Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 i RDR2 zyskały poprawę grafiki z DLSS 2.5.1

22.01.2023 12:11
1
2
Elementchaosu
25
Chorąży

DLSS i RT to jedyne co deklasyfikuje karty AMD. Gdyby AMD trochę się ogarnęło to może by mieli jakiekolwiek szanse podjęcia rękawicy z zielonymi

22.01.2023 12:13
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
FrankerZ
82
Generał

nowe FSR nie odbiega od DLSS

22.01.2023 12:24
A.l.e.X
😎
2.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

FSR i DLSS dzieli przepaść / nie odbiega ;)

22.01.2023 13:33
2.2
6
Elementchaosu
25
Chorąży

Realnie to fsr jest jakieś dwa lata W tyle względem dlss. Gołym okiem to widać nawet na byle jakich porównaniach na youtube

22.01.2023 13:52
2.3
FrankerZ
82
Generał

to musisz patrzeć na stare porównania, ostatnie wersje FSR ciężko odróżnić nawet fachowcom w branży od DLSS, tak więc skończcie z tym fanbojstwem.

22.01.2023 16:47
retruśgejmer
😁
2.4
1
retruśgejmer
25
Konsul

Z jakim "fanbojstwem"? Przecież FSR jest daleko w tyle za DLSS'em :)

22.01.2023 17:28
AIDIDPl
2.5
AIDIDPl
172
PC-towiec

MI się nawet podoba implementacja FSR w RDR2, ale są z nim spore problemy.

trawa mi się raz zaczęła mienić na złoto i nie widać podświetlenia śladów w trybie łowieckim.

23.01.2023 06:11
bmwbmw2
2.6
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

na pierwszy rzut oka fsr niby jest podobne. Ale jak odpalisz jakieś mniejsze rozdzielczości albo nawet 4k i porównasz to co jest na dalszym planie to suabo. Czasami piksele wgl znikają na fsr jeśli chodzi o jakieś oddalone linki wspomagające do mostów albo kable itd. To tylko pokazuje ile szczegółów jest gubiona. Tak samo nvidia ma teraz AV1 co ma przewagę 40 % w stronę jakości albo wielkości plików video . Powoli amd zaczyna tracić cały rynek kart przez takie rzeczy technologiczne w których zostaje w tyle. I w sumie nie wymyśla nić w zamian. nvidia niedługo będzie ulepszać dlss 3.0 i będzie polepszać jakościowo wersje, gdy amd dopiero wyda swoją wersje . Myślę że potrzeba tu jakiś speców którzy zaczną coś robić. Albo microsoft może pomoże amd . W końcu gdyby nie konsole to technologicznie by siedzieli jeszcze bardziej w dupce

22.01.2023 12:16
Rumcykcyk
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Podobno Nvidia pracuje nad sterownikami zaprojektowanymi przez AI i ma być około 30% wzrost wydajności. Szkoda, że o tym nie piszecie aczkolwiek to na razie wstępny projekt. Ciekawe czy będzie wsparcie dla starszych kart o ile takie coś wyjdzie.

https://www.purepc.pl/nvidia-wedlug-poglosek-przygotowuje-sterowniki-oparte-na-ai-spodziewany-jest-znaczacy-wzrost-wydajnosci

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2023-01-22 12:25:56
22.01.2023 12:20
marcing805
3.1
1
marcing805
186
PC MASTER RACE

Tak będziesz miał AI i wydajność o 30% wyższą, dzięki samym tylko sterownikom ale na 5090 za 15 tys zł.

22.01.2023 14:57
SpoconaZofia
3.2
SpoconaZofia
80
Legend

Trzeba jakoś przekonać kolejnych klientów na zakup następnej generacji kart. Najważniejsze, żeby nowa technologia nie była kompatybilna wstecz. Bo to przynosi straty.

22.01.2023 17:33
3.3
Rufjan
50
Konsul

Szkoda, że o tym nie piszecie

hej, ale piszą o używaniu ziemniaka zamiast pasty termoprzewodzącej :) Są jakieś priorytety w technice :) To nie jest poważny portal, nie wiem czemu masz oczekiwania :)

23.01.2023 09:35
3.4
zanonimizowany1359977
9
Senator

Ściema jak zwykle.
Wyjdą, przetestują to niezależne portale w układzie stary sterownik vs nowy i wyjdzie prawda.

Nie ma czegoś takie jak przyrost o 30% po dodaniu czegoś takiego, chyba, że sterowniki od zawsze były napisane z takimi błędami, że teraz to odkryli, że się 30% wydajności przez błędy w kodzie marnotrawiło.

22.01.2023 12:24
MarroXXL
4
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
MarroXXL
34
Chorąży

Użytkowników starszych kart graficznych Nvidii ratuje na szczęście AMD, których FSR 2.1 działa wyśmienicie np. na GF1080ti udowadniając, że gdyby Nvidia tylko chciała mogłaby nadal wspierać użytkowników starszych kart nowymi rozwiązaniami - ale po co ? Lepiej niech kupią nowe... W moim przypadku dzięki takiej polityce będzie to na pewno w przyszłości AMD. Dzięki ich rozwiązaniu mogę na 1080ti spokojnie nadal grać w Cyberpunka, Everspace 2 czy Death Stranding...

post wyedytowany przez MarroXXL 2023-01-22 12:27:20
22.01.2023 14:12
4.1
kret2364
50
Centurion

No nie bardzo, bo DLSS działa na rdzeniach Tensor które starsze karty nie posiadają.

22.01.2023 14:16
mirko81
😜
4.2
1
mirko81
63
Slow Gaming

Jemu chodzi o to że to AMD z wsparło nam GTX'y poprzez technike FSR.
Lekki paradoks. I to gratis.
Bylibyśmy gotowi nawet zapłacić za to w poszczególnych tytułach jako małe dlc-fsr.

post wyedytowany przez mirko81 2023-01-22 14:19:08
22.01.2023 14:25
MarroXXL
4.3
MarroXXL
34
Chorąży

kret2364 - dlatego przyszłościowo wolę wybrać AMD - jaka pewność, że za 5 lat nowe technologie Nvidii nie będą wspierały tylko kart RTX-AI które wyjdą np. za 3 lata...? Jak widać AMD pokazało że skalowanie nie musi być związane z rodzajem rdzeni i prawdopodobnie jest to sztuczny zabieg...

post wyedytowany przez MarroXXL 2023-01-22 14:29:05
23.01.2023 09:38
4.4
zanonimizowany1359977
9
Senator

Te gry, które wymieniłeś ogralem spokojnie na RX580 wiec to żaden przykład.
GF 1080Ti to bardzo mocna karta, zalecana kilka lat temu do grania w 4K.

Ludzie czekają na GF 1060 i RX580 na coś co jest godnym następca, bez ściem i cen sztucznie zawyzonych x2.
Do 1000 zł wydajność GF 3060 czy RX 6600xt na to ludzie czekają, a nie jakieś FSR czy dlss bo 70+ % ludzi gra w fullHD , a te bajery guzik dają w FHD.

23.01.2023 17:25
MilornDiester
4.5
MilornDiester
32
Generał

DidymosGames
Używanego RTXa 3060 możesz kupić za 1200 zł. RTX 2080 za podobną cenę. RX 6600 xt za 1050 zł więc nie wiem na co jeszcze chcesz czekać.

22.01.2023 14:26
5
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Mortimer83
33
Pretorianin

Nie zniósłbym grania z rozmytym/niewyraźnym obrazem. Już wolę zejść z detali. Przejście z Ultra na High daje tyle samo fps, a różnica jest znacznie mniej widoczna niż to co robi z obrazem nawet najlepszy upscaling.

22.01.2023 14:32
MarroXXL
5.1
MarroXXL
34
Chorąży

Ja znoszę z radością...

22.01.2023 14:34
Mr. JaQb
5.2
Mr. JaQb
103
Legend

Osobiście nie widzę różnicy w rozmyciu między natywną rozdzielczością a taką uzyskaną z pomocą DLSS

22.01.2023 14:42
5.3
1
maggotsic
77
Pretorianin

Mnie też się nie podoba co dlss robi z obrazem i trzeba być ślepym, by nie widzieć jego znacznego pogorszenia lub grać na małym monitorze. Co z tego, że zyska się 10-30 fps-ów (w zależności od karty, czy ustawień), skoro obraz jest wyostrzony do granic możliwości, krawędzie jakoś rozmyte, tekstury też...dziadostwo.

22.01.2023 15:17
mirko81
5.4
mirko81
63
Slow Gaming

Głównie te techniki używają osoby które mają problem z utrzymaniem płynności w medium-high.

22.01.2023 16:55
5.5
rlistek
88
Konsul

Ta, czego jeszcze sobie nie powymyślacie.
Gram na 4090 i 65" OLED i DLSS Quality włączam w każdej grze, która go tylko ma. Ta technologia jest rewelacyjna.

Pewnie "zapomnieliście" dopisać, że gracie w 1080p, bo przy tak niskiej rozdzielczości mogą jakieś różnice być, ale i tak nie warte schodzenia z detali. A i tak największa pajacerka jak ktoś RT wyłącza, żeby DLSS nie włączać ;D.

22.01.2023 14:37
retruśgejmer
😁
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
retruśgejmer
25
Konsul

Jak dobrze mieć kartę od NVIDII. DLSS to świetna technologia, której FSR jeszcze długo nie będzie w stanie dorównać :)

22.01.2023 14:58
6.1
1
zanonimizowany1349061
16
Generał

Durne porównanie.
DLSS = AI + Specjalnie dedykowane rdzenie
FSR = W większości shader, działa na każdej karcie.
Najnowsze wersję FSR dzieli bardzo mała granica od tego co oferuje DLSS, które nie zawsze wyglądało dobrze, DLSS 1 to był paździerz.
DLSS2 ciut lepiej ale bez szału, dopiero późniejsze wersję DLSS2 dały wzrost.

22.01.2023 16:44
retruśgejmer
😂
6.2
retruśgejmer
25
Konsul

Żadne durne porównanie tylko stwierdzenie faktu. Może za 5 lat FSR dogoni jakąś starszą wersję DLSS :)

22.01.2023 17:02
6.3
rlistek
88
Konsul

Co niby "durnego" w tym porównaniu. Dla klienta liczy się efekt końcowy, a nie kto kiedy zaczął swoją technologię tworzyć i z jakich elementów karty korzysta, a z jakich nie.

Fakt jest taki, że DLSS oferuje lepsze rezultaty niż FSR i tak było od zawsze i jest nadal. Dla AMD należą się pochwały, że gonią i zmniejszają dystans, ale póki co te technologie zdecydowanie nie są jeszcze sobie równe.

22.01.2023 14:45
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
maggotsic
77
Pretorianin

Wyłączam zawsze to dziadostwo. Wolę mieć mniej klatek lub zejść z ustawień graficznych niż patrzeć na wyostrzone tekstury. Nawet w trybie quality jest to brzydkie, a przeznaczone jest tylko dla desperatów chcących mieć włączony ray tracing na słabszych kartach lub pierdyliard kl/s.

22.01.2023 17:15
7.1
1
rlistek
88
Konsul

Różnic między native, a DLSS Quality trzeba szukać z lupą (i jak już to jest ich tak samo dużo na korzyść native co DLSS Q - jedne drobne detale są lepsze tu, inne tam, niemniej i tak żadnej z tych różnic nie zauważa się podczas grania) podczas gdy RTX On a RTX Off to różnica jak pomiędzy dwiema całkowicie innymi generacjami sprzętu.

Trzeba być kompletnym pajacem, żeby grać w native bez RT, zamiast RT+DLSS Q.

22.01.2023 18:54
7.2
sadler
127
Konsul

Co ty nie powiesz, ja bez lupy widzę, że native 4K miażdży 4K z DLSS. Chociaż ty pewnie nie widziałeś native 4K na oczy nawet.

post wyedytowany przez sadler 2023-01-22 18:54:24
22.01.2023 22:45
AIDIDPl
7.3
1
AIDIDPl
172
PC-towiec

W wielu grach nawet 4K nie jest w stanie wyeliminować poszarpanych, pływających krawędzi, albo szumu na listowiach drzew, gałęzi i krzaków, nawet tekstur w dalszej odległości widzianych pod kątem. A DLSS z 4K robi to elegancko, dając lepszą wydajność.

Minus jest nadal taki że są drobne błędy i zdarzają się artefakty taki jak ghosting. Ale jak widać z każdą aktualizacją idzie to coraz lepiej.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-01-22 22:46:54
22.01.2023 22:53
7.4
realsolo
213
Generał

DLSS Q w 4K wyglada bardzo dobrze.

Ogolnie oboje nie macie racji bo najlepszy CP2077 to 4k+120FPS na 65TV (dzieki dlss; bez RT - screenspacing wyglada w cp2077 zajebiscie wiec mozna spokojnie RT olac) - I I wtedy mozma grac:)

post wyedytowany przez realsolo 2023-01-22 22:53:15
22.01.2023 23:57
7.5
rlistek
88
Konsul

sadler: Szkoda, że zasilanie też 16 pinowe, dlatego wolałbym już kupić RXa 7900XT.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16121578#post0-16121618

Heh, aż mnie ciekawi gdzie ty to 4K zobaczyłeś, jak 7900xt to dla ciebie karta marzeń, która to ledwo do 1440p się może nadaje, jak się z detali zejdzie.
Jak zwykle najgłośniejsi w krzyczeniu ci, co sprzętu na oczy nie widzieli.

22.01.2023 15:03
8
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

No spoko tylko jak z każdą "aktualizacją" nie każda gra będzie wyglądać lepiej.
Ci co nie mają RTXów mają NIS i FSR.
NIS z panelu NV idzie odpalić, FSR nie jest w każdej grze, ale można ręcznie ogarnąć przez Lossless Scaling/Magpie ale te apki dają tylko FSR 1.0.

Każdy tak ciśnie FSR a pewnie widzieli tylko wersję 1.0
Najnowsze +2.0 wersję wyglądają o niebo lepiej, i dużo mózgów z branży nie widzi różnicy.

Przypominam, DLSS też nie zawsze było ładne, DLSS1 to była kupa, DLSS2 nie wiele lepiej, dopiero aktualizację do DLSS2+ dały efekty, poza tym DLSS wykorzystuje specjalne rdzenie i AI, FSR w głównej mierze to shader.
I prawda taka że FSR działa na każdej karcie, bo AMD robi technologie Open Source.

FSR 3.0 zapowiada się ciekawie :)

22.01.2023 15:44
rafq4
9
2
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

DLSS spoko, bo w trakcie rozgrywki, szczególnie dynamicznej i tak nie zwraca się aż tak uwagi na detale odległych obiektów, a jednak dodaje te klatki. Co do RT zaś.. sam go wyłączam, bo na chwilę obecną jest to klatkożerny wodotrysk, który nie wnosi zbyt wiele, przynajmniej dla mnie. Ot lepsze odbicia w wodzie, kałużach, czy na błyszczących powierzchniach i tylko trochę, ale nie jakoś rewolucyjnie, lepsze oświetlenie. W trakcie rozgrywki, przynajmniej ja, niespecjalnie widzę różnice aż na tyle znaczące, by ten RT włączać.

22.01.2023 15:59
😂
10
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
noobmer
41
Generał

Ludzie chyba nie widziało dlssa na żywo nigdy, ostatnio grałem w GOW i teraz w U4 i z dlss gry wyglądają tak samo jak bez, z dlss dodatkowy plus w postaci ze GPU mniej się męczy i mniej zużywa prądu. Wy może zagrajcie a nie oglądacie to na YT

Dlss 2.5.1 można wgrać do każdej gry podmieniając jeden plik.

post wyedytowany przez noobmer 2023-01-22 16:00:34
22.01.2023 17:04
AIDIDPl
10.1
AIDIDPl
172
PC-towiec
Image

Próbowałem kiedyś tak zrobić w RDR2, to gra się nie włączała. No teraz tez tak jest. Na Rockstar Games się nie da.

Wywala za każdym razem, albo anulujesz i wychodzisz albo ściąga stary plik i podmienia i włącza grę. Wyłączenie automatycznych aktualizacji nic nie daje.

LIPA!

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-01-22 17:14:15
22.01.2023 17:19
10.2
1
rlistek
88
Konsul

A jak mają zobaczyć jak ci najgłośniejsi haterzy tej technologi to grają, ale na Pascalach i Radeonach.

22.01.2023 17:23
AIDIDPl
👍
10.3
AIDIDPl
172
PC-towiec

ALE JEST rozwiązanie:

Trzeba włączyć "graj" i szybko podmienić plik w zanim wejdzie do gry, zaraz jak sprawdzi pliki. Zadziałało, różnica w jakości jest spora i w działaniu i w wyglądzie. Tylko że taki myk będę musiał robić za każdym razem i to jest minus.

22.01.2023 17:04
AIDIDPl
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
AIDIDPl
172
PC-towiec

Ta aktualizacja do DLSS do RDR2 już wyszła, czy dopiero wyjdzie? To ma być aktualizacja sterownika czy gry?

22.01.2023 18:27
grim_reaper93
11.1
grim_reaper93
19
Chorąży

Na ten moment DLSS w wersji 2.5.1 musimy sami wgrać do steamowej wersji RDR2. Dodałem do tekstu krótką instrukcję, jak to zrobić :)

22.01.2023 18:38
AIDIDPl
11.2
AIDIDPl
172
PC-towiec

Potem trzeba czekać aż twórcy gry łaskawie to zaimplementują. W CP2077 w W3 mogą to robić przy najbliższej aktualizacji, ale RDR2 już dawno nie miało patcha na PC więc to będzie problem dla tych co grają na RGSC.

22.01.2023 20:19
12
odpowiedz
SPAZ
40
Chorąży

Wgrałem dlss do RDR2 ale jakoś tak... dziwnie.. nie wiem czy to poprawa czy po prostu inaczej wygląda teraz, klatek jest tyle samo btw.

22.01.2023 20:19
13
odpowiedz
zanonimizowany1376576
5
Generał

Te wszystkie wysrane technologię od Nvidia w ostatnich latach to iluzja postępu bo grafika niemalże od lat stoi w miejscu to muszą coś wymyślać aby wydać nowe karty graficzne, a konkurencja AMD i Nvidia to też ustawka i tak mają oni jednego właściciela coś jak Coca-Cola i Pepsi, McDonald’s i KFC.

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-01-22 20:21:02
22.01.2023 21:04
14
odpowiedz
tynwar
81
Senator

Hmm, jeśli dziewczyna z cyberpunka w lustrze ma tak rozmazane włosy i zresztą nie tylko i jest to spowodowane DLSS i czymś podobnym, to jednak wolałbym, żeby DLSS tego tak nie robił, a zwłaszcza, że mamy możliwości. Np. do jasnej cholery, niech rozmazuje, ale to co jest daleko i jest raczej bez znaczenia dla nas, a ma znaczenie dla wydajności. A tu jak rozmazuje obiekt z tak bliska, to śmiech na sali. Nie o to chodziło, nie do tego trzeba dążyć...

22.01.2023 21:31
ogórekdamian
15
odpowiedz
ogórekdamian
73
SOAD

Mam dwa pytania trochę z innej beczki, jeśli ktoś mi odpowie to byłbym bardzo wdzięczny.
Ile będę musiał ściągnąć GB aktualizacji na ps4 przy pierwszej instancji Cyberpunka.
I czy będą jeszcze jakieś patche do gry na ps4

22.01.2023 21:51
HETRIX22
16
odpowiedz
1 odpowiedź
HETRIX22
196
PLEBS

Ani RT ani DLSS to nie jest gamechanger, a więc żaden argument przemawiający na korzyść zielonych. Jedyne co mnie trzyma przy nvidii to stabilne sterowniki i chłodniejsze karty.

23.01.2023 10:21
16.1
dwimorbergo
0
Centurion

Ilość COPIUM wdychanego przez takich ludzi jak ty jest chyba porównywalny z cysterną. Karty NVIDIA chłodniejsze od Radeonów, bo ci czasami w grach ktorychNVIDIA lepiej karta chłodniej chodziła o te 4 stopnie? xD Na yt jest masa porównywań i temperatury są takie same

23.01.2023 00:51
Michal_Skowron
👍
17
odpowiedz
Michal_Skowron
49
Pretorianin

Ktoś tam wcześniej napisał że RT pochłania fps i lepiej w Cyberpanku to olać. Cyberpunk 2077 i np. Ghostwire Tokyo to są gry które pięknie wykorzystują RT! Lepiej załaczyć DLSS quality niż schodzić z detali bo te gry wyglądają po prostu niesamowicie. Jeżeli chodzi o technologie DLSS i FSR to są one podobne i bardzo pomocne przy słabszych kartach kiedy nasze GPU nie daje rady. Jeżeli dana gra w max detalach bez DLSS i FSR chodzi płynnie nie opłaca się załączać tej opcji, jeżeli zaś dla kogoś gra ma mało fps to opłaca się tą funkcje załączyć, różnicy prawie nie widać a przyrost fps jest i to bez schodzenia z detali. Kto ma kare z nvidii załączy sobie DLSS a kto ma karte czerwonych FSR i też bedzie zadowolony. Moim zdaniem zajefajna technologia ale tylko w trybie jakości, zrównoważony i wydajnościowy odpada bo wiadać pogorszenie obrazu. Ja lubie mieć wszystko na max detalach i kiedy dany tytuł jest wymagający to wole włączyć DLSS niż zjechać z ustawień. Różnicy nie widze a fps przybywa i można podziwiać widoki. Dla każdego bedzie to indywidualna sprawa bo jednemu 30fps wystarcza a drugi musi mieć 80fps. Kto jak woli ale technologia jest ok i dla graczy ze starszymi kartami super rozwiązanie. Pozdr

post wyedytowany przez Michal_Skowron 2023-01-23 01:01:24
23.01.2023 08:27
18
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1359977
9
Senator

Bajery, bajery, ale już trzeci rok nie ma karty graficznej do 1000 zł, która obsłuży wszystkie nowe gry na medium-hight w 60 fps bez tych bajerów.

Rozwój technologii się zatrzymał (wydajność za 1 zł), nowe jest bardziej drogie niż wydajne, przez co mamy regres, ale działy marketingu żeby nie było odwrotu konsumentów pieprzą jakieś pierdy o FSR, DLSS I próbują zwykłym konsumentom raytracing wciskać, kiedy ci chcieliby w normalnym pieniądzu w zwykłym FHD pograć (HD Ready I Full HD to 70+% rynku, wiec reszta jest niszą i więcej ludzi gra w 1024x768 niż w 4K na PC, co jest porażka po tylu latach tego 4K).

Skończcie głupotami się zajmować i przywróćcie zdrowy rozwój wydajności do jednostki pieniądza.
Kiedyś co generację było +100% przyrostu czystej wydajności, dzisiaj nawet by uzyskać połowę tego używają tych bajerów i cheatow obrazowych, bo ich sprzęt to kotlet.

Za to ceny walą takie, że pewnie następca serii GF 1050/3050 będzie kosztował tyle co 1070 na premierę. To jest rozwój? Jak tak będą postępować producenci to rynek PC będzie siedział w FHD do 2050 roku.

23.01.2023 11:09
K4cz0r93
18.1
1
K4cz0r93
168
Drummer

A Ty wychodzisz czasem z tej piwnicy i widzisz co się dzieje na świecie? Ceny paliw, dóbr, jedzenia, prądu, waluty, hipoteki...?

23.01.2023 08:40
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
sp4wnersiak
10
Legionista

noobmer - ty masz gościu coś z oczami. Dlls pogarsza jakość grafiki, co udowodniło nawet DF. Przestań pieprzyć głupoty człowieku, bo czytać się tych twoich pierdół nie da. Kolejny tiktokowy, 12 letni dzieciak, który nawet nie ma pojęcia jak działa dlls. "Na dlls gra wygląda tak samo i gpu zżera mniej prądu" lol człowieku z choinki się urwałeś? Co jeszcze robi? Smaży kotlety i robi drinki? Włącz sobie najpierw baranie dlls, a później bez dlls i zobacz różnicę, a nie pieprz głupoty. Mam 3080 ti i gram beż dlls. Do 1440p nie potrzebuję sztucznego skalowania, pogarszającego ostrość obrazu.

23.01.2023 10:24
19.1
rlistek
88
Konsul

Wow super.
Ja mam za to 4090 do 4K i DLSS Quality włączam zawsze bo różnic nie ma (tj. są delikatne różnice w bardzo małych detalch, ale nie da się jednoznacznie stwierdzić, żeby któryś z tych trybów wyglądał lepiej, bo jedne rzeczy wyglądają lepiej z inne bez DLSS, ale i tak są to tak małe szczegóły, że podczas gry się tego nie zauważa w ogóle).

Zmiana jakiejkolwiek opcji graficznej na gorszą to większa utrata jakości niż włączenie DLSS Quality (przynajmniej w 4K).

24.01.2023 00:13
AIDIDPl
19.2
AIDIDPl
172
PC-towiec

sp4wnersiak ---> Czemu ty tak obrażasz?

Kolejny tiktokowy, 12 letni dzieciak Właśnie sam się tak zachowałeś...

Ja wyżej napisałem że nawet natywne 4K nie wyeliminuje aliasingu w grach, więc DLSS jest jak najbardziej potrzebny, bo nie dość że wygładzi krawędzie, usunie zaszumienie w drzewach, krzakach i trawie to poprawi widoczność tekstur widzianych pod kątem to jeszcze doda wiele FPS.

Nie wiem jak ty w 1440p wolisz grać bez DLSS, ale w tej rozdziałce musisz używać innych AA, bo w RDR2, GTAV, W3 nie da się patrzeć beż żadnego AA w tej rozdzielczości. A każdy AA który dobrze wygładzi krawędzie to albo SSAA, albo TAA. jeden źre dużo zasobów a drugi nieco rozmywa obraz.

Jest jeszcze SMAA, ale on tak średnio wygładza, w niektórych grach wystarcza do 1440p i nie urywa dużo wydajności.
MSAA, też ma duże zapotrzebowanie.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-01-24 00:23:09
23.01.2023 08:58
Michal_Skowron
😊
20
odpowiedz
1 odpowiedź
Michal_Skowron
49
Pretorianin

Jeszcze tylko dodam że DLSS załączyłem tylko na razie w 3 grach: Cyberpunk 2077, Tokyo Ghoswire i Steelrising reszta gier śmiga na razie bez potrzeby załączania tej funkcji. Mam RTX 3070 TGP 140W i na pewno za jakiś czas bedą wychodzić tytuły tak wymagające że mój GPU nie da sobie rady bez DLSS na max detalach (tylko tak gram, nigdy nie schodze z detali) i bedę się tym ratował. Nie muszę mięć załączonego licznika fps w rogu żeby widzieć czy gra mi dobrze działa, patrzeć czy mam 49 czy tam 86 fps, jak widzę ze jest płynnie to pykam jak nie to DLSS i nieistotne ile fps jest i ile przybyło ważne żeby było płynnie bez ścinek. Jeżeli już nawet opcja DLSS oczywiśie w Quality nieda rady do płynnej rozgrywki to trzeba bedzie kupić nowy laptop. Pozdr

post wyedytowany przez Michal_Skowron 2023-01-23 09:06:33
23.01.2023 09:25
20.1
SPAZ
40
Chorąży

Ja mam 3070 i niestety w RDR2 w 3440x1440 bez dlss to jest 50 klatek, z dlss 80-85, więc nie ma nawet o czym mówić, chyba, że masz jakiś mały monitor.

23.01.2023 11:06
K4cz0r93
21
odpowiedz
K4cz0r93
168
Drummer

Niech lepiej Rockstar wyda łaskawie patcha 60 fps na konsole next-gen, bo to jest po prostu żart. Żeby jeszcze starsza gra jaką jest GTA V dostało dużego patcha z poprawkami nawet, a świeższa i 'cieplejsza' gra nic...

23.01.2023 11:18
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kiper09
7
Legionista

Nie rozumiem dlaczego Nvidia nie może wydać aktualizacji DLSS poprzez Nvidia Expirience tylko ja musze pobierać plik i go wgrywać samemu do folderu gry co za kretynizm

23.01.2023 12:16
K4cz0r93
22.1
K4cz0r93
168
Drummer

Kretynizmem jest wypowiadanie się i ocenianie, gdy nie ma się zielonego pojęcia o czym się mówi.
To twórcy tych gier nie zaimplementowali (jeszcze) tej wersji DLSS oficjalnie, dlatego trzeba ręcznie wrzucić bibliotekę do katalogu z grą.

post wyedytowany przez K4cz0r93 2023-01-23 12:16:25
23.01.2023 13:37
AIDIDPl
22.2
AIDIDPl
172
PC-towiec

No właśnie, wydaje mi się że w najnowszym sterowniku jest najnowsza wersja DLSS. Inaczej jakby karta miała to obsługiwać w grze?

Tylko że fakt jest taki że twórcy gier muszą zrobić swoje, zaktualizować plik. Plik DLSS jest w folderach z grą ale w wielu z nich to stara wersja, a żeby mieć nową trzeba podmienić i nawet wtedy gra, czy system sprawdzający nie chcą przyjąć tego pliku i podmienia na stary. Twórcy gry muszą się tym zająć.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-01-23 13:40:06
23.01.2023 14:45
FanGta
23
odpowiedz
3 odpowiedzi
FanGta
167
Generał

A czy jest coś co usunie te kretyńskie zamglające filtry? Jak mnie to męczy że nie da sie w to dłuzej grać

23.01.2023 15:29
AIDIDPl
23.1
AIDIDPl
172
PC-towiec

Nie wiem o co ci chodzi? Stopień widoczności jest chyba zależny od pogody. Jak chcesz wyostrzyć obraz, to użyj filtrów Nvidia (alt+F3) i włącz "wyostrzenie+". Pobaw się suwakami. Ucina wydajność.

Monitorem też możesz ustawić ostrość pikseli na większą. Ale za ostry obraz jest tragiczny. Rób jak chcesz.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-01-23 15:30:42
23.01.2023 15:46
FanGta
23.2
FanGta
167
Generał

AIDIDPl Nie żadna pogoda, nie żadne wyostrzanie ani bawienie się monitorem. Tylko pozbycie się samego filtru przez który nawet kolory są obrzydliwe wyprane

23.01.2023 16:02
AIDIDPl
23.3
AIDIDPl
172
PC-towiec

Skąd mam wiedzieć o co ci chodzi, pytam tylko. Mi tam nic takiego w grze nie przeszkadza.

Nie ma czegoś takiego w takim razie. Nie ma takiego moda. A kolory też sobie możesz poprawić filtrami.

Ewentualnie, zobacz jak wygląda na minimalnych, bo czasem niektóre efekty na wysokich/ultra dają takie postprocesy.

No kuźwa, pomagam jak mogę...

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-01-23 16:02:21
23.01.2023 23:46
x4r
👍
24
odpowiedz
x4r
129
Assassins Master

Pobrałem najnowszą wersje do RDR2 i musze przyznać, że różnica jest znaczna, dużo mniej artefaktów a jak są to dużo mniej widoczne także teraz to ma sens bo wcześniej na DLSS nie dało się grać w RDR2 z powodu tych artefaktów.

Wiadomość Cyberpunk 2077 i RDR2 zyskały poprawę grafiki z DLSS 2.5.1