Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Tesla S Plaid zapaliła się, zamykając kierowcę w środku

06.07.2021 13:08
1
5
xan11pl
76
Generał

Nie oszukujmy się, wszyscy wiemy jak wyglądają instrukcje do pojazdów, i zresztą nie tylko do pojazdów. Bełkot, bełkot i jeszcze raz bełkot, kto będzie czytał 300 stron takiego bełkotu od deski do deski? Poza tym zazwyczaj do manuala sięga się w tedy, gdy nastąpiła jakaś awaria i szukamy rozwiązania problemu, nikt raczej nie czyta instrukcji całej po zakupie nowego samochodu.

06.07.2021 13:08
1
5
xan11pl
76
Generał

Nie oszukujmy się, wszyscy wiemy jak wyglądają instrukcje do pojazdów, i zresztą nie tylko do pojazdów. Bełkot, bełkot i jeszcze raz bełkot, kto będzie czytał 300 stron takiego bełkotu od deski do deski? Poza tym zazwyczaj do manuala sięga się w tedy, gdy nastąpiła jakaś awaria i szukamy rozwiązania problemu, nikt raczej nie czyta instrukcji całej po zakupie nowego samochodu.

06.07.2021 13:10
VentelTeiment
2
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
VentelTeiment
32
Centurion

Dziwne, bo jak jeździłem Teslą, to miała awaryjną klamkę do otwierania drzwi od kierowcy...

06.07.2021 13:32
oo44wo
2.1
oo44wo
43
Konsul

Zależy od modelu. Z tego co kojarzę to niektóre mają ją ukrytą pod dywanikiem, a niektóre w ogóle jej nie mają dla tylnych drzwi.

07.07.2021 10:55
elSodaro
2.2
1
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

Manualne otwieranie drzwi przednich mieści się pod panelem przełączników szyb w boczkach drzwi. Cięgna do odblokowania drzwi tylnych zaś można znaleźć pod dywanikiem w pobliżu tylnych foteli. Opisane w instrukcji na stronach 16-17.

06.07.2021 13:28
pieterkov
3
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
pieterkov
143
Senator

Przydałaby się fotka jak ta dźwignia wygląda i czy nie jest ukryta gdzieś pod obudową.
I jakim cudem otworzył drzwi które były rzekomo zamknięte samym napieraniem ciała?

07.07.2021 10:58
elSodaro
3.1
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

Image

Tak to jest zilustrowane w instrukcji.

post wyedytowany przez elSodaro 2021-07-07 10:59:14
07.07.2021 11:03
Drackula
3.2
Drackula
231
Bloody Rider

I jakim cudem otworzył drzwi które były rzekomo zamknięte samym napieraniem ciała?

Pewnie szarpiac sie z dzwiami przypadkowo pociagnal to dzwignie od linki :)

06.07.2021 13:33
4
odpowiedz
zanonimizowany1341139
10
Generał

Teraz muszą dodatkowy osprzęt dać dla idiotow, młoteczki do tłuczenia szyby jak w autobusach.

06.07.2021 14:43
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
XobSod
9
Legionista

Wybaczcie, ale założyłem konto tylko żeby odpowiedzieć na ten komentarz, a że forum jest bardzo nieintuicyjne, nie będzie to pięknie wyglądało. (do wszystkich postów mogę dać odpowiedź, tylko nie do pierwszego -.- ).

xan11pl
"kto będzie czytał 300 stron takiego bełkotu od deski do deski?"
Każdy normalny człowiek? Nie wiem, ja jak kupowałem swój samochód to 2 razy przeczytałem dwie instrukcje które do niego przyszły, zanim do niego wsiadłem. Co prawda miałem na to czas, bo czekałem aż samochód z fabryki wyjedzie, no ale ciągle... Nie wiem, skąd się to wzięło - kupujesz nową rzecz, na której zapewne Ci zależy i nie wiesz do czego ona jest zdolna, no bo "głupi nie jestem, instrukcji czytał nie będę", coś ala "[Tutorial] skip, skip skip" a potem "kutwa jak to się podnosi?!? Głupia gra.". Samochód dzisiaj to nie jest to samo co samochód kiedyś, zwłaszcza o Tesli mówiąc. I nie wsiadłbym do takiego samochodu, nie wiedząc jak z niego awaryjnie wysiąść. Jak ja czytałem moje instrukcje to specjalnie zwracałem uwagę na takie rzeczy, czyli jak awaryjnie wejść i wyjść z auta, oraz jak odpalić silnik, mając dostęp keyless a na przykład Ci bateria w "pilocie" padła. To nie jest jakiś ipod za 500zł, tylko pojazd, któremu powierzasz swoje życie, no ale "ja nie będę czytał instrukcji, przecież głupi nie jestem". A potem mamy takie sytuacje...

"Bełkot, bełkot i jeszcze raz bełkot"
Nie wiem, jakie i skąd instrukcje brałeś, że masz taką opinie. Prawda, są one napisane charakterystycznym językiem, no ale nie przesadzajmy. Są tak pisane bo muszą być coraz bardziej idioto odporne ze względu na opadające IQ świata, ale ciągle są precyzyjne i da się z nich dowiedzieć tego co trzeba.

post wyedytowany przez XobSod 2021-07-06 14:46:33
06.07.2021 15:52
5.1
Jerry_D
57
Senator

"Bełkot, bełkot i jeszcze raz bełkot"
Nie wiem, jakie i skąd instrukcje brałeś, że masz taką opinie.

Czasem trafiają się instrukcje rodem wprost z translatora. Sam z instrukcji jakiegoś aparatu fotograficznego, mającego głośnik (loudspeaker), dowiedziałem się, że aparat jest wyposażony w "głośnego mówcę", a instrukcji do aparatów fujifilm to już w ogóle nie czytam po polsku, preferując anglojęzyczne, bo nie mogę patrzeć jak "frame" uparcie nazywają "ramką". Te 5 ramek/s, zamiast 5 kl./s jest po prostu nie do zaakceptowania.

07.07.2021 11:01
elSodaro
5.2
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

Samochodu raczej nie kupuje się co tydzień (przynajmniej tak jest w przypadku większości ludzi). Chyba można poświęcić chwilę na przeczytanie przynajmniej części. Najistotniejsze informacje na ogół są na początku, tak jak w przypadku Tesli.

06.07.2021 14:47
mirko81
6
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
mirko81
63
Slow Gaming

Kiedy jest panika nie ma czasu na szukanie dźwigni.
Elektroniczne zamki...życzę sukcesów

Instrukcje może znać np kierowca, a co z pasażerami gdy ten straci przytomność?

post wyedytowany przez mirko81 2021-07-06 14:51:47
06.07.2021 15:12
Herr Pietrus
6.1
Herr Pietrus
224
Ficyt

Rodzina kierowcy też powinna znać. Podone partnerka czy kochanka.
A obcej hołoty nikt normalny Teslą woził nie będzie.

06.07.2021 15:21
KUBA1550
😃
6.2
KUBA1550
57
Generał

Trzeba wozić kilka młotków bezpieczeństwa i tłuc szyby. Albo kupić Teslę Cabrio.

06.07.2021 19:29
mirko81
6.3
mirko81
63
Slow Gaming

A jako wóz służbowy?

W sumie gdyby doszło w komputerze i u nas do błędu to auto podczas jazdy zamknie "centralny" i drzwi od środka zablokowane na amen. Jakoś nie słychać jednak o takich przypadkach

post wyedytowany przez mirko81 2021-07-06 19:43:06
07.07.2021 11:07
elSodaro
6.4
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

Wiele aut automatycznie zamyka centralny podczas jazdy. Nagła awaria zasilania i też możemy zostać zamknięci w aucie. Dlatego warto mimo wszystko przeczytać instrukcję. I posiadać w kabinie młoteczek do szyb, ja mam jeden w schowku pod podłogą :).

07.07.2021 11:22
6.5
Thorvik
120
Generał

Jesteś pewien? Bo aż sprawdziłem w instrukcji dla mojego - w przypadku awarii zamka/zasilania, jak jesteś w środku, nie trzeba wybijać szyby - wystarczy pociągnąć za uchwyt normalnie używany do otwierania drzwi.

Jest to logiczne i jestem praktycznie pewien że tak działa każdy samochód w jakim znajduje się taka klamka. Po co wymyślać jakieś dziwną metodę odblokowywania drzwi, gdy mamy fizyczną klamkę, którą można bez problemu podłączyć do mechanizmu otwierającego?

Oczywiście zawsze ktoś może wpaść na pomysł że manualne klamki to przeżytek i to usunąć... niemniej jednak czasami bezpieczeństwo jest ważniejsze niż wygoda.

07.07.2021 14:53
mirko81
6.6
mirko81
63
Slow Gaming

W moim gdy podczas jazdy zamkne drzwi bolcami lub przyciskiem "panic" - od środka trzeba 2 razy złapać za klamke - pierwszy podnosi bolec, drugi drzwi.

Ale centralny na postoju blokuje drzwi na amen. By złodziej nie wyszedl drzwiami nawet gdy wejdzie szybą. Czyli teoretycznie auto może sie zablokować.

06.07.2021 15:15
Herr Pietrus
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Herr Pietrus
224
Ficyt

BTW Zużyli również 28 000 galonów (105 tys. litrów) wody – ilość, którą departament normalnie zużywa w ciągu miesiąca. (…) Dla porównania typowy pożar samochodu spalinowego często można szybko ugasić przy użyciu około 300 galonów (1,3 tys. litrów) wody, co mieści się w zakresie pojemności pojedynczego wozu strażackiego.

Ekologia!
Czekam na kolejną reklamę stygmatyzującą mnie, bo kupiłem nowy t-shirt.

06.07.2021 15:30
KUBA1550
😃
7.1
KUBA1550
57
Generał
Wideo

Ale marnotrawstwo wody. Właściciele bogaci to niech palą im się samochody. Żadnego samochodu nie uratują z pożaru bo nie będzie tylu wozów strażackich. Może oto chodzi w Tesli aby nie było już czego ratować i właściciel zakupił nowy pojazd. Teslą trzeba jeździć blisko wody, a najlepiej przerobić koła na poduszki powietrzne i poruszać się tylko po akwenach wodnych :)

https://www.youtube.com/watch?v=FdYLGchyzeY

06.07.2021 17:42
Sasori666
7.2
Sasori666
186
Korneliusz

To może być faktycznie problem. Jak dojdzie do sytuacji, gdzie zapali ise kilka EV, to strażacy przyjadą i rozłożą racę. Przyjadą tylko po to, by kontrolować ogień i czekać, aż te samochody się zjarają.

06.07.2021 15:19
RMK_99
8
odpowiedz
RMK_99
25
Pretorianin

Jak dla mnie konkurencja robi zamęt i aferę. Elon Musk ma przeciwników i wrogów który z chęcią podkładają kłody pod rozwój technologii.

06.07.2021 15:28
9
odpowiedz
zanonimizowany722242
54
Senator

Nowe mercedesy mają poważny problem samozapłonu, dziwne że zawsze pisze się tylko o tesli.
Tym bardziej że Tesla i Benz to jedna drużyna.

post wyedytowany przez zanonimizowany722242 2021-07-06 15:32:17
06.07.2021 15:56
Drackula
😉
10
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Drackula
231
Bloody Rider

Nie zmienia to faktu, ze statystycznie, auta elektryczne plona 11 razy rzadziej od spalinowych :)

06.07.2021 16:59
10.1
2
zanonimizowany1113196
68
Generał

Ok, ale w przeliczeniu na rynek globalnie, czy procentowo na liczbę aut danego typu poruszającego się po drogach? Bardzo łatwo można tak sobie manipulować danymi...

06.07.2021 17:10
Drackula
10.2
Drackula
231
Bloody Rider

takie dane podaje sie w stosunku do przejechanych kilometrow, czyli np. Liczba zapalen na miliard przejechanych kilometrow/mil.

08.07.2021 13:38
10.3
tynwar
81
Senator

no wlasnie pytanie ile obecnie jest uzywanych aut elektrycznych? albo jak to zostalo uwzglednione w tych statystykach? wiadomo elektrycznych jest duzo mniej niz spalinowych. wiadomo, ze przeciez bedzie mniej plonacych elektrycznych niz spalinowych. sens w takich statystykach jest tylko jesli porownamy sobie procenty plonacych aut z 2 kategorii. spalone na wszystkie uzywane auta okreslonego rodzaju. 2 procenty z plonacych na wszystkie auta z kategorii spalinowych lub elektrycznych w zaleznosci od rodzaju spalonych aut. jak tak naprawde jest?

06.07.2021 16:11
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
DTG
20
Pretorianin

Samochody Tesli palą się10 razy rzadziej niż inne samochody. No serio? To inne samochody z silnikami spalinowymi same z siebie się palą na drodze? Jakoś nie zetknąłem się z takim przypadkiem zbyt często, a o palących się elektrykach co i raz słychać.
Druga sprawa: co to za tłumaczenie że kierowca nie przeczytał instrukcji i dlatego nie mógł otworzyć drzwi. To że nie mógł ich otworzyć tym gorzej świadczy o producencie, który nie przewidział takiej sytuacji awaryjnej. W przypadku pożaru wszelkie blokady powinny być automatycznie wyłączone, tak samo jak przy utracie zasilania elektrycznego. Jak widać elektryki potrafią być śmiertelną pułapką, która nie dość że zapala się samoczynnie bez powodu, to jeszcze uniemożliwia ucieczkę. Ten kierowca miał sporo szczęścia że żyje.

06.07.2021 16:14
Drackula
07.07.2021 11:43
elSodaro
11.2
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

W Polsce co trzecie auto ma silnik diesla. A ten typ jest narażony na tzw. rozbieganie silnika. To może stać się nagle, w czasie jazdy, podczas postoju pod światłami. Jeśli nie zareagujemy odpowiednio ta sytuacja też grozi pożarem auta. Ciekawy jest też fragment z podlinkowanego artykułu - "Jeśli auto zostaje u mnie w warsztacie na hali na noc, to mechanik ma odłączyć akumulator, bo mieliśmy już przypadki samozapłonów, wolimy dmuchać na zimne" :)

06.07.2021 17:05
12
odpowiedz
zanonimizowany1113196
68
Generał

Dobra, gaszenie pożarów opanowane, pora przejść na prawdziwie (a nie marketingowo) ekologiczny napęd - wodór. Dla mnie elektryki to ślepa uliczka, jedyne co może uratować tę nieekologiczną technologię (gratuluję tym, którzy uwierzyli w propagandę promowania aut elektrycznych jako przyjaznych środowisku, szczególnie tym, którzy nie mają zielonego pojęcia o produkcji akumulatorów, ich utylizacji oraz co się dzieje w chwili wypadku z samochodem elektrycznym (podpowiem, chodzi o dalsze używanie tego auta)), to kompletna rewolucja w dziedzinie magazynowania energii elektrycznej. Niby Rosjanie wymyślili jakieś akumulatory trzymające napięcie całe dekady, tyle tylko, że elektryczność w nich jest generowana z materiałów rozszczepialnych - a na puszczenie czegoś takiego swobodnie w świat nikt nie pozwoli (oby!).

post wyedytowany przez zanonimizowany1113196 2021-07-06 17:06:14
06.07.2021 17:17
Laterett
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
Laterett
54
Konsul

Według mnie sytuacja bardzo niebezpieczna zważywszy na to jak trudno ugasić taki pożar... gdzieś czytałem kiedyś że np Porsche Taycan się zapalił będąc zaparkowanym w garażu. No to sorry ale w takim przypadku jak np masz dom jednorodzinny to zostaniesz bezdomnym. Baterie litowe to przestarzała technologia o tym mówiono już dawno, dawno temu. Wstyd że nie mamy jeszcze zamiennika.

08.07.2021 13:51
13.1
tynwar
81
Senator

tak jakby rozwoj cywilizacyjny byl prosty pomimo faktu, ze cywilizacja aktualnie znajduje sie niemal na samym szczycie. sprobuj cos nowego sklecic z niezmiennej i ograniczonej liczby pierwiastkow, sprobuj jakis nowy material wymyslic. malo, ze pierwiastki wszystkie poodkrywane to wiecej innych nowych nie ma. ciekawe jak? niemal wszystko odkryto. nawet atom sklada sie wylacznie z protonow, neuronow i elektronow. co mozna nowego wymyslic jak jest tylko taki rodzaj? zycie to nie bajka. nie da sie wiecznie rozwijac. to jest niemozliwe, nie mozesz jakas rzecz rozwijac w nieskonczonosc. dlatego nie ma zamiennika. zwyczajnie nieoplacalny. drogi tak czy siak. albo trudny do uzyskania albo skomplikowany albo po prostu drogi albo slaba alternatywa w stylu lepsza bateria, ale mniej ekologii albo na odwrot. nie mozesz ulepszac tylko pozytywne cechy bez konca.

08.07.2021 14:00
Drackula
13.2
Drackula
231
Bloody Rider

To ze o czyms nie wiesz nie znaczy ze nie istnieje.
Znakomitym zamiennikiem dla baterli Litowych sa baterie sodowe. Sa tansze, bardziej ekonomiczne, nie pala sie i nie przegrzewaja etc. Jedyna wada baterii sodowych jest pojemnosc elektryczna, ktora jest niewiele wieksza niz polowa wartosci baterii Litowych.
Tak wiec na chwile obecna poza zastosowaniami mobilnymi, sa lepsza opcja niz baterie Litowe.

06.07.2021 17:28
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
laki2217
126
Generał

Wodór też nie jest idealnym rozwiązaniem, ze względu na niską wydajność i dużej ilość energii potrzebnej do jego wytworzenia. Teoretycznie jestem też za wodorem, ale zwróciłem uwagę też na jego wady, które również są problematyczne a nie jest to świeży pomysł. Obecnie stosuje się silnik elektryczny jako elektrownie wodorową. Jak chciałbyś jechać klasycznym silnikiem spalinowym i spalać wodór to trzeba znaleźć rozwiązanie jego prostego wytwarzania i próby zwiększenia jego kaloryczności w przeliczeniu na litr.

06.07.2021 17:50
Drackula
14.1
Drackula
231
Bloody Rider

wydajnosc termodynamiczna wodoru w silniku spalinowym jest praktycznie taka sama jak silnika na benzyne, czyli w okolicach 20-25%.

Wydajnosc wodoru w ogniwie to conajmniej 60%.

Wiec masz odpowiedz dlaczego w rozwiazanich wodorowych nikt nie stosuje rozwiazania "spalinowego".

07.07.2021 12:32
14.2
SylwesterZ
63
Konsul

Jeszcze większe znaczenie ma to, iż wodór spala się bardzo gwałtownie (wybuchowo), co wymaga budowy wytrzymalszych/trwalszych silników, a w erze stosowania lżejszych i mniej trwałych materiałów jest to wręcz niemożliwe. Oczywiście takie silniki już powstawały, ale cechowały się gorszymi osiągami, większym spalaniem, wysokim kosztem itp.
Poza tym są inne problemy związane ze spalaniem wodoru w silniku, jak choćby powstawanie dodatkowych zanieczyszczeń np. dwutlenku azotu.

07.07.2021 11:57
marcinbvb
😂
15
odpowiedz
1 odpowiedź
marcinbvb
142
Generał

Trochę nie w temacie jestem, ale to teraz trzeba w nowych autach instrukcję obsługi przeczytać żeby wiedzieć jak się drzwi otwiera?

13.07.2021 13:32
15.1
DM6
23
Pretorianin

Trochę wprowadzę Cię w temat.

Kluczowe jest tu słowo AWARYJNE.

08.07.2021 14:00
16
odpowiedz
tynwar
81
Senator

moze manuale nie sa calkowicie zbedne. jednak podawanie manuali w formie w jakiej podaja te manuale sprawia, ze sa malo uzyteczne. za duzo tego, za duzo zbednych szczegolow, czesto bez ladu i skladu, czesto trudno cos tam znalezc, cos tam sie miesza i jest malo przejrzyste. nie ma zadnych oznaczen, kategorii, brak priorytetowania jakichs rzeczy typu od najwazniejszego do najmniej waznego. brak jest tez wyraznego podkreslania jakiegos znaczenia. np w manualu mogloby byc cos takiego: 2 czesci: zwykly manual i manual awaryjny. manuale sa bo sa wymagane i musza byc dolaczane, wiec sa. dorzucaja te manuale bo musza to zrobic, ale nie musza dorzucac dobrych manuali, wiec wystarczy im dorzucac slabych manuali, byleby manuale byly.

20.05.2023 14:12
H@nys
17
-11
odpowiedz
H@nys
35
Centurion

Produkcja i eksploatacja samochodów elektrycznych generuje 2-krotnie większy ślad węglowy niż klasycznie napędzane auta. przeto nie dziwi, że Madka Natura chce wyeliminować osobniki które ją dwukrotnie więcej trują - czyli tych którzy kupili te pojazdy.

20.05.2023 14:25
A.l.e.X
18
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Był najszybciej przyspieszającym samochodem. Tesla SP 0-100 - 2.1s. Dodge challenger demon 170 - 0-100 -1.6s.

Powtarzalne.

20.05.2023 19:20
19
odpowiedz
A_wildwolf_A
214
Senator

Pożary Tesli teoretycznie nie powinny budzić emocji. Nie są zjawiskiem częstym – dane statystyczne pokazują, że samochody od Elona Muska płoną dziesięciokrotnie rzadziej niż pozostałe pojazdy.

tak tylko zwykły pojazd dosyć szybko można ugasić, a te baterie z elektryków to się palą nawet pod wodą czy też bez dostępu do tlenu

Technologie Tesla S Plaid zapaliła się, zamykając kierowcę w środku