej, tak jak robienie przysiadów jest bardziej męczące niż siedzenie. Dlatego właśnie VR jest świetną bazą dla różnej maści aplikacji fitness. Ja osobiście z błędnikiem nie mam żadnego problemu, oczy - po kilku godzinach w pracy spędzonych przed monitorem - przy VR mi tylko odpoczywają, a głowa się nie poci, ponieważ w Queście 2 zamontowałem face cover z wbudowanym wiatrakiem, który przyjemnie chłodzi czoło :P Jeśli ktoś lubi aktywność fizyczną, to VR-owe męczenie nie będzie problemem.

20.02.2023 10:19
HETRIX22
24
odpowiedz
2 odpowiedzi
HETRIX22
196
PLEBS

To zobaczymy za 5 lat czy cokolwiek się zmieni bo 5 lat temu tak samo mówiliście, że to przyszłość. Co do jednego się pomyliłem VR nie umrze nigdy, będzie po prostu gadżetem jak kierownica do komputera, która pomimo bardzo małego rynku gier wyścigowych sprzedaje się świetnie i już z rynku raczej nie zniknie całkowicie. Podsumowując czy kierownice, joysticki i VR to rewolucja w gamingu? No chyba nie.

post wyedytowany przez HETRIX22 2023-02-20 10:31:53
20.02.2023 17:34
24.1
1
BadHostile
7
Chorąży

Ale kto powiedział, że VR będzie rewolucją, która wyprze tradycyjny gaming? Nie, nie będzie i nie ma takiego zamiaru, to oddzielny segment gamingu dla odporniejszych graczy, którzy oczekują pełnej immersji i intensywnych przeżyć podczas gry. Nie bójcie się, tradycyjne granie nie jest zagrożone :P

20.02.2023 17:38
HETRIX22
24.2
HETRIX22
196
PLEBS

Ale kto powiedział, że VR będzie rewolucją, która wyprze tradycyjny gaming? No całkiem sporo osób tutaj m. in. niesławni obrońcy VR znani jako Hydro, Alex i im podobni.

post wyedytowany przez HETRIX22 2023-02-20 18:28:56
20.02.2023 10:23
Qverty
😂
25
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Widząc tytuł odrazu wiedziałem, że znajdę tutaj Hydro który się zesra na żółto byleby każdemu udowodnić jaki VR jest świetny i że to przyszłość gamingu xDDDD

20.02.2023 17:37
25.1
1
zanonimizowany602264
153
Legend

ciekawe czy jego milion panienek grzeje mu teraz bigos na nerwy.

edit: chyba tak, bo już cie zminusowal, patrzac na to ze moj plus dal "0". XDD

post wyedytowany przez zanonimizowany602264 2023-02-20 17:37:37
Futurebeat Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój