Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Elden Ring | PS5

29.01.2022 13:17
1
zanonimizowany1280881
20
Centurion

to bydzie hit!!!! muwie wam xD

15.02.2022 14:13
😈
2
odpowiedz
1 odpowiedź
irczi18
1
Junior

dajcie mi zagrac juzzz!!!

23.02.2022 18:11
2.1
zanonimizowany1280881
20
Centurion

byle do pjontku

02.03.2022 11:56
3
odpowiedz
Sarnowm3
28
Centurion
Wideo

Moje pierwsze wrażenia po ograniu Elden Ring na konsoli PS5.
https://www.youtube.com/watch?v=oDYZU4QBTrs

06.03.2022 12:01
4
odpowiedz
kfaczy
1
Junior

Dlaczego na ps5 takie dobre oceny a na pc słabo ?

07.03.2022 11:32
Spalony24
5
odpowiedz
Spalony24
56
Chorąży
9.5

Gra dobra. Klimat Soulsów zachowany. Świat bardzo duży i wiele rzeczy do zrobienia, bossów do ubicia i przedmiotów do znalezienia. W Bloodborne i Dark Souls 3 na pamięć wiedziałem gdzie co leży, tak tutaj nie jest to możliwe do zapamiętania. Na plus mogę dodać bardzo rozbudowaną magię. Na minus - bardzo nierówno zeskalowane lokacje (np. wychodząc z pierwszej krainy na wschód, zwykłego trupa będziemy ubijać bardzo długo bronią na lvl niższym niż +5. Gra ogólnie bardzo dobra i przeznaczona szczególnie dla fanów soulsów.

20.03.2022 20:04
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Maxikq
5
Legionista
7.0

Dla mnie to jest tak z 7/10. Największym minusem dla mnie to strasznie źle zbalansowani bossowie. Jak walczysz z duchami to jest spoko, a właściwie często za łatwo. Natomiast jak chcesz mieć więcej fanu z gry no to solo bardzo ciężko się walczy, bo bossowie to straszni spamerzy, mają obszarówki ogromne itd. Wszystkie poprzednie soulsy słyneły z tego, że walki były uczciwe, wynagradzające i dobrze zbalansowane. Tutaj niestety tak nie jest moim zdaniem przy podejściu solo. Najgorszy przykład to Malenia, która leczy się przy każdym ciosie, kilka ciosów i połowe życia odnawia, dodatkowo ma praktycznie nieunikalne ataki, które potrafią od razu zabić.

Jeśli chodzi o plusy:
+ dużo fajnych lokacji
+ dużo fajnych bossów (ale tylko tych fabularnych)
+ artyzm świata bardzo dobry
+ nieźle zrobione hit boxy
+ skakanie
+ mapka, posążki Mariki
+ uproszczenie z kamieniami, że nie trzeba już tak strasznie farmić ich
+ możliwość zrobienia platyny na jednym przejściu

Minusy:
- słabe zbalansowanie bossów (tak jak pisałem wyżej), solo jest mega trudno, z duchem jest mega łatwo. Dodatkowo mają często jakieś cheap difficulty typu niekończonce kombosy, trackowanie leczenia, trackowanie ruchów podczas ataku, ogromne obszarówki itp.
- słaba fabuła, w zasadzie jej brak, w porównaniu do Bloodborne to niebo a ziemia, łażąc po tych wszystkich zakamarkach to już w ogóle tracimy poczucie co właściwie robimy w tej grze, z większością bossów nie wiadomo dlaczego walczymy i kim oni są
- straszny recycling bossów. Awatarów, rycerzy tygla, dynio-głowych, smoków to już cieżko zliczyć. Najpierw są jako boss, potem jako mini-boss, potem jak mobek
- bardzo generyczne i nudne jaskinie/katakumby
- słabiutka grafika, w tych czasach oczekiwałbym czegoś pokroju Demon's Souls
- słaby performance, w trybie wydajności na PS5 nie trzyma 60fps, w trybie jakości jest niegrywalnie
- większość fajnych znajdziek jest dla maga, magowie są jeszcze bardziej OP niż w poprzednich częściach
- brak innowacyjności, generalnie wygląda, że wzieli po prostu DS3 i stworzyli nowy świat
- większość jaskiń dropi duchy, których i tak albo w ogóle nie używamy albo używamy jednego
- popioły, które w zasadzie też są nieprzydatne do niczego bo większość fajnych broni ma swoje wbudowane
- nowy mchanizm kontry w ogóle nieprzydatny, w większości przypadków za wolny lub nieopłacalny.
- nowy mechanizm tworzenia przedmiotów również nieprzydatny, może tylko do robienia pigułek na zatrucie i zgnilizne, ale tylko irytuje jak się nie ma składników, lepiej, żeby to było u sprzedawców po prostu
- także z nowych mechanizmów to zostaje otwarty świat, koń i skakanie, reszta to DS3
- trochę na siłę rozciągnięta ta gra otwartymi przestrzeniami i generycznymi jaskiniami, w których w zasadzie nie ma nic ciekawego, możnaby skrócić o połowę i myślę, że dużo lepszy feeling byłby. Grałem właśnie NG+ i biegałem tylko do głównych bossów i było dużo ciekawiej.

Jeśli chodzi o mój ranking to: Bloodborne, Sekiro, DS3, Demon's Souls Remake, Elden Ring, Dark Souls Remastered, Dark Souls 2

20.07.2022 12:12
mastarops
6.1
mastarops
132
Generał

Zacząłem niedawno i mam podobne odczucia, mnie najbardziej rowalaja wrogowie pojawiający się znikąd. AI wrogów praktycznie nie istnieje, nie widzą trupów, nie są w stanie płotu ominąć, spamują ataki i tyle. Skradanie to jakaś komedia, zdjęcie wroga z ukrycia automatycznie alarmuje wrogów w pobliżu... Wciąga, ale nie wiem ile pogram

23.03.2022 14:55
Hanys_Mori
7
odpowiedz
Hanys_Mori
88
Pretorianin

Czy po dzisiejszym patchu macie problemy z logowaniem na serwery gry? Wyskakuje mi komunikat że Nie udało się zweryfikować subskrypcji PS Plus.

Edit.
Wina updatu systemu konsoli. reszta gier tez nie działa.

post wyedytowany przez Hanys_Mori 2022-03-23 14:57:48
07.04.2022 15:22
Edziek
8
odpowiedz
Edziek
38
Generał

Lepiej ograć na PC czy na PS5?
Są jakieś drastyczne różnice między wersjami?

09.04.2022 18:38
puci3104
9
odpowiedz
1 odpowiedź
puci3104
148
Generał
10

Cholera... Jak bardzo bym chciał nie dać tej grze dychy, tak się nie da. Twórcom udało się każdy słaby element tak przykryć, że wydaje się mocnym. Technologicznie nie jest za dobrze, ale warstwa artystyczna przykrywa to wszystko i wizualnie jest to najpiękniejsza gra w jaką grałem (nie technologicznie). Bossowie mają wiele frustrujących mechanik, które są bez sensu, ale design walk i aren jest jak zawsze wybitny, że na koniec po pokonaniu pamiętasz głównie plusy. Świat wydaje się za duży, ale przez to, że na każdym kroku coś spotykamy, a i mapa odkrywa się stopniowo, po prostu tego nie czuć. Pomniejsze lokacje - katakumby, w dużym stopniu powtarzalne, ale wiele z nich ma świetnie zastosowane triki i unikalne rozwiązania przechodzenie, że nie nużą. Jedynie nie da się wybronić recyklingu bossów na jeszcze większą skalę niż w Sekiro, ale z czasem twórcy poszli po rozum do głowy i stają się oni pobocznymi mobkami, przypominając nam jaką drogę przeszliśmy i jak nasza postać urosła do obecnego momentu.

Plusy:
- Warstwa artystyczna - audiowizualna to zupełnie inna liga od konkurencji.
- Design świata
- Projekt przeciwników
- Masa opcjonalnej treści, która z czasem okazuje się niezbędna, aby uniknąć przymusowego grindowania.
- Mechanika walki.
- Postacie poboczne i ich unikatowe historie.
- To wciąż stare dobre Dark Souls ze świetnymi lokacjami głównymi, wzbogacone o otwarty świat wokół nich.
- Brak większych problemów technicznych w wersji na PS5...

Minusy:
- ... Poza problemem z utrzymaniem stabilnych 60 klatek, ale przy okolicach 50 też da się grać.
- Recykling bossów.
- Nietrafione mechaniki niektórych bossów (Malenia, o Malenia...).
- Problem z balansem buildów postaci. Różni bossowie wydają się być robieni pod różne buildy postaci, co czasami potrafi zblokować postęp lub niepotrzebnie bardzo wydłużyć walki.

Tak jak wspomniałem wszystkie minusy przykryte finalnie przez plusy, także ode mnie dycha. Najlepsza gra From Software i jeden z najwybitniejszych otwartych światów w historii gier. Mam nadzieję doczekać się Sekiro na podobną skalę i że osiągnie w moich oczach to, czego nie osiągnęło Ghost of Tsushima. 10/10

10.04.2022 09:23
9.1
EuzebiuszSZ
5
Pretorianin

Kazdego bossa rozwalisz jednym buildem używanym przez całą grę.

25.04.2022 11:52
10
odpowiedz
Giverion
17
Legionista
9.0

Najlepsza gra od From, ale nie najlepsze soulsy, dobry punkt startowy dla osób chcących zacząć przygodę z serią. Niestety wersja na ps5 to porażka - liczne dropy klatek, ścinki i doczytujące się otoczenie, a w szczególności trawa na drugim planie i pod nogami po szybkiej podroży. Na szczęście pod względem artystycznym tytuł wgniata w fotel.
Ogólnie Elden Ring jest wart swojej ceny jeśli lubicie otwarte światy.
Dla mnie Bloodborne dalej jest soulsowym królem.

13.05.2022 13:06
IIIIIIIIIIIIII
👍
11
1
odpowiedz
IIIIIIIIIIIIII
63
Generał
9.0

Gra bardzo dobra i bawilem sie z nia 2 miesiace ponad :D

Plusy :

- Bardzo duzo bossow
- Muzyka przy niektorych walkach z bosami boska
- Bylo kilka epickich walk z bossami
- Otwarty swiat to byl bardzo dobry pomysl. Utkniesz gdzies to zastawiasz bossa i probujesz w innym miejscu. Bardzo mi to pomagalo. Pod tym wzgledem dobrze im to wyszlo.
- Ciekawa mapa swiata. Zero znacznikow co bylo duzym plusem ale tez malym minusem. Fajnie bylo znalezc jakies ciekawe miejsce z bossem. Mapa jest o tyle dobra ze widzisz co mniej wiecej jest. Pod tym wzgledem zrobili to genialnie
- Studnia chyba najlepsza lokacja. Epicka z pieknymi widokami.
- Bylo duzy sytuacji WTF co mi sie podobalo :D
- Duchy do pomocy to byl strzal w dziesiatke
- Bylo bardzo duzo przeciwnikow. Niektorzy robili bardzo duze wrazenie.
- Duzo zagadek
- Nie wiem co jeszcze do plusow bo ta gra ma ich duzo :D

Minusy :

- Mapa. Tak wiem napisalem chwile wczesniej ze mapa bardzo dobra i to jest prawda. A chodzi mi o zadana z znacznikami ktore by sie serio przydaly. Dostaje zadanie od NPC zebym podal kobiecie X miksture. Wszystko spoko ale szanowny NPC nie mowi gdzie jest ta postac a mapa jest ogromna ... i duzo jest takich zadan. Chata spiacego wilka podobnie. Postac mi cos mowi nic co by mi pomoglo i tyle. Zadnych wskazowek co mam zrobic zeby wilka obudzic.
- Zagadki podobnie.Trzeba polozyc jakis przedmiot w dane miejsce ale nie wiadomo gdzie go szukac. Mamy wieze ktora jest zamknieta nie ma zadnych informacji jak do niej wejsc. Albo jest wejscie do studni. Dzban daje nam zadanie robie je. Potem chce wejsc i nagle drzwi sa zamkniete ... I tyle. Nie wiem co mam zrobic zeby tam wejsc. Ogolnie to jest glupota niektorych zadan bo mam szukac nie wiem czego ...
- Bledy typu przeciwnik zadaje mi obrazenia przez sciane to kpina ... Tutaj smierc to bolesna sprawa wiec takich bledow nie powinno byc
- Spadki klatek podczas zwiedzania otwartego swiata ale przy ciasnych lokacjach i walkach z bossami byly stabilne 60 klatek.
- Powtarzalnosc bossow ... W grze jest bardzo duzo tych bossow. No ale jak walcze z tym samym 3-4 raz to juz serio robi sie to nudne.

Elden ring jak dla mnie to kandydat do gry roku. I wedlug mnie bedzie on top 1. Bo nie widze zeby cos mocniejszego w tym roku wyszlo. Jednak zobaczymy. Gra byla zdecydowanie latwiejsza od innych gier studia. Co mi sie osobiscie podobalo. Oczywiscie soulslike polubilem jakis czas temu wiec ogralem tylko demons souls remake i Dark souls 3. Sekiro jest za trudne bo tam pomocy od graczy nie bedzie. Natomiast tutaj gra jest latwiejsza przez co dla poczatkujacych tym gatunkiem bedzie idealny poziom bo mamy jeszcze co op do 3 os + duchy jesli gramy sami. Chcialem dac grze 10/10 ale nie moge. Nie zrobilem duzo zadan bo nie wiedzialem jak je zrobic. I tez pewnie nie odwiedzilem kilka miejsc przez to. Jednak gra zasluguje na mocne 9/10 :)

post wyedytowany przez IIIIIIIIIIIIII 2022-05-13 13:08:45
03.09.2022 12:05
mastarops
12
odpowiedz
mastarops
132
Generał
8.0

Gra strasznie mnie wciągnęła, dlatego 8. Bardzo fajna walka, odkrywanie świata, super widoczki. Niestety im dalej w las tym gorzej.

Do dziś pamiętam niektórych bossów z serii Souls, tu pomimo, że jest ich mnóstwo, pamiętam garstkę. Walki z nimi też nie sprawiały mi zbyt dużo przyjemności, praktycznie każdy walczy podobnie - kombo, atak obszarowy, chwilę czeka na atak gracza. Zadają za dużo obrażeń, żeby na podstawowym poziomie przy 60 vitality ginąc od jednego ciosu? W ciężkiej zbroi?

Fabuła. Naprawdę spodziewałem się czegoś epickiego po współpracy z Martinem, a dostałem dretwe monologi, zero motywacji do poznania fabuły i nieciekawych NPC. Zawód.

Balans. Początek ciężki, jesteś skazany na praktycznie 1-2 bronię, jeśli źle wydałeś materiały - pech. Po odkryciu obszarów do farmienia i odblokowaniu materiałów w sklepie możemy praktycznie wszystko, tyle, że na tym etapie wszystko już prawie widziałem i została tylko zabawa z buidami.

Jest to pierwsza gra from gdzie po ukończeniu po prostu mi się już nie chciało. Odpaliłem NG+ zabiłem paru bossów i przestałem grać.

Technicznie na ps5 słabo, pop in, spadające klatki, tylko projekt artystyczny ratuje tę grę.

Podsumowując, gra dobra, ale spodziewałem się czegoś lepszego. Wciągnęła na 130 godzin, ale nie bawiłem się jakoś super. Jedyne emocje jakie wzbudzała we mnie to wkurzenie po kolejnej śmierci, lub ulga po zabiciu bosa. Postaci i zakończenie były mi obojętne.

post wyedytowany przez mastarops 2022-09-03 12:09:40
13.11.2022 08:20
13
odpowiedz
damianz2
1
Junior

Witam, zaczołem ogrywać Elden Ring na PS5 i zauważyłem że podczas rozgrywki wibracje w padzie włączają się tylko podczas otrzymywania ciosów od przeciwników, w pozostałych akcjach np. Niszczenie przedmiotów, zadawanie ciosów itp. Wibracje się nie włączają, czy to normalne działanie Dualsense w tej grze. Nadmieniam że w innych grach wibracje działają cały czas, grę już odinstalowałem i zainstalowałem ponownie i efekt taki sam. Proszę o informację.

13.11.2022 08:21
14
odpowiedz
damianz2
1
Junior

Grę ogółem polecam wszystkim, a sam jestem początkującym graczem soulslikowym

01.01.2023 20:57
SuperSamuraj
15
odpowiedz
SuperSamuraj
54
Konsul

Czy Elden Ring jest trudniejszy niż dark soulsy lub demon souls? Przeszedłem Dark souls 2 i 3 oraz demon souls ale już DS1 okazał się w pewnym momencie za trudny. Gra kosztuje trochę a szukam sobie prezentu na urodziny i nie wiem czy się nie przejadę na tej odsłonie. Zakup sekiro już dawno sobie odpuściłem.

post wyedytowany przez SuperSamuraj 2023-01-01 20:58:47
22.01.2023 11:38
16
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany323093
95
Pretorianin
3.0

Kolejna część souls zrobiona minimalnym wysiłkiem.

Otwarty świat dodany bez pomysłu po co on i jak go wykorzystać. Koncepcja rozgrywki się nie zmieniła, ale rozmiar świata bardzo wzrósł.
Mapa jest wielka, ale pustawa i złożona z kopiowanych wielokrotnie elementów obstawionych kopiowanymi przeciwnikami. Dużo małych lokacji stworzonych z ponownie z kopiowanych segmentów. Większość tych lokacji zajmuje 5-10 minut z 10 sekundowym 'bossem' na końcu. Kilka fragmentów świata ma konstrukcję identyczną jak wcześniejsze gry: zwartą, labiryntową, ograniczoną i mocno nasączoną zagrożeniami; wszystkie takie kawałki razem mają rozmiar mniej więcej całego demon souls.

Ponoć w grze jest ponad 150 bossów; szczególnie mocno można to docenić ubijając 20+ smoków; podobną ilość tree avatarów czy niewiele mniej tree spirits. Część owych "bossów" to kopie zwykłych, masowo występujących przeciwników, z podbitymi parametrami. Niewielu jest kopiowanych mniej niż 5 razy;) Większość walk jest na jedno kopyto: coś wielkiego miota się po arenie waląc seriami ataków o ogromnym zasięgu. Jeśli walczysz wręcz, zapamiętasz głównie nogi, bo niewiele więcej widać.

Do ukończenia Leyndell mamy więc rozwodnionego klona souls; kosmetycznie zmienioną kontynuację. Po leyndell mamy tragedię: twórcom została 1/3 mapy ale zabrakło energii nawet na kopiowanie, więc mapa jest pusta.

Fabuła zawsze występowała w ilościach homeopatycznych, tu jest jeszcze gorzej. Sidequesty rozrzucone po wielkiej mapie są niezauważalne, swobodna eksploracja w kolejności innej niż wymyślona przez twórców blokuje lub przeskakuje całe 'questy' lub znaczne ich sekwencje. Większość tych 'questów' nie ma żadnego powiązania miedzy kolejnymi etapami: po prostu w losowym punkcie mapy pojawia się w jakimś okresie postać z 3 linijkami dialogu; po czym po zupełnie niezwiązanych wydarzeniach pojawia się gdzie indziej. Kulminacją beznadziei jest wielki finał: 6 zakończeń, wszystkie denne; 4 z nich można użyć jako zadania do zabawy w "znajdź 5 różnic".

Poziom trudności: jeśli zwiedzasz wszystko co możesz, to spada do zera na 95% gry. W późniejszych etapach widać bardzo nieudolne i tanie próby podbicia trudności: teleportacja za plecy gracza, niewidzialność, strzelanie seriami z łuku/kuszy, ataki z wyskoku skręcające w locie jeśli robisz unik itp. Szczytem upadku serii jest boss pacidusax: arena wielokrotnie przekraczająca zasięg dowolnej bronii/magii i wielki smok teleportujacy się po jej całym obszarze, czasem po kilkanaście razy z rzędu waląc przy tym seriami ataków obszarowych; wiele z nich sięga dowolnego punktu areny. W podobnym stylu jest kilka innych walk, w tym finałowy boss. Sumarycznie główna przyczyna śmierci w całej grze to wciąż marna praca kamery i target-lock; mimo wyraźnej poprawy. Druga to upadek w przepaść.

Zrobienie wszystkiego co gra oferuje to około 100 godzin. Różnic między wersjami ps4 a ps5 nie zauważyłem.

22.03.2024 12:18
16.1
Opekko
22
Chorąży

Ktoś tu grubo zaćpał :D

Gra Elden Ring | PS5