Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Autopilot Mercedesa już przegonił Teslę

03.02.2023 11:06
1
Procne
67
Generał

W Polsce i tak się nie przyjmie i nikt nie będzie chciał używać. Bo musi jeździć przepisowo

03.02.2023 11:14
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1373230
16
Konsul

Czemu Tesla nie ma poziomu 3 skoro ich auta taksówki jeżdżą chyba po Dallas autonomicznie bez kierowcy? Czyli w zasadzie według tabelki z artykułu mają poziom 4, bo ma jeszcze kierownice.
Ciekawe jak te wszystkie autonomiczne auta radzą sobie z autem wjeżdżającym na czerwonym.
Zauważyłem, że bardzo dynamiczne ruszają spod świateł, gdy zapali się czerwone. Dużo dynamicznej niż normalni kierowcy.

03.02.2023 11:47
2.1
1
tadek[5]
216
pięć

ruszają spod świateł, gdy zapali się czerwone... ke?

03.02.2023 11:55
2.2
dobaczenko
42
Pretorianin

To nie tesle jeżdżą. Tesle tylko obiecują.

03.02.2023 14:37
elSodaro
2.3
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

Raczej nie Dallas, a Phoenix i San Francisco. W pierwszym autonomiczne taksówki uruchomiło Waymo, a w drugim Cruise. To chyba jedyne podmioty, które mają obecnie pojazdy z certyfikatem autonomii 4 poziomu SAE (czyli możliwość jazdy bez kierowcy w określonych warunkach).

03.02.2023 11:46
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
micin3
126
Buc

JohnDown666
Bo poziom 3 oznacza także wzięcia odpowiedzialności za wypadki na firmę produkującą auta. W przypadku niższych poziomów, wypadki są winą kierowcy - mówię o sytuacjach kiedy auto wjedzie w tył drugiego lub przejedzie na czerwonym i spowoduje kolizję, nie np. o pęknięciu podwozia czy zapalaniu się baterii.
Poziom 3 oznacza, że Mercedes jest tak pewny swojego oprogramowania, że jest gotów wziąć odpowiedzialność za wypadki spowodowane autem (oczywiście kiedy jedzie w trybie autonomicznym, nie kierowane przez kierowcę). Tesla po prostu albo nie jest pewna, albo uznała że nie kalkuluje im się ryzykować prawnie.

03.02.2023 12:23
Sebo1020
3.1
Sebo1020
171
Generał

Pal licho odpowiedzialność prawną, dla firmy nie ma nic gorszego jak oplucie wizerunku przez np. śmierć pasażerów z winy autopilota, tutaj żadne pieniądze nie uratują wizerunku firmy

03.02.2023 12:47
3.2
micin3
126
Buc

No oczywiście, żadna firma się z tego nie podniesie, np. jak autopilot Boeinga spowodował wypadek samolotu (346 osób straciło życie) w 2019 to firma wzięła i się zamknęła... a, wciąż działa i wciąż jej samoloty latają.
Firmy mają absolutnie w dupie, czy ktoś zginie czy nie używając ich auta. Obchodzi ich jedynie, czy zostaną pociągnięte do odpowiedzialności i strat finansowych.

03.02.2023 12:13
Wronski
4
odpowiedz
Wronski
17
Generał

Ciekawe czy moze wjechac tez do domu, nie trzeba by sie wtedy wogole ruszac.

03.02.2023 12:13
5
1
odpowiedz
Jaya
55
Generał

2 koncerny od tworzenia drogich elektronicznych bubli. Serwis elektroniki to jeszcze więcej nieekologicznego, nierecyclingowanego śmiecia. Skończą się materiały - to naprawa będzie droższa niż nowe auto.
Autonomiczne auta będą głównie realne wraz z ulepszeniem infrastruktury drogowej i usług sieciowych. Wiązałoby się z czasami gdy już nikt nie przekraczałby dozwolonych prędkości.

03.02.2023 14:32
6
odpowiedz
Mortimer83
33
Pretorianin

U mnie w mieście spadł akurat śnieg, przysypało wszyskie linie na drodze, ciężko odróżnić gdzie kończy się droga a zaczyna krawężnik, bo tak zasypało, znaki drogowe też są oblepione.

Człowiek jest w stanie wydedukować jak jeździć, co zrobi autopilot?

03.02.2023 16:47
Cziczaki
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Cziczaki
183
Renifer

Procne
Który właściciel mercedesa w polsce jeździ przepisowo?

05.02.2023 10:08
Persecutor
7.1
Persecutor
43
Tosho Daimosu

No najlepsi ci od BMW, tam kierunkowskazy do auta są chyba w droższym pakiecie się dostaje. :P

05.02.2023 10:05
8
odpowiedz
Primal66
1
Junior

Honda legend 2021 ma poziom lvl 3. A lvl 4 niedługo idzie też do produkcji
Ale oczywiście.... Mercedes....
Europejczycy i ich drogie przewartościowane auta mało warte w porównaniu do usdm czy jdm

Futurebeat Autopilot Mercedesa już przegonił Teslę